Izraeli "Vihar"

Lockheed Martin F-16I Sufa

1:48, Hasegawa
Pintér György - Múzeumi krimik A makettet először kb 2 éve láttam összeépítve egy külföldi fórumon.Az IAF gépei mindig is tetszettek az egzotikus festésüknél fogva,ám a Sufa különösen megfogott a furcsa formája miatt.Eldöntöttem hogy egy ilyen makett nálam is díszelegni fog a polcon!Hozzá láttam a kiegészítők beszerzéséhez,azonban nem mindent lehetett megkapni hozzá.A legfontosabbra, az Isracast Sufa szettre több mint egy hónapot kellett várni.Végre együtt volt minden,jöhetett a sétagaloppnak éppen nem nevezhető építés.
Az alap Hase f-16b+ makettből a törzs, a vezérsíkok, a futószárak kivételével szinte semmi mást nem használtam fel.A futóaknák és a kabin az Airestől származik.A két kiegészítőt gond nélkül be lehetett építeni,minőségük elsőrangú.A kabinszett egyébként az f-16d-hez készült.Ennél nehezebb dió volt azonban az Isra tuningja.A mellékelt módosított orr részt nem használtam fel,mert elég bumfordi volt a két "szemölcs" antenna.Helyette Milliputból formáltam meg házilag,és csiszolással értem el az általam helyesnek vélt formáját.A késantennákat sztirolból alakítottam ki.Bár a két CFT(külső üzemanyagtartály) formája elsőre jónak ígérkezett, azonban a szárazpróbák megmutatták hogy itt bizony durva beavatkozásokra lesz szükség a pontos illeszkedéshez.A bal oldalnál elég volt egy kis hajszárítós melegítés,ellenben a másik tartály sehogysem akarta a törzs íves vonalát követni.Itt csak egy elég durva megoldás jöhetett szóba,mégpedig a gyanta darabolása.A tartályt két helyen,a szerelőpanelek közt elvágtam.Szigszalaggal felraktam a törzsre a három darabot,és miután belőttem pontos helyzetét,zselés Loctite ragasztóval fixáltam a darabokat.Ezután már csak ki kellett tölteni a hézagokat tömítőpasztával,formára csiszolni majd visszarajzolni az eltünt panelvonalakat.A törzsgerincen szerencsére kevesebbet kellet dolgozni,ám itt is hiányoztak a panelek,ezeket is pótolnom kellett.A CFT-ket és a gerincet kétkomponensű epoxyval fixáltam.Itt az a lényeg hogy amíg megköt(kb3-5perc),addig van lehetőség az állítgatásra.Miután ez megvolt,húzott szálból vékony csíkokat ragasztottam oda ahol a tartályok és a repülő törzse találkozik.Az eredeti fotókon itt egy tömítő gumicsík látható,azt próbáltam visszaadni.Miután ez is megvolt,jöhetett az alapozás.Gunze1000 surfecer háztartási lb-vel jócskán felhigítva.Bizony szükség is volt rá mert jól kihozta a kisebb hibákat!Újabb javítgatás és végre következhetett a dekoratív festés.A Gunze színeit használtam.A repülő alja és a függesztmények h308(fs36375)színt kaptak.A törzsön a foltok:homokszín h313(fs33531),a barna h310(fs30219), és a zöld h312(fs34227).Egyedül a zöldnél kellett eltérem a festési útmutatásnál,ugyanis ez a régebbi típusokra illik.A modern IAF gépek ennél jóval világosabb,sápadtabb zöld színt kapnak.Ezért fehérrel jócskán világosítani kellet a festéket.A festésnél ügyelnem kellett a terepszínek közti relatív kis átszóródásra, mivel az eredeti fotókon is csak pár centi a színek közti átmenet.Ezt úgy oldottam meg hogy Blue Tac gyurmából vékony hengereket formáztam,majd rányomtam a felületre.Ezekre pedig papírból készült sablont helyeztem.Így a makett és a sablonok közt kialakult egy kb 1.5-2mm rés, ami keskeny átszóródást eredményezett.A törzsön mivel sok a törés,meg az íves felület,a terep mintákat több részletben szórtam fel.Kb két nap száradás után jöhetett a dekoráció.A fantasztikus matricalapot az Isradecal követte el,kizárólag az f-16I típushoz.Az ív tartalmaz egy cd-t(!!!) amin rengeteg walkaround fotó,háttérkép, valamint a matricatérkép kapott helyet.Négy izraeli és egy szürke-szürke szingapúri madarat lehet felcicomázni.Én a Negev squadron egyik ritka szép "farkú" madarát választottam.A matricákat Gunze lágyitóval raktam fel probléma mentesen.Eztán két vékony réteg Gunze fényes lakkal lefújtam a jelzéseket.A végső fényréteget a Humbrol satin,és Revell matt lakkjának 4:1 keverékével sikerült elérnem.Ezt kb három nagyon vékony rétegben festettem fel,mindegyik közt egy nap száradási időt betartva.Koszolni nem nagyon akartam,hiszen aránylag nem régóta üzemelnek ezek a gépek.Jöhetett a végszerelés.Jól meg akartam pakolni a gépet,ehhez a Hasegawa 48-as modern bombaszettjéből raktam rá két lézerbombát.A légiveszély elleni védelemről pedig 2 Python-4,és két AIM-120C gondoskodik.
Végezetül felkerültek a piros Eduard RBF szalagok,és a vezérsíkok végére apró tuningként a statikus rudacskák húzott szálból.
Mivel ennyi meló után nem lenne jó ha a makett a por martalékává válna,egy üveges ismerősömmel készíttettem egy kis vitrint ami az általam fabrikált betonrészletre került rá.
Ezeket használtam fel ez építés során:
Hasegawa 1/48 f-16b+.
Hasegawa 1/48 modern fegyver szett (bombák).
Isracast Sufa szett.
Isradecal matrica.
Aires kabin,futóakna,hajtómű fúvóka.
Wolfpack Design Litening célkonténer.
Paragon Design Python-4 rakéták.
Eduard RBF szalagok.
Hobbydecal szárazmatrica jelzések a pilonokra,rakétákra.
És megannyi házi feljavítás.
pics 001
pics 001
pics 002
pics 002
pics 007
pics 007
pics 008
pics 008
pics 009
pics 009
pics 010
pics 010
pics 011
pics 011
pics 015
pics 015
pics 019
pics 019
pics 021
pics 021
pics 024
pics 024
pics 025
pics 025
pics 027
pics 027
pics 028
pics 028
pics 029
pics 029
pics 031
pics 031
pics 033
pics 033
pics 034
pics 034
pics 036
pics 036
pics 038
pics 038
pics 040
pics 040
pics 041
pics 041
pics 045
pics 045
2007.12.14.
Utolsó módosítás: 2010.07.18.
csabbee
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Mty,Matyi
2008.02.15. 19:37:35
Szia a repcsid rohatjó lett,mondjuk én a "csotrogányokat" szeretem.
csabbee
2008.02.16. 09:44:46
Köszi Matyi!
L33loo
2008.12.21. 20:18:46
hy szentem jó lett tetszik
L33loo
2008.12.22. 13:44:29
azt is megirnád hogy hol és mennyiért vetted?!
csabbee
2008.12.22. 18:30:27
Szia Laci!
Köszi a dícséretet.Az egész cuccot külföldről rendeltem meg,az alap makettől kezdve a kiegészítőkig mindent.Persze volt egy-két dolog ami régebbről maradt.Ha elolvasod a végét külön kiemeltem miket használtam fel,így nagyjából az ismertebb online cégeknél meg tudod nézni mi mennyi.Hát nem volt olcsó az szent.Ha egyébb kérdésed van nyugodtan keress meg magánban.
Üdv:Csaba
apcyrobi
2008.12.28. 14:36:50
Szia Csabbee! Csak gratulálni tudok! Én is odavagyok a héber gépekért, igazán szemet gyönyörködtető lett a madárka! (Az enyém Italeriből készült anno.)Néhány közelit szívesen láttam volna róla, de majd talán valamelyik versenyen!Nekem nagyon tetszik! Üdv.: apcyrobi
csabbee
2008.12.28. 15:10:19
Köszi Robi!Hát versenyekre nem igazán tudok eljárni,de szereztem egy jobb fényképezőt és ha időm engedi megpróbálok egy pár közelit csinálni néhány részletről.
Üdv:Csaba
apcyrobi
2008.12.29. 20:52:12
Kíváncsian várom a képeket! Az enyém "Olasz gyártású amcsi sólyom héberül plasztikázva" cikkben van. Üdv.: apcyrobi
csabbee
2008.12.30. 13:04:50
Szia Robi,láttam a masinádat,még kommentet is adtam hozzá.
Üdv:Csaba
buksi
2009.08.18. 14:20:57
Heló.
A hajtómű beölő védőt miből csináltad?
Üdv Buksi
csabbee
2009.08.18. 18:44:57
Szia Buksi!
Egyszerü puha papír.Előszőr kivágtam azt a részt ami a beömlő szájára rácsúszik,ráfeszítettem és pill.ragaccsal rögzítettem.Az előre lógó részből levágtam annyit hogy maradjon egy kis rész amit vissza hajtva tartani fogja a borító elejét.Majd ezt követően ráragasztottam a melső darabot.Leszedtem mikor megszáradt,kicsit meggyürködtem,majd piros és kis sárga keverékével lefújtam.A festéktől jól bekeményedett,úgy hogy csak rá kellett húznom a kész gépre,nem is ragasztottam fel így is megállt rajta.
Üdv!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció