Pintér György - Múzeumi krimik
Talán, úgy egy fél éve vettem egy Heller Scania kitet, nagy naivan, mondván raktam már össze Hellert, jó lesz ez is. Kiábrándító látvány fogadott a dobozban. Csapolás sehol, sorja, vetemedés, beszívodás és ehhez hasonló nyalánkságok. Azért nem küldtem vissza a postással...
Elkeztem az összerakást szokás szerint a motorral. ezzel nem volt baj. Kábelezés, festés, pihi.
Az alváz már cselesebb volt mert nem az Italerihez hasonló modon, hosszanti elválasztású volt, hanem keresztben. Pff, szóval sokat kellett csiszolgatni mire ehető minőségű lett a dolog. Belenyugodtam, kábelezés, fújás, ez is ment pihenni.
A lökhárító nagyon meg volt vetemedve, tudtam hogy valamivel mereviteni kell ahhoz hogy a gépre tehessem. Az alkatrészes dobozban elém került a Rábából kimaradt lökhárító toldat. Ezt a kettöt ragasztottam össze, megkapva a mostani eredményt.
A Heller gumikat Italerire cseréltem, mert a Heller gumik nem voltak szalonképes állapotban sajnos. :(
A fülke kicsit sem volt olyan ilyesztő, mint aminek látszott elsőre. Csapolás nélkül is remekül llesztkedett, passzolt a helyére.
A belső térben nem mentem a végletekig a feljavításokkal, szolidan, kárpitozás, takaró, üveg, kalapács, cigisdoboz...
A fülkét ahogy a belső tér köré kezdtem építeni, láttam hogy ezt sokat kell majd illesztgetni, hogy pontos legyen, mégse lett az sajnos.
Lefújtam a fülkét zöldre és bematricáztam a Duchmann Daf matricáival, persze kicsit átszabva.
A kipufogót is átszabtam kicsit, brutálisabb kinézetet kölcsönözve ezzel az öreg vasnak. Az összes jukat felhevitett tüvel szurkodtam ki. Kicsit idegtépő munka, de megérte.Ehhez még egy merevítőt is készítettem telefonkártyából és fülpiszkálóból. :D
A tetőre kerültek távolsági fényszórók, duda, és egy cégtábla.
A kitben sok szkreccs és fok feljavítás van, megéri megvvenni a sok negatívum ellenére is, mivel más nem gyártja ezt a típust.