/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Farkaskoma 140049 2009. február 19. 16:22
Válasz erre
Ha nagyon nem megy, akkor eduard.com, és rendelj hozzá maszkolót, az plottergéppel ki van szépen vágva, csak ragaszgatni kell a helyére. (öntapadós :) )

A másik módszer: tamya maszkoló szalag. Barkácsboltban szike vásárlás (nem tapétázó kés, hanem olyan tokányos szike amibe különböző alakú pengéket lehet befogni)

Felragasztod a maszkoló szalagot a plexire (minden irányban túlógatva a kitakarandó felületen), rányomkodod/simogatod. mivel ezután nagyon jól látszik a keretek széle, szike hegyét ( hegyes élű penge értelemszerűen) a peremhez illeszted, és nem nyomva, de határozottan tartva végighúzod, mint a szamárvezető mellett. Mivel a szike nagyon éles, a papírt (maszkolót) így sebészi pontosággal elvágja, de mivel nem nyomod a szikét így a plexit nem, vagy olyan csekély mértékben karcolod, amit nem lehet észrevenni. Fontos hogy azt a szikét másra ne használd, illetve 10-15 vágás után pengecsere, mert elkezdi szaggatni a vágás szélét a tompuló penge. A használt penge más célra még tökéletes, nem kell eldobni.
Fuentes 140048 2009. február 19. 11:12
Válasz erre
Sziasztok!

Van valami trükk a pilótakabin plexijének maszkolására?
Nem nagyon csináltam még ilyet..
Már két napja vágdosom a maszkolószalagot.. Már kitakartam az ablakokat ,de nem merem lefesteni. Látszik ,hogy nem lesz szimetrikus.. és a sok vágás miatt az élek sem párhuzamosak.. -Nagy a plexi. Olyan amiben a kabin teteje is benne van..
Lehet ,hogy egyenként kellene festenem minden osztást?
Varjúbácsi 140047 2009. február 18. 14:37
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna segíteni valaki abban, hogy az FS16492 Light grey és az FS16250 Dark grey színeknek mi a RAL megfelelője?
Köszönöm.
Lapi 140046 2009. február 16. 17:14
Válasz erre
Szia Makettes !

valóban , megváltozott.
0620-2115595 ezen megtalálsz !

hivhatsz bármikor.
köszi !
makettes 140045 2009. február 16. 15:23
Válasz erre
Szia Lapi!
Hívtalak de már nem jó a számod!
üdv. makettes
makettes 140044 2009. február 16. 15:23
Válasz erre
Szia Lapi!
Hívtalak de már nem jó a számod!
üdv. makettes
Lapi 140043 2009. február 15. 11:11
Válasz erre
Szia Delcom !

a gépmadár egy "kékdobozos" donor.
én igy kaptam félkészen ,Lufthansa matricával.
nem rossz alap, lehet folytatni !
irj egy mailt, minden részletet megirok !
hol, mikor ,mennyi

üdv : Gábor
KislõcsöS 140042 2009. február 15. 08:46
Válasz erre
Gerasimenko!

Igen matrica lesz az ablaksor.
delcom 140041 2009. február 14. 23:43
Válasz erre
Lapi,
remelem errol a B744-rol bovebben beszamolsz majd. Felcsigaztal.

sok sikert,
delcom
Lapi 140040 2009. február 14. 19:17
Válasz erre
Szia Tobika !

ment a válasz a privátban !
Gerasimenko 140039 2009. február 14. 19:01
Válasz erre
KisLöcsös! A SkyEuropon az ablaksort kimaszkoltad vagy matrica lesz?
tobika 140038 2009. február 14. 19:01
Válasz erre
Szia Lapi!
Írtam magánban.
Gerasimenko 140037 2009. február 14. 18:59
Válasz erre
154

154 b2
154

Nem volt makettragasztóm. De így is jó lesz, ugye?
Lapi 140036 2009. február 14. 18:39
Válasz erre
B-747
B-747

Folytatva az előzőt :
Dreaz 140035 2009. február 14. 17:54
Válasz erre
helló KislőcsöS
látom nem kezdő vagy azt szeretném megkérdezni mivel fúlyod prével vagy pisztolyal ha sprével akkor hogy kell vele fujni mert még nem fujtam ilyenel és kellenének tanácsok kerres meg ha van időd vaj_adam@hotmail.com
köszi
Lapi 140034 2009. február 14. 17:47
Válasz erre
Tiéd a gép !
jó volna ,ráadásul most lesz is időm ,mert felmondtak a melóhelyen.
KislõcsöS 140033 2009. február 14. 17:44
Válasz erre
Szia Lapi!
A 310-es megvéve!
Rég beszéltünk kéne találkozni :D
Szia
Lapi 140032 2009. február 14. 17:44
Válasz erre
Szia Zozy !

életjelet küldök Neked !
KislõcsöS 140031 2009. február 14. 17:43
Válasz erre
András!
Itt találod a RusAir maketteket: www.skunk-labworks.com/kits/rusair/index_main.html itt pedig egy csomo érdekes matricát:www.skunk-labworks.com/decals/index.html
a Tu-154-B hez Malév matrica is van.De 75 do-lá-ré nem túl olcsó.
Lapi 140030 2009. február 14. 17:42
Válasz erre
S8000541
S8000541
S8000542
S8000542
S8000544
S8000544

Sziasztok !

eladásra kerültek a következő makettek :

+ egy rewell B-747-400 Lufthansa

2000 ill 2500 Ft az irányárak !
jelentkezzetek és megegyezünk !
KislõcsöS 140029 2009. február 14. 15:49
Válasz erre
DSCF0105
DSCF0105
DSCF0106
DSCF0106
DSCF0107
DSCF0107
DSCF0108
DSCF0108
DSCF0109
DSCF0109
DSCF0110
DSCF0110
DSCF0111
DSCF0111
DSCF0112
DSCF0112

meg kapta a második kéket is a sky.Itt-ott kell majd korrigálni kicsit a fehéren és a pirosat is fell kell majd polírozni a ragasztószallag miatt,de nekem nagyon tecccik.
KislõcsöS 140028 2009. február 14. 12:36
Válasz erre
bocsi,2x forgattam el a képet :D
KislõcsöS 140027 2009. február 14. 12:36
Válasz erre
DSCF0104
DSCF0104

András!
A legközelebbi szín a revell 54,de sokak szerint ebbe még keverni kell sötét kéket. Én RAL 5022-es(Pantone 280) kéket használok mint az eredetin.
Autófestékesnél szoktam kevertetni spraybe töltve 2000,-
Rolkabolka 140026 2009. február 14. 12:09
Válasz erre
Sziasztok!
Volna egy airbus a380-om ami össze van rakva de nem a legjobb állapotban van.Két hajtóműve van már csak meg első futóműve is hiányos stb.Képletes összegért oda adom valakinek ha érdekel valakit írjon a rolikacsakocsi@hotmail.com email címre.
Üdv Roli
Varjúbácsi 140025 2009. február 14. 10:47
Válasz erre
Zoli!
A olimpiás Malévhez a kéket kevered, vagy van szín készen is? Dark Sea Blue?
KislõcsöS 140024 2009. február 14. 10:29
Válasz erre
DSCF0082

felkerült az első réteg kék a Skyeurope 700-asra
DSCF0082
DSCF0083

egy két részen kimaradt pár rész,de ugyis kap még egy réteget
DSCF0083
DSCF0084
DSCF0084
DSCF0090

csináltam egy kis feljavítást a 737ng hajtóműveihez.Bal oldalt a mesterdarab,jobb oldalt már a műgyanta másolat
DSCF0090
DSCF0103
DSCF0103
DSCF0094

Ez már egy 737-800-as nyitott sugárfordítóval és kiengedett fékszárnyakkal.Ebből a HA-LOK lesz a 2004-es olimpiai festéssel.
DSCF0094
DSCF0095

egyan ez alulról
DSCF0095
DSCF0097

szintén zenész
DSCF0097
DSCF0098
DSCF0098
DSCF0092

a CityLine 737-es is megrapta első réteg fehér ruháját
DSCF0092
DSCF0093
DSCF0093
DSCF0100

Egy kicsit ujra elővettem az F-RSIN IL-14-est,hogy folytassam a karcolgatását
DSCF0100
DSCF0101
DSCF0101
DSCF0102
DSCF0102

Úgy látom nagy a csend. Akkor majd most megtöröm egy kicsit...
Tibcsi 140023 2009. február 12. 09:42
Válasz erre
Nekem az UHU nem jött be, túlságosan ragadós és nehéz leszedni a makettről. De lehet, hogy csak nekem jutott az átlagosnál roszabb darab. Viszont tudom javasolni a tecso hasonló termékét, azzal még nem volt gondom. :)

Persze csak ha kifogyott a Blutack. :))
Fóka 140022 2009. február 12. 07:46
Válasz erre
Gyurmaragasztó 1

Gyurmaragasztó 1
Gyurmaragasztó 1
Gyurmaragasztó 2

Gyurmaragasztó 2
Gyurmaragasztó 2
Gyurmaragasztó 3

Gyurmaragasztó 3
Gyurmaragasztó 3
Gyurmaragasztó 4

Gyurmaragasztó 4
Gyurmaragasztó 4

Papírboltokban, irodai felszerelések boltjaiban. Gyurmaragasztó néven ismerik, és rendszerint képeslap méretű kiszerelésben van. Kék vagy fehér színű benne a cucc. A neten hamarjában négy márkát is találtam, én az elsőt használom.
Fuentes 140021 2009. február 11. 22:04
Válasz erre
Esetleg még annyi, hogy hol lehet beszerezni?
Fuentes 140020 2009. február 11. 22:04
Válasz erre
Köszi, Fóka!
KislõcsöS 140019 2009. február 11. 20:48
Válasz erre
DSCF0063

A piros felület konturjának maszkolása 1 mm-es szalaggal
DSCF0063
DSCF0064

az 1 mm-est szallagot 6mm-es tamiya szalaggal rögzítem
DSCF0064
DSCF0065

a tobbi felületet hagyományos festőszallagal takarom ki
DSCF0065
DSCF0066
DSCF0066
DSCF0067
DSCF0067
DSCF0068

szép pirosra fújva
DSCF0068
DSCF0069
DSCF0069
DSCF0070
DSCF0070
DSCF0071

Készen is van a piros felület
DSCF0071
DSCF0072
DSCF0072
DSCF0073
DSCF0073

Sziasztok !
Egy kicsit haladtam a Skyeurope 737-essel...
Holnap a cityLine következik.
Fóka 140018 2009. február 11. 19:19
Válasz erre
Szia Fuentes!

Tapasztalatom szerint a maszkoló folyadék az utasgépek ablaksorának maszkolására nem túl jó, mert hajlamos befolyni az ablakkeretek réseibe, és onnan igen nehéz kipiszkálni a festés meg az átlátszó műanyag sérülése nélkül. Én ilyen célra a "gyurmaragasztó" néven elhíresült terméket szoktam használni. Gyurma állagú, éppencsak ragad, és nem nehéz akkorka gömböcskéket gyúrni belőlük, amekkorák éppen fedik az ablakot. Persze egyesével, ahány ablak, annyi gömböcske. Festés után a csimbókok kis csipesszel leszedhetők. Az eredmény nagyon impozáns, főleg fújás esetén. Mindazonáltal érdemes az átlátszó műanyag öntőkeretén a művelet előtt kipróbálni, hogy nem károsítja-e az anyagot a ragasztó, nekem egyetlenegyszer fordult elő egy nagyobb felületű ablakon enyhe mattulás, ami azonban polírozás után nyomtalanul eltűnt.
PETI 140017 2009. február 11. 18:06
Válasz erre
Szia decente!
Nézd meg az avia-info.fw.hu-n, ott úgy emlékszem rajz is van fent. És persze lajstrom szerint a magyar gépek. Hála Horváth Balázs munkájának! :) Üdvwww.avia-info.fw.hu
decente 140016 2009. február 11. 17:59
Válasz erre
A Maszovletes 3 üléses Po-2-knek mi volt a lajstroma?
Esetleg valaki tudna a 3ülésesről rajzot, vagy infot, hogy hol találok?

Köszönettel
Zsolt
Fuentes 140015 2009. február 11. 16:08
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kérdés; ha már beragasztottam az ablaksort, összeragasztottam a törzsfeleket akkor ,hogy festem le a makettet? -Úgy ,hogy az ablakok 'tisztán' maradjanak?
-Maszkoló folyadék..?
Vagy van valami trükk erre?
merciboy 140014 2009. február 10. 21:19
Válasz erre
lacess 140013 2009. február 10. 12:23
Válasz erre
KislõcsöS 140012 2009. február 9. 22:56
Válasz erre
Gerasimenko!
Olvass vissza egy kicsit ott kitárgyaltuk részletesen a Tu-154M és B2 különbségeit,de ezen az oldalon számtalan variácioját épitik orosz makettezö barátaint.www.airliner-models.ru/forum/10-518-1 www.airliner-models.ru/forum/10-473-1
Newman
Nagyon szép az IL-86osod.nekem is van még kettö dobozban,alig várom hogy adűáig jussak:
PETI
Jogos a pirospont amikor az ajtot tarto merevitést kivágtam ott maradt a bal oldalon 1mm es csik amit nem is figyeltam,de kivülröl egy szikével levágtam majd holnap lefotozom.

Sziasztok,jó munkát mindenkinek
Lala 140011 2009. február 9. 20:33
Válasz erre
Nem lett rossz GY.Ö.R.GY!szép!grat.
zoli1989 140010 2009. február 9. 20:10
Válasz erre
Gyönyörű lett az IL-86!

Látom a háttérben ott van az An-124 is, nekem is megvan, most készülget. A cikkek között megtalálod :)
Newman 140009 2009. február 9. 20:02
Válasz erre
RA-86091
RA-86091

Sziasztok!
Megépült az első Il-86osom! Az alap még nem készült el hozzá, ezért van "kiékelve".
Üdv.:
Péter
Gerasimenko 140008 2009. február 8. 23:49
Válasz erre
A Tu-154 b-2 -es szárnya mennyiiben tér el az 'M'-től?
-Azt hittem ,hogy csak a hajtóművek különböztek.. Na, Puff.
PETI 140007 2009. február 8. 20:33
Válasz erre
Szia KislőcsöS!

RBK-n volt alkalmam meglesni a 737-esed. Ne haragudj, de nem kellett volna egy kicsit elvékonyítani belülről azt a törzsfelet, amelyiket aztán kivágtad? Vagy összeragasztás előtt? Mert így szerintem nagyon vastag.

Üdv PETI
Gerasimenko 140006 2009. február 6. 21:15
Válasz erre
Tu-154 B-2

Zvezda..
Tu-154 B-2

Így lesz 'M' -ből B-2
Gerasimenko 140005 2009. február 6. 21:13
Válasz erre
Köszönöm. Bent lesznek a plexik! :-) Arra is gondoltam ,hogy kivágom a matricán az ablakok 'teli' részét. -Mert ugye túl sötét.. De nem vetemedem inkább ilyesmire.
Ahhoz túl apró és nem is lenne egységes. Fújni nem fogom a csíkot, ha már ennyi pénzt adtam a matricáért.. De abban egyet értek ,hogy szebb lenne!
..és még ,ha pisztolyom is lenne... :-)
Fóka 140004 2009. február 6. 13:47
Válasz erre
Én az utasgépek ablakait szeretem meghagyni átlátszónak (ha nem adnak hozzá átlátszó műanyagot, akkor clearfix-szel kitöltve). Szerintem ez élethűbb, mint a feketével, vagy neadjisten szürkével kitöltött ablak, hiszen a valóságban is át lehet látni a repülőgépeken oldalról. Ha olyan a matrica, hogy az ablakok nem átlátszóak, akkor rendszerint inkább festem (fújom) a csíkot - ez egyébként szerintem szebb is. A matrica ablakcsíkjairól legfeljebb az ajtó- és vészkijárat-kereteket használom fel.

Persze rengeteg makettező kolléga csinál gyönyörű maketteket betömített ablakokkal és átlátszatlan matricával, ez inkább csak szokás kérdése.

Ha a matricát átlátszó plexi nélkül rakod rá az ablakkivágásokra, akkor érdemes utána átlátszó lakkal is megerősíteni - jártam már úgy, hogy az öregedő matrica töredezni kezdett az ablakoknál, kis repedéseket, lukakat létrehozva. Ilyen célra az ecsettel felhordott Revell 01-es lakk kiváló, szépen elvékonyodik a réteg száradás után, azaz nem maradnak ecsetnyomok, és nekem nem is sárgult meg később.
Gerasimenko 140003 2009. február 6. 11:11
Válasz erre
Most már csak az a dilemmám ,hogy beragasszam az ablakokat vagy ne?
Az utastér ablakaira gondolok. Régi Malévest (Tu-154 B-2)építek.. és ,ha ráhúzom a matricát, nem sok fog látszani belőle. ..és nem tudom épített-e mostanában valaki ilyet ,de nekem a HAD matricáinak az ablakai valahogy túl sötétek. Mert ugye nagyon sok gyártó nem is ad plexit az ablaksorhoz és így is nagyon látványos gépeket lehet építeni. ..és ,ha nem raknám be a plexit talán több fényt engedne át a matrica is..
-Lehet ,hogy kicsit bonyolultan fogalmaztam.. :-)
Gerasimenko 140002 2009. február 6. 11:04
Válasz erre
Köszönöm! Tökéletes képek! Az első lapátsorra gondoltam..
Fóka 140001 2009. február 6. 10:54
Válasz erre
Kiegészítés - csak a precizitás miatt :-)
- ami elölről látszik a képeken, az az első kompresszorfokozat álló- és járólapátsora, maga a turbina az égőtér után következik, ami hátulról nemigen látszik, mert utána jön még a sugárfordító mechanizmusa, és rendszerint az egész nagyon kormos.
Fóka 140000 2009. február 6. 10:49
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.