Ikarus 266

Ikarus 266

1:42, saját
Pintér György - Múzeumi krimik A napokban készült el legújabb autóbuszom, amely egy 266-os.
Az Ikarus történetében, azon belül is a 200-as sorozatban talán az egyik legismertebb, legelterjedtebb típusa. Sok vállalatnál még ma is futnak. Nálunk a Vértes 2005-ben kivonta az összeset, csak egy maradt meg az utókornak ebből a laprugós szépségből. Autóbuszom a BCK-418-nak állít emléket. Részleteit tekintve csakúgy, mint az eddigiek, minden megtalálható benne, illetve rajta.

Próbálok mindig valami újat belevinni, ezért ennek már nyithatóak az ajtajai, illetve részletes HM6U motorral készült. Az oldalán sár, rohadás és egyéb szennyeződések láthatóak az igazi mintájára.

Rátérek az építésre. Az alapot mint mindig, Tibold Tamás barátomtól kértem, azt szedtem szét, nagyítottam, alakítottam. A nyomtatás már egy kicsit problémás volt, mivel jelenleg sajnos nincs nyomtatóm, ezért egy kft-nél nyomtattattam, ott viszont csak lézeres nyomtatók vannak, nem volt könnyű így dolgozni.

Az ülések két darabból állnak, közöttük pedig drót a kapaszkodó, ami festve van. Hátul az egyik ülés ki volt szakadva és egy kicsit grafitis volt, ez látható a makettben is.
Mást nem emelek ki, ha kérdés van, csak nyugodtan!
a nagy

Ez alapján készült
a nagy
Összerakott belső
Összerakott bels
Sofőri fal

Rákerültek a pótdíjról szóló feliratok illetve a zöld info vonal matrica is.
Sofőri fal
A tető belülről
A tető belülről
HMH6 motor
HMH6 motor
HMH6 motor
HMH6 motor
belülről
belülről
nyitott ajtók,hibásan lecsukott motorháztető:-)
nyitott ajtók,hibá…
Készen
Készen
Készen
Készen
Motortér
Motortér
Készen nyitott ajtóval
Készen nyitott ajt…
NYitva
NYitva
Készen
Készen
Másik oldal
Másik oldal
A motor
A motor
pici és a nagy

Ez anno BAJ-413 volt.
pici és a nagy
pici és a nagy
pici és a nagy
pici és a nagy
pici és a nagy
a nagy
a nagy
a belső

Érdemes megfigyelni a kiszakadt ülést amiről korábban beszéltem,bár a makettben annyira nem látszik
a bels
HO és 1/43
HO és 1/43
2009.04.14.
Utolsó módosítás: 2011.01.31.
Petya
Alaprajz: Tibold Tamás
BCK-418-ról a képek a www.bpikarus.fw.hu-ról származnak.
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Stefan
2009.04.17. 13:01:10
Hopp, az első képen nem egy Manta lóg be a képbe? :)
Gotha
2009.04.19. 07:11:12
Respect! Engem lenyűgöz a munkásságod, pláne hogy ezen az utsó modellen utaztam is. (mármint az eredetin) csak így tovább, hadd csámcsogjak még a részleteken!
Petya
2009.04.19. 10:04:25
Hali! Köszönöm,örülök,hogyha tetszik! A részletek kedvéért tettem fel még képeket,kettőt a motorról.Sajnos egy darabig most nem lesz építés,de amint tudok nekilátok egy 260-asnak aztán lassan jönnek a 300-asok! Stefan! De,az ott egy Opel Manta!
steky_huni
2009.06.21. 15:10:20
Helo! Latom nagyon szepen dolgozol. Itt egy oldal ahonnan tovabbi remekmuveket tolhetsz le: http://images.google.ro/imgres?imgurl=http://www.minimodel.cz/data/easenbryl/modely/MAZ_107_RU_GT_MOSKVA.jpg&imgrefurl=http://minimodel.cz/&usg=__JVzIu6YgxDALIe6-bxF3kz7VCmo=&h=3596&w=2604&sz=528&hl=ro&start=5&um=1&tbnid=p6fkanzfycb31M:&tbnh=150&tbnw=109&prev=/images%3Fq%3DMAZ%2B107%26hl%3Dro%26um%3D1
Gotha
2011.02.10. 08:02:15
Hoppá a jó öreg dági busz :) volt szerencsém már utazni rajta! Apropó! Nem vállalsz bérmunkát? rendelnék egy ilyesmi Ikarust, 1/43ban? Megkeresel ha ok? köszi
Petya
2011.02.10. 19:03:55
BCK-418 leginkább a 9-es helyijáraton volt(Dobogókő, Pilisszentlélek).
Dágra pedig a legtöbbször a BAH és BAJ rendszámúak jártak.
A képeken viszont pont egy Csolnoki körön volt, ezért azt a táblát csináltam meg.
Nem vállalok, sajnos a saját makettjeimmel is lassan haladok és messze még a cél.
Ha készen lesz az összes valaha gyártott típus, esetleg csinálnék rendelésre is, de lásuk be, az nem ma lesz....
Gotha
2011.02.10. 21:47:09
Hát, ennek te vagy a szakértője! :) én csak arra emlékszem ültem ezen a vonalon párszor, talán sárga volt a kicsike. Az üléshez viszont semmi közöm :D Én is elkezdtem egyet, de valljuk be, nem sikerült. Klassz lenne ha tudnál egy részletes elkészítési útmutatót, mert bár ezek is eléggé részletesek, nem tudom, hogy érdemes kezdeni, én az oldalakkal kezdtem, de már az összeragasztásuk problémás volt, főként elöl és hátul... A sok ív meg hajlítás miatt...
Bogyi
2011.02.15. 21:07:57
Szia Petya! A 266-os nekem is a kedvencem, sokat jártam vele suliba és sok élményem fűződik a buszhoz. Van bármilyen részletes fotód a belsőtérről, első utasajtó környéke stb? Van még a környéken 266-os? Sajnos errefelé már nem is látni, kiirtották őket.
Petya
2011.02.16. 19:29:33
Üdv! Természetesen, egyébként nem lenne ilyen részletes a makett. Szerencsére elég sok futkos még, errefele '05-ben kivonták mindet, egy maradt meg, amivel csináltam a közös képeket, új gazdára vár, aki majd felújítja. Hát szép dolog lenne...
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció