P-51C Mustang Mk.III

North American P-51C Mustang Mk.III

1:48, ICM
Pintér György - Múzeumi krimik A II. világháború során bevetésre kerülő távolsági bombázók nagyon sebezhetőek voltak, ezért az angol Királyi Légierő (RAF) nagy mennyiségű vadonatúj harcigépet rendelt az Észak-amerikai Repülőgépgyártól,amelyben a legújabb tervezési módszerek egyesültek a modern technológiával. Az amerikai cég 117 napos rekordidő alatt hozta ki a legendás gép prototípusát Edgard Smood új gépe a P-51 jelzést kapta. A RAF 1941 végén vette át az első gépeket, melyek Angliában kapták a Mustang nevet.

Összerakás:
Az összerakás nem okoz gondot,mert a darabokból nincs sok,és ezek "kényelmes" méretűek, ezt úgy értem,hogy nem kell kis csipesz,hogy egy darabot oda tudjunk illeszteni valahova, a nagyobb kezű emberek számára is tökéletes. A darabok jól illeszkednek, és nincs is túl sok belőlük, aki rakott már össze repülőgépet,annak gyerekjáték lesz, aki viszont még nem,ő sem fog különösebben megizzadni. A leírás egyszerű, részletes, és érthető.

Festés:
A festés és matricázás jól értelmezhető, hogy hol,milyen színt kell használni, a képek alatt leírás is van (angol és orosz nyelven),hogy mi a száma és neve az adott festéknek. Ez a cég a Humbrol festékeit sorolja itt fel. Én személy szerint maradtam a jó öreg Revell festékeknél. Először az egész gépet lefestettem sötétzölddel. Utána az orr részénél használtam feketét és fehéret. A fehér-fekete csíkokat speciális módszerrel oldottam meg:

1. Először a két szárnyal kezdtem: Vonalzóval lemértem,mekkora csíkokat szeretnék.

2. Ezeket kivágtam egy fehér ragasztópapírból (nem tudom pontosan hogy hívják). Utána félretettem őket egy kis időre.

3.A három fehér csík helyének szánt helyre festőpapírt raktam,és a közöttük lévő helyet befestettem feketére.

4.Miután megszáradt(a fekete rész), a fekete csíkokra ragasztottam olyan festőpapírt, és a szélekre annak céljából,hogy ne maszatoljak össze semmit, majd jöttek a fekete csíkok.

5. A törzsnél festettem a fehér csíkokat, a szárnyaknál viszont ragasztottam [fehér ragasztópapírból (nem tudom pontosan,hogy hívják)]

A csíkok egyébként azt jelzik,hogy a Királyi Légierő vagy az Amerikai Légierő kötelékébe tartoztak az európai hadszíntéren. Az volt a lényege, hogy a bombázókban lévő géppuskázók ne a saját gépeiket szedjék le, mert néha ez is megtörtént a nagy kavarodásban vagy sötétben, vagy mert a gépek hihetetlen gyorsak.

Matricázás:
A matricákkal sem volt különösebb gond, csak a betűkkel a gép törzsén (a csíkokon); ezek helyett egy régebbről megmaradtat használtam.
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
10
10
11
11
12
12
13
13
2010.07.21.
Utolsó módosítás: 2010.10.04.
Geri93
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Égi lovag
2010.10.30. 08:45:31
Üdv!Én is nagyon kezdő vagyok még és ugynéz ki pont egy korosztályból valóak vagyunk de azért hozzászólok:) Nekem is van egy 1/48-as spitem. Szerintem a szárnyál is festened kelett volna a
fekete csikok között, mindenhol csak festéket használni, mivel pl látszik hogy egyik helyen fel van hajolva a papir.
és gondolom maszkolószalag kéne neked is, ahogy a napokban én is befogom szerezni, azzal tudsz majd pontosan festeni. A futó összeépitésére
is talán jobban keett volna figyelni, met az utolsó kép alapján eléggé elállnak. Lehet az én szemem csal. A többi részét sztem a profibbak mondják el, én is csak most kezdtem szinte:)
Gotha
2010.10.30. 11:51:30
szia. nincs jogom kritizálni, de két szembetűnő dolog van azért. Az előbb említett futómű probléma, ezt úgy lehet kivédeni ha sokáig hagyja az ember száradni, amíg megköt a ragasztó, különben a gép súlya miatt elkezdenek szétállni.
Az inváziós csíkokat alulról is felfestették, ugyanis a földi légelhárítás éppen alulról látta a gépeket.
A többi részét a profibbak mondják el, nekem ez volt feltűnő. De folytasd, mert minden darabnál tanul valamit az ember!
Geri93
2010.10.30. 12:39:02
Sziasztok!

Köszönöm a hozzászólásokat! Igen a futómű tényleg elég béna lett, majd máskor jobban figyelek.
Égi Lovag: Az elálló csíkot már cseréltem.
Gotha: Igen már én is rájöttem hogy alul is kellett volna, de ekkor még nagyon kezdő voltam (így elmaradt), ez kb. a 3.-4. makettem.
wolf
2010.10.30. 19:13:01
Ha elfogadsz egy tanácsot: szerintem tartsd be a fokozatosság elvét. Hosszú távon kifizetődőbb ha egyszerűbb maketteken (sajnos elég kevés ilyen van) szerzel tapasztalatot. Tanulj, gyakorolj, kísérletezz és az eredmény sokkal jobb lesz. Ha így teszel el fog jönni az idő amikor erről a gépről lemaratod a festéket (a lúgos lefolyó tisztítók alkalmasak erre)szétpattintod az alkatrészeket és a közben megszerzett tapasztalatok alapján újjáépíted. Nem szeretnék a lelkedbe gázolni de kár volt ezért a makettért.
Geri93
2010.10.30. 21:15:12
Üdv!
Elfogadom a tanácsod, ebben valóban igazad van, vannak hibái a gépnek(tényleg kezdő munka), mint mindennek és mindenkinek, de nem is a tökéletességre törekszem, nem vágyom díjakra-érmekre, a magam örömére csinálom, és a körülöttem lévőknek (család,barátok)tetszenek, és ez a lényeg. Ha akár csak 1 embernek is tetszik már megérte. Ne értsd félre valóban van igazság abban amit mondtál, nyilván jobban is értesz hozzá (bár én nem láttam még egy cikked sem), de semmiképp nem kár érte. Talán majd valamikor, ki tudja mikor, mondjuk 10-20 vagy 50 év múlva lehet hogy megint összerakok egy p-51-est, és addig rengeteget tanulok és gyakorolok.
wolf
2010.10.31. 08:56:57
Hasonlóan gondolkodunk. Én sem díjakra vágyom. Az az "elvetemültek" világa, ráadásul mára szinte ékszerészi, iparművészi képességeket kíván ami nekem nincs. Nálam a makettezés nem önmagért való. Érdeklődésem a haditechnika körül forog, ennek része a makettezés, egyfajta kiegészítésként. Azt hiszem ezzel sokan vagyunk így. Visszatérve az alapkérdéshez (ami nem is kérdés: )Szerintem nem kell 10-20, pláne 50 évet várnod ahhoz hogy jobb és jobb legyél. Az érdeklődés,a tudásvágy magában hordozza a fejlődés iránti igényt. Én legalábbis így vagyok vele.
Geri93
2010.10.31. 12:30:08
Valóban, én is így vagyok vele, nekem sincs ilyen képességem, de az érdeklődés, a vágy hogy alkothassak valami szépet, az megvan, és így az eredmény is egyre csak jobb és jobb lesz
kiskulics
2010.11.25. 17:36:20
Szia!
Ne csüggedj!Én már bele sem merek gondolni abba hogy miket csináltam azokkal a makettekkel amiket kaptam vagy vettem kezdő koromban!Hihetetlenül rondán,festés nélkül ragasztótól megmarva készítettem őket el 1-2 nap alatt!Kb egy-másfél éve kezdtem el komolyabban építgetni:-) Úgyhogy ne aggódj sokat fogsz javulni saját példám alapján!(amúgy én is most építek egy Mustangot 1/32 es léptékben a Dragon-tól rakok fel képeket amint tudok a napokban) Úgyhogy CSAK ELŐRE!!!!és ahogyan öregapáink is mondták."vezérünk a bátorság,kísérőnk a szerencse":-)
kiskulics
2010.11.25. 17:37:56
Szia!
Ne csüggedj!Én már bele sem merek gondolni abba hogy miket csináltam azokkal a makettekkel amiket kaptam vagy vettem kezdő koromban!Hihetetlenül rondán,festés nélkül ragasztótól megmarva készítettem őket el 1-2 nap alatt!Kb egy-másfél éve kezdtem el komolyabban építgetni:-) Úgyhogy ne aggódj sokat fogsz javulni saját példám alapján!(amúgy én is most építek egy Mustangot 1/32 es léptékben a Dragon-tól rakok fel képeket amint tudok a napokban) Úgyhogy CSAK ELŐRE!!!!és ahogyan öregapáink is mondták."vezérünk a bátorság,kísérőnk a szerencse":-)
Geri93
2010.12.03. 18:45:54
Szia!

Kösz a biztatást, soha nem fogom feladni!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció