Pintér György - Múzeumi krimik
A beszerzés:
Néhány éve az egyik internetes oldalon láttam, hogy valaki egy 1971-es Dodge Charger RT modellt készült átalakítani úgy, hogy egy Viper motorját illeszti bele. Úgy gondoltam ezt én is meg tudom csinálni. A keresgélés először a donorral kezdődött, vagyis kellett egy bármilyen kinézetű, olcsó 1/24-es Viper. Sikerült is ráakadnom, ráadásul egyből 2 db 1/24-es Bburago Viper-re. Egy R/T-re és egy GTS-re. Rögtön lecsaptam rá, és ezután jött a nehéz meló. Keresni kellett egy 1971-es Charger-t. Aztán kb. másfél hónappal később sikerült ráakadnom egy AMT-féle ’71-es R/T modellre. Mivel ebből a szériából már állt egy a polcomon, így tudtam, hogy ez elég részletes, úgyhogy rögtön lecsaptam erre is.
Az építés:
Ezután már csak a megfelelő festékeket kellett kiválasztanom a fényezéshez. Azt egyből tudtam, hogy csakis sötétkék-fehér csíkos lehet a Charger. Így a választásom a Revell-féle Lufthansa-kékre esett (R54) ami remek választásnak bizonyult. Több réteg alapozó (két réteg szürke, egy réteg matt fekete) után jött ez a ragyogó szín (két rétegben + egy réteg fehér a csíkoknak). Aztán ki kellett választani a megfelelő felniket. A gyári szóba sem jöhetett, úgyhogy a tartalékok között kezdtem turkálni, és rá is akadtam ezekre a nagyon jól passzoló peres felnikre. Összeállítottam az utasteret, melyet teljesen fehérre festettem (ez a színösszeállítás egyébként a valóságban is sokszor feltűnt – az 1983-as Chargeren például a fehér csíkok is). Ekkor következett a munka keményebb része. Kioperálni a Viper tízhengeres motorját és beilleszteni a V8-as MAGNUM motor igencsak szűkös helyére. Kis farigcsálás után sikerült a váltóval, hatalmas olajteknővel, kipufogócsonkokkal rendelkező tízhengerest ráillesztenem a Charger motortartójára. Ám az elejéről hiányoztak a szíjak, a ventilátor és a hűtő. Mivel igencsak lecsökkent a motortér mérete, ezért a Bburago féle szíjakat nem tudtam beilleszteni, így a gyári AMT-féle megoldást „faragtam” be a szűk helyre. Miután összeillesztettem a karosszériát az alvázzal, lassan kezdtem beépíteni a motorteret is. Beraktam a hűtőt, majd a motor tetejére felraktam a szívócsonkokat. Felpróbáltam a motorháztetőt és ekkor derült ki, hogy egy kicsit kilóg. Újabb faragás és alakítás kezdődött, de végül sikerült megoldanom a problémát és felkerülhetett a motorháztető is…