Mustangom

North American P-51 Mustang

1:72, Academy
Pintér György - Múzeumi krimik Próbálom a cikkem valami bevezetővel kezdeni, de szerintem felesleges, biztos mindenki ismeri ezeket a csodás madarakat. Igy hát inkább az építésről beszélnék.

Tavasz végén vettem meg az Academy Mustangját, mert le voltak értékelve az Aca-makettek. A doboz kibontása után rájöttem,hogy nagyon is jól jártam. Szerintem szép belső jellemzi a makettet, jól illeszkednek az alkatrészek, sorjával,azt hiszem,sehol sem találkoztam.

Építés:
Az építést a kabinnal kezdtem szokás szerint. Az alapszín Cromate Green, a műszerek matt feketék. Híg feketével majd kis roszdaszínnel befolyattam a felületet. A műszerfal szintén fekete, a mutatókat szárazecseteléssel emeltem ki legjobb tudásom szerint. A padló faborítását a fiók aljáról lelopott öntapadós famintás burkolóval tettem élethűvé.Szerintem sokkal jobb hatást ad,mintha ecsettel próbáltam volna meg imitálni ( kezdő létemre úgyse sikerült volna ).Száradás után összeillesztettem a törzsfeleket,és a szárnyakat is egyberagasztottam.

Festés:
A gépet az útmutató szerint aluszínűre festettem, zöld oliva csíkkal és a hátsó vezérsík piros lett. Jött egy réteg fényes lakk. Száradás után befolyattam a panelvonalakat híg feketével, majd megint egy sor lakk. Másnap feltettem a matricákat, amikhez Humbroll matricafeszítőt használtam. A géppuskatorkolat és a kipufogó füstjét a kerti bográcsáról lekapart korommal imitáltam. Végezetül jött még egy réteg, de ezúttal matt lakk.

A légcsavart okkal hiányolhatjátok,az ugyanis azóta se kapta meg a maga fehér színét, de ha kész,felteszek még pár képet a teljesen kész gépről.

Remélem tetszeni fog a munkám, ez a harmadik makettem,amivel megtisztelem a Makettinfot.
Várom az építő jellegű kritikákat, de azért remélem kapok pár dicsérő szót is!
DSC00104
DSC00104
DSC00084
DSC00084
DSC00087
DSC00087
DSC00088[1]
DSC00088[1
DSC00089
DSC00089
DSC00090
DSC00090
DSC00100
DSC00100
DSC00101
DSC00101
DSC00102
DSC00102
DSC00106
DSC00106
DSC00110
DSC00110
DSC00112
DSC00112
2009.07.13.
moki89, Tiszafüred
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
kiskulics
2010.10.05. 08:55:42
De kapsz ám!!!Mi az hogy!Nagyon ügyesen dolgoztál,és szép mustángot építettél!Csak így tvább!!!!
Luthor
2010.10.05. 09:17:33
Ahhoz képest, hogy harmadik, nagyon jól sikerült. Még a pilótafülke is, pedig az ilyen apró holmikat nem könnyű. Próbáld meg a szárazecsetelést kombinálni a bemosással (befolyatással), így plusz mélységet, árnyékolást adhatsz a részleteknek. Bár a kabintetőt nem láttuk, javaslom a maszkolást. A gumikból reszelj egyenesre 1mm-t, ahol a földdel érintkezik, mintha a súlytól összelapulna (a profik forró fémlappal lapítják, hogy a gumi kétoldali kitüremkedése is meglegyen).
Az illesztések és a fröccsöntési varratok egy részén csiszolhattál volna még (a 106-os képen a bal szárny belépőéle és a futószár hengeres alakú része pl), illetve a géppityuk torkolatát is felfúrhattad volna.
Összességében nagyon derék munka, tanulmányozd sokat a mások munkáit, lesd el az apró fortélyokat, sokat javít az összképen 1-1 ilyen apróság.
moki89
2010.10.06. 12:38:45
Kiskulics: Köszi a dícséretet, bár ez már nem mai cikk. adatlapomon van egy két uj bár azokat raknák ki :)
Luthor: köszönöm a tanácsokat, mindent ugy tettem ahogy írtad, sok uj technikát használok azok közül amit leírtál, pl a gépfegyókat már injekciós tűkre cserélem, megbarátkoztam a tömítőpasztával is, és szoktam alapozást is fujni, amivel észreveszem a rejtett illeszkedési hézagokat is.
Rem még halottok rólam, és értékes tagja lehetek egyszer a makettező népcsoportnak :)
Moki
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció