Magyar MiG-29UB

Mikojan-Gurjevics MiG-29UB

1:48, Academy
Pintér György - Múzeumi krimik Régóta szerettem volna megépíteni a MiG-29 UB változatát, hogy az A változat mellé helyezhessem a vitrinbe.

Már a makett és a kiegészítők beszerzése is elég körülményes volt. Miután a lényeges alkatrészek meglettek, már egy másik projekten kezdtem dolgozni, így a MiG parkoló pályára került pár évre.
Aztán eljött 2010. és a HÍR amely lelombozta a katonairepülés szerelmeseit-A MiG-29-eket végleg kivonják! Úgy éreztem,ez az a pillanat,amikor leemelem a polcról a makettet,és a sokak által hőn szeretett típus emlékére megépítem.

Az elején eldöntöttem, hogy a légifölény szürkére festem a gépet, és zárt kabintetővel építem meg. Sikerült beszereznem két műgyanta katapultot, az FM details hajtóműkiömlőjét, első kerekeket és egy kissé hiányos Eduard ill. Reheat Models maratást. A kabinnal kezdtem az építést, minimális feljavítással(oldalkonzolok, ülések, HUD),a hátsó ülés aljából több mint egy millimétert le kell reszelni. Ezután összeragasztottam a törzset, majd ellátogattam a jászberényi makettkiállításra. A börzén találtam műgyanta futóműaknát, aminek nem tudtam ellenállni,és megvettem. Otthon szétbontottam a törzset, közben folyamatosan szidtam magamat. Az amúgy gyönyörűen kivitelezett aknát szó szerint bele kellett faragni a helyére, összeállítási útmutató nem volt,futóműalkatrész viszont sok. Két napon keresztül nézegettem a fényképeket és a makett eredeti alkatrészeit,mire összeállt a kép. A műgyanta aknát kifúrtam,hogy az eredeti futóműszárat rögzíteni tudjam a törzsben lévő gyárilag kialakított furatba. Csekély egy hét alatt sikerült is. A következő agybaj a hajtómű összeállítása volt, mivel az FM-kiömlőhöz nem volt maratás. Na nem baj, majd belerakom az Eduardét! Egyetlen apróságról feledkeztem meg, mégpedig arról, hogy az Eduard az Academy alkatrészéhez méretezte a sajátjait. Egy kis vagdosás után azért sikerült. Az orr bontása egy kicsit kacifántosra sikerült, a legjobb,ha először a felső törzsrészeket ragasszuk össze, utána az alsókat, majd egyesítjük az alsó és felső törzsfelet. A géptest összeállítása után felhelyeztem az antennákat fényképek alapján, a kabintetőt maszkolva.

A festés viszonylag egyszerű volt, a világos szürkével (Gunze H-338) kezdtem, utána táblagyurmával maszkoltam az orr részt és fújtam le a gép hátát H-337-el. A koszolást a nálam jól bevált grafitporral végeztem. Az egész gépet lefújtam fényes lakkal (Testors akril). Amíg száradt, lefestettem a hajtóműveket Testors Gun metal-lal, több rétegben szárazecseteltem Testors steel-lel. Az orrfutó feljavításához a Reheat alkatrészét és ónhuzalt használtam, a főfutóknál csak ónhuzalt. A fényes lakk száradása után felhelyeztem a HAD kitűnő matricáit, segítségnek Gunze matrica lágyítót használtam.
Ez egyhetes elfoglaltság volt. A matricák száradása után még egy réteg fényes lakk következett. Száradás közben a Reheat készletébe található porvédő lemezeket raktam össze és festettem. Az elsővel nem volt gond, de a hátsót az Academy kiömlőére méretezték,ráadásul hiányzott a palást.
Írásvetítő fóliából újat készítettem, lealapoztam,majd pirosra festettem.
A fényes lakk száradása után megkapta a végső réteget Gunze matt lakkal.
Eltávolítottam a maszkokat,és lefestettem az antennákat és a pitotcsövet Testors króm ezüstel, a helyzetjelzőket üvegfestékkel.
Végül összeállítottam a futóműveket,és talpra állítottam a Madarat.

A munka végeztével egy újabb gyönyörű géppel gazdagodott a vitrinem, én pedig ezzel tisztelegtem a MiG-29 előtt.amely a Magyar légteret védte 1994-től 2010-ig.
DSCF5895
DSCF5895
DSCF5559
DSCF5559
DSCF5560
DSCF5560
tn_800x600_980119_69995_2010_06170004
tn_800x600_980119_69…
tn_800x600_980119_70226_2010_06170005
tn_800x600_980119_70…
tn_800x600_980119_70078_2010_06170007
tn_800x600_980119_70…
DSCF5635
DSCF5635
DSCF5639
DSCF5639
DSCF5747
DSCF5747
DSCF5748
DSCF5748
DSCF5888
DSCF5888
DSCF5890
DSCF5890
2010.12.19.
Hubcsi
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Kferro
2011.01.14. 09:27:19
Nagyon szép munka, gratulálok hozzá!
Én még némi koszt elviseltem volna rajtam s a fúvócső burkolólemezét is kellene még egy kicsit koptatni. Kb. mint a képeken is van:

http://hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-29%20base/SERIAL/23_MiG29BIDNo23INDIFFERENTCOLOURSANDINDIFFERENTYEARS/photos/photo30.jpg

http://hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-29%20base/SERIAL/MiG29BIDNo02/photos/photo5.jpg
Mpower
2011.01.14. 12:07:48
Igazán szép lett! Nekem is meg van az academy 1 személyes változata, de már lassan 10 éve. Lehet az összes létező maratás meg van hozzá, a teljes FM gyanta készlettel, meg természetesen a HAD matricalappal. Ha kész lesz valaha a gép, lehet marad ki még 1-re való motyóm. Viszont nem vagyok túl jártas a repülők építésében, de ezért a gépért jártam eddig az összes repülőnapra, úgyhogy kell lennie egy ilyennek a polcomon. De félek, hogy nem tudom elég szépen megépíteni. Addig is míg nem veszek elég bátorságot magamon, csak gyűjtöm a cikkeket, és a fotókat, meg az építési trükköket róla. Úgyhogy téged is bekönyvjelzőztelek:) Ha fele ilyenre meg tudnám építeni, már rég belekezdtem volna.
amenbass
2011.01.14. 14:34:22
Nekem elállt a lélegzetem és csak annyi jött ki: "ez gyönyörű".
punyam97
2011.01.14. 16:00:28
szerintem is gyönyörű! bár én nem vok repcsis de ez akkor is naon jó
zoli1989
2011.01.14. 18:11:02
Szia!

Ez gyönyörű lett! Gratula! Biztos nagyon jól mutatnak egymás mellett a vitrinben :) Mutatnál a másikról is képet ?
Nekem az együléses van meg, szintén jónéhány kiegészíővel. Lenne még mit befejezni előtte, de alighanem nemfogom sokáig bírni... muszály lesz elkezdeni :)
Idővel szeretnék egy UB-t is, konkrétan a 27-est mint a tiéd. Nemtudom miért de ez az oldalszámú valahogy külön kedvenc lett :) (Lehet ezt láttam a legtöbbször)
Mégegyszer nagyon jó lett !!
PETI
2011.01.14. 18:21:07
Irigykedve néztem a kész UB-det, gratulálok. Én a 26-ost szeretném összerakni új festéssel, a 29-est régivel és hogy ne hibázzak, a 01-est a tigrissel a svancon... De hogy mikor, azt nem tudom. :)
Ja és kifejezetten tetszik, hogy ez a madár épült meg és került fel ide, igazán sok rajongója van, azt hiszem.
Üdv
zoli1989
2011.01.14. 21:24:33
Nekem is a 01-es fog készülni majd előbb utóbb :)
PETI
2011.01.15. 09:46:33
Egyébként ez mindig nagy gondot okoz, mert mindegyik gép tetszik, 01-29-ig, úgyhogy nem könnyű a döntés. :)
Kferro
2011.01.15. 13:15:36
PETI
Ezzel én is így vagyok. Bár az biztos, hogy ha építek majd még egy 29-est, akkor valamelyik Jurassic Park-beli gépet fogom összehozni.
PETI
2011.01.15. 20:53:22
Kferro
Ez nekem is tervben van, le is fixáltam már. 72-es Italeri alapból, egy új és egy régi gép. Ha a többi érdekel, magánban beszélhetünk róla. Te milyen formában szeretnéd összehozni a lepusztult madarat?
Üdv
hobbista
2011.01.17. 13:18:59
Igényes munka. Várom a következőt.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció