Pintér György - Múzeumi krimik
Szeretném bemutatni nektek az első kamionom. Kezdettől fogva egy custom-showtruck volt a célom. Inkább az Amerikai típusok vonzanak, bár van pár Európai kivétel.
Az építést dobozból kezdtem, de sorra jöttek az ötleteim, hogy mivel lehetne szebbé jobbá tenni a kész makettet. 1mm-es sztirollapot vettem az átalakításokhoz. Az alvázba 6cm-es toldás került.Ehhez természetesen a kardántengelyt is hosszítani kellett. A motorháztetőn is sok átalakítás történt. A sárvédőkkel együtt, toldás került alulra. A fülke és a hálófülke is 1cm-es toldást kapott. A tetőspoiler is átalakult, hosszabb lett, mélyebbre nyúlik. A fülkék toldása miatt az akksitatók-fellépők és a tankok is ugyanennyivel kerültek lejjebb. A készletben található kipufogókat nem használtam fel, helyettük a gyűjtőcsőtől teljesen újat készítettem. Műanyag rúdból és alumíniumcsőből készültek. Az első lökhárító sem a készletből való, saját készítés. Egy ismerősöm javasolta, hogy vágjam ki a hűtőmaszkot, úgy szebb, élethűbb lesz. Megtettem és nem bántam meg. A rácsot alumínium szúnyoghálóból pótoltam, a függőleges merevítőket pedig rézdrótból. A hátsó traktus is látványos alakításon esett át. A sárvédőket 2mm-es hablemezből és 1mm-es sztirolból készítettem. A hátsó fényhíd szintén sztirol. A lámpák helyét 6-os fúróval mélyítettem ki. Alclad kezelés után elkészültek a foncsorok. Elé egy pirosra fényezett plexilap és egy fekete szitrollap került. A fülkében a kamion külső színeit alkalmaztam, minden festve van, nem matrica. Az alapozás során pár dolgot elbénáztam, ezt röstellem is. Már meglátszott a felületen a vastag alapozás. A fényezés során elejtettem a fülkét, ami természetesen a spoilerra esett, természetesen eltört. Itt gondoltam egy merészet és újra kezdtem az egészet. Értsd: lecsiszoltam teljesen simára a fülkét és újra megcsináltam a toldásokat, a tetőspoilert, az ajtókereteket 0,8-as drótból és pillanatragasztó segítségével. A szegecseket 0,8-as fúróval és húzott szállal oldottam meg. Újra alapozás majd fényezés. Az autóiparban használatos anyagokkal dolgozom. A fekete gyöngyházmetál Range Rover szín, a Narancsos piros pedig BMW egy választható speciális színe. Köztük ezüst csík. A lakk pedig 2K-s Spiess Hecker magasfényű autólakk. A kamrás fújás után a krómok következtek, melyek többsége alclad chrome bevonatot kapott. A kisebb alkatrészek és a felnik maradtak gyári krómozásúak.
Tudom, még van hova fejlődnöm, találkoztam buktatókkal, viszont nem vette el a kedvem, ellenkezőleg, meghozta azt. Ha picit távolabbról nézzük, és nem veszünk el a hibás részletekben (vagy olyanokban hogy nincs kábelezve stb...) szerintem egy szép kicsinyített óriásom lett. Egy tartálypótkocsit szántam mögé, e cikk írása közben készül el. Képeket arról is rakok fel.