/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Kamovos 508145 2012. február 11. 17:45
Válasz erre
Csepel D-350 Mentő
Csepel D-350 Ment

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy ezzel a felépítménnyel csak mentő volt?

Üdv: kamovos
Mauro 508144 2012. január 28. 16:15
Válasz erre
sziasztok! mivel nincs teljesen idevonatkozó topik ezért itt tenném fel a kérdést, lapozgattam a családi fotókat és volt egy ami eddig elkerülte a figyelmemet, Anyai Nagyapám látható rajta harckocsizóként, én már sajnos nem ismertem őt, és mivel erről nem is igazán tudtam eddig, így Nagyanyámat sem tudom erről megkérdezni, Édesanyám szintén nem tud róla semmi konkrétumot, van esetleg valami adatbázis ahol utána lehetne keresni, nagyapám 1935-ben született, gondolom az 50-es évek közepén kellett bevonulnia sorkatonának.
Jimbow 508143 2012. január 27. 15:33
Válasz erre
Nincs mit, volt egy ilyen kis "mini-projekt", hogy rámegyek az ismertebb teherautók alvázaira (is). Még hátra van a kétfajta Ural.

Üdv,

Ádám
specnaz78 508142 2012. január 27. 15:19
Válasz erre
Szia!

Az a lényeg, hogy van róla sok-sok szuper fotó. :-)

Még egyszer köszi a segítséget.

Üdv:specnaz78
Jimbow 508141 2012. január 27. 15:04
Válasz erre
Szia!

Nem, én néztem el a számot az elején és rosszul azonosítottam a listáról. Ez is DAC-665. Áttettem a helyére.

ÜDv!
specnaz78 508140 2012. január 27. 14:52
Válasz erre
Szia!

Igen. Köszönöm szépen. Ja összekevertem a Csepellel :-)

Üdv:specnaz78
Jimbow 508139 2012. január 27. 14:26
Válasz erre
Jimbow 508138 2012. január 27. 13:01
Válasz erre
SDC17543
SDC17543

Szia!

Ezt töltöm éppen fel, de a keceli kiírás szerint ez DAC-566... Ez is megfelel?

Üdv!
Jimbow 508137 2012. január 27. 09:40
Válasz erre
Szia!

Estig teszek fel a weboldalra, csináltam jó sokat Kecelen.

Üdv!
specnaz78 508136 2012. január 27. 09:36
Válasz erre
Sziasztok!

DAC 665 alváz, futóműről nincs valakinek képe?

Üdv:specnaz78
silent8 508135 2012. január 27. 06:43
Válasz erre
Új videó a kamaz páncélozott csapatszállítóról. Még a vezetőfülke ajtói is automatizált. Gombnyomásra nyílik/záródik...

www.youtube.com/watch
kopcos 508134 2012. január 26. 20:40
Válasz erre
Az új Grúz Didgori...
Személyes...inkább a csaj...:-Pwww.youtube.com/watch
páncélos 508133 2012. január 18. 23:02
Válasz erre
Kamovos 508132 2012. január 13. 21:42
Válasz erre
Gaz-52
Gaz-52

Szia Gabi!

Még jobban megnéztem!
GAZ-52 elejével tartom azonosnak.

üdv: kamovos
Kamovos 508131 2012. január 13. 21:34
Válasz erre
Szia Gabi!

Jobban megnéztem!
Erőteljesen a 130-as Zil-ből készített GAZ-ra hajdzik.

üdv: kamovos
Kamovos 508130 2012. január 13. 21:23
Válasz erre
Szia Gabi!

Az autó típusát nem vágom!
Amit alá raktak, az a DT-75-ös lánctalpas traktor futóműve.

Üdv: kamovos
Gabi 508129 2012. január 13. 21:18
Válasz erre
393897
393897

Sziasztok!

Facebookon találtam ezt a képet, ez valami román szerkezet lehet? A fülkéjéről arra tippelek, nekik volt hasonló teherautójuk, asszem korai Dac, vagy Roman.

Gabi
juge75 508127 2012. január 8. 04:50
Válasz erre
Törzsbusz 508126 2012. január 7. 23:26
Válasz erre
Szia!

A ponyva rajta maradt. A ponyvaváz működésének így volt logikája. A ponyva hátsó ajtók utáni része egy szegéllyel fixre volt rögzítve, pont emiatt.
Jimbow 508125 2012. január 7. 23:14
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki, hogy a GAZ-69(A) változaton ha a ponyvát nem használták, hátrahajtották a vázát, de le is szedték róla a ponyvát, vagy az ottmaradt, "felgyűrve"?

Köszönöm!
Törzsbusz 508124 2012. január 7. 20:17
Válasz erre
Természetesen. Ezekben a pillanatokban a fülke padlózatával "kínlódok". :-)
lacipapa 508123 2012. január 7. 19:49
Válasz erre
Kiváncsian várom,bublikálod,majd?
Törzsbusz 508122 2012. január 7. 18:48
Válasz erre
Készül,készül...most is az 1/35-ön dolgozok! (D-344)
juge75 508121 2012. január 7. 15:41
Válasz erre
Farkas469 508118 2012. január 7. 15:19
Válasz erre
lacipapa 508117 2012. január 7. 15:18
Válasz erre
Farkas469 508116 2012. január 7. 15:17
Válasz erre
lacipapa 508115 2012. január 7. 15:16
Válasz erre
Szia!
Csepel D-344, 1:35-ben nem létezik?Nincs tervben?
Laci
Farkas469 508114 2012. január 7. 15:08
Válasz erre
Csepel_D-344_06
Csepel_D-344_06
486240_40565_Kecel_2010_117
486240_40565_Kecel_2...
DSCN1222
DSCN1222
UAZ-452
UAZ-452
uaz-469
uaz-469
800px-Tatra_813_KOLOS_1
800px-...

Sziasztok!

Egy ismerösöm piackutatást végezne, hogy lenne igény az alábbi járművekre 1/24-ben(!) 3D technológiával készülne.
Árat nem tud még mondani, mert füügg pl. a darabszámtól is.
Csepel 344
Csepel D-566
Ural-4320
Uaz-452
Uaz-469
Tatra 813

farkas469@gmail.com
Gabi 508113 2012. január 6. 21:02
Válasz erre
Szia!

Te mindig meg tudod lepni az embert a kincsieddel, nem semmi, hogy ilyen változat is volt! Esetleg létezik ez még valahol gyűjtőnél, vagy gyűjteményben, vagy az enyészeté lett?

Gabi
Törzsbusz 508112 2012. január 6. 18:39
Válasz erre
130 pk-i

Csepel -130 parancsnoki változat. 1 db készült.
130 pk-i

És ebből a változatból viszont csak 1 db. készült. Üdv!
Törzsbusz 508111 2012. január 6. 18:29
Válasz erre
Üdv!

Csepel -130. A kezdeti időszakban a 130-as típus két féle motor-üzemmódban készült el. A próbák és bemutatók során a külső megkülönböztetés jellemző jegye volt, hogy a B jelű,tehát benzinüzemű változatot szögletes, míg a D, tehát diesel változatot íves sárvédőkkel látták el. Az MN elöljárói a benzinüzem mellett döntöttek, mindazonáltal a szögletes sárvédő gyártása egyszerűbb megoldásnak tűnt. Ettől függetlenül az előre legyártott íves sárvédőket elsősorban a zárt felépítményű változatoknál használták fel.
Kamovos 508110 2012. január 5. 22:24
Válasz erre
B-130 04
B-130 04

Ez pedig az íves sárvédős.
Még mielőtt valaki kérdezné.
Miért van másik is?

Üdv: kamovos
autospartacus 508109 2012. január 5. 22:20
Válasz erre
Szia Wrecker!
Ez 130-as (Kecske). A Dodge első sárhányója ívelt.
Üdv.
Kamovos 508108 2012. január 5. 22:18
Válasz erre
B-130 06
B-130 06

Szia Wrecker!

Természetesen ez Csepel B-130.
Abból is a szögletes első sárvédős.

Üdv: kamovos
Wrecker 508107 2012. január 5. 22:13
Válasz erre
MN Dodge - Csepel-130
MN Dodge - Csepel-...

Segítsetek eldönteni, hogy ez most egy MN Dodge vagy Csepel-130-as?
kopcos 508106 2012. január 4. 21:02
Válasz erre
zui
zui

Egy kép...
juge75 508105 2012. január 3. 14:44
Válasz erre
Meg tudom 72-ben is csinálni, de minek?
punyam97 508104 2012. január 3. 14:30
Válasz erre
juge75 508103 2012. január 3. 14:19
Válasz erre
Total vagy Windows Commanderrel is ki tudod csomagolni.
juge75 508102 2012. január 3. 14:18
Válasz erre
Varjúbácsi 508101 2012. január 3. 13:13
Válasz erre
Köszönöm, megjött. Szuperek a képek, csak sajnos otthon nem tudtam kicsomagolni, csak a munkahelyemen van winrar.
Jimbow 508100 2012. január 3. 10:54
Válasz erre
Sziasztok! Gaz-69 képeket keresek, lehetőleg az A, vagyis a a parancsnoki változatról.

Magyar archív, illetve bármilyen walkaround jellegű kép jól jön.

Köszönöm szépen!
Kamovos 508099 2011. december 29. 13:11
Válasz erre
Sziasztok!

Egy másik topikban, pont ugyan erről volt szó!
Régen másképp tanultuk a dolgok neveit, aztán jöttek a nyelv újítások.
De, ettől még a működési elvek változatlanok maradtak. :)

Üdv: kamovos
csetuka 508098 2011. december 29. 13:06
Válasz erre
Sziasztok!

Én is "G"-vel tanultam a suliban, 2000 környékén. Ha kardának írtam dolgozatban, mindig ki volt javítva "G"-re ...

csetuka
Freddy 508097 2011. december 29. 12:46
Válasz erre
,,Freddy!
Ha lehet én is kérném ezeket a képeket.
Köszönöm előre is.
varjasikukacyahoo.com"


Még valaki?
Gabi 508096 2011. december 29. 12:38
Válasz erre
Szia Jani!

Ez teljesen így van amit leírtál, mármint a szó származásával kapcsolatban. Nemrég olvasgattam a 60-as évekbeli Autó-Motorokat, és hát sok mindent másképpen írtak-használtak még akkor, mint most ugyanarra a dologra.

Gabi
Kamovos 508095 2011. december 29. 12:27
Válasz erre
Szia Gabi!

Én így tanultam réges-régen. :)

Gardántengely.

Olyan erőátvitele elem amely a hajtást a szögben eltol gépelemek között viszi át.
Elnevezése az Olasz származású, feltalálójától G. Cardano nevéből származik.

Az Olasz Cardano kiejtése Kardano.
Ebből mi elhagytuk a név végén lévő o betűt, és a k helyett g-vel mondjuk.
Helyesírás szabályai szerint magyarul, valóban K-val kell írni.

Na most ettől még másnak lehet Kardántengely.

Üdv: kamovos
Varjúbácsi 508094 2011. december 29. 11:56
Válasz erre
Freddy!
Ha lehet én is kérném ezeket a képeket.
Köszönöm előre is.
varjasikukacyahoo.com
Gabi 508093 2011. december 29. 11:07
Válasz erre
Jani!
Kardán az nem Gardán.
Gabi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.