Hot Wheels 1947 Chevrolet Fleetline custom

1947 Chevrolet Fleetline

1:64, Hot Wheels
Pintér György - Múzeumi krimik Szerintem ez a Hot Wheels egyik legszebb gyártmánya, persze volt mit javítani rajta.
Az öntvény teteje tiszta ragyás volt, epokittel sokat kellett tömíteni. A hűtőrács gyárilag görbe, már más autón is észrevettem hogy valószínűleg olyan erővel nyomják be a rögzítő szegecset alul, hogy eltorzul.

A lámpákat csak kidomborodások jelzik az öntvényen, ezért a helyüket kifúrtam. A hátsó lámpákat újragondoltam, a keret injekciós tűből van, formára csiszolva és felpolírozva (nem kell festeni). A lámpatestek vörös átlátszó sztirolból lettek kiesztergálva.
Az első lámpa valami embertelen nehéz volt, a magja átlátszó sztirol, körülötte alulemez az árnyékolónak, és mindez belenyomva a lámpa díszkeretét adó alugyűrűbe. Az egész olyan kicsi, hogy csipesszel is alig tudtam megfogni.

A kerekek saját gyártmányúak toll szárából, fotómaratásból, alugyűrűkből. A dísztárcsa alu félgömbfejű szegecs, felpolírozva. A kilincseket aludrótból készítettem el.

A gyári szélvédő sajnos vállalhatatlan volt, az összes ablakot meg kellett csinálni CD-tokból.

A kétszínű festést egy kaliforniai autós-felvonulásos videón néztem ki. A világoszöld Gunze Lime green.
Ha már sötétzöldem nem volt, kipróbáltam a Sparban kapható "Centrum" márkájú tubusos akrilt. Itt jött a kellemes meglepetés: vízzel jól felhígítva teljesen jól fújható, nagyon szép félfényes felületet ad. Talán a fényestől sem áll messze. Bátran merem ajánlani. (Na meg ahogy a nemzetközi helyzet fokozódik, lehet, hogy nem mindig lehet majd japán festéket kapni háromnapos házhozszállítással...)

Ennyire kicsi és bonyolult felületet szalaggal talán egy hónap alatt tudnék kimaszkolni, ezért a Vallejo folyékony maszkolót használtam. Fogpiszkálóval szépen fel lehet vinni, ecsettel meg se próbáljuk, mert beleköt. Egy vékony gumiréteget képez, amit gond nélkül el lehet távolítani.

A végén jött a lakkozás AK Aqua Glossal, amit felpolíroztam.

A motorház oldalán az ál-kipufogók is injekciós tűből készültek. És itt követtem el a legnagyobb hibát: a kifúrt lyukakba festés előtt passzoltak ugyan, de a festék és a lakk csökkentette az átmérőjüket, amivel nem számoltam eléggé. Reszelővel próbáltam tágítani, de nem kellett volna kifelé is húzni: egy rossz mozdulatnál a festék lepattant, egészen a fémig...
Szerencsére nem volt nagy az érintett terület, öt-nullás ecset hegyével pakoltam rá a festéket, majd a lakkot.
Felpolíroztam, de teljesen nem sikerült eltüntetni. Gyerekek, ezt ne próbáljátok ki otthon. :-)

A végén kerültek fel a krómdíszek: alufólia Pentart füstfólia ragasztóval, helyre simítva és szikével körbevágva.
.
.
ilyen volt
ilyen volt
IMG_5557
IMG_5557
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2024.02.20.
Fonák Tamás, Gyula
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
warbirds
2024.02.21. 21:17:04
Ejha, nagyon jó kis átalakítás! Sokkal részletesebb lett, nagyon ügyes!
rod666
2024.02.21. 21:54:05
Hát ez állati, nagyon jó lett, főleg, hogy tényleg Matchbox-méretről beszélünk! A színválasztás tökéletes, a részletek is nagyon patentek, kedvencem a szélvédő feletti árnyékoló.

Egy apró kiegészítés: a motorháztető oldalában szerintem szellőzők vannak, és nem kipufogó.
Elnar
2024.03.21. 12:04:00
azért ez nem semmi! Főleg hogy fém alappal dolgozni - gondolom - jóval nehezebb, mint sima sztirollal. Az a kerék meg valami gyönyörű!
Fonák Tamás
2024.04.05. 12:16:38
Igen, a szúrt és vágott sebek jóval gyakoribbak mint a műanyag maketteknél :)
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, sajnos ritkán van időm fórumozni.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció