Pintér György - Múzeumi krimik
Ikarus 250
Rendszám: BOS-574
Gyártási év: 1991
Vértes Volán állományba helyezés: 1995
Ex-Sovtransavto,régen teli piros festéssel.
Hát igen, ismét egy 250-es, de mentségemre szóljon, hogy ebben a méretarányban még nem volt. Több okból kifolyólag építettem most ezt meg. Az a helyzet, hogy a környéken kezdenek eltűnni a 200-asok, már szinte csak ez az egy 250-es van, ezért gondoltam amíg megvan, megcsinálom. Illetve láttam egy másikat, ami elég szép díjakat vitt el.
A másik, hogy veteránokkal mindig lehet foglalkozni, mert a legtöbbet már csak kép alapján lehet építeni, bár a következő az lesz, ami épp a napokban készült el igaziban. (Vajon milyen típus lehet?)
Nagy kedvenc a 250-es, nehéz is volt eldönteni, hogy milyen színben építsem, most az egyik itteni helyközire esett a választás, leginkább a fent említett okokból kifolyólag.
A későbbiekben lesz még min. 3 db belőle. (teli piros-fehér, kék-fehér, Volánbusz papagáj).
Ugyanúgy készült ez is, mint az eddigiek, ami új, hogy ebben a buszban már vannak karfák is, ezért a makettben is belekerült.Amikor fényképeztem,természetesen nem volt mind felhajtva vagy ledöntve, ezért ugyanúgy lett megcsinálva, mint akkor a képen.
Az ülések huzata is az eredeti alapján van lekicsinyítve és nyomtatva.
Újdonság, hogy az ablakok nem írásvetítő fóliából készültek (vagyis először abból, aztán pár hetet állt, aminek a hatására teljesen hullámos lett, olyan volt, mint a szaloncukros dobozon az a kis ablak).Ezért elkezdtem plexit keresni,és szerencsére az egyik fórumozótól tudtam venni, így most 0,8-as víztiszta plexiből vannak az ablakok.A különbség szemmel látható, egyszerűen gyönyörű.Az első szélvédőt leszámítva ezentúl mindig így fogom megcsinálni.
A hátfalnál is történtek újdonságok, más az illesztés illetve megpróbáltam a szélvédő alatti ívet megcsinálni.
Lehetne jobb is, ezen még kell finomítani, de első próbálkozásnak nem is lett rossz. Az illesztések javítva lettek tömítőanyaggal, csiszolva majd festve lett, Revell pirossal.
A jobboldali hűtőrács direkt ilyen, mert az eredetin is egy kicsit sérült, kesze-kusza. A bal oldalon csak az egyik borda sérült.
Az igazi mindig is duplalámpás volt, pár hónapja viszont valamiért szimpla lett, de Nekem a dupla sokkal jobban tetszik, ezért így építettem meg.
Szerencsére sikerült anno ebből is beszerezni egy kicsit, ha minden igaz,csak 3 db készült belőle.