11 vízhűtők maszkolása

A hűtők finom rácsozatúak emlékeim szerint, Alclad alc115 Stainless Steel színt kaptak.
11 vízhűtők maszkolása
A hűtők finom rácsozatúak emlékeim szerint, Alclad alc115 Stainless Steel színt kaptak.
Előző kép Vissza Tovább Következő kép
01 Címlapos
01 Címlapos
02 kiegészítők

Nem ismertem az Academy P-38 hibáit, így megvettem minden elérhető kiegészítőt hozzá, bízván abban, hogy az aftermarket gyártók tudják mit kell vagy lehet kijavítani, feljavítani az alap modellen.
02 kiegészítők
03 hibák

Szokásos kemény Academy műanyag, határozott élekkel. Mindössze két hiba volt a formákon.
03 hibák
04 motor lebontás

A gyanta motorburkolat cseréjéhez le kellett bontani a törzs elejéről a gyárit.
04 motor lebontás
05 olajhűtők méretei

Balra a túlzóan nagy szájú olajhűtő az Academy gyári megoldásán. Tőle jobbra a mérethelyes gyanta megoldások választéka. A teljes motor csere mellett döntöttem. Utólag már inkább a QB 72 198 -hoz igazítanám az Academy motorburkolatának vonalát.
05 olajhűtők mé...
06 légcsavarkúp ismerkedés

Amikor még hittem, hogy jó ötlet lesz az a gyanta légcsavarkúp. Menet közben megvilágosodtam, hogy nem.
06 légcsavarkúp...
07 légcsavarkúp dilemma 

Lenni (forgó légycsavar), vagy nem lenni ? Hamlet -ti mélységek.
07 légcsavarkúp...
08 fellépő

A készülő nyílás helyére nem merőleges, és nem sík műanyag felületek helyezkedtek el a fellépő környezetében. Ez és a kemény műanyag kombinációja azt okozta, hogy a szike folyamatosan levándorolt az ideális pozícióról, megnehezítve a szép kivágást. A fülkébe történő beszállás különleges irányát jelző kinyitott fellépő látványa miatt kötelező művelet volt a kivágás.
08 fellép
09 szárnylyukak 

A póttartályt nem kellet ragasztanom, a furataimban maguktól rögzültek (megszorultak) a tankok rögzítőcsapjai. A leszálló fényszórók helye a J-15 -el bezárólag a szárny alsó felén van. A szárny belépő élébe a J-25 -nél és az utána következő szériáknál költözik a fényszóró.
09 szárnylyukak
10 vízhűtők

A kemény műanyag itt is megdolgoztatott, de a végeredmény kárpótolt a fáradozásért.
10 vízhűtők
11 vízhűtők maszkolása

A hűtők finom rácsozatúak emlékeim szerint, Alclad alc115 Stainless Steel színt kaptak.
11 vízhűtők...
12 orrsúlyozás

Legközelebb utólag ragasztanám be a műszerfal elemet, és akkor biztos kényelmesebb lenne az orr súllyal való feltöltése a pilótafülke irányából. Gunze c351 Zinc-Cromate type 1 a fülke zöldje.
12 orrsúlyozás
13 szárnyfelső-törzs találkozás

Az illeszkedés talán egyetlen hiányosságával ezen a ponton szembesültem. A szárnyfelsők, és törzsek találkozásának kapcsolódó részei nincsenek egy (külső) síkban, így reszelővel egymáshoz kellett igazítani őket.
13 szárnyfelső-tö...
14 gyanta motorburkolat mérethiány 

Egyes gyanta kiegészítőket gyártók cégek TALÁN nem számolnak az anyagok tulajdonságaival, a formák, vagy öntvények zsugorodásával. Ilyenkor jön az, hogy torzítsd a maketted hozzá a kiegészítőhöz ?
14 gyanta...
15 illesztett motorburkolat

Ammo Mig A.Mig-8013 lassú kötésű pillanatragasztóval lettek rögzítve a motorburkolatok a törzsekhez, másfél napot hagytam kötni, majd az eltéréseket reszelővel, és egyenes pengével kaparásztam síkba. Ezután Gunze Dissolved Putty -val tömítettem, ahol muszáj volt. A sárga maszkolószalagok a lecsúszó reszelőtől óvják a belépőéleket.
15 illesztett...
16 kabintető maszkolás

A magamnak tetsző maszkolás sem lett számomra eléggé tetsző. Az oldalablak rácsainak alsó szűk terpeszéből átestem a ló túloldalára, és bővebb lett a valósnál.  Vitrinbe kerülés után jöttem rá, hogy a frontszélvédő maszkja túlságosan mélyre nyúlik.
16 kabintető...
17 kezdődik a festés

Festés előtt zsírtalanítás egyszerű mosogatószeres lében történt. A piros szín a maszkolás alatt a Gunze c003 (gloss) Red. Most már inkább Gunze c327 FS 11136 -ot választanék vörösnek.
17 kezdődik a fest...
18 Éjsötét árnyék

A Gunze c002 feketét nem tapadás javító alapozásnak vittem fel, hanem hogy a felkerülő fémszíneknek mélyebb hatása legyen.
18 Éjsötét árny...
19 Alumínium színek

Alclad alc101 aluminium az alapszín, ugyanezt a festéket valamely más kissé sötétebb fémszínnel keverve adtam más árnyalatot egyes panelek megjelenésének.
19 Alumínium szí...
20 futóaknák színezése

Pont itt olvastam a makettinfón nem oly rég, hogy natúr fém szín volt a futóaknák megjelenése. De ez az infó nekem már rég késő volt.
20 futóaknák szí...
21 lakkozás matricázás megint lakkozás. Légcsavar nagy felismerés

A motor burkolat és az orr teteje Gunze c012 Olive Darab (1) szín lett. Matrica előtt A.Mig-8212 (Alclad alc600) Aqua Gloss Clear lakk került a gépre. Az Academy csillagjait merevnek találtam, lágyítóra is alig reagáltak. PrintScale matrica pedig mindig maga alá hajlott, ezért nagyon vigyázva kellett áttolni a papírról a makettre. Matrica után MRP-125 Semigloss Varnish lakkal lett beállítva a végső fény.
21 lakkozás matric...
22 antenna szálak, pigmentezés

Az Ammo Mig A.Mig-8018 rugalmas antenna szálak Ammo Mig A.Mig-8013 lassú kötésű pillanatragasztóval lettek rögzítve. A kerek küllői, és a turbók kaptak befolyatást fekete enamel -lel, és ugyanezek az alkatrészek kaptak pigmentből porozást is.
22 antenna szálak,...
23 fegyvercsövek

Voltak itthon AM-72-094, és quickboost QB 72 304 korai perforált fegyvercsöveim. Ezen az újabb gépeken viszont már furat nélküli köpenyes csövek voltak, így egy Master Model AM-72-095 került végül felhasználásra. Alclad alc115 Stainless Steel színt kaptak a csövek. Egyik-másik cső hosszából csípnem kellett le, hogy kellően mélyre be tudjam tolni a helyére.
23 fegyvercsövek
24
24
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29
30
30
31
31
32
32
33 Itt a Póni, hol a Póni

A felső sorban egy ismeretlen sorozatszámú P-38L-1 repülőgépre került fel a Malonys’ Pony felirat, miután a névadója már nem repült az alakulatnál. Thomas E Maloney által repült 42-104096 és 43-28746 gyári számú P-38J(-15) gépeken a pilóta saját elmondása szerint nem volt fenn ez a díszes festés.
33 Itt a Póni, hol...
34 Vitrinben

Fenn volt tartva neki a helye a (lóerő szagú) vitrinemben az amerikai sor elején.
34 Vitrinben