Pacific Aces

North American P-51D/K Mustang (Pacific Aces)

1:48, Italeri No.2743
Pintér György - Múzeumi krimik A készletet ismét Kedvesemtől kaptam, ezúttal szülinapomra. Ilyenkorra már építettem egy Musztit 1/72-ben, de miután szerintem a legszebb légcsavaros gép a második világháborúból, szerettem volna még egyet építeni 48-ban.
A készlet hat festési variánst tartalmaz, ilyenkor a döntés nem könnyű, de nekem egyértelmű volt. A Párom 10 évet élt a Fülöp-szigeteken, kvázi ott nőtt fel, így adta magát, hogy Maj. William Shomo gépét fogom megépíteni, amit 1945-ben vetettek be a Fülöp-szigeteknél.

Maga a készlet nem egy nagy történet, szerintem átlagos minőségű, túl sok utómunkázást nem igényelt, kivéve egy helyet. Én az összes repülőmet repülés közbeni állapotban szeretem építeni, mert úgy szépek. Ez két problémát vet fel: pilóta kell bele (sajnos a legtöbb készletben nincs, ahogy itt sem volt), a másik pedig a futóműakna-fedelek esetleges pontatlansága. Ez utóbbi ennél a készletnél fokozottan jelen volt, sajnos. Ezt úgy oldottam meg, hogy Milliput kétkomponensű epoxigyurmával töltöttem fel az egész aknát és csiszoltam napokig... Ez nem volt kellemes, mert a szárnytőnél (belső fedelek) már 3D-s a felület.

Ami a tuningot illeti, nem sok mindent csináltam. Lettek géppuskacsövek injekciós tűkből, illetve rádióantenna Uschi szálból. A matricalap szerintem szép, látványos gépeket lehet belőle építeni.

A festést illetően, itt próbáltam ki a Mr.Color Super Chrome Silver két színét. Ezt a fényes króm festést lehet szerintem a legnehezebben megcsinálni. Biztos mindenki tudja, de hátha valaki olyan olvassa, aki még most indul neki: fényes feketét kell felfújni alá és szinte ködölni csak a króm színt. A csillogást az alatta lévő fekete adja, elvileg. Volt szerencsém élőben látni ilyen gépet egy méterről, tükrös a felület. Szerintem tökéletes nem lett, de talán elmegy. Majd gyakorlok még. ;)

Igazából túl sok egyebet nem tudok írni, egy elég eseménymentes makett volt, kivéve a futóműakna betakarását. Mivel elég spártai a kit, én mindenképpen a repképes állapot építését javaslom, vagy lehet költeni inget-gatyát a feljavítókra.
Köszönöm az építő jellegű kritikákat előre is és jó makettezést mindenkinek!
IMG_1293

Kész_2
IMG_1293
IMG_1249

Tuning géppuska
IMG_1249
IMG_1264

Króm festés
IMG_1264
IMG_1291

Kész_1
IMG_1291
IMG_1294

Kész_3
IMG_1294
IMG_1296

Kész_4
IMG_1296
IMG_1299

Futőmű akna fedés
IMG_1299
2023.02.24.
Nagyt, Budaörs
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Tibcsi
2023.03.03. 06:16:02
Szép lett a Mustang, gratulálok!

Nem is tudtam, hogy az Italerinek van 48-as Mustang-ja, de van és külön öröm, hogy a Hasegawa makettje van benne. Ami nem a legújabb, de a maga idejében nagyon jónak számított. :)
warbirds
2023.03.03. 08:32:04
Nagyon jó lett, gratulálok. Szépen megoldottad a futóakna fedeleket.
kervil
2023.03.03. 15:01:32
Szia!
Szép lett a Mustangod, tetszik nagyon! Annak meg különösen örülök, hogy csendes-óceáni hadszínteres példányt válaszottál, ez a téma a Mustangok esetében kissé háttérbe szorul, ritkábban látni.
Egy dologgal vitatkoznék csak a cikkedben: nem szabad a mai, megmaradt Mustangok szó szerint tükörfényesre polírozott felületeiből kiindulni. Jó minőségű fekete-fehér és színes képeket megviszgálva látszik, hogy tükrözött ugyan valamennyire az egykori Mustangok felülete, de ez egyrészt változó intenzitású volt (a gyárból frissen kikerültek jobban, a régebb óta szolgálók már alig), de egyik sem járt a közelében sem a ma látható példányok tükörfényének.
Szóval szerintem a te fémszíned tökéletes lett, tükröz, de nem túlzottan. Épp a kellő szint szerintem.
tyimosenko
2023.03.03. 20:49:57
Szia,
gratulálok, szép lett! Gyönyörű lett szerintem is a futóakna ajtók megoldása. Nagyon jó a fémszín. Egyetlen dolgok tűnt fel csak, túlságosan matt lett szerintem a motorburkolat felső sötét színe.
üdv, M
p-51
2023.03.03. 21:43:34
Elnézést a késésért, de hivatalból:
Gyönyörű, és gratulálok!
És nekem is külön tetszik, hogy a Csendes-óceán feletti gép makettje.
halaci
2023.03.08. 09:13:07
Valóban szép lett, gratulálok. A fém felület fényességét illetően csatlakozok #kervil kollégához: a mostani múzeumi vagy bemutató gépeken látható tükörfényes csillogásnak köze nincs a háborús gépekhez.
Eleve a szárnyakon festés volt (tudtommal kb. a mai Alcladhoz hasonló típusú, összetételű festék), természetesen fekete alapozó nélkül, ott tehát eleve bukik tükröződés, kopás viszont bőven érte. A másik ok, hogy a háborúban a földi személyzetnek kisebb gondja is nagyobb volt annál, hogy polírozgassa a madarakat. Örültek, ha bevetésre az összes fel volt töltve lőszerrel, ki voltak rajtuk javítva a sérülések, helyrehozva a használatból eredő hibák.
Itt egy korabeli videó a gyártásról, meg egy kép a koreai háború idejéből. Látható, hogy még a szűz, gyári új felület is csak mérsékelten tükröződött, a már használatban lévő gép pedig egy csomó helyen szinte teljesen bemattult.

https://youtu.be/70_jHDw7A-U?t=165

https://www.flightjournal.com/wp-content/uploads/2015/01/1366x768.jpg
Nagyt
2023.03.08. 13:31:26
#halaci: köszi szépen a vidiket! A fényes fekete alapozó és festék ködölés a maketteken alkalmazott fém festés kivitelezésére vonatkozott :) Az dereng, hogy a valóságban a festés alá vmi chromate yellow volt használatban. A fém felületeket csillogását meg maga az alkalmazott metál fénye adta. Örülök, hogy tetszik a gép! Üdv!
halaci
2023.03.08. 13:54:32
értettem, hogy arra vonatkozott, de pont ezt írtam. Mivel a szárny a valódi gépeken festett volt (egy fémszínű festékkel), egyértelmű, hogy használat után nem csillogott úgy, mint maga a natúr fém, vagy a natúr fémet imitálni akaró fényes fekete - metál festék makett festési kombó. A krómsárga bevonatot nem használták mindenen - pl. pont a Mustangnál a kerékfészkek is maradtak fémszínűek, csak a szárnyszerkezet bordái kaptak bevonatot. (Tippre a pilótafülke belsején kívül abban lenne logika, hogy csak az acél elemek kaptak bevonatot, de pl. az F4U Corsaireken a sárkány is kapott, szóval nem tudom.)
Nagyt
2023.03.09. 15:18:09
Áhá, köszi a magyarázatot. Simán csak furcsálltam, hogy egy fém felületet fém festékkel festünk. Lakk is elég lehetett volna. Mindegy, nálam okosabb emberek találták ki a bevonat rendszert. Lényeg, hogy akkor egész jól eltaláltam a felületet. :)
halaci
2023.03.09. 16:57:28
A szárnyakon (de csak ott) a szegecsek-csavarok helyét kitömítették (gondolom valami epoxy szerű anyaggal) és utána lecsiszolták a légellenállás csökkentése érdekében. Ezt (illetve hát persze az egész szárnyfelületet) festették le utána fém színre akkor, amikor már nem kaptak gépek álcázófestést.
SGaal
2023.03.31. 09:59:42
Szia, majdnem kolléga. :)
Szerintem nagyon szép lett, első pillantásra olyannak tűnik egyik-másik képen, mintha valóban lemezből lenne ez a Mustang. Különösen a gép hasán és a futóakna-fedelek esetében. Nagyon jók a kopások is a fekete sávok szélén.
Tudom, nem szereted nyitott futókkal a földön állva ábrázolni a repülőket, mert úgy nem látszanak a szép formák, de a következő, repülés közben ábrázolt gépednél kicsit kitéríthetnéd a kormányokat, legalább a csűrőket, hogy legyen benne egy pici izgalom (már ha a makett kialakítása ezt lehetővé teszi vagy van kedved kivágni a csűrőket a szárnyból).
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció