Pintér György - Múzeumi krimik
Ez az autótípus régóta a favoritok között szerepel nálam. Nincs akkora eső, vagy hideg, hogy ne engedjem le valamennyire az ablakot, ha egy ilyen vas utcai verziója halad el mellettem. Imádom a hangját. Majdnem olyan libabőrös lesz tőle az ember, mint egy V8-ast hallva.
Mivel kedvelem a rallygépeket,és van már egy pár darab a polcon, elérkezett a pillanat, hogy végre a Subaru is kikerüljön a dobozból. Sajnos az elmúlt években nagyon ritkán jutottam eme elfoglaltsághoz, úgyhogy szinte elsőmakettes izgalommal láttam neki az építésnek. Legutóbb tavasszal volt szerencsém makettezni.
A dobozban a Tamiyához méltó készlet lapul. Szépek az alkatrészek, minden pontos, jól illeszkedik. Megszokott minőség.
Az építést a kaszni és a hozzá tartozó karosszéria elemek fújásával kezdtem, a Tamiya ehhez a maketthez tartozó Subaru kékszínű festékével. Nem pisztollyal fújtam, mivel ez a festék spray formájában kapható, így kiválóan lehet vele dolgozni. (Tamiya TS-50 Mica Blue)
Ezek a darabok a következő 24 órában száradtak. Ezen idő alatt elkezdtem a többi alkatrészt a megfelelő színűre festeni, még az öntőkereten. Lehet, hogy ez nem a legjobb megoldás, de így nem kenem magam össze, minden oldalt szépen le lehet festeni,és levágás után már csak javítani kell a rögzítés helyét. Miután mindent lefestettem, amit csak lehetett, mindenki ment pihenni.
Egy nap száradás után nekiláttam a futómű, a motor, a kipufogó rendszer beépítésének. Szépen alakultak a dolgok, következett a belsőtér.Tűzoltórendszer, váltó, műszerfal, ülések, meg az apró. Utána a bukókeret, mely nagyon szépen illeszkedett, nem kellett semerre feszegetni, hogy szépen álljon.
Az ablakok belső fekete keretezésében óriási segítség a belső maszkoló, így gyerekjáték szépen kifesteni a megfelelő részeket.
Ugyancsak maszkolószalagot kellett használni a tetőn végigfutó fekete csíkok festéséhez. Szerencsére a Tamiya szalagja szépen "görbíthető", így meg lehetett oldani a csíkok felfestését. Az ablakok alsó kereténél végigfutó fekete gumicsík imitációjához is kellett maszkolni, a többi vékony ecsettel, kitámasztott kézzel megoldható volt.
Miután elkészült a kaszni, kezdődött a matricázás. Sajnos a matricák egy picit könnyen törtek, lágyítóm pedig nem volt itthon, (karácsonykor amúgy sem sok minden van nyitva), egy picit szenvedős volt, de azért szerintem a végeredmény egész jó lett, ha nem is tökéletes.
Miután minden matrica a helyére került, még mielőtt az ablakot is beszereltem volna, lefújtam az egész karosszériát (természetesen egy nap matrica száradás után) Mr. Hobby selyemfényű lakkal.
Újabb egy nap száradás után, helyére került az ablak, a rá való matricák is e helyükre kerültek és a karosszéria magába ölelte a már kész alsórészt.
Hát ennyi. Most éppen egy másik Subaru karosszériája szárad a pinyóban... nemsokára arról is írok.