Pintér György - Múzeumi krimik
Dodge Charger tanulmányautóként kezdte pályafutását 1964-ben a detroiti autókiállitáson. A Chargert 1965-től kezdték árulni csinos Fastback formával, elöl egybefüggő hőtőráccsal, rejtett lámpákkal és olyan praktikus részletmegoldásokkal, mint a két részben dönthető hátsó üléstámla. A Charger volt a Chrysler első autója, melyet megpróbáltak aerodinamikai szempontok alapján tervezni! Az, hogy a Nascar versenysorozatban a Charger csúcssebessége 299,33 km/h-nál megállt, az valószínűleg nem a bivalyerős HEMI motor hibája lehetett.
Egy Mercury Cyclone volt az,amely először átlépte a bűvös 300 km/h-s határt. (Lehet, hogy a Mercurynál volt szélcsatorna?!)
Technikai adatok
Hosszúság, szélesség, magasság: 5,285m, 1,9m, 1,3m
Súly: 1550-1750kg
Darabszám: 1969-ben 85680 darab, ebből R/T 19298 darab
Gyorsulás 1/4 mérföldön (400 m):
1970-es 440Six pack: 13,4 mp
0-60 m/h-ra: 1968-as HEMI V8: 5,3mp!
Motortípusok:
Standard:
Slant Six: 225 cui (3,7 l) 145 lóerő
2v-v8: 318 cui (5,2 l) 230 lóerő
2v-v8: 383 cui (6,3 l) 290 lóerő
Optional:
R/T Magnum, 383 cui (6,3 l)
4v-v8: 330 lóerő
R/T Magnum, 440 cui (7,2 l)
4v-v8: 375 lóerő
R/T Magnum, 440 cui (7,2 l)
Six Pack: 390 lóerő
R/T HEMI, 426 cui (7 l)
8v-v8: 425 lóerő
A makett
Ismét egy régi makettet mutatnék be, ami kivételesen nagyon jó! A Pro Modeler a Revell-Monogram különkiadása. Nagyon szép, nagyon jó minőségű makett, nem sorjás, szépen kidolgozott alkatrészei vannak.
Négy zacsiban vannak az alkatrészek (szám szerint 156). 12 öntökereten találhatóak az alkatrészek, ami szintén bizonyítja, hogy alaposan kitettek magukért a gyártók. Kétféle kitet lehet építeni a dobozból, egy dragstert és egy stock-ot.
A makett negatívuma, hogy régi, ezáltal a sok szép matricát nemigazán lehet felhasználni.
A kit összeszerelését a motorral és a kaszni fújásával kezdtem. A kasznit egy autófestékkel festettem (Prisma Color Green) ami szerintem nagyon szép metál zöld színt ad, kb. 2-3 rétegnyi festéket "hordtam fel".
A motorblokk szépen illeszkedik, a gyújtáskábeleket 0,3-as cinkhuzalból, míg a többit 0,5-ösből pótoltam.
A motor összeszerelése után jött a belső tér. Számomra valamiért ez mindig a legkínosabb rész a makettezésben, mert ami látszik belőle annak tökéletesnek kell lennie, mert ha nem az a végén nagyon meglátszik...
A kárpit szinét matt feketével fújtam le, majd selyemfényű lakkal fújtam át. A műszerfalat és a középkonzolt karbonmatricával borítottam be (csak azt a részt, ahol eredetileg fa borítás lenne). A fordulatszám vezetékét 0,3-as cinkdrótból pótoltam.
Ezek után összeragasztottam a belsőteret az alvázzal, utána a motort is beleraktam a helyére (itt nem volt semmi gond az összeszereléssel). A felfüggesztések összerakása után elkell dönteni, hogy milyen kereket rakjunk be alá. Amit eredetileg szerettem volna, az sajnos nem fért be sehogyse a kaszni alá,úgyhogy egy 99-es Mustang kerekeire esett a választásom. Szerencsémre a maradékok közt találtam 4 db féket, ami tökéletesen passzolt a kerekekhez.
Ezután márcsak a díszlécek,és egyébb apróságok (mint például a motor maradék bekábelezése) következtek, és VOALÁ! Kész is!