Pintér György - Múzeumi krimik
Pár hónapja vaterán vásároltam ezt a modellt és a megépítésnél rögtön kétféle modell közül is lehetett választani. Az egyik a "stock" a másik pedig "Race HEMI". Nos én elég MOPAR mániás vagyok, úgyhogy szó sem lehetett a 440-es Magnum motorról, csak a HEMI-t lehet beépíteni! Meg is született a terv, legyen egy "stock" kinézetű (nem emelt felfüggesztésű) HEMI.
Korábban már csináltam autómaketteket, de azokat mind ecsettel festettem. Most először használtam szórópisztolyt és ez sajnos meg is látszik, ha közelebbről is szemügyre vesszük a képeket. Főleg a tetőnél, ahol egy kicsit több került a felületre, mint kellett volna. Az alapozó réteggel még nem volt gond, az első fehér rétegnél kezdődtek a gondok, valószínűleg a hígitás sem úgy sikerült ahogy kellett volna.
De menjünk tovább.
A motor elkészítésénél szintén először alkalmaztam a "bekábelezést". Meg is csináltam szépen, csak aztán jött a fekete leves: kissé vastag kábelt választottam, ami ugyan nagyon jól mutatott, amíg a motort nem akartam a helyére illeszteni, ugyanis a kerékjárati ívek kissé szűknek bizonyultak. Ekkor papagájfogóval kissé összébb szorítottam a kábeleket és már így elfértek a motortérben.
Én is azok közé tartozom, akik kissé elavultnak találják a gyárilag öntött felniket (persze aki eredethű szeretne lenni, akkor az is megtalálja a készletben a neki megfelelőt), ezért vásároltam pár egyedi felnikészletet (17" méretben). Ekkor jött a következő probléma. A vásárolt felni ugyan átmérőben közel megegyezett az eredetivel, viszont szélességben majdnem a duplája volt, ráadásul az első kerekek kormánymechanikája miatt pláne nem ment fel a helyére. Ezért némi átalakítást kellett eszközölni, melynek az lett az eredménye, hogy a gyári kerék belső műanyagját hozzáalakítottam az új felnikhez, így most már nem lógnak ki és forognak is.
Néhány képen látható egy 1971-es Plymouth Cuda is, ami nem véletlen, ugyanis egy időpontban vettem őket és nagyjából egyszerre is készültem el velük. Természetesen a Cudáról is lesz egy részletes beszámoló...