"Kacsa" nyilazott szárnnyal, öt személyre

Mikojan-Gurjevics MiG-8 Utka

1:72, AviS No.BX72013 (2014)
Pintér György - Múzeumi krimik A Szovjetunióban a sugárhajtóművek mellé megfelelő sárkányszerkezetet is ki kellett találni, ráadásul a szárnyak nyilazása is szóba került. Nosza, készítsünk egy olyan szerkezetet, amin repülés közben vizsgálhatók az új megoldások!

Erre a célra készítette el a MiG iroda az egyik páros számozású gépét. (Volt még a MiG-2, ami alapvetően felderítőgép volt, dízelmotorral az Északi Flotta állományában és a MiG-6, amiről annyi tudható, hogy csapásmérő gépnek készült, ha készült.) Nos az "Utka", azaz "Kacsa" nem harci gép volt. Favázas, vászonborítású, tolólégcsavaros csoda volt, kacsa elrendezésű kormányfelületekkel. Fedélzetén öt főnek volt hely. Valamivel több, mint 250 km/ó sebességre volt képes, ami valljuk be, nem volt egy világcsúcs még 1945-ben sem, amikor a "Kacsa" világra jött. De nem is ez volt a cél, hanem az új megoldások kikísérletezése. Arra pedig megfelelt.

Ennek az "olyan ronda, hogy az már szép" repülőgépnek az 1/72-es makettjét készítette el az orosz AviS.
A készlet elkészítésénél nem estek túlzásokba, de ami fontos, hogy élethű másolat jöjjön létre, az benne volt a puha, karton dobozban. Összesen 41 számozott alkatrész, amiből 7 átlátszó(nak szánt), logikus bontásban. Az összeállítási rajz a típus rövid, ukrán és angol nyelvű ismertetésén túl szöveget nem tartalmaz, jól értelmezhető rajzokat igen. Amire nem hívják fel a figyelmet, hogy mit kell tennünk, hogy a készülő makettünk az orrkerekén álljon, lévén, hogy ez a MiG-család első orrkerekes példánya. Igaz, a nehezéket nem is nagyon volna hová rejteni a vékony orrban.

Ami alapvető gond volt, hogy a készletet jópár éve vettem és az idők folyamán két alkatrésze szőrén-szálán elveszett, így ezeket majd valamilyen módon pótolnom kell.

A festéséhez egyetlen mintát kapunk. Az alap egy közelebbről meg nem határozott "krémszín" és sötétpiros.
Az összeállítás nem rejt csapdákat, szépen sorban egymás után. Egy kimondottan előnyös megoldást találtam. A hét apróbb-nagyobb átlátszó alkatrészt kivülről kell beragasztani, tehát a törzs festésekor még nincsenek benn, így a maszkolással sem kell vesződni. Az alkatrészek szépen illeszkednek, bár több helyen kis perem van. Csiszolás után javult a helyzet. Csak kevés sorjával találkoztam.
doboz
doboz
IMG_20230610_141010
IMG_20230610_141010
IMG_20230610_141027
IMG_20230610_141027
IMG_20230610_141037
IMG_20230610_141037
987433c638a5cec7fba1c3a3620f6d8f.jpeg
987433c638a5cec7fba1…
5784884
5784884
IMG_20230607_175525
IMG_20230607_175525
IMG_20230607_175535
IMG_20230607_175535
IMG_20230607_182739
IMG_20230607_182739
IMG_20230610_143149
IMG_20230610_143149
IMG_20230612_083456
IMG_20230612_083456
2023.06.08.
Utolsó módosítás: 2023.06.12.
Miggyuri
Makettinfo Online Klub
Minimánia Makettépítő Kör
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
rod666
2023.06.09. 09:48:14
Na, ez egy igen érdekes típus, kíváncsi leszek, mit sikerül kihoznod belőle!
Miggyuri
2023.06.09. 10:09:45
Ha sikerül az hiányzó két alkatrész beszereznem, kiderül.
Mekett
2023.06.09. 21:52:54
Nagyon érdekesen mutatna a német teszt-Kacsa mellett. A Focke-Wulf F 19 Ente nagyon hasonló szerkezet volt 1927-ben, de teljesen más elrendezéssel. Persze a kacsa-kialakítástól eltekintve.
https://youtu.be/W-hcQwCHY9o
migfun
2023.06.12. 16:48:15
Szia! Nekem ugyanez a gép az Unicraft műgyanta változatában van meg ( http://www.unicraft.biz/on/mig8/mig8.htm ), de még nem került sorra. Belül még ennyi kidolgozottsága sincs, de megépíthető a másik változat, ahol a függőlegesek a szárnyvégen vannak. Érdeklődve várom a végeredményt!
Miggyuri
2023.06.12. 19:12:05
Azt a változatot láttam már képen. Érdekes darab.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció