Peugeot 307 WRC 2004

Peugeot 307 WRC 2004

1:24, Heller
Ismét bemutatásra kerül egy WRC a Hellertől, bár sokkal nagyobb örömet okozna ez a makett „egy japán” gyártótól...

A doboz kibontásakor majdnem a szokványos kép tárul elénk. Minden alkatrész egy csomagban van, kivéve a karosszériát, ami az eddigiektől eltérően nem fehér, hanem piros! Ezzel kapcsolatos az a „hiba”, hogy fehér alkatrészekből kapjuk a tetőszellőzőt, a hátsó szárnyat és a tükröket, valamint a gyártótól újdonságnak számító lámpasort, amiket később pirosra kell fényeznünk... Ezek az alkatrészek alapozás nélkül nem is fognak pontosan egyforma piros színt eredményezni a karosszériával.
A lámpasor furcsasága pedig az, hogy a négy lámpához egybe adják az üvegeket.

Visszalépésnek tartom néhány korábbi Heller maketthez képest, hogy az első lámpák nem krómozott műanyagból vannak és nem is illeszkednek pontosan a helyükre, például a 2003-as WRC Subaru-hoz hasonlítva.
Az új gyártás ellenére sok alkatrész rendkívül sorjás. :o(

Először „passzol” az üveg a karosszériába majdnem hézagmentesen a régebbi autóktól eltérően a 307-ben.

Az utastérben sem sok újdonságot találhatunk az eddigi Heller autókhoz képest, viszont a bukócső illesztése még pontatlanabb, mint korábbi társainál.
További hibának tartom, hogy nincsenek ajtókárpitok, így a kaszni belsejét kell feketére festenünk, ami kissé módosítani fogja a kész autónk végső színét, ugyanis ahol fekete a belseje, ott sötétebb lesz az autó piros színe... Ettől még élénkebb pirosnak fog látszani minden előzőleg fehér alkatrész is, amit nem sikerült piros műanyagból önteni a gyártónak, mint a karosszériát. :o(

A kerekek továbbra is keskenyek. Két félből összeragasztandóak a felnik és „megszokott” anyagúak a gumik is.
A futómű is átlagos Heller, tehát nincsenek kidolgozva az alkatrészek.

A matrica volt ismét a legnagyobb kérdésem a gyártót ismerve...
Szinte teljesen jól sikerült a fehér színű feliratokat és csíkokat elkészíteniük a korábban is használt, nagyon vékony matricalapra, úgy, hogy az autó alapszíne nem látszik át rajta.
A matrica anyaga miatt lágyító nélkül is felragasztható minden a helyére.
Viszont előjött a vékony lap hibája is, amikor megpróbáltam felragasztani a matricákat, mert szinte mindegyik visszafordult saját maga alá és összeragadt, mert nincs az anyagának semmi „tartása”. :o(
Ekkor már nincs egyszerű dolgunk, mivel újra le kell áztatni, általában kicsit meg is gyűrődik, néha elszakad, így sajnos a végeredmény sem lesz tökéletes, pedig ennél a Peugeot-nál két makett matricájából készítettem el a dekorációt...
A hátsó lámpa belsejébe ismét matricát kapunk, de az üveget kifestve sokkal eredetibb végeredményt kaphatunk.

Végezetül még egy észrevétel: még mindig csak ragasztással lehet az alvázat a karosszériába rögzíteni…
307.01.
307.01
307.02.
307.02
307.03.
307.03
307.04.
307.04
307.05.
307.05
307.06.
307.06
307.07.
307.07
307.08.
307.08
307.09.
307.09
307.10.
307.10
307.11.
307.11
307.12.
307.12
307.13.
307.13
307.14.
307.14
307.15.
307.15
307.16.
307.16
307.17.
307.17
2007.12.09.
Utolsó módosítás: 2008.01.10.
Németh Gábor (NGPETI), Schwadorf
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
rico
2008.02.21. 14:34:10
Szia! Nekem is ilyenem van. Fel is töltöttem egy cikket róla csak még nincs aktiválva. Van hozzá diorámám is. Szép!
NGPETI
2008.04.03. 12:24:25
Köszi! Várom a cikkedet! NGPETI
f2d
2008.07.30. 12:24:18
Szia!

Nekem tetszik ez a 307-es, legalábbis így összerakva semmi kivetnivalót nem találok rajta.
Feljavításokat alkalmaztál hozzá?
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció