/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.
Roland_89 107710 2008. február 3. 19:47
Válasz erre
Gabi köszönöm az infot!

Brúnó ha emlékeim nem csalnak talán a hétre mondtad hogy talán megérkezik hozzátok a tréler. Ha megjött és nem venném észre, légyszives majd jelezz a forumon és akor meg is rendelném. Köszönöm!
Gabi 107709 2008. február 3. 19:22
Válasz erre
Szia Roland!
Valahol már olvastam erről, és ha emlékeim nem csalnak, akkor hidraulikusan oldják meg. Ezt nem mondom tutira, és hogy hol lehet utánnanézni arra így kapásból öletem sincs. Ha találok valamit jelzem.
Gabi
Roland_89 107708 2008. február 3. 19:17
Válasz erre
2005_45_fassi1500_heggli.jpeg
2005_45_fassi1500_he...
35_430heggli02.jpeg
35_430heggli02.jpeg
35_430heggli03.jpeg
35_430heggli03.jpeg

Gabi! A következő kérdésemre szerintem te tudnál válaszolni! Persze ha más is tud én nagyon örülnék neki!
Szóval Ezen a MAN-en az 5. tengelyen is fordulnak a kerekek. Ezt hogyan lehetne összehangolni az első 2 tengellye? Ilyet hol tudsz megnézni hogy hogyan is van? van vmi oldal vagy prospektus? Nem akarom megépíteni, ez határozottan nagy falat.. a daruról még nem is beszélve rajta, csak érdekel hogy hogyan lehet megoldani a kormányzását. Köszönöm

Roland
Roland_89 107707 2008. február 3. 19:02
Válasz erre
huhhha! Az kicsit sok.. abból más makettokból már egy egész kis omoly szerelvényt is összelehet hozni! kár érte! :)
gpatrik 107706 2008. február 3. 17:59
Válasz erre
Roland!
Naggyából 60 000 Forintnál kevesebb lehet (ha 1font=400ft), bár most nem tudom a pontos árfolyamot. :)

Kusti! Szép a színe, sprayvel festetted?
GPatrik
Roland_89 107705 2008. február 3. 17:42
Válasz erre
Csabi! Engem érdekelne a Kamaz. Átszámítva postával mindennel mennyi tulajdonképpen forintban ez? meg hol lehet megtalálni! Persze csak akkor érdekel ha még emberbarát ára van :)
Kusti 107704 2008. február 3. 17:00
Válasz erre
HPIM1586
HPIM1586

Üdv!

Haladok a Westel, már fent vannak a díszcsikok is.

Üdv!
Kusti
Ati 107703 2008. február 3. 16:18
Válasz erre
Szia Csabi!

Jók ezek a KFS cuccok! Csak az a baj hogy drága!
Egy vagyont rá lehetne költeni!

Ati
Csabi 107702 2008. február 3. 15:46
Válasz erre
kamaz1
kamaz1
kamaz2
kamaz2

Sziasztok!

KFS-nél 1/24-es Kamaz 6x4. Ára 150 font.

Csabi
Ati 107701 2008. február 3. 13:43
Válasz erre
Sziasztok!

Köszi mindenkinek aki a Büssing-Aksi témához hozzászólt, és köszi a sok infókat!
Hamarosan ki is derül majd a rejtély! Remélem...
Közben haladgatok is vele. Az alváz részeinek csiszolásával telik az idő!
Szép makett, de azért van vele munka rendesen, főleg a kissebb alkatrészek terén.
Meg a váltó összeillesztésével volt gond!
Együtt halad vele a pót alváza is!
Ha látható haladás lesz, rakok képeket is!

Üdv mindenkinek!
És jó építést!

Ati
Ati 107700 2008. február 3. 13:38
Válasz erre
Lestat 107699 2008. február 3. 11:56
Válasz erre
max 107698 2008. február 3. 11:56
Válasz erre
helló csabi!

megkaptam a csomagot! épségben, sértetlenül. holnap csomagolom a felniket és postázom. nem felejtettem el csak a héten nem voltam itthon és igy kicsit késik. mégegyszer nagyon szépen köszönöm!

a többieknek meg grat. a munkákhoz, nagyon tetszenek. olyannyira, hogy ati munkája kapcsán kedvet kaptam egy R-500-hoz!:)

üdv, max.
Lestat 107697 2008. február 3. 11:44
Válasz erre
http://www.youtube.com/watch?v=7EW0y8jObro&feature=related

Átépiési alanynak a épitö kedvüeknek.
Simka 107696 2008. február 3. 11:34
Válasz erre
Kösz

Akkor már ennyivel is bővült a tudásunk.
Én ennyire nem vagyok képben a háború utáni teherautókkal.
Gabi 107695 2008. február 3. 10:34
Válasz erre
Szia Simka!

Biztosan nem kurblis volt, ahogy Ákos is írta a vonószem volt ott. Az 50-es években a Büssing uralta a német piacot, és a 8000-es volt a csúcsmodell, tehát már ezért se elképzelhető a kurblis megoldás. A Csepelek is normál önindítós indításúak voltak, a kurbli cak kényszerindításra, olajtörésre, vagy a javításhoz szolgált.

Gabi
Ákos 107694 2008. február 3. 10:24
Válasz erre
Ha valaki nem ismeri:
www.camionesclasicos.com
Ákos 107693 2008. február 3. 10:14
Válasz erre
buessingimg1
buessingimg1

Az a dudor a lökhárítón az első vonószem takarólemeze volt.
Simka 107692 2008. február 3. 01:54
Válasz erre
Hát, 52-ben már nagy valószínűséggel nem volt kurbli, annyira, de mondjuk Csepelek is voltak kurblisak, biztosan én se tudom, csak tippelek. Meg azért mondom, lehet, hogy a német kollega kurblis mintával dolgozott..
Ati 107691 2008. február 2. 22:01
Válasz erre
Szia!

Hát nem is tudom, na mind1 pár nap mulva válaszol a fickó!
Lehet hogy igazad van, de 52-ben???
Habár...
Köszi az infót, megjegyzem!!
Ati
Simka 107690 2008. február 2. 21:45
Válasz erre
Mintha egy kurbli bemenet "sebhelye" maradt volna ott...:)
Simka 107689 2008. február 2. 21:44
Válasz erre
Ati!
Egyébként ahogy nézem azt a Büssing képet, a lökhárítón erősen gyanús középen az a nagy piros dudor..

Simka
Simka 107688 2008. február 2. 21:42
Válasz erre
Szevasztok srácok.

Látom megy a Büssing téma, szerintem előfordulhat, hogy a német kollega olyan Büssinget használt mesterdarabnak, ami esetleg kurblis! volt és ezért fordulhatott elő, hogy nem látott akksit sehol. Volt jócskán a háborúban, sőt nagyobb számban volt kurblis indítású jármű mint önindítós, kínlódtak vele eleget, sőt volt kübelwagennek egy harckocsiindítós változata is( a motorból, illetve a főtengelynek volt egy kivezetése amire tul. képpen egy csuklós rudat tettek rácsatlakoztatva az indítandó járműre stb., azzal is indítottak teherautót. de a háború után már biztos, hogy nem így nézett ki a dolog.
Emerick 107687 2008. február 2. 20:49
Válasz erre
Gabi!

Érdekesség csak, hogy számos típussal találkoztam, amelyik diesel volt. Sőt, meglepően sok volt diesel motorral szerelt. Annak ellenére, hogy a németeknek kevesebb dízelolaj állt a rendelkezésére, mint benzin. Szóval könnyen lehet, sokban (kezdve a 3 tonnások majd felével) mégis 2 aksi kellett legyen. Nem tudom...

Em.
pisti75 107686 2008. február 2. 19:14
Válasz erre
Köszönöm Ati és Kusti!
Folyamatosan rakok fel képeket ahogy összeáll valami.
Ati 107685 2008. február 2. 18:13
Válasz erre
Szia Gabi!

Már válaszolt is a levelemre! :))
Azt írta hogy jelenleg nem tudja, mert ő nem látott aksit, sem a tűzfalnál, sem a motortérben, sem a fülke vagy ülés alatt!
De utánanéz és írni fog!
Nagyon jó fej, szivesen segít!! :))

Ati
Ati 107684 2008. február 2. 18:04
Válasz erre
Szia!

Jó lesz a gép!
Az alváz szine nagyon jó! A moci pedig nagyon szép!

Ati
Kusti 107683 2008. február 2. 17:41
Válasz erre
Szia Pisti!

Naggyon merész, de remek lesz!

Kusti
pisti75 107682 2008. február 2. 17:34
Válasz erre
P1000706
P1000706
P1000707
P1000707
P1000710
P1000710
P1000711
P1000711

Sziasztok!

Pár kép a SCAN-ról. Az alváz megkapta a végleges színét, és a moci alkatrészek is száradnak.

További jó építést mindenkinek!
gyurmakoma 107681 2008. február 2. 16:57
Válasz erre
Kamionos urak!
Egy kis segitségre lenne szükségem.
Nincs valakinek képe mercedes clk dtm,clk gtr,vagy sauber c9 es,
warsteiner,D2 csapatszállitó kamionikról??
Egyikről sem találok képet sehol :(
Ati 107680 2008. február 2. 16:01
Válasz erre
Szia Kusti!

Nekem nem nagyon jönnek be a metál festékek! de más az ízlésünk...:)
De a festés jó lett! Alakulgat a vas!

Ati
Kusti 107679 2008. február 2. 15:31
Válasz erre
HPIM1583
HPIM1583
HPIM1585
HPIM1585

Üdv!

Lefújtam a motorháztetőjét a Western Starnak, szerintem szép a színe.

Üdv!
Kusti
Ati 107678 2008. február 2. 15:17
Válasz erre
Szia Gabi!

Már irtam is neki!
Remélem válaszol rá!
Köszi!

Ati
Ati 107677 2008. február 2. 15:09
Válasz erre
Gabi, Emerick!

Köszi a segítséget!
Írni fogok neki, és megkérdezem!

Mégegyszer köszönöm!

Ati
Kusti 107676 2008. február 2. 14:33
Válasz erre
Szia Pisti!

Légrugós lesz, csak nincs még hozzá képanyagom így egy kicsit pihen a projekt, max Móvár lehet cél.

Kusti
pisti75 107675 2008. február 2. 13:37
Válasz erre
Szia Kusti!

Jól haladsz a VOLVO-val de sajna a HC-nak nincs ez a fajta gépe sárga fülkével, megás meg pláne. Fesd át fehérre úgy már igen. A húzótengelyt meg csináld meg légrugósra légyszi.
Gabi 107674 2008. február 2. 10:42
Válasz erre
Szia Emerick!
Azért azt ne felejtsük el, hogy a háborús gépek nagy része még benzines volt a szállító kategóriában, és az köztudott, hogy egy benzines indítása sokkal kisebb energia. A Büssing már egy 6 hengeres diesel motor, és szerintem simán két aksi kellett hozzá, pláne abban az időben, mikor még az aksik se voltak olyan szuperek.
Ati!
Ha van kérdésed, vagy valami nem tiszta, javaslom hogy írjál Klaus Lassennek, ugyanis ő tervezte a Revell számára ezt a büssinget is.
www.truckin24.de/truckin24.html

Gabi
Emerick 107673 2008. február 2. 10:11
Válasz erre
Hát, erre passzolok. Talán 1, hiszen "Nachkriegsfahrzeug"-ról van szó. Csak a méree miatt mondanék 2-t. Csak ha visszavezetünk a háborús gépekhez, ott meg csak zömmel egy volt, még a páncélozottféllánctalpas csapatszállítóknál is. Szóval valszeg 1, de szerencsére úgy sem látszik a maketten. :)
Csabi 107672 2008. február 2. 09:46
Válasz erre
Szia Atis!

Még mindig kellenének a Merci felnik. Legyen bolt...
Írj légyszi egy mailt ide: s-dragon@freemail.hu

Köszi,
Csabi
Kislõcsös 107671 2008. február 2. 08:05
Válasz erre
sza Elekktro4
Erdekes a rendszám a képen.Se H jelzés ,se EU-s cillagok :))
Ati 107670 2008. február 1. 22:29
Válasz erre
ja...még annyit, hogy ezeknek 1 vagy 2 aksiuk volt e?
Mert voltak olyanok amikbe 2 aksi volt építve!
De szerintem ebbe csak 1 volt.
Az a baj hogy amiket találtam írásokat erre nem tér ki...

Ati
Ati 107669 2008. február 1. 22:22
Válasz erre
Szia Emerick!

Nagyon szépen köszönöm az infót! Akkor így fogom megoldani a Büssingen!
Az a baj hogy erről a gépről csak külső képek vannak! De hálistennek elmagyaráztak nekem egy két dolgot, a régi szekerekről! Így most már a kábelezéssel nem lesz gond, egyészen reálisan meg lehet oldani a kábelezést ezen a szépségen!
Az alvázat lassan összerakom, a póttal együtt!
A moci terve is sinen van!
Mégegyszer: köszi a segítséget!

Ati
Roland_89 107667 2008. február 1. 21:15
Válasz erre
sib adj egy email címet, gondolom győri vagy... hátha összehavekodhatnánk :)

Amúgy Gabi, a merciden a lenyíláshoz ahoy elnéztem vékony drótot használtál, az van belefurva a sztirollapba?
mert nekem a 03as balzafába így oldottam mef, hogy belefurtam a drótot és műanyag csöveket raktam a plató aljára , és így lett nyitható...
Ehhez van valami jó javaslatod majd?
Emerick 107666 2008. február 1. 20:54
Válasz erre
Gyorsan megnéztem a wettringeren egy Büssing 8000-es építését. Az aksik elvileg a tűzfalban vannak, ahová-ahonnan kábelek futnak ki-be, összekapcsolva a motorteret mindenfélével. Azaz nem látszódnak. A műszerfalnak magának nagyon széles a tűzfal. Előtte a fülkében az "anyósülés" előtt volt korábban egy pót-benzintartály, aztán ez miután nem lett beépítve (háború utáni idők), sztem akkor alakult át a tűzfal maga. A tűzfal motortér felőli részén volt, az említett jobboldali ülés vonalában az aksi, ahonnan azt végül "elrejtették".
Ez az én elképzelésem. :)
(Amúgy a Jeep CJ5 és 7-nél is ugyanígy volt kialakítva, csak ott volt egy látható ajtó a szélvédő előtt.)
Elektrolakatos 107665 2008. február 1. 20:48
Válasz erre
Ákos honlapján nézz körül!
Ati 107664 2008. február 1. 20:36
Válasz erre
Hát igen..de ott sincs semmi aksiféle...de még helye se nagyon van...

Ati
Emerick 107662 2008. február 1. 20:33
Válasz erre
Szia!

A Büssingben, Faunban, DB-MB-ben, Kruppban és minden hasonló régi múltú gyárnál, az 50-es évekig alapvetően a motortér egy szegletében volt, mint pl az Opel Blitznél. Utána helyezték csak át, a csőrösök ritkulásával külön dobozba.

Ha fatálisat tévedek, javítsatok ki! De sztem vhogy így van.

Em.
Ati 107661 2008. február 1. 20:22
Válasz erre
Sziasztok!

Azt kérdezném, hogy tudja e valaki hogy ezekben a régi szekerekben mint a büssing, hol lehet az aksi, mert a kittben ahogy nézem, nincs benne:?
Ezen is a fülke alatt, - azaz az ülés alatt lehet, mint a Csepeleknél?
A többi dolog már tiszta, csak ezt nem tudom.

Ati
exec 107660 2008. február 1. 19:38
Válasz erre
Elektro!

És én még ennél mocskosabb hűtős Scaniát is láttam a héten...
Ati 107659 2008. február 1. 19:30
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.