Pintér György - Múzeumi krimik
A mozdonyt villamosított rendezőpályaudvarokon történő dízelmozdonyos tolatás kiváltására rendelte meg a MÁV, viszont ezek a villanygépek nagyszerűen beváltak a budapesti állomások közötti teherforgalom lebonyolításában,a nagyobb csomópontok környékén a kisebb terhelésű tehervonatok továbbításánál, valamint személypályaudvarok személykocsi-rendezési munkáiban is.
Vonatfűtésre ugyan nem képesek, de nyári időszakban még kisebb személyszállító vonatokon is előfordult. A sokrétű feladatkör ellátásával a V46-os a Ganz-MÁVAG mozdonygyár egyik legsikeresebb sorozata lett. Az elsö 5 mozdony 1983-ban épült, majd a tapasztalatok alapján megváltoztatott fékberendezéssel 1986-ban újabb 15 darabot, 1988-ban 25 darabot, 1991-ben 15 darabot gyártottak.
Műszaki adatok:
Gyártó: Ganz-MÁVAG és Ganz Villamossági Művek
Beszerzési év: 1983-1992
Beszerzési darabszám: 60
Tengelyelrendezés: Bo Bo
Áramnem: 25kV/50Hz
Teljesítmény: 820kW
Legnagyobb sebesség: 80 km/h
Szolgálati tömeg: 80 t
A makettet az interneten találtam, nem én szerkesztettem. Olyan oldalról töltöttem le, ahol sok makett található, és bárki szabadon letöltheti, hogy utána megépítse. Nagyon megtetszett a mozdony, és úgy döntöttem, ezt építem meg. Letöltés után jött a nyomtatás: 4 darab A4-es műszaki rajzlapra nyomtattam.
A makett összerakása nem nehéz, igazából pár óra alatt összerakható. Az eredeti készítő jó munkát végzett, bár nem áll túl sok alkatrészből, de szerintem szép mozdony építhető meg belőle.
A mozdonyhoz szeretnék majd még egy sínpárt, és valami környezetet kialakítani, de az még egy kicsit várat magára, vannak tervek, de még nem döntöttem el pontosan, hogy is nézzen ki.
A gyengébb minőségű képekért elnézést kérek.