T-34/76 m42

T-34/76 m42

1:72, Italeri No.7008 (2007)
Pintér György - Múzeumi krimik A 2. világháború egyik legjobb harckocsitípusának fejlesztését 1937-ben kezdték el. Forradalmian új konstrukció volt: döntött páncélzatú test, melyet hegesztéssel szereltek össze; öntéses eljárással készült torony. Nagy előnye volt a típusnak, hogy az egyszerű technológia miatt kevésbé képzett személyzet is elvégezhette az összeszerelést, és a harctéren is könnyen javítható volt. Megbízható motorja a német harckocsiknál jóval nagyobb hatótávolságot biztosított számára. A T-34/76 1941-ben állt hadrendbe. A nyugati szakértők egybehangzó véleménye, hogy a T-34 első fellépésekor 1941-ben,a Szovjetunió megtámadásakor tűzerőben, páncélzatban és mozgékonyságban minden más harckocsit felülmúlt. A T-34-es a legnagyobb lőtávolságról is ki tudta lőni a német Pz III. és Pz IV. harckocsit, ezek viszont csak kivételes esetben tudták leküzdeni. A kurszki csatában a Panther-eknek is méltó ellenfele volt. A T-34 páncélzata 45 mm volt, 30, 45 és 50° szögben döntve. A ferde páncélt a páncéltörő gránátok nehezebben ütötték át, könnyebben elcsúsztak rajta, vagy lepattantak róla. Két fő változatban készült. A már így is jelentős tűzerőt 1944-ben tovább növelték.
(http://www.masodikvh.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=945&Itemid=382)

Az építés:
Az összerakás ugyanúgy kezdődik mint ahogy a tankoknál szokás, a fogaskerekekkel, amiket két darabból kell összeilleszteni, 7-7 darabot oldalanként, majd a kész ezeket ráhelyezni. Utána a lánctalp jön, amit 14 darabból kell összeilleszteni oldalanként. Ez nem lenne akkora nagy baj, ha nem lennének bődületes illeszkedési hibák. Egyébként sem vagyok kibékülve a lánctalpakkal (lásd: Király Tigris;szintén Italeri), de itt valami borzasztó volt megcsinálni. Mivel nem passzoltak össze, így magamnak kellet megoldani a helyzetet ami sikerült is. A lánctalp építésekor a leírás nem ér szinte semmit, a kész makett végén még maradt alkatrész a lánctalphoz, pedig az rendesen körbeér. De ha ezen túllendülünk akkor már nem lesz semmilyen problémánk, legalábbis nekem nem volt. Ha ezzel megvagyunk jöhet a két rész összeillesztése az alappal, a tető, majd a lövegtorony. Ezek egészen egyszerűek akárki össze tudná rakni, az illeszkedések kielégítőek nem úgy mint a lánctalpnál. Belső berendezés nincs, de van egy tankvezető és még egy ruszki PPSH-val a kezében, őt 4 darabből tettem össze, a tankost háromból (test+karok).

Festés:
A festéshez három sémát kínál a leírás, a következő képen: Versian A, B és C. A gond itt az hogy ezen és persze a javasolt színeken kívül nincs semmi, gondolok én itt arra hogy melyikkel hol találkozhattak, mikor, melyik ezred stb. A doboz hátulján viszont csak a Version C van, én ezt csináltam: Unknown unit - Russia, winter 1942-'43. Nem tudom ti hogy vagytok vele de engem zavar hogy a többit nem tudták kifejteni a leírásban, aki esetleg diorámát csinálna annak biztos sokat segítene.

Végszó:
Összességet tekintve egy elég jó makettet kapunk, bár kevés darab van, és az illeszkedések sem tökéletesek,lánctalp ugye; ennek ellenére egy csinos kis tank hozható ki belőle.
01

A doboz
01
02

A hozzávalók:
02
03

...fogaskerekek, lövegtorony bizonyos részei..
03
04

...a jó öreg lánctalp...
04
05

...és a többi..
05
06

Matricák
06
07

Első lépések
07
08

Munka közben
08
09
09
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16

Készen
16
17
17
18
18
19
19
20
20
21
21
22
22
23
23
2010.08.21.
Utolsó módosítás: 2010.09.13.
Geri93
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Hornet102
2010.09.09. 08:18:06
Szia!
Tetszetős lett! Gratula hozzá! Csak néhány tanács és NEM kritika:
- több fényt amikor fényképezel
- a tank kipufogója nem biztos, hogy fehér, mivel elég forró részről van szó lekopik, leég róla festék....
Nagyjából ennyi! Amúgy teljesen egyetértek az Italeri lánctalp filozófiájáról alkotott véleményeddel! Tegnap kaptam meg az M-46 Pattonotmat ebben a méretben. Ennél legalább külön színű öntőkereten van a lánctalp, abban egyszínű az egész kitt és hasonló a lánctalp állapota! A régi Matchboxokban még a gumis lánctalp is jobb volt, habár ezt csak az én szuverén véleményem...
Még egyszer gratula!
MoMi
2010.09.09. 08:22:28
Szia Gergő!

Jó makettezést,de a történelmi leírásokanál kérem előtte egy kis kutatást és olvasást elvégezni!
Sületlenségek leírása, pláne itt ahol nagyon sokan foglalkozunk nemcsak makettezéseel de haditechnika történettel is egy kicsit kínos.A Panthernek a T34/76 nem volt egyenrangú ellenfél csak ha tömegben, igen nagy számban támadott.
A pZ.IV hk 75mm ágyúja kilőtte a T34/76-t simán minden oldalról. Vele valóban egyenrangú volt.
Azért hajrá! További jó makettezést
vrauko
2010.09.09. 08:43:46
Üdv!
a gumilánctalpat persze kényelmesebb megcsinálni, de pár év alatt egyszerűen lerohad a makettről (pl. a Matchbox, de az Airfix is ahol festékkel érintkezik, vagy a meleg hatására, vagy ki tudja mi miatt. Két első harcjármű makettem, amiket jó 10-15 éve csináltam már így járt. Egy Matchbox Jagdpanther és egy Airfix Pz IV. A lánctalp megkeményedik, töredezik. hasadozik, makettező káromkodik, és nehéz szívvel sok pénzt ad ki part maratott lánctalpra.) A makettel azonos anyagú lánctalpat viszont ha egyszer megcsináltad, akkor úgy is marad. Itt egyébként nem az Italeri a hunyó, hanem jogelődje, az Esci, amely ezeket a kiteket eredetileg elkövette. Az Italeri néhol változtat, pl. Rommel féllánctalpasánál, amelyhez az Esci még műanyag lánctalpat adott, az Italeri már gumival adta ki. Az Esci, hogy mindenkinek kedvire tegyen, némely kitjéhez gumi s műanyag lánctalpat egyaránt mellékelt, pl. amerikai önjáró lövegek vagy a Valentine tank, vagy a Királytigris. Az Italeri ezt nem követi.
Hornet102
2010.09.09. 09:01:26
Vrakuo!
Igazad lehet! Inkább repülős vonalon mozgok s csak mostanában kacsingatok a páncélosok felé...
Nem tudom,hogy az Italeri csak ebben a méretben ad műanyag lánctalpat. Van egy 1:35-ös Ostwindem abban gumi lánctalp van...
Geri93
2010.09.09. 18:25:05
Sziasztok!
Köszönöm a dícséreteket!
Hornet: Igen a fényképezést még gyakorlom, és kösz a kipufogóval kapcsolatban adott tanácsodra, hamarosan javítom!
MoMi:A bevezetést nem én írtam ne engem szúrj le miatta, egy második világháborúval foglalkozó oldalon akadtam rá, és szerintem nem a T34/76-ra gondol lehet hogy egy későbbi verziójára, mondjuk a T-34/85-re. Az a szöveg általánosságban ír a T-34-ről nem konkrétan arról amit én csináltam.
Matthias
2010.09.09. 20:09:27
Nos uraim nem szívesen szólok bele a technika történeti vitákba, de amit tudni kell az az, hogy a T-34-est valóban ki lehet lőni, de melyik tankot nem?
Továbbá a T-34-s nem feltétlen kifinomúltságában inkább annak hiányában múlta felül a Panthereket, mégpedig azért mert ez messze megbízhatóbbá tette az orosz típust.
Ezenkívül a Pantherek többet köszönhetnek a T-34-s létezésének, mint bármely más harckocsi.
Egy érdekes tény továbbá az, hogy az orosz típus messze könnyebben gyártható, karbantartható, kezelhető, éppezért sokkal inkább állta meg a helyét harctéri körülmények között!
Geri93
2010.09.10. 14:46:28
Ez valóban így van, köszönjük!
Rommel93
2010.09.10. 15:36:59
"A mennyiség önmagában is minőségi jelző."
(Sztálin a T34-ről.)
Szőkekapitány
2010.09.12. 14:30:08
Szia Geri!

A probléma forrása inkább az, hogy meggondolatlanul ne használjuk a "copy-paste" parancsokat. Ha nem saját tartalmat illesztesz az írásodba, úgy szokás, hogy megjelöljük a forrást.
Pl:
http://www.masodikvh.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=945&Itemid=382
Geri93
2010.09.13. 18:56:03
Hello!
Kösz, teljesen igazad van!
De szerintem az is jó lenne ha néha a makettről is lenne szó nem csak a cikkről.
Csongor
2010.12.14. 16:38:39
Vrauko igazad van nekem is van egy airfix t 34 es em készen volt és egy év után egyszer csak elszakadt a gumi lánca.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció