Origami hidroplán

Aichi M6A1

1:48, Tamiya No.61054 (1997)
Pintér György - Múzeumi krimik Már régóta fenem a fogam egy második világháborús japán gépre és egy hidroplánra. A Tamiya ezen makettje megadta mindkettőt!

A makett alapvetően nagyon szép ahhoz képest, hogy 97-es. A keretet elsőre átfutva jópár részleteket láthatunk, teljesen tiszta az öntvény és elég pontos is! Nem bírtam kivárni az októbert a fotómaratásig és a nagyobb darabokat összepróbáltam! A törzs és szárnyak ragyogóan passzolnak, tömítésre szinte nem is lesz szükség (úgy tervezem a törzset kicsit megmelegítem hajszárítóval és nagyon finoman széthúzom, hogy tökéletesen passzoljon a szárnytő). Na de lássuk mik az extrák:
- A géphez pilóták is tartoznak, akik ugyan úgy néznek ki és sajnos nem a combjukat markolásszák, ami megnehezíti az átalakításukat is, habár az öltözetük nagyon szép és részletes
- A propellert "csapágyazva" tehetjük be egy betéttel, ami a tengelyvégre szorul, tehát garantáltan forogni fog a légcsavar
- Külön fém nehezéket találunk a csomagban, ami kiegyensúlyozza a gépet.. legalábbis remélem, hogy ki fogja, ugyanis csak egy darabot adtak
- Az útmutatóban van egy kicsi szürkeárnyalatos kép a lezuhant gépről, valamint pár magyarázó ábra, hogy hogyan tárolták a repülőt az I-400as tengeralattjárókban...

...merthogy bizony ezeket tengeralattjáróból indították, ami elég exkluzívvá teszi madarunkat. Ráadásul a gép szépsége, hogy mivel vízre tervezték, a gyártás során vörös alapozót is kapott a gép. Természetesen a festék így is hullott róla és a kopás a két különböző színű bevonat kopásával nagyon szép látványt fog nyújtani (remélem)! Úgy tervezem, hogy kicsit a matricát is vissza fogom kaparni, hogy tényleg egyenletes, természetes kopást érjek el mindenhol.. habár az úszók és a szárnytő azért talán kicsit nagyobb figyelmet fog majd kapni.

Egyenlőre ennyit tudok elmondani a makettről, talán az egyetlen dolog, ami lehúzza a borsos ára... legalábbis a felmutatott elemszám mellett én durván feleennyiért vettem volna meg... bár azért hozzá kell tennem, hogy a sérült doboza miatt így is volt rajta durván 30% árengedmény!

Pár kép egy lezuhant példányról: http://www.j-aircraft.com/walk/tim_hortman/timm6a1.htm
Ami alapján helyből le lehet vonni a következtetést, hogy az útmutató színeiben nem nagyon lehet bízni ugyanis a belsőt RLM 66-os színűnek írja...
aichim6a1
aichim6a1
Szárnyak és a törzs
Szárnyak és a tö…
Részletek1
Részletek1
Részletek2
Részletek2
Részletek3
Részletek3
Részletek4
Részletek4
Részletek5
Részletek5
Úszó1
Úszó1
Úszó2
Úszó2
Úszóba tehető nehezék
Úszóba tehető…
Kabintető
Kabintet
Pilóta szemből
Pilóta szemből
Pilóta oldalról

A két pilóta ugyan úgy néz ki. Ez tárgyi bizonyítéka, hogy a japánok már a második világháborúban klónoztak!
Pilóta oldalról
Keret1
Keret1
Keret2
Keret2
Keret3
Keret3
Kabinbelső részletek1
Kabinbelső ré…
Kabinbelső részletek2
Kabinbelső ré…
Kabinbelső részletek3
Kabinbelső ré…
DSC07591
DSC07591
Matricalap
Matricalap
Illeszkedés1
Illeszkedés1
Illeszkedés2
Illeszkedés2
2011.09.20.
Utolsó módosítás: 2011.10.19.
Lapidus, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
piratvitorla
2011.10.08. 10:39:25
Sziasztok
Ezt a típust a Tamiya 72-esben is kiadta. Az egész kultúrált áron van. Van hozzá egy kerekes platform amin szárazföldön mozgatták.
Majd írok róla egy cikket ha csinálom...
Zoli
Lapidus
2011.10.08. 11:35:44
A platform ehhez is jár. Különben megvettem hozzá az Eduard fotómaratott kiegészítőjét (szerencsém volt mert csak a 1/48-ashoz gyártják most már). Szóval szerintem ha lesz időm teszek fel képeket a maratásról is!
Lucky13
2011.10.09. 01:27:50
Szia!
Gyönyörű ez a gép, nagyon várom a folytatást! Szerintem kopásokat csak finoman érdemes imitálni, mert az alapozóval festett gépek tartósabbak voltak, másrészt ezek a repülők egyszerűen nem voltak olyan hosszú ideig aktív szolgálatban, hogy leharcolt külsőre tegyenek szert. A másik: ha tökéletes szárny törzs illesztésre törekszel érdemes először a szárny felső részeit a törzshöz ragasztani, ügyelve a helyes "V"- beállításra, majd csak a teljes száradást követően folytatni az alsó résszel. Én így tettem legutóbbi makettemnél, és egy csepp tömítőanyagra sem volt szükség, csak a be ill. kilépőéleknél adódott egy- két tizedmilliméteres eltérés, de azt sokkal könnyebb csiszolással korrigálni mint tömítgetni a réseket.
Üdv és sok sikert az építéshez!
Lapidus
2011.10.09. 11:22:58
Igen a koptatásnál pont erre gondoltam én is, hogy tök fölösleges túlzásba vinni, csak reális kopásról referenciát még nem igazán találtam. Az összes kép, ami nem múzeumi felújított gép az mind össze-vissza van törve.
Kész makettekről is gondoltam, hogy vehetnék ihletet, de vagy sterilek, vagy szerintem kicsit túloznak a kopással. Megpróbálom inkább megtalálni az arany középutat, de hogy az alapozót előcsalom majd a festék alól és itt-ott fém is fog látszani abban biztos vagyok.. meg a matricákat is szeretném megtépni nagyon minimálisan.. szinte csak jelzés értékűen! : )

http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2005/09/stuff_eng_benshahar_seiran.htm
http://www.hyperscale.com/2008/galleries/m6a1seirannl_1.htm
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció