Pintér György - Múzeumi krimik
Ismét sikerült a Peugeot-gyűjteményemet gazdagítanom, ezúttal a Heller csoda 205-ösével. Ugyan nem fair dolog a Tamiya által kiadott verzióval hasonlítgatni, de én mégis ezt fogom tenni, már csak érdekességből is. Meg azért vannak dolgok, amikben a Heller a jobb.
Összességében nézve nem egy rossz kit, de sajnos rengeteg sorja van például, szinte minden egyes alkatrész szélein körbe-körbe sorja fut... De sajnos nem ez a kit legnagyobb problémája, vannak durvább dolgok is, például oldalsó ablakot, mint olyan, elfelejtettek készíteni a maketthez. Még ha lehúzható ablakokról lenne szó, azt mondanám, oké, de könyörgöm, ez egy rally autó, fix üvegekkel!
Aztán ilyen hiányosság még a csomagtartóban, vagy ha úgy jobban tetszik pótkeréktartóban található. Szépen, aranyosan kidolgozták ezt a részt, még a toronymerevítő helye is megvan, viszont magát a merevítőt hiába is keresnénk a dobozban...
Vicces még az abszolút írás, minta- és sallangmentes (nevezzük slicknek) abroncs is, a motorháztetőben a beömlő formája is kicsit szögletesebbre sikerült a kelleténél, a felni csak jóindulattal nevezhető az 1:1-es autó élethű/pontos másának, a "kasztniba öntött" ablaktörlőkről és szellőzőrácsokról pedig tényleg ne is beszéljünk.
És a rossz, csúnya dolgok sorát zárjuk az autó orrával és farával. Az orr-rész úgy lett elcseszve, ahogyan azt kell, nagyon primitív a lámpák megoldása és kidolgozása, a köztük lévő rács szintúgy. A far részen ugyanazok a hibák vannak, mint elől, csak még durvább kiadásban. Ha a "nyílásmentesített" szellőzőrács felett sikerül elsiklanunk, akkor máris megérkeztünk a borzalmak borzalmához, a hátsó lámpákhoz! Egyszerűen a lámpa formája bele van öntve a kasztniba, adnak hozzá lámpa matricát (vicces), és akkor ez is meg van oldva... borzalmas!
A hibák hosszú sorát duzzasztja még a primitív alváz, gyér motortér, borzalmas műszerfal, és egyéb apróságok. Biztosan tudnék még írni pár apróságot, ami bosszantó, és elrontja a makettet, de nem akarok pocskondia-cikket írni, úgyhogy a hátralévő sorokban inkább a jó dolgokról írnék.
Mint az a képeken is jól látható, a Heller kiadásában nem csak a motortér fedele dinamikus, hanem az ajtóké és a csomagtartóé is. Nagyon jó kis megoldást alkalmaztak a nyíló alkatrészeknél, még csak hatalmas nyitószerkezettel sem találkozunk, abból szinte semmit sem látni. És szerencsére ezen részek kidolgozását sem sumákolták el, szépen megvan minden. Egyedül az ajtók belseje, ami sajnos üres maradt, de ez könnyen javítható. Egymás mellé rakva a Tamiya és a Heller autóját, jól látható, hogy bizony a Heller is méretpontos, a formák is úgy 98%-ban stimmelnek rajta.
Mindent összevetve nem olyan rossz, mint amilyennek az ember elsőre gondolná, ami abszolút tönkreteszi az a korábban említett orr-rész és a popó. Ha ezeket úgy csinálták volna meg, mint a Tamiya, valamint még pár dologra jobban ügyeltek volna, (alváz, beltér, motortér kidolgozottsága) akkor akár komolyabb makett lehetne mint a Tamiya-é,leginkább a teljes nyithatóság hajta(ná) a Heller malmára a vizet.Dehát nem véletlenül a Tamiya az Tamiya, és a Heller pedig Heller. :)
U.i.: Egyébként nem biztos, hogy megépítés céljából megvettem volna a makettet, nekem más terveim vannak vele, arról nemsoká fog is hallani aki olvassa/nézi a fórumot.
Köszönet Kasi barátomnak,aki segített beszerezni a makettet.