Pintér György - Múzeumi krimik
Üdvözlök mindenkit!
Az H.M.S Bounty-ról két replika készült,az első 1960-ban,a második 78-ban épült, sajnos az első 2012-ben elsüllyedt.A hetvennyolcasnak Sydney az állandó kikötője.
A Bounty 1787 december 23-án bontott vitorlát,úti célja Tahiti volt.Feladata,hogy kenyérfát vigyen a Nyugat-Indiákra,az ültetvényeken dolgozó rabszolgák számára.
A hajó kapitánya William Bligh volt, aki korábban James Cook Hajóján a Resolution-on szolgált fedélzetmesterként.A kapitány szerette volna körbehajózni a földet,a Horn-foknál azonban viharba kerültek,és többszöri próbálkozásra sem sikerült megkerülni azt.Így vissza fordultak,és a Jóreménység fokát megkerülve jutottak el 1788 október 26-án Tahitire.A szigeten töltött öt hónap alatt a legénység morálja fellazult,a kapitány túl elnéző volt.Végül ez vezetett az 1789. április 28-án kitört lázadáshoz.
A hajón történt lázadásról három film készült(1935,1962,1984)
A hajót 2004-ben vettem,ragasztás,és festés után félbehagytam, tizenöt évig porosodott a szekrényben. Szerencsére minden darab megvan.
A készlethez adott vitorlák helyett, papír zsebkendőből készíttetem másikat. A fedélzetet túl "üresnek" találtam,és a valóságban is több kötél található az árbocok mellett,ezért találnom kellett valamit amire a "köteleket" rögzíthettem.
Először,gyufából szeretem volna megcsinálni,de nem találtam megfelelő ragasztót,amivel oda rögzíthettem volna a fedélzethez,ezért kénytelen voltam műanyagot keresni.Végül unokaöcsém egyik már megunt tűzoltó autójának a létráját használtam.Mivel a fedélzetet már évekkel ezelőtt lefestettem,és lelakkoztam,ezért a festéket le kellet csiszolnom,a létra ,és a csónakok ragasztása előtt.
A csónakon lévő "ponyva" alufóliából,rajzlapból,és papír zsebkendőből készült.