Pintér György - Múzeumi krimik
Sokat gondolkodtam most, hogy mi legyen a következő típus,amit elkészítek.
Ha a tervem szerint haladnék, akkor veteránt kellett volna csinálni, ugyanakkor a napokban megláttam egy ilyet élőben,és nagyon megtetszett, pedig alapból nem vagyok oda a "modern" buszokért.
Mondjuk az is igaz, hogy amióta buszvezető vagyok, máshogy látom a dolgokat.
Szóval,rá esett a választás.
Szokás szerint először kerestem rajzokat, méreteket majd megrajzoltam a sztirolra. Odafigyeltem most minden méretre, így nagyjából pontos is lett.
Kivágtam,majd pillanatragasztóval összeragasztottam, Neoflex-szel tömítettem,majd csiszoltam. A csiszolásra most nagy hangsúlyt fektettem ,mivel múltkor a 60-asnál többen kifogásolták az illesztéseket.Nos,a helyzet az, hogy ezen sem tökéletes. Nem tudom miért, ujjal végigsimítva tökéletes volt mindenhol, 3 réteg alapozóspray,majd szintén 3 réteg fehér spray után még is előjöttek az illesztések, repedések.Lehet, hogy szórógittet vagy töltőalapozót is használni kellene?Az már az én lustaságom, hogy ahol alapozás után láttam egy-két apró hibát nem javítottam ki, mert gondoltam majd a fehér festék eltakarja.
Viszont magával a fújással most elégedett vagyok, szépen elterült, nem folyt meg, nem lett ködös, egyenletes,pedig spray-vel nem könnyű.Igaz, mire minden elkészült rajta,elég sokat kellett tapogatnom,és ez is meglátszik rajta, lehet, hogy lakkozni is kellett volna?!
Jött az ablakozás,amivel nem vagyok annyira elégedett, mert amikor a buszt rajzoltam,csak a jellegrajzot néztem. Most viszont közelebbi képeken észrevettem, hogy majdnem teli ablakos és az oszlopok belül vannak. Ha hamarabb észreveszem,sokkal gyorsabb és egyszerűbb lett volna úgy megcsinálni, mert akkor nem kellett volna egyesével bevagdosni az ablakokat.
Az első lökhárító alatti rész se volt egyszerű eset, ott mindenfélét felhasználtam,és a ködlámpákat utólag kellett kifaragnom, ez sem tökéletes.
A hátsó lámpákat az oldalablakokhoz is használt plexiből melegítettem, majd festettem. A Revell Klar festékek mellett döntöttem, mert ilyet lehetett itt a környéken kapni, de nem vagyok vele megelégedve.
A belső térhez még itt is kartont használtam, mert ezzel gyorsabban haladok,mintha azt is műanyagból készíteném.Bár nem olyan szép, fejlődni kellene ezen a téren is.Főleg az üléseket unom...50 db-ot kell megrajzolni, kivágni, hajtogatni, ragasztgatni. Több nap elmegy csak ezzel.Gondolom,erre a legjobb megoldás az lenne, ha egyet elkészítenék műanyagból,majd arról öntőformát venni és műgyantából sokszorosítani,de sose csináltam még ilyet.
Részleteit tekintve azért próbáltam mindent megcsinálni,így pl. a műszerfalon a mikrofon, TV, WC, szekrény, kávéautomata is a helyére került. A kárpitborítások is elkészültek, az üléseken pedig a kartámasz és a hátsó kapaszkodó is.Nem volt könnyű egyébként a belső tér, mert elég kevés képet találtam róla a neten.
Került bele világítás is, ehhez hideg fehér ledszalagot használtam.Mivel ez utólag került bele, sajnos a csatlakozó kivezetését már nem tudtam máshogy megoldani,csak alulról, így most le kell lógatnom a sarkát, hogy be tudjam dugni.
A kerekeket most nem kartonból készítettem, az Italeri forgalmaz 1/24-es kamiongumikat, amik pont azok a méretek.
A dísztárcsa pedig a korábban bemutatott 365-ösről van, gyantából sokszorosítva, ismét köszönet érte lucky-nak!