/ Fórumok /

MiG-15, MiG-17, MiG-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
Tibcsi 513797 2012. október 23. 23:11
Válasz erre
Mert látott egy fotót a terepfestéses magyar 15-ösről és neki mindegy volt, hogy 15, vagy 17...

Versenyen a sci-fi (vagy a what-if) kategóriában elmenne...
juge75 513796 2012. október 23. 17:46
Válasz erre
Ha jobban megnézed, és ismered a régi KP-makettet, ez az Egyiptomi 17PF festése, Magyar jelzéseket tett rá a készítő (miért?)
vatya1 513795 2012. október 23. 17:42
Válasz erre
Szia!
köszi, sejtettem hogy valami ilyesmi.
Nyugger 513794 2012. október 23. 17:39
Válasz erre
Mindig natúr fémszínüek voltak a MiG-17PF-ek.
De amióta létezik a Mi lett volna? kategória a makett versenyeken??
vatya1 513793 2012. október 23. 17:14
Válasz erre
P1080665
P1080665
P1080667
P1080667
P1080673
P1080673
P1080674
P1080674

Sziasztok!
Létezik hogy volt terep festéses mig-17esünk?
vatya1 513792 2012. október 21. 04:21
Válasz erre
Sziasztok!
Igen ezen a képen tényleg jól látható köszönöm.
Nyugger 513791 2012. október 20. 20:11
Válasz erre
MiG-17F-030
MiG-17F-030

Szia Vatyal,
Szerintem piros és fehér a szegélye a f/f kép alapján.
A MiG-17F gépek ládában, festés és oldalszám nélkül érkeztek. Kecskeméten az összeszerelés után festették fel. Ez a kép a kényszerleszállt gép napos oldalát mutatja ezért jobb a felismerhetőség.
juge75 513790 2012. október 18. 20:46
Válasz erre
Én kékről tudok azoktól, akik konkrétan ezzel a típussal repültek.
Szerintem a Rebeka-ban lenne érdemes megvitatnod ezt, mert sok olyan ember van, akik kuriózum fotókkal és tényekkel rendelkeznek.
vatya1 513789 2012. október 18. 20:24
Válasz erre
Sziasztok!
ti melyiket raknátok pirosat vagy kéket, a képen elég sötét a szám lehet hogy kék? de én meg magyar gépen kéket soha nem láttam igy a piros szerintem a valószinűbb
Miggyuri 513788 2012. október 18. 16:00
Válasz erre
Ez az én cikkem. Ebből sajnos nem fog kiderülni a számok színe. (Sok minden egyéb benne van.) Valamerre, meg nem mondom hol, láttam kék számokat 17F-en vagy piros számokat fehér keret nélkül.(De csak spekuláció!)
juge75 513787 2012. október 18. 09:00
Válasz erre
juge75 513786 2012. október 18. 09:00
Válasz erre
vatya1 513785 2012. október 18. 06:02
Válasz erre
MiG-17F-030
MiG-17F-030

Sziasztok!
Tudnátok segiteni abban hogy a képen látható Magyar Mig-17Fnek az oldalszáma az egyszinű volt e? és milyen szinű?vagy volt esetleg szegélye és a számnak mert ezen a fekete fehér képen nem igazán látszik.
PETI 513784 2012. szeptember 15. 20:10
Válasz erre
Jó estét mindenkinek!

Volt egy régi repülős újságban (Haditechnika, Aranysas?, már nem tudom...) egy cikk a valaha Taszáron felújított MiG-15UTI-ról. A gépet repülőképes állapotba akarták hozni, de aztán váratlanul szétbarmolták az egészet.

Erről a történetről keresek dokumentumokat és azt a cikket valamilyen formában.

Ha valaki tudna segíteni, itt elér: kape21@gmail.com

A fórumot ritkán olvasom. Köszönöm!

Üdv
búza 513783 2012. szeptember 13. 15:13
Válasz erre
Szia Zoli!
Igazad van! Én csak a saját korszakomra gondoltam, az ötvenes és hatvanas évekre nem!
A Zalka nem is tudom, hogyan jött a Kilián helyett! :-(((
Üdv: Búza
piratvitorla 513782 2012. szeptember 13. 06:03
Válasz erre
Szia

- Szolnokon a Kilián iskola volt, a Zalka Pesten.
-A 21-es első pilótái még a negyvenes-ötvenes években kezdtek repülni, légcsavaros gépeken oktatták őket. Sok későbbi 21-es hajózó eredetileg nem is vadászpilóta, hanem csatarepülő, esetleg bombázó volt. Ők az Il-10, Tu-2 kivonásával kerültek Mig-15-re, majd 21-re. (Mig-17/19-ből és Il-28-ból kevés volt, így azokat csak kevesen repülték)

üdv
Zoli
ambasa 513781 2012. szeptember 12. 22:12
Válasz erre
A MiG-15UTI kontra L-29-nél azért azt is vegyük figyelembe, hogy az első MiG-21-esek 1961-ben érkeztek meg, míg a Delfinek csak 1964-ben. Pont ebben a kritikus időszakban nem volt alternatívája az UTI-nak.

TG
búza 513780 2012. szeptember 12. 21:43
Válasz erre
Szia Zoli!
Csak az utolsó mondatodat szeretném kiegészíteni azzal, hogy a Delfin volt az oktató gép Szolnokon a Zalkán, tehát aki eljutott a vadászig az mind repülte is.
Szerintem maradjunk az eredeti BUTI témánál! Nem teljesen tiszta a kép. Én leírva láttam a szót magát hivatalos helyen,talán technológiában, de nem tudom a mögötte levő tartalmat! Egy harci gépet átszabni nem lehet egyszerű dolog, de pl. megépíteni egy prototipust hónapok alatt az sem, és mégis megcsinálták!
Üdv: Búza
piratvitorla 513779 2012. szeptember 12. 21:05
Válasz erre
Sziasztok
\"a 21-es oktatógépek hiánya miatt volt szükség rájuk, mint sugárhajtású harci oktatóra, bár ezt így utólag én sem nagyon értem, hiszen arra ott volt a Delfin. Igaz, annak teljesen más volt a repülési tulajdonsága. \"

- A különböző repülési tulajdonságon kívül biztos, hogy a légi üzemeltetést tekintve is jóval közelebb állt a 15-ös a 21-hez.
 - Ráadásul a Delfin Szolnokon volt, míg a 15 UTI a 21-est repülő csapatoknál is repült.
 - Biztos nem elhanyagolható volt az is, hogy a 21-est a kezdeti időkben repülő állomány a 15-öst korábban már repülte, míg a Delfint nem igazán. Így típusátképzést már nem kellett végrehajtani...

üdv
Zoli
búza 513778 2012. szeptember 12. 20:35
Válasz erre
Szia István!
Közös ismerősünkkel nyilván nem vitatkoznék, hiszen nagyságrendekkel jobban ismeri a tipust, mint én. (Illetve: ő ismeri is nem csak látta!) A köztudatban elterjedt, hogy voltak olyan kétüléses Mig-15-ös gépek, amiken a Bisz nagyobb törzsféklapja volt és azok voltak a BUTI-k. Továbbá az is, hogy a 21-es oktatógépek hiánya miatt volt szükség rájuk, mint sugárhajtású harci oktatóra, bár ezt így utólag én sem nagyon értem, hiszen arra ott volt a Delfin. Igaz, annak teljesen más volt a repülési tulajdonsága. Fotót nem találtam róla, de nekem elég zsenge az archívumom ebben a témában. Ha jó sorsom úgy hozza majd a kubban megbeszéljük!
Üdv: Búza
Nyugger 513777 2012. szeptember 12. 17:07
Válasz erre
Szia Gábor !
Közös ismerősünkel ZS.Ferivel sokat beszélgettem e témáról, könyvében is ír erről. Technológusként a 60-s években csak találkozott volna ezzel az elnevezéssel hivtalo- san. A HIM Levéltárában több lengyel gyártású UTI balesetének ill. katasztrófájának olvastam a vizsgálati jegyzőkönyvét, de a BUTI elnevezéssel itt nem találkoztam.
Üdv. István
juge75 513775 2012. szeptember 12. 13:39
Válasz erre
joci232 513774 2012. szeptember 12. 13:25
Válasz erre
Uraim!

Magyarországnak a MIG 19-ből milyen típusúak voltak?
búza 513773 2012. szeptember 11. 21:20
Válasz erre
Szia Nyugger!
Ez a BUTI dolog biztos? Mert én ezt másként tudom. Bár én már a 21-es korban kerültem a \"gépezetbe\", de a kissé öregebb kollégák azért mást mondtak róla. Az persze nem biztos, hogy jól tudták. Tizedeljünk homályt!
Üdv: Búza
Nyugger 513772 2012. szeptember 10. 21:58
Válasz erre
Sziasztok,
1962-ben az MN légierejének vásároltak lengyel gyártású, 12 db SBLim-1 oktatógépet.
A Mi-4-s helikoptert elcserélték 1967-ben és így érkezett a 13. gép, ez volt a 1A06031 gy.számú, 031-s oldalszámú gép. A BUTI kifejezés sem a lengyel sem a magyar terminológiában nem szerepel, nem építettek át 15bis-t két ülésessé. Ez a kifejezés minden alap nélkül terjedt el, hasonlóan mint a földalatti repülőtér vagy a rakétasiló Magyarországon.
piratvitorla 513771 2012. szeptember 10. 19:11
Válasz erre
Szia
Én úgy tudom, hogy a harmadik, nem használt Mi-4-esünket egy ilyen BUTI Mig-15-re cseréltük a lengyelekkel. Tehát ha igaz, akkor volt ilyenünk...
üdv
Zoli
futár 513770 2012. szeptember 10. 17:35
Válasz erre
DSC00265[1]
DSC00265[1
DSC00266[1]
DSC00266[1
DSC00268[1]
DSC00268[1
DSC00269[1]
DSC00269[1
DSC00270[1]
DSC00270[1
DSC00274[1]
DSC00274[1

Sziasztok!

A HA-UTI eredetileg MiG-15-nek épült, később lett UTI-vá alakítva, tehát rajta megtalálhatóak pl. a szívócsatornában a fényszóró, az orr jobb alsó részén lévő acél lemez, ami a gyári UTI-kon nincs.
A kérdésem az lenne, hogy repült-e magyar színekben ilyen, kétülésessé alakított de eredetileg együléses 15-ös?

Itt tartok most a repülővel, eddig a HA-UTI mintájára készült (és készül). Van valakinek részletesebb fotója a póttartályáról, különösen a hátsó részéről (milyen színűek a \"szárnyai\"?)
A lajstromjelet hogyan lehetne elkészíteni?

Köszönöm.
Weizi 513769 2012. szeptember 3. 22:09
Válasz erre
IMG_0768 mod
IMG_0768 mod

Orosz MiG-15UTI a 100 éves ünnepségen!Igaz volt vele valami gond,mert csak harmadjára sikerült felszállnia!Az első két alkalommal mindig visszagurult az állóhelyre,és leállított.
Viszont cserébe szép bemutatót tartott.
Kamovos 513767 2012. augusztus 25. 12:42
Válasz erre
Szia Elektrolakatos Barátom!

Azért nem nyilatkozik mert ahhoz gerinc kell tudod.

Nálunk is volt két sas akik 300m-en átrepülést hajtottak végre, Börgöndről Szolnokra vagy fordítva.

Teljesen váratlanul, eléjük ugrott egy gémeskút amit srégen elvágtak.
Aztán hirtelen feljebb emelkedve, magukra tekerték a villany drótot is.

Soha nem ismerték el a felelősségüket, a hajtóművekre fogták a dolgot.

Vesztükre a kiépített, és másik sárkányba beépített hajtóművek érdekes módon hozták a gyári paramétereket.

Ráadásul a birka pásztor végignézte ahogy szét akarták hajtják a birkáit.

Akkor most mit vársz!
Összetörték az egyetlen üzemképes UTI-t

Gondolod, hogy be ismeri majd valamelyik, hogy nem gyorsítottak fel kellő sebességre, és túlhúzták a gépet.

Pedig aki nem vak az a videó felvételen láthatja, hogy mi történt.
Kis sebesség, alacsony magasság, túlhúzás, mit lehet még elkövetni, szűkített fordulót?

Ha a videó felvételeket levetítenék, egy külföldi, független, repülés balesetek kivizsgálását végző szakember gárdának, ők sem a műszaki állományra vernék rá a balhét!

Sajnos akik elkövették, nem akarják elismerni a felelősségüket, bár mindenki tudja, hogy ők voltak a hibásak.

Tagadni, hallgatni lehet!

De ettől még a tény az tény marad!

Foglalkozási körében nagy anyagi (erkölcsi) kárt okozó, repülő esemény veszélyes helyzetet idéztek elő.
Bár mely bíróság rájuk verné odakint!

Ami elől soha nem fognak tudni elmenekülni, az a repülős társadalom megvetése!
A saját lelki ismeretük. (amennyiben van, bár ezt kétlem)
Ezzel pedig életük végéig együtt kell élniük!
Ez alól egyetlen bíróság nem fog tudni felmentést adni.

Üdv: kamovos
Elektrolakatos 513766 2012. augusztus 25. 12:10
Válasz erre
Drága Barátom!

Az általad leírtakban megemlített személyre utaltam én is, nélküle nem hinném, hogy bárki rendelkezne megfelelő háttérrel az összeállításhoz. Viszont a sokunk által ismert okok miatt nem lepödnék meg, ha nem vállalná be mégegyszer. Vagy ha mégis, akkor nagyon oda kell tennie magát a megbízónak!

Ami a pilóta kérdést illeti, számomra a leginkább visszetetsző, hogy éppen a legfőképpen érintett nem nyilatkozik semmit!
Kamovos 513765 2012. augusztus 25. 11:48
Válasz erre
Szia Elektrolakatos Barátom!

A magas szintű műszaki tudás, rendelkezésre állt eddig is!
Csak nem kellett volna elküldeni azt aki életet lehelt bele, és a lelkét kitette érte!

De mint a szomorú példa mutatta is, nem a műszaki felkészültség hiány akadályozná a repülést, hanem a hajózók hiánya, mert azt a botkezű pilótát aki összetörte az előzött, azt nem kéne még egyszer gépközelbe engedni!
Sajnos a vállon lévő csillagok száma, és nagysága, soha nem pótolja a tudást,csak az arcot növeli!

Aki nem ért velem egyet, köpjön szemközt forró kutya sz@rral.

Üdv: kamovos
Rumcájsz_52 513764 2012. augusztus 25. 11:34
Válasz erre
Még valami kellene...
Egy olyan tulajdonosi háttér, aki a képzett, gyakorlott, szakértelemmel rendelkező embereket meg tudja fizetni (mert azért tudjuk jól, hogy még Lenin koporsóját se ingyen őrizték-tük!). Gyanítom, hogy a HA-UTI-program is azért húzódott ilyen sokáig, mert az eredeti - állítólag kétfős - tulajdonosi \"csapat\" egy főre csökkent, így nyilván a pénz is nehezebben jött össze a munkákhoz, meg a hatósági intézendőkhöz.
Nem tudom, hogy az akkor még MALÉV-pilóta tulaj most repül-e valahol, ill. tudja-e, hogy miből éljen meg egyáltalán! :-(
Üdv R.
Elektrolakatos 513763 2012. augusztus 25. 09:59
Válasz erre
na ja...csak egy dolog kell még hozzá...megfelelő képzettséggel, gyakorlattal, szakértelemmel rendelkező egyén, aki össze is építi!
HADvezér 513761 2012. augusztus 25. 07:55
Válasz erre
Sziasztok,

sajnos az 1-1 -es gépet biztosan nem tudom legyártani :)
A matrica a terveimben szerepel, ahogy azt írtam is régebben, de sajnos annyira leterhelt a nyomda, hogy az elfogyott matricákat kell elsődlegesen pótolnom, valamint az új HAD 1:48-as URAL lesz az elsők közt, amit gyártanom kell.

A HA-UTI könnyen elkészíthető a már meglévő HAD csillag és számsoros matricából is, csak a lajstromot kell leflesteni, amit a készlet nem tartalmaz. Szerintem ez sem annyira bonyolult feladat, hogy aki most szeretné megépíteni, ne tudná kivitelezni ;)

köszönettel:HADvezér
cenci2 513760 2012. augusztus 25. 01:28
Válasz erre
Srácok az írásom után mindjárt észrevettem én is a tévedésemet ,de én nem néztem a hónapokkal ezelőtti beszélgetéseteket .A UTI bizonytalan jövője miatt mindenki rá van kattanva mindenféle kósza hírre ezért is van sokszor a félreértés ,ami akár lehetett volna igaz is a HAD részéről ha a valós gépről beszélünk mert ha a lengyelektől egy új gép beszerzése létrejön és megvan a anyagi és hatósági háttér is akkor már a folyamatok akár 1~2 évre is szűkíthetők a mai tapasztalati és műszaki háttérrel .
PETI 513757 2012. augusztus 24. 20:22
Válasz erre
Ez nagyon jó! :) Igazi hülyeség-generálás! :) És a végén még Feri lesz a hibás, mert az UTI nem repül. Méé nem? :)

Üdv
juge75 513756 2012. augusztus 24. 13:54
Válasz erre
A makettekre való matrica készletre gondolt Feri, mivel a matrica az egyik profilunk!
Üdvözlettel: Juhász Gábor, HAD.
Nyugger 513755 2012. augusztus 24. 11:28
Válasz erre
Szia HADvezér !
Vezérem, bár ez nem a Te hibád de itt is és az Index fórumon is beindultak az agyak….. Idézet az Indexről : Ezek szerint mégis újra él a projekt. Örvendetes lenne, ha valahogy jövő év júniusára valahogy elkészülne, és akkor még a repülőnapon is szerepelhetne.:)
Arra persze, hogy visszaolvassanak a márciusi beírásodra képtelenek!
Üdv.
Nyugger
cenci2 513754 2012. augusztus 23. 14:10
Válasz erre
És sikerült a Lengyelektől egy újabb gépet beszerezni ? Sajnos mostanában nem követtem az eseményeket :(
HADvezér 513753 2012. augusztus 23. 13:54
Válasz erre
Sziasztok, sajnos a HA-UTI mostanában nem készül el, talán jövőre.
üdvözlettel:HADvezér
cenci2 513752 2012. augusztus 23. 13:43
Válasz erre
Ja most kapcsolok hogy a pákozdi Mig15-ös a 059-es és a Féner Tamás tulajdonában volt.
cenci2 513751 2012. augusztus 23. 13:34
Válasz erre
cenci2 513750 2012. augusztus 23. 13:32
Válasz erre
Lehetséges hogy ez a gép volt annak idején Pákozdon magánkézben ?
cenci2 513749 2012. augusztus 23. 13:28
Válasz erre
Bad Ischl
Bad Ischl
Bad Ischl Map
Bad Ischl Map
mig15bis
mig15bis
mig15bis 350
mig15bis 350
mig-15bis 2
mig-15bis 2

http://members.aon.at/museum-ftl/index2.htm 
cenci2 513748 2012. augusztus 23. 13:18
Válasz erre
Ja bocs sikerült megtalálnom Bad Ischl-ben van kiállítva .
cenci2 513747 2012. augusztus 23. 12:58
Válasz erre
Szia Kferro!

Megtudod mondani hogy Ausztria melyik részén található ez a gyüjtemény ?

Köszi!
Kferro 513746 2012. augusztus 21. 11:07
Válasz erre
:)
Én meg irigyellek téged, hogy eljutottál oda. :)
Monox 513745 2012. augusztus 21. 10:39
Válasz erre
Kferro! Imádlak! :)
Kferro 513744 2012. augusztus 21. 10:03
Válasz erre
75791552
75791552

Ezt a képet az imént találtam. Egy 15-ös Ausztriában.
sanyi 513743 2012. július 22. 20:39
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.