Pintér György - Múzeumi krimik
Szeretném bemutatni legújabb szerzeményemet amit a jézuska előlegezett meg nekem. Isten áldja meg érte!
Ezt a típust a North American Aviation nevezetű Egyesült Államokon belül található cég gyártotta,mégpedig nagy hatótávolságú kísérő-vadászrepülőgép szerep betöltésére.
A cég egy 1940-es angol rendelésre kezdett dolgozni,és 117 napos rekordidő alatt hozta ki a legendás gép prototípusát. 1944-re kialakult az európai hadszíntéren közismert ezüstszínű, buborék fülketetejű gép teljes kinézete. A Mustang legfontosabb feladata az volt, hogy a 8. Légiflotta kötelékében a mélyen fekvő németországi célpontok fölé kísérje az amerikai B-17-es és B-24-es bombázókat,és az út folyamán azokat oltalmazza.
Már régóta terveztem egy V12 erőforrással gyártott szövetséges vadászgép megépítését.A Mustang a Huricane-t,Spitfire-t,és a P40-Warhawk repülőgépeket utasította vissza ezen a téren.A netet böngészve találtam rá erre a gépre a www.jatekmakettcentrum.hu oldalán,és rögtön utánajártam a google-ban.
Hát,leesett az állam,gyerekek!
A makettet a Dragon cég állítja elő,hihetetlenül szép,pontos és részletgazdag kivitelezésben.A teljes motortér,a géppuskák és a pilótafülke is szépen kidolgozott.Mondhatnám,hogy tökéletes,de emberek csinálták ezt is,úgyhogy tévedhettek is akár.
De nem tették.
Az erőforrás nagyon szépen kidolgozott,én nem is fogom eltakarni,hisz ez a gép "lelke".
A géppuskák 6 db 12.7 mm es (50 cal)Browning-ok,ami gondolom nem meglepő.
Az alkalmazott motor 12 hengeres 60 fokos döntésú Packard Merlin V1650 különböző változatai.(Az itt következő adatok a Merlin V1650-7 motorra vonatkoznak) Furat 137mm, löket 152mm, kompresszióviszony 6:1. Hűtővíz mennyisége 63 liter, motorolaj 79,5 liter.A motor vagy egy állandó fordulatszámú (önbeálló), négytollú 3,40 m átmérőjű, 204 kg tömegű Hamilton Standard Hydromatic 24D50-65, vagy egy 3,35 m átmérőjű, 199 kg tömegű Aeroproducts Unimatic A-542-AI légcsavart hajtott meg. Az első 24-65, a második 22,5-57,8 fok között volt állítható)
A készlethez jár 3 db gumikerék,igen gumi!,teljes belső maratás,rugók és különböző fém alkatrészek a futóművekhez,és persze a 6db jó minőségű műanyag keret.
Festés:
A festést a gép teljes felületén a Tamiya nevezetű cég kiváló minőségű polírozható ezüst színű festékszórójával végeztem el,és mivel a panelvonalak vésettek és a szegecsek is kidolgozottak gondoltam miért is ne emeljem ki őket.Az ezüst réteg majd egy naps száradása után fele fele arányban higított fekete revell festékkel folyattam be a panelvonalakba,és a szegecsek közé,majd nedves textil-el át töröltem.A felesleg ezáltal el lett távolítva,ám a panelek közt és a szegecsekben a festék megmaradt.A motort feketére,rézszínűre festettem meg.A motort tartó keretet olaj drappra,a bakokat feketére festettem.A rotor kúp kék,a lapátok fekete és matt sárgák lettek.
A motort burkoló elemek a gép mellett egy "fújópadon" lesznek elhelyezve melyet egy munkás épen újrafest kék és ezüst színre valamit a gép nevét esetemben"Lil Marget"festi fel pirossal.A kabintető lel lessz takarva egy "ronggyal"a motort egy szerelő bütyköli,a többi személy meg a bombákat és a póttartályt ellenőrzi,függeszti fel,eközben a pilóta ellenőrzi a munkálatokat,figyel.
Összegezve:
A készlet egyedülálló,szép,és kívánatos:-)csak ajánlani tudom mindenkinek megéri az árát(9540ft)Előre bocsájtanám továbbá hogy ez a 5.makettem legyetek velem kíméletesek:-) de azért szeretném ha a hibáimra felhívnátok a figyelmemet.!