Panther Ausf. A

Panzerkampfwagen V. Panther Ausf. A (Sd.Kfz.171)

1:35, Italeri No.0270 (1993)
Pintér György - Múzeumi krimik Jelen cikk tárgya az Italeri sokak által ismert A Párduca lesz.
A makettet nagyjából 5 éve vettem néhány ezer forintért, amikor még Szegedre jártam egyetemre.

A makett a 90-es évek Italeri készleteinek színvonalát hozza. Közepes részletek, viszonylag tűrhető illeszkedés, némi sorja és a borzalmas gumi lánctalp. Ugyanakkor említésre méltó, hogy gyárilag jár hozzá zimmerit és egy motorimitáció is. A makett egyébként egy korai vagy közép-gyártású "A" modellt jelenít meg leginkább.

Az építés során nem voltak nagyobb problémák, az illeszkedés, bár nem egy Tamiya, de megfelel. Tömíteni csak a felrakott zimmeritlapok széleinél kellett. A gyári zimmerit mintázatát és mélységét én jónak tartottam, így ezt használtam fel.

Az építés során a következő dolgokat javítottam fel:
- A lövegblende két oldalán neoflexből elkészítettem a zimmeritet.
- A lövegpajzsra öntőkeret darabokból emelő füleket gyártottam.
- Szűrő dróthálójából elkészítettem a motorrácsokat.
- A periszkópokat maradék műanyagdarabokból csináltam.
- Az emelőfüleket, fogantyúkat drótra cseréltem.

Végül az egyik szolnoki verseny börzéjén pár száz forintért beszerzett, ICM korai szemenkénti lánctalpra cseréltem a gyári. A képek tanúsága szerint előfordult, hogy a fronton fölhasználták a megmaradt korai lánctalpakat is.

A festéshez Vallejo, Humbrol és Pentart akrilokat használtam. A Vallejo dunkelgelb-bel fújtam meg az alapot, majd erre jött az álcaminta. Végül a vízszintes részeken jobban, a függőlegeseken lágyabban átködöltem az egészet a három szín híg keverékével. A lánctalphoz és más fémes részekhez egyszerű fémszínt használtam, amit utána olajfestékkel folyattam be.
Ezt követően egy szivacsdarabbal és hegyes ecsettel megfestettem a leverődéseket, kopásokat, főként azokra a helyekre, ahol a kezelőszemélyzet gyakrabban érintkezik a járművel (például búvónyílások). A kifényesedő részeket (lánctalp, görgők) kihúztam 3B grafittal.
A matricázáshoz dragon maradékokat és a készlet saját matricáit használtam fel, egyikkel sem volt gond. A zimmerit miatt nem volt elég a szokásos lágyító-feszítő kombó, ezért a matricák alá felhelyezés előtt egy kis vízbázisú faragasztót kentem, majd a felhelyezett matricák kaptak egy adag fixert. Végül ahol kellett, fogpiszkálóval a helyükre simogattam őket. Nekem ezekhez a felületekhez ez a módszer vált be a legjobban.
Ezt követően az egész makettet átfújtam Vallejo selyemlakkal.
Végezetül híg olajfestékkel folyattam be az egész járművet, majd szintén olajjal fentről lefele csináltam néhány koszos megfolyást.

Végezetül a jármű alsó részeit "saraztam". Ehhez újabban fúgaporokat használok, sima pasztellal keverve. Száradás után a fölösleget vissza szoktam dörzsölni.

Összegezve az eddigieket meglepő módon élveztem az építést, valahogy a készlet a hibái ellenére, olyan igazi gondtalan hétvégi építés volt (bár közel 2 évig készült, elég nagy szünetekkel). Nyílván ez köszönhető annak, hogy egyszerű az alkatrészek bontása, illetve annak is, hogy nem voltak vele nagy elvárásaim. :)

A képek elkészülte után kapott egy antennát, illetve javítottam az antennacsonkot és pótoltam a motorházon az egyik hiányzó emelőszemet. Amint az időm engedi, teszek fel jobb képeket.
20230721_092434
20230721_092434
20230721_092406
20230721_092406
20230721_092444
20230721_092444
20230721_092452
20230721_092452
20230721_092458
20230721_092458
20230721_092508
20230721_092508
20230806_203549
20230806_203549
20230806_203656
20230806_203656
20230806_203822
20230806_203822
20230806_203747
20230806_203747
2023.07.10.
Utolsó módosítás: 2023.09.14.
mercure47
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció