Pintér György - Múzeumi krimik
A makett gyártója, a Trumpeter kevés autót dobott eddig piacra, de minősége miatt annál fontosabb hogy bemutathassam.
Először is tények
A hivatalos honlap szerint 219 alkatrészből áll a készlet, bár én 244-et számoltam össze - amiből mindösszesen tíz opcionális alkatrész van 4-4 darab gumi és dísztárcsa meg a két fender skirt, a többi mind beépítendő! A 219 talán az alkatrész fajtákat mutatja, mert amiből több van (például dísztárcsa) azt egynek veszi.
A kész autón nyílik a motorháztető, a csomagtértető, valamint működő kormánymechanizmust tartalmaz. A nyíló tetők alatt pedig páratlan kidolgozottságú, részletgazdag tereket kapunk. Néhány dologra felhívtam a figyelmet a képeknél is, de az összeállítási útmutatót éppen ezért tettem fel, mert az igazán magáért beszél.
Amint látszik, a részletesen ábrázolt alkatrészek mellett festési útmutató is van, amit a hátoldalon még tovább részleteznek tippekkel, gyári kódokkal. A fotómaratás összeállítását is mindkét oldalra lerajzolták, nehogy valakit ez fosszon meg a sikerélménytől.
Mondanom sem kell azt hiszem, hogy az alkatrészek nagyon szépek, részletgazdagok, logikusan bontottak és sorjamentesek.
Illeszkedésekről, építésről később szándékozok egy külön leírást adni, addig szerintem aki tudja szerezze be!
További információ, az összeállított autó képei a hivatalos honlapon, itt:
http://www.trumpeter-china.com/war513/products/en_message.asp?id=4#
Jó makettezést!
Frissítés az építésről
2009.06.18.
----------------------
Lassan elkészül az autó, gondoltam teszek fel pár képet, sokat írni szerintem nem kell hozzá, látszik rajta minden amit eddig írtam.
Amiket viszont megemlítenék:
A fotomaratás nagyon ötletesen megoldja a motorháztető nyitási lehetőségét, teljes mértékben működőképes mechanika. Mellé tettem a műanyag verziót is, nagyon hasonlít, csak hát merev. Ami egyedül aggaszt a réz verzióval, az hogy mivel kellene odaragasztani, hogy ne törjön le ha nyitogatom...
A műszerfallal volt némi gondom, a matrica amit bele kell helyezni rettentő merev, törik, nagyon megszenvedtem vele, illetve az elé szánt üveg nem esik egybe a mögötte lévő mintázattal, így azt hanyagoltam.
Az ülések tökéletesek, a padlólemez és a tűzfal illeszkedésénél volt némi hézag, de a putty mindent begyógyít.
Az alváz és a motor az maga a csoda. Nagyon szépen kidolgozott alkatrészekből áll, feljavítást a légszűrő csövén, a radiátor túlfolyóján és a gyújtásrendszeren végeztem, valamint a kompresszor sapkáját cseréltem maratásra.
Hamarosan további képek, köszönöm a figyelmet!