/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.
Gabcsi 140826 2009. november 15. 16:57
Válasz erre
Be vagyok jelentkezve, de úgysem...
muzzy 140825 2009. november 15. 16:54
Válasz erre
Foka
Remelem a Te IL 14esedben megcsinalod a hamutalakat:)
Ahogy ismerlek meg is teszed :)
Ja meg van meg a sajat magad altal mozgathatova tett kormenyfeluletu geped amit meg kint a koleszban butykoltel?

Muzzy
Tibcsi 140824 2009. november 15. 16:54
Válasz erre
Be kell jelentkezned és akkor látni fogod. :)
Gabcsi 140823 2009. november 15. 16:52
Válasz erre
Szia Fóka!

Elkérhetem a mailcímedet? Sajnos az adatlapodból nem tudtam kideríteni az elérhetőségedet(vagy csak szimplán pancser vagyok). Köszi!
Fóka 140822 2009. november 15. 14:07
Válasz erre
Az előzőhöz azért hozzáteszem, hogy a túl gyors légnyomás-változás persze nem feltétlenül okoz ilyen komoly bajt, de ha közben az emberfia (vagy -lánya) éppen valami hurutos megfázásban is benne van, akkor bizony jók rá az esélyei.
Fóka 140821 2009. november 15. 14:03
Válasz erre
Én talán azért is emlékszem jobban a LOT festésekre, mert személyes élményem is van: 1972-ben a papám kiküldetésre utazott Varsóba, este indult, este érkezett. Amikor ment, és én kisgyerekként nagyon aggódtam, az nyugtatott meg, hogy amint ott állt a repülőgépe (LOT Il-18) az állóhelyen, mögötte ott látszott a Hold, éppen a függőleges vezérsík mögött, és így szinte dicsfény övezte - borzongatóan misztikus látvány volt :-) Visszafele viszont nem volt ilyen kellemes a dolog, An-24-essel jött:

www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Antonov-An-24B/1152772/L/&sid=ab5880e6992fb77f319248d0e0b16a8e

...és miután kijött a tranzitból, igen viccesnek tartottam, hogy semmit sem hall - de amikor napok múlva sem jött vissza a hallása, és orvoshoz ment, kiderült, hogy leszállás közben mindkét dobhártyája kiszakadt. Mondta is a papám, hogy minden utas a fülét fogta - bizony, akkoriban a magassági (túlnyomásos) rendszerek még nem voltak olyan precízek, mint manapság, és be-becsúszott ilyen malőr.

A régi LOT festés talán a fentiek miatt is rögződött bennem ilyen alaposan.
Tibcsi 140820 2009. november 15. 12:22
Válasz erre
Lehet, hogy nekem azért tetszik jobban az "új" LOT festés, mert én a "régit" nem is nagyon ismertem... A hetvenes években, gyerekkoromban elég jól tisztában voltam a különféle légitársaságok festéseivel, de a LOT valahogy kimaradt...

De nem baj, a Tu-114-est amúgy sem lehet olyanra festni. :-)))

(Csak lenne már itt!)
Varjúbácsi 140819 2009. november 15. 10:14
Válasz erre
Ronin!
A nyáron voltam Kaliforniában a Reagen Library-ben, ahol kiállították az elnök 707-esét, és a Marine One-t. Szerintem a festés az ún."aranybarna".
Fóka 140818 2009. november 15. 09:46
Válasz erre
Hát ez természetesen az egyéni ízlés szubjektív kategóriája, de én bizony még a klasszikusan szép, ezüst hasú LOT Il-18-asokhoz szoktam hozzá Ferihegyen:

www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Ilyushin-Il-18/1559582/L/&sid=00ea3e4ea114747a9eddeaa09aa714b2

Emlékszem, kisebbfajta sokk volt számomra, amikor először láttam meg az "új" LOT festést. A LOT volt az első a szocialista légitársaságok között, ami szakított a hagyományos fehér felső - ablakcsík - ezüst/szüre has mintával, és én már akkor konzervatív voltam. Mára életcélommá nemesült, hogy a polcaimon csakis 1979 előtt repült repülőgépek legyenek - számomra a nyolcvanas évek elején őrült meg a világ ;-)
Tibcsi 140817 2009. november 15. 09:20
Válasz erre
Nekem a LOT festés is tetszik. Anno egy Il-62-esre festettem fel ecsettel, egy fekete-fehér fotó alapján (ami ráadásul egy Tu-134-est ábrázolt :D). De a sötétkék színt eltaláltam. :)
Fóka 140816 2009. november 15. 09:09
Válasz erre
A svanc festésének piros része természetesen szép homogén, talán a jpg tömörítés miatt lett foltos a képen.
Fóka 140815 2009. november 15. 09:07
Válasz erre
Ilyen volt

Ilyen volt
Ilyen volt
Ilyen lett

Ilyen lett
Ilyen lett

...és közben végeztem a legújabb munkával: a számomra irritálóan modernkedő "új" LOT festésű 1:144-es Welsh gyártmányú Il-18-as vákuummakettemből szép klasszikus Balkan lett, saját gyártású matricával.
Fóka 140814 2009. november 15. 08:54
Válasz erre
A kínai kabinbelső-kép jól adja vissza azt a látványt, amivel egykor a Malév Il-14-esbe betoppanó utas is szembesült, személyes tapasztalatból mondom. A jelenleg szokásosnál sokkal kényelmesebbek voltak az ülések, és jellemző volt az üléstámla teljes felsőrészét elfedő fehér védőhuzat, a hálós csomagtartó és az ablakok előtti valódi, elhúzható függöny. A képen nem látszik, de emlékszem a karfákból kihajtható kis hamutartókra, felnyitható tetejükön cirkalmas Malév felirattal.
Tibcsi 140813 2009. november 15. 07:33
Válasz erre
Tibcsi 140812 2009. november 15. 07:31
Válasz erre
Tibcsi 140811 2009. november 15. 06:35
Válasz erre
Air Force One Facing Right
Air Force One Facing...

Én egyértelműen az aranyra szavazok. Én legalábbis ilyenre festeném... :)
Topi 140810 2009. november 15. 06:24
Válasz erre
Szia!
A Zsaludek féle füzet megvan, ha az érdekel!
Üdv: Topi
Varjúbácsi 140809 2009. november 14. 23:29
Válasz erre
Sziasztok!
Keresnék képeket, rajzokat a Maléves IL-14-esről, elsősorban a belseje érdekelne.
Ronin 140808 2009. november 14. 20:49
Válasz erre
c25_14
c25_14
51zOJJDJ80L__SL500_AA280_
51zOJJDJ80L__SL500_A...

Sziasztok!
Szerintetek a gép oldalán végíg futó csík , valamint a címer kerete arany, vagy inkább barna lehet?
Üdv: Ronin
Fóka 140807 2009. november 12. 14:02
Válasz erre
Én egyébként nem CorelDraw-t használtam a matricakészítéshez, hanem PaintShop Pro-t, és egyszerű bmp filéket gyártottam. Igaz, 600 dpi felbontásban, aminek köszönhetően semmi pixelesedés sem látható a termékeken.
Fóka 140806 2009. november 12. 14:00
Válasz erre
Attól tartok, már nem aktuális... Lapinak nincs több Tu-114-ese, ezt a most elkészültet meg nincs szívem újramázolni. Most a matrica is 30+ éves rajta, ami már old-timer védettséget élvez.
Fóka 140805 2009. november 12. 13:58
Válasz erre
...ja, és most látom csak, nem pingálta feketére a hajtómű-gondolákat és a szárny alsó felületét a kiömlőnyílásoktól egészen a kilépőélekig - pedig ez nagyon jellegzetes részlet a típuson, javaslom nem elfelejteni ;-)
Tibcsi 140804 2009. november 12. 13:57
Válasz erre
Igen, láttam már. Az ablakokat leszámítva tényleg szép munka. :)
Tibcsi 140803 2009. november 12. 13:56
Válasz erre
CorelDraw-val rajzoltam, ha tudod használni, akkor elküldöm a fájlt.
Fóka 140802 2009. november 12. 13:55
Válasz erre
Tibcsi, ezt láttad már?:

modelingmadness.com/reviews/civil/thom114.htm

Külföldi sorstársunk gyönyörű Tu-114-est csinált az NDK készletből, ő is kurtított szárnyat/hajtóművet, és ő is saját gyártású matricát használt, bár az ablakok megoldása nekem nem tetszik: a világosszürke az ezüstön szerintem egyáltalán nem élethű... Ettől eltekintve azonban tiszteletreméltó munka.
Fóka 140801 2009. november 12. 13:49
Válasz erre
Szia Gabcsi!

Hogyne, címem ott van az adataim közt.
Fóka 140800 2009. november 12. 13:48
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Hát csak ámulok... Gyönyörű lett. Kezdem bánni, hogy én meg ráhúztam a gyári matricát, pedig már megvolt egy példányban :-/
Tibcsi 140799 2009. november 12. 11:51
Válasz erre
p1060747

Tu-114 matricalap az "eredeti" mellett.
p1060747

Szia Fóka,

Nekiveselkedtem a Tu-114 matricájának. Eddig itt tartok vele. Ez még nem a matrica, csak egy próbanyomat normál fénymásolópapírra. Nem így akartam kinyomtatni, de mellékerült az "eredeti" matrica is. De így legalább látszik a különbség. :)

(Tudom, nem mindenhol pontos, de nekem meg fog felelni így is. :))
Gabcsi 140798 2009. november 12. 10:58
Válasz erre
Szia lacee!

Érdekelne a Kisvas! Kizárólag kp-ért, vagy szóba jöhet csere is?

Üdv: Gabcsi
Gabcsi 140797 2009. november 12. 10:48
Válasz erre
Szia Fóka!

Szépen sikerült a MOGéza! Gratulálok! Én is dolgozom egy ilyenen, csak én majd a legutolsó, AIR CARGO feliratos verziót szándékozom megépíteni. Kérhetek némi segítséget Tőled az építéssel kapcsolatban? Természetesen priváton.

Üdv: Gabcsi
lacee 140796 2009. november 11. 21:11
Válasz erre
Sziasztok,
Eladó az alábbi makett:
Tu-134 1/100
NDK, doboz nélkül, hiánytalanul.
3500 Ft.

Üdv,

lacee
L.P 140795 2009. november 11. 08:55
Válasz erre
http://www.dragonmodelsusa.com/dmlusa/prodd.asp?pid=ZVE7008

zvezda boeing 787
Tibcsi 140794 2009. november 9. 16:20
Válasz erre
Aki még nem látta: egy gyönyörű Tu-134A, 1/144-ben.
www.modellversium.de/galerie/18-flugzeuge-zivil/4950-tupolev-tu-134a-3-.html
Tibcsi 140793 2009. november 9. 09:35
Válasz erre
Fóka 140792 2009. november 9. 09:22
Válasz erre
Szia Tibcsi, most olvastam a leveledet. Majd csak este tudok válaszolni rá, le kell mérnem a cuccot, és most nem vagyok otthon.

Fóka
Fóka 140791 2009. november 8. 20:43
Válasz erre
De furcsa lett a kép... A valóságban természetesen a jobb szárny is merőleges a törzsre - úgy látszik, torzít a fényképezőgépem :-/
Fóka 140790 2009. november 8. 20:31
Válasz erre
HA-MOG

Immár jó helyen a lajstromjel
HA-MOG

Hát helyreállt a világ rendje :-) Kijavítottam az elrontott lajstromjelet. És most a billentyűzetem sem egyénieskedik.
harold 140789 2009. november 8. 18:25
Válasz erre
Fóka 140788 2009. november 8. 18:01
Válasz erre
Nos, nekem azért ez az új festés is a szívemhez nőtt. 4 db Il-18-as (-MOA, -MOE, -MOI, -MOG) még atív volt, amikor dolgozni kezdtem a Malévnél, és én is ott voltam, amikor 1988-ban, a MOGéza hajtóműtűz után a 2-es hangárban aggódva szemlélgette a műszaki csapat - akkor még nem tudtuk, hogy ezt az ereje teljében lévő repülőgépet nem engedik többé repülni, bár mindenki szerint javítható volt. A Malév festések nekem idáig tartanak, az 1988-ban bevezetett tiszta fehér törzs - sötétkék orr/svanc + pár absztrakt maszat kombinációval semmiféle érzelmi közösséget sem tudok vállalni.

És ismét megtörtént a legkellemetlenebb, ami makettezővel megtörténhet: a képek felrakása után vettem észre, hogy a szárnyon lévó lajstromjelet eltoltam. Bizony, a "HA-" és a "MOG" külön szárnyon volt...
Tibcsi 140787 2009. november 8. 17:49
Válasz erre
Szia Fóka,

Nagyon belejöttél a házi matricakészítésbe, szép is lett az "új" festésű 18-as. Bár szerintem a régi festés szebb volt. :))

Kösz a tanácsokat, egyelőre még nincs meg a "páciens". :(

Tibcsi
Fóka 140786 2009. november 8. 17:48
Válasz erre
Nnna, mos'meg a "t" betű rendetlenkedik a klaviatúrán :-/

nagyszerűségé := nagyszerűségét
kerül := került
Fóka 140785 2009. november 8. 17:46
Válasz erre
HA-MOG 1

HA-MOG 1
HA-MOG 1
HA-MOG 2

HA-MOG 3
HA-MOG 2
Múlt és régmúlt

Múlt és régmúlt
Múlt és régmúlt
Tu-114 és Il-18

Tu-114 és Il-18
Tu-114 és Il-18

Sziasztok!

Hadd hirdessem ismét a házi matricagyártás nagyszerűségé: kész az újabb járgány. Mégpedig az, ami nagyon hiányzott már, a Malév "új", 1974-ben bevezetett festésű Il-18-asa a régi mellé.

Lapi, a Tu-114-es is elkészült, a gyári matrica kerül erre is.

Tibcsi, eszembe jutott, hogy a Tu-114-esnek nemcsak a szárnyát, hanem a hajtómű-gondoláit is meg kell kurtítani: a középső, két részből álló szekciót megfelezve jön ki a helyes méret.

Fóka
Tibcsi 140784 2009. november 7. 18:46
Válasz erre
Közben utánanéztem: a seregben 026-os oldalszámmal szerepelt a későbbi HA-TSA..
Tibcsi 140783 2009. november 7. 15:39
Válasz erre
Szia,

Akármelyik jó hozzá, mert a HA-TSA valójában egy C-47-es volt, de már AS motorokat szereltek rá. Előtte katonai volt, akkor még az eredeti amerikai motorok voltak rajta. Az oldalszámát ne kérdezd, azt nem tudom fejből. Talán 506...?

Tibcsi
Hoacin 140782 2009. november 7. 12:35
Válasz erre
Hoacin 140781 2009. november 7. 12:34
Válasz erre
Sziasztok!

Ismét lenne egy kérdésem:)
Méghozzá 1/72ben szeretnék egy Li-2est építeni,méghozzá egy MALÉVeset,az 1961 Azgusztus 6. katasztrófa emlékére,amikor is egy Li-2es (HA-TSA) lezuhant Zuglóban a mai Róna utcában,azt tudom,hogy az eredeti gép egy C-47es volt,amit lefoglaltunk,de tudomásom szerint a C-47 az katonai repülő és a li-2es amerikai megfelelője a DC-3-as.
Csak azt nemtudom,hogy melyik makettből lehetne átalakítani,ill. miket kell megváltoztani a sárkány szerkezeten,ha kell...(a festés,az egyértelmű:))
Előre is köszi a válaszokat!
Fóka 140780 2009. november 2. 09:32
Válasz erre
Tibcsi,

Igen, van fehér háttere a matricán és a valóságban is.

Itt van egy kép az eredetiről, ezen jól látszanak a valódi színek:

www.airliners.net/photo/Aeroflot/Tupolev-Tu-114/0103958/L/&sid=adbf5195f464bb5ef69c6b1da96e1d8a
Lapi 140779 2009. november 2. 08:18
Válasz erre
Szia Tibcsi !

igen , a doboz és a matrica hiányzik a teljes készlethez..
Tibcsi 140778 2009. november 2. 07:55
Válasz erre
Fóka,

A Tupoljev emblémának van fehér háttere?
Tibcsi 140777 2009. november 2. 05:45
Válasz erre
A Zvezda-féle az 154M, nem 154B-2. A hajtóműkiömlők és a szárny különbözik egy kicsit. Malév gép nem építhető belőle átalakítás nélkül.

De így nézne ki Malév színekben: makettinfo.hu/index.php
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126.