Pintér György - Múzeumi krimik
Ismét bemutatásra kerül egy WRC a Hellertől, bár sokkal nagyobb örömet okozna ez a makett „egy japán” gyártótól...
A doboz kibontásakor majdnem a szokványos kép tárul elénk. Minden alkatrész egy csomagban van, kivéve a karosszériát, ami az eddigiektől eltérően nem fehér, hanem piros! Ezzel kapcsolatos az a „hiba”, hogy fehér alkatrészekből kapjuk a tetőszellőzőt, a hátsó szárnyat és a tükröket, valamint a gyártótól újdonságnak számító lámpasort, amiket később pirosra kell fényeznünk... Ezek az alkatrészek alapozás nélkül nem is fognak pontosan egyforma piros színt eredményezni a karosszériával.
A lámpasor furcsasága pedig az, hogy a négy lámpához egybe adják az üvegeket.
Visszalépésnek tartom néhány korábbi Heller maketthez képest, hogy az első lámpák nem krómozott műanyagból vannak és nem is illeszkednek pontosan a helyükre, például a 2003-as WRC Subaru-hoz hasonlítva.
Az új gyártás ellenére sok alkatrész rendkívül sorjás. :o(
Először „passzol” az üveg a karosszériába majdnem hézagmentesen a régebbi autóktól eltérően a 307-ben.
Az utastérben sem sok újdonságot találhatunk az eddigi Heller autókhoz képest, viszont a bukócső illesztése még pontatlanabb, mint korábbi társainál.
További hibának tartom, hogy nincsenek ajtókárpitok, így a kaszni belsejét kell feketére festenünk, ami kissé módosítani fogja a kész autónk végső színét, ugyanis ahol fekete a belseje, ott sötétebb lesz az autó piros színe... Ettől még élénkebb pirosnak fog látszani minden előzőleg fehér alkatrész is, amit nem sikerült piros műanyagból önteni a gyártónak, mint a karosszériát. :o(
A kerekek továbbra is keskenyek. Két félből összeragasztandóak a felnik és „megszokott” anyagúak a gumik is.
A futómű is átlagos Heller, tehát nincsenek kidolgozva az alkatrészek.
A matrica volt ismét a legnagyobb kérdésem a gyártót ismerve...
Szinte teljesen jól sikerült a fehér színű feliratokat és csíkokat elkészíteniük a korábban is használt, nagyon vékony matricalapra, úgy, hogy az autó alapszíne nem látszik át rajta.
A matrica anyaga miatt lágyító nélkül is felragasztható minden a helyére.
Viszont előjött a vékony lap hibája is, amikor megpróbáltam felragasztani a matricákat, mert szinte mindegyik visszafordult saját maga alá és összeragadt, mert nincs az anyagának semmi „tartása”. :o(
Ekkor már nincs egyszerű dolgunk, mivel újra le kell áztatni, általában kicsit meg is gyűrődik, néha elszakad, így sajnos a végeredmény sem lesz tökéletes, pedig ennél a Peugeot-nál két makett matricájából készítettem el a dekorációt...
A hátsó lámpa belsejébe ismét matricát kapunk, de az üveget kifestve sokkal eredetibb végeredményt kaphatunk.
Végezetül még egy észrevétel: még mindig csak ragasztással lehet az alvázat a karosszériába rögzíteni…