Pintér György - Múzeumi krimik
Szintén sajátépítésként követtem el eme hajót, a San Francisco galeonon alkalmazott alapok megtartásával. A Mantua cég Golden Star briggje kapott már hideget-meleget. Talán a legnagyobb gond az ,hogy nem is létezett, így a kit gyártója egy fantáziahajót álmodhatott meg.
Az egyszerű borda- és összeállítási rajz letöltése majd kinagyítása és kinyomtatása után ,a már jól ismert 3 mm vastag bútorhátlapra átmásoltam a rajzot, kivágtam, csiszoltam, összeragasztottam.Túlságosan is egyszerű volt a bordarajz, így bigboy makettező szaktárs észrevételével és segítségével megdupláztam a bordák számát. A test a szokásos kartonpapírcsík palánkozással indult, majd gyantás gitt, csiszolás, Neoflex gitt, csiszolás, és legvégül a 0.6 mm vastag bükkfa furnér palánkozás.
A vízvonal alatti részt fehérre festettem, a felettit sötétbarnára.Maga a vízvonal kissé görbére sikerült.Majd jött a nagyobb munka. Meg kellett változtatnom a hajó külső megjelenését mégpedig úgy ,hogy a tattükör ne hasonlítson egy karavellára, valamint a harmadik fedélzetet is el kellett távolítanom, mert "A brigg mindig egyfedélzetes volt, kezdetben hátul volt egy negyedfedélzete, később az se."
A harmadik gond az ágyúsor elhelyezése. Az ágyúk helye a fedélzeten volt ,sohasem zárt ütegsorban. Sajnos a gyártó a fedélzetet úgy megdöntötte középirányban, hogy eme gondot nem tudtam orvosolni, és az ágyuk maradtak alul.
A továbbiakban nem botlottam nagyobb akadályokba, csak a fedélzeti lépcsőket kellett 3 példányban legyártani, valamint a kormánykereket kettőben mert sehogy sem találtam el a méretarányt.
A kisebb alkatrészek furnérból, kartonpapírból, a tattükör oroszlánfeje levegőre száradó gyurmából, az árbocok és vitorlatartórudak OBI áruházban kapható 6-4-2-1mm átmérőjű bükkfa rudakból, a kötélfogó szegek cirokseprűszálból, a horgonyok MCU merev rézdrótból készültek. A kötélzet sima háztartási varrócérna.
Összességében 4 hónap alatt készültem el a hajóval, remélem a következőhöz több időm és türelmem lesz.