/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Fóka 140252 2009. április 17. 11:01
Válasz erre
CV-440

CV-440
CV-440

Hát elkészült ez a gyönyörű 50 éves Faller makett :-) Azaz csak majdnem. Be kellene üvegezni az utasteret. A réges-régi Humbrol Clearfix-em azonban beszáradt, és szomorúan tapasztaltam, hogy már nem lehet kapni. Tudtok valami alternatív terméket? Vagy a Clearfix-hiány csak ideiglenes vajon?

Az üvegezés esetemben annyit jelent, hogy egy fogpiszkáló végére vett borsszemnyi Clearfix-cseppel óvatosan körözgetek az ablaknyílásban, egészen addig, amíg a csepp kifeszül a kereten és vékony réteget képezve szárad meg. Az eredmény minden műanyagos megoldást felülmúl. Viszont emiatt olyan trutymó kell hozzá, ami teljesen átlátszó lesz, amikor megszárad (mint a Clearfix).
Fóka 140251 2009. április 15. 13:43
Válasz erre
Metropolitan 2

Metropolitan 2
Metropolitan 2

Azóta ismét megkísértettem a sorsot: kicsit tunningoltam még a darut, most már igazán szép kecses lett. Az oxigénhiányt ezúttal is megúsztam komolyabb következmény nélkül.
Fóka 140250 2009. április 15. 13:12
Válasz erre
Metropolitan

Metropolitan
Metropolitan

Hát kell nekem mindig a nehezebb megoldást választanom... Majdnem megfulladtam.

Eljutottam a retro Metropolitan makettemmel odáig, hogy a függőleges vezérsík Lufthansa logóját, a darumadarat felfessem. Tudom, hogy matricát gyártani hatékonyabb megoldás lett volna, én mégis a tűecsettel felfestés módszerével éltem - így izgalmasabb :-)

Csak hát amikor ilyesmit pingál az emberfia, még levegőt sem szabad venni közben, mert máris rezdül a kéz... És ha komplikáltabb a forma, vagy a tervezettnél tovább tart egy ecsetvonás, akkor kész a hipoxia - és rosszabb esetben jöhet az újraélesztés :-)

Szerencsére most nem jutottam idáig, csak párszor kicsit elkékültem :-) Viszont a darumadárral elégedett vagyok.
Toth_Gabor 140249 2009. április 11. 19:23
Válasz erre
Sziasztok!

Továbbra is eladnám ezeket a matricáimat:

1:144
Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.)
ultra.glo.be/daco/KSky25.html

Avigraphics FP 4402 Delta Airlines B-767-200/300 1:144 1500Ft (Régi szabványú delta festés jelzései+ ablaksorok, stencilt nem tart.)

Üdv,
Tóth Gábor
lacee 140248 2009. április 11. 18:48
Válasz erre
Szia Airlinerfan,

Két 767-esem készül, mindkettő Malév (10X HAD :-)).
Ha fel tudod használni a Lauda/Asiana matricákat szívesen neked adom további megbeszélés nélkül is.
A részletekhez elég egy postacím, küldöm levélben.

szalma.laszlo@rubicom.hu

Üdv,

lacee
Tibcsi 140247 2009. április 11. 17:15
Válasz erre
A tescoban lehet kapni tesco "márkájú" lefolyótisztítót, ez folyadék, de ugyanaz a hatóanyaga (nátrium-hidroxid), mint a szi-ti-nek.

Vigyázat! Erős méreg! Lúg! Gumikesztyű használata nyomatékosan ajánlott!
Airlinerfan 140246 2009. április 11. 15:28
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ! Az acetonmentes körömlakklemosót kipróbáltam, de nem nagyon tudott mit kezdeni az egy éves festéssel. Lefolyótisztítóból ilyen szi-ti fajtájút még nem láttam, emellett milyen márkájút érdemes használni?
Airlinerfan 140245 2009. április 11. 15:21
Válasz erre
Szia!

A Lauda/Asiana matricaív érdekelne! A részleteket beszéljük meg mailben!
eM26 140244 2009. április 11. 10:18
Válasz erre
Sziasztok! Bontatlan revell airbus a321-et keresek, ha van valakinek keressen meg!
erdei_mormota(kukac)indamail.hu

Köszi!
lacee 140243 2009. április 11. 09:53
Válasz erre
B763-KLM
B763-KLM
B763-Lauda-Asiana
B763-Lauda-Asiana

Szia Airlinerfan,

Az alábbi két matricaív nálam "elfekvő".
Ha bármelyik megfelel, a tiéd.
Üdv,

lacee
Muzzy 140242 2009. április 10. 21:11
Válasz erre
Airlinerfan!
Acetonmentes körömlakklemosó csodákra képes!
Azért vigyázni kell vele, mert időnként mintha a felületet picit felmarná. Én az emese körömlakklemosót használom. Továbbá szoktam használni denaturált szeszt is. Egész gépet szi-ti lefolyótisztítóba szokták áztatni. A szeszen kívül a többi károsítja a kabinüvegezést.
Muzzy
Airlinerfan 140241 2009. április 10. 20:10
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Most építek újjá egy Revell B767-300-at és az lenne a kérdésem, hogy a régi festést + glettelést mivel lehetne lemosni? Valamint akinek van elfekvőben matricája ehhez a típushoz, kérem jelezze!
harold 140240 2009. április 10. 19:51
Válasz erre
Van egy régi Tu-20! / nem a legjobb állapotú, de majdnem komplett/ Talán még a hab is megvan a tortára!
Ha érdekel megnézem milyen állapotban van, lehet beszélni róla!

Szia!
Tibcsi 140239 2009. április 10. 16:12
Válasz erre
Fóka 140238 2009. április 10. 16:09
Válasz erre
Szia Tibcsi,

Sajnos nem maradt. Úgy alakult, hogy teljes egészében a saját anyagából meg tudtam oldani a Tu-114-es felújítását, úgyhogy a Tu-20-as készlet egyben maradt - azt viszont éppen tegnap adtam oda egy egykori évfolyamtársamnak.

Hát sajnálom...
KislõcsöS 140237 2009. április 10. 15:22
Válasz erre
Helló skacok ma megjelent a zvezda 767-300-asa :D
www.airlinercafe.com/forums.php
Tibcsi 140236 2009. április 10. 14:58
Válasz erre
Fóka,

A Tu-20-asból nem maradt meg véletlenül egy jobb szárnyvéged? Van nálam is egy ilyen roncs, sajna nem az enyém, azért van itt, hogy rendbehozzam. Hab lenne a tortán egy komplett orrfutó, vagy ha az összes maradékot meg tudnánk boltolni valahogy. :)

Tibcsi
Fóka 140235 2009. április 10. 14:35
Válasz erre
Kösz :-)
Csak bosszantott egy kissé az a maszat - párszor már jártam így, hogy ami szemmel nem látszott (por, folt, stb.), azt a vaku jól kihozta.
Fóka (egykori pályatárs az "A", majd "B" épületből)
MoMi 140234 2009. április 10. 12:38
Válasz erre
Szia Fóka!

Ne magyarázkodj,felesleges. A makett szép lett és kész van. Kár hogy már nem lehet kapni eme szépséges repülőgépet.
Irigyellek érte -:)
momi (az "A" épületből.)
Fóka 140233 2009. április 9. 21:37
Válasz erre
--- magyarázkodás ---

...csak a fényképen vettem észre, hogy maszatos a törzs alsó, alumíniumszínű része - szerencsére csak a lemosás utáni egyenetlen száradás miatt lett ilyen, könnyedén el tudtam távolítani.
Fóka 140232 2009. április 9. 21:16
Válasz erre
Tu-114 1

Tu-114 1
Tu-114 1
Tu-114 2

Tu-114 2
Tu-114 2

Hát megint nem tudok ellenállni a lelkendezhetnéknek. Elkészültem a Tu-114-es tunninggal. Bámulatos, hogy pár kisebb módosítás mennyivel élethűbbé tud varázsolni egy gyárilag kissé elméretezett, és 15-16 évvel ezelőtt kissé felületesen összeállított makettot.

Az elvégzett műveletek:
- a szárnyak megkurtítása, új törővégek kialakítása;
- a hajtómű-gondolák megrövidítése;
- a hajtóműgondolák mögötti fekete festés elkészítése a szárnyak alatt;
- a légcsavarok vonalában lévő törzs-megerősítés felfestése;
- a jegesedésgátló gumiborítás felfestése a függőleges vezérsík belépőélére;
- a légcsavarkúpok átfestése;
- a futóműszárak sötétebb acélszínűre festése;
- és a legkomplikáltabb akció: a légcsavarok forgóképessé tétele (eredetileg jól be voltak ragasztva - nem tudom, miért követtem el ilyesmit annak idején...).
sanyi 140231 2009. április 7. 17:28
Válasz erre
Az sem lehetett utolsó látvány:)
Bár én inkább a thai szépségben gyönyörködnék... Ők felkelő nap nélkül is csodásak szoktak lenni:) Holnap költözök Bangkokba...
Üdv Mindenkinek!
Sanyi
Fóka 140230 2009. április 7. 16:12
Válasz erre
:-) Most, hogy mondod... Először menetrendszerű járatnak tűnt, de ezek a behemót utaskísérők tényleg inkább börtönőrökre hasonlítottak. Ráadásul ott voltak azok a nyugtalanító géppisztolyok a hátukon... ;-)
MoMi 140229 2009. április 7. 14:27
Válasz erre
Szia Fóka!

Csak nem Con Air járaton voltál? -:)

momi
Fóka 140226 2009. április 7. 07:46
Válasz erre
Ejnye... Hát nem tudom, miért jó ez a légitársaságoknak. Egy esztétikus stewardess bearanyozza az ember hangulatát. A legpompásabb élményem a Thai International 777-esének fedélzetén ért, amikor a bámulatos szépségű fiatal thai hölgy benyitott a pilótafülkébe és időzött is egy kicsit az ajtóban, a felkelő nap sugarai pedig szemből átvilágították sejtelmesen áttetsző népviseletét - nekem meg a legelső sorban ülve gúvadtak a szemeim... A negatív rekordot pedig a Delta tartja számomra: a Salt Lake City divízió 727-esén a légiutaskísérők egytől egyik tagbaszakadt, jéghokis alkatú férfiak voltak -talán mormonok-, csak úgy döngött alattuk a padló, amikor végigtrappoltak az utastéren.
Fodi 140225 2009. április 6. 22:16
Válasz erre
Fóka, manapság már mosoly sincs a SAS-nál, a légikisasszonyokat meg légimammerekre cserélték... :D
Fóka 140223 2009. április 6. 21:32
Válasz erre
Amikor megláttam, hogy éppen errefelé jársz, biztos voltam benne, hogy nem hagyod ki a magas labdát... Nos, én nem csak repülőgépen szoktam táplálkozni. Kati pedig egyetért azzal, hogy táplálkozzak, különben éhen halnék.
Muzzy 140222 2009. április 6. 21:19
Válasz erre
Losi!
Nem látszik meg! :):):)
Vagy a mosoly is hízlal?
Kati mit szólt hozzá? :)
Muzzy
Fóka 140221 2009. április 6. 21:02
Válasz erre
Táp

Táp
Táp

...és akkor még rendesen adtak enni :-9 Nem úgy, mint manapság - 2004-2005-ben egy éven át hetente kétszer élvezhettem a SAS Exonomy Flex osztály valóban gazdaságos fedélzeti ellátmányát: pár kacér mosoly a légikisasszonytól, kaja meg semmi...
Fóka 140220 2009. április 6. 20:57
Válasz erre
SAS 1

SAS 1
SAS 1
SAS 2

SAS 2
SAS 2
SAS 3

SAS 3
SAS 3

Ezek a téli esték a régi skandináv repülőtereken olyan hangulatosak... Egyszer kölcsön kaptam egy SAS prospektust szkennelésre, annak a képeit különösen szeretem. A kedvencem a harmadik képen látható utasirányító tábla, amit az utaslépcső mellé raktak ki. Olyan, mint a pályaudvarokon :-)
Fóka 140219 2009. április 6. 20:48
Válasz erre
Comet 4

Comet 4
Comet 4

Bizony szép... A makett meg is van hozzá :-)
Cébés 140218 2009. április 6. 17:03
Válasz erre
1332113
1332113

Utasgépes "dió"téma...

szerintem nem rossz!
Lapi 140217 2009. április 5. 23:24
Válasz erre
Szia Fóka !

ez igen !
Ritka szép darab !

gratulálok !
sanyi 140216 2009. április 5. 13:51
Válasz erre
Valakit nagyon úúútálok...:)
Gratula!
Fóka 140215 2009. április 5. 12:38
Válasz erre
De még mekkora :-) Reggel vettem át, azóta virágos kedvem van, ma még mosogatni is örömmel fogok :-)
Tibcsi 140214 2009. április 5. 12:31
Válasz erre
Fóka 140213 2009. április 5. 12:23
Válasz erre
Faller Convair 440 1

Faller Convair 440 1
Faller Convair 440 1
Faller Convair 440 2

Faller Convair 440 2
Faller Convair 440 2
Faller Convair 440 3

Faller Convair 440 3
Faller Convair 440 3

Újabb szerzeményem van, ami leküzdhetetlen kényszert okoz, hogy elújságoljam :-)

A Vaterán bukkantam rá, 1959-es kiadás, azaz éppen fél évszázados :-)
Az eBay-en szokásos ár töredékéért jutottam hozzá, még mindig dörzsölgetem a szemem, hogy igaz-e :-)

Sőt, :-)))
Tibcsi 140212 2009. április 3. 17:14
Válasz erre
Ez a sorszámneves dolog a MiG-eknél is megvolt: a MiG-21bis pl. a 75-ös gyártmány volt, de a 69-es, a 74-es és több gyártmányjelzés is volt. :)

(bocs, ha már tudtad.. :))
Fóka 140211 2009. április 3. 15:51
Válasz erre
Találtam egy érdekes cikket is a neten, egy külföldi makettező sorstársunk gyönyörűen feltunningolt egy Plasticart Tu-114-est. Ő még a matricákat is újranyomtatta, mert a Plasticart még a festést is eltolta: ami a matricán piros, a valóságban kék volt, és fordítva.

Ami viszont nem tetszik: nem értem, miért halványszürkére pingálta az utastér ablakait. Az egyébként gyönyörű makett így azokat az arizonai sivatagba kirakott, üzemképtelen repülőgépeket juttatja eszembe, amiknek alufóliával borították az ablakait, gondolom, hogy a fénytől védjék a belsejüket.

Itt a link:
www.modelingmadness.com/reviews/civil/thom114.htm
Fóka 140210 2009. április 3. 15:41
Válasz erre
Ilyen volt

Ilyen volt
Ilyen volt
A Tu-20-as (Tu-95-ös) készlet

A Tu-20-as (Tu-95-ös) készlet
A Tu-20-as (Tu-95-ö...
A munka kezdete

A munka kezdete
A munka kezdete
A szárnyait már megkurtítottam

A szárnyait már megkurtítottam
A szárnyait már...

Újabb izgalmas projektbe fogtam. Naná, hogy 1:100-as NDK makett :-)

Némi vigasz a moszkvai szétbarmolt Tu-114-es híre után: ma megérkezett az eBay-en vásárolt Playfix (Plasticart utód) Tu-20-as makettem. Ennek az alkatrészeivel végre nekiveselkedhetek rendbehozni a Tu-114-esemet, amit úgy raktam össze annakidején, ahogy a dobozban találtam, de a makett tervezői iszonyatosan elméretezték a szárnyait és a hajtóműgondolákat, ezért már régen érett a tervem, hogy élethűbbé varázsoljam. Ha sikerül, igyekszem a Tu-20-ast (más néven: Tu-95-öst) is kigazdálkodni valahogyan a maradékból.

Érdekesség: a Tu-95-ös típus eredeti megnevezése lett volna Tu-20, ennek az emlékét őrzi a makett neve, de a gyári "95-ös típus" gyártmányjelzés a fejlesztés során annyira ráragadt, hogy végül ez lett a típusjele is. Ezek a gyári belső sorszámok a szovjet gyárakban igen elterjedtek voltak, pl. a nálunk Lada Samarának nevezett autót "Nyolcas modell" néven ismerték a Szovjetunióban. A "Hetes", ha jól emlékszem, a kockalámpás Lada volt.
Toth_Gabor 140209 2009. április 2. 20:27
Válasz erre
Sziasztok!

Továbbra is eladnám ezeket a matricáimat:

1:144
Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.)
ultra.glo.be/daco/KSky25.html
Avigraphics FP 4402 Delta Airlines B-767-300 1:144 1500Ft (Jelzések+ ablaksorok, stencilt nem tart.)

Üdv,
Tóth Gábor
Fóka 140208 2009. március 31. 22:25
Válasz erre
VDNH

VDNH
VDNH
Kijev Zsuljanyi 1

Kijev Zsuljanyi 1
Kijev Zsuljanyi 1
Kijev Zsuljanyi 2

Kijev Zsuljanyi 2
Kijev Zsuljanyi 2
Kijev Zsuljanyi 3

Kijev Zsuljanyi 3
Kijev Zsuljanyi 3
Kijev Zsuljanyi 4

Kijev Zsuljanyi 4
Kijev Zsuljanyi 4
Kijev Zsuljanyi 5

Kijev Zsuljanyi 5
Kijev Zsuljanyi 5
Kijev Zsuljanyi 6

Kijev Zsuljanyi 6
Kijev Zsuljanyi 6
KIIGA

KIIGA
KIIGA

Ez egyszerűen borzalom :-( Nagyon értünk itt a régióban a muzeális darabok megsemmisítéséhez. Amikor a Malév 4 Tupoljevjét (-LBI, -LBK, -LBP, -LCH) darabolták szét 1997-ben, egészen belebetegedtem.

De hát maga a moszkvai VDNH sorsa is szimbolikus: 2003-ban már egy jókora bazárrá lényegült át a főépület a még meglévő Szovjetuniós-Lenines installáció mögött ami azért különösen pikáns, mert a rövidítés az egykor büszkén hangzó Népgazdaság Eredményeinek Kiállítását jelenti...

Kijevben viszont jobb a helyzet: nyilvánossá lett a Zsuljanyi repülőtér hatalmas szabadtéri múzeuma, és a Kijevi Repülőmérnöki Egyetem főépülete előtt is megjelent egy An-26-os.
Newman 140206 2009. március 31. 18:38
Válasz erre
CCCP-85005
CCCP-85005
imm021_22A
imm021_22A

Sziasztok!
A Tu-114es sajnos nem az egyetlen, amit Moszkvában az utóbbi időben szétbarmoltak. Tavaly (talán a nyár vége felé) a VDNH parkban kiállított Tu-154est vágták szét. Itt a 154-es ötödik példányát lehetett szemügyre venni közelebbről egy Jak-42-es társaságában. A Jakkal nem tudom mi lehet, de a 154esnek biztosan vége...
Szerencsére itt még időben jártunk...
Üdv.:
Péter
Cébés 140205 2009. március 31. 18:11
Válasz erre
0861181
0861181
1048442
1048442
1089683
1089683
1392575
1392575

Tűzoltó nagyvasak

csak úgy...
Lapi 140204 2009. március 30. 23:20
Válasz erre
Borzasztó !

ilyen nagy hibát elkövetni !

nincs is rá szó...
KislõcsöS 140203 2009. március 30. 21:43
Válasz erre
Szia Ati!

Hát ez BOTRÁNY!
Már ott is új szelek fújnak?
Pedíg olyan szép állapotban volt
Majdnem a HA-MOG is így sárt,de szerencsére túl nagy volt a közfelháborodás...
:=_(
Fóka 140202 2009. március 30. 21:21
Válasz erre
...és csak most látom, hogy mindez már 2,5 éve történt :-(
2003-2004-ben, amikor Moszkvában dolgoztam, többször is kimentem megmerítkezni a Tu-114-es aurájában - hát ennek immár örökre vége :-(
A bánatér' kellett szétszedni... Még így, 25-30 évvel a nyugdíjazása után is olyan szép és méltóságteljes volt, az utastér-ajtók két emeletnyi magasságban...
Fóka 140201 2009. március 30. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!

Csak erős idegzetűeknek :-(((

Borzalmas cikk linkje látható alul 3 képpel, aki jól akar aludni, az ne nézze meg.

Arról szól, hogy a Moszkva-Domogyedovói repülőtér vezetése egyszercsak úgy gondolta, hogy nem mutat jól a termimáljuk előtt évtizedek óta kiállított, egykor világhírű és többszörös rekorder Tu-114-es pár megmaradt példányának egyike, és nekiestek szétdarabolni, hogy ócskavasként eladják :-((( Ekkora vandalizmust :-(((

www.flightglobal.com/articles/2006/08/03/208269/pictures-one-of-last-remaining-examples-of-worlds-fastest-turboprop-tupolev-tu-114-broken-up-at.html
Lapi 140200 2009. március 28. 21:25
Válasz erre
Sziasztok ..

(Péter , ment a privát mail)

(Zozy , neked is küldöm mindjárt az uj számomat..)

és köszönöm én is a sok értékes infot !
mindig tanulok valami ujat !
airchive 140199 2009. március 28. 21:16
Válasz erre
Hali megint, most KislőcsöS-nek:
Hát, ingadoztam, mint egy középparaszt a tagosításkor, és némi
zavar uralkodott el rajtam, mert főtartóról én eddig egy szót sem
hallottam.
Ráadásul elpötyögtem a számot. Megnéztem a diáimat, amiken szeren-
csére dátum is van. Tehát valahogy így lehettek itt a gépek:
90.3.20. N110BV
90.4.10. N107BV
90.9.28. N107BV
90.10.20.N110BV (hangárban buherálják)

Tehát az N108BV sajttóhubba miatt törlendő!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.