/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
romeo 18704 2011. augusztus 18. 23:03
Válasz erre
BIG_0002020070
BIG_0002020070
BIG_0002020072
BIG_0002020072
BIG_0002020073
BIG_0002020073

Akkor megpróbálok tippelni:
A fotókon PR-11B (ZIL-131) látható.
fotó: volt OG töltö
romeo 18703 2011. augusztus 18. 22:50
Válasz erre
juge75 18702 2011. augusztus 18. 22:44
Válasz erre
PR-11B, Zil-131 nyerges vontatóval, V-755 rakétával (Volhov), PR-11A, Zil-157 nyerges vontatóval, V-750 Dvina rakétával.
A képen Zil-131 látható, de a 01 képen Dvina rakétát cipel, a 02 képen pedig a Volhov látható, Zil-157 vontatóval.
Az első exportált rakéták a V-750 típusú Dvina változatok, a rakétákhoz a Zil-157 vontató való, de elvileg csereszabatosak, elvihetik egymás után futóit.
romeo 18701 2011. augusztus 18. 21:54
Válasz erre
01
01
02
02

Üdv Juge75!
Szeretném a segítséged kérni! A Dvina és a Volhov szállító-járművének megnevezésével állok hadilábon. TZM PR-11A,-AM,-B,-BM, melyikhez mi volt?
Köszönöm!
romeo 18700 2011. augusztus 18. 14:42
Válasz erre
romeo 18699 2011. augusztus 18. 14:39
Válasz erre
41.jpeg
41.jpeg
21.jpeg
21.jpeg
22.jpeg
22.jpeg
24.jpeg
24.jpeg

Az orosz Volga-flottilla még ma is használja a SMEL típusú ágyúnaszadát PT-76B toronnyal.
2011-es fotók
Freddy 18698 2011. augusztus 17. 19:25
Válasz erre
Komolyabb kutatás nélkül, csak a gugli képkeresőjével megnézve mindenféle változat volt, lámpa nélküli is, meg olyan is, amelyiknek két, ráccsal védett lámpája volt.
Gondolom, gyártól függött, mint ahogy T-34-esből is millió fajta van.
páncélos 18697 2011. augusztus 17. 14:43
Válasz erre
Biztosan tükör fotóról dolgoztak
Freddy 18696 2011. augusztus 17. 14:07
Válasz erre
Nálam már épül:) Érdekes, hogy a lámpa és a kürt másik oldalon van, mint a Zvezda makettjén.
joci232 18695 2011. augusztus 17. 12:25
Válasz erre
romeo 18694 2011. augusztus 17. 12:24
Válasz erre
Azért írtam 68-69 darabot, mert különböző forrásokban ez, vagy az szerepel...
romeo 18693 2011. augusztus 17. 12:22
Válasz erre
ISz-2   MN  Budapest 50-es évek
ISz-2 MN Budapest...

Régóta "kutatom" a témát, 1950-57 közt használt a Magyar Néphadsereg legkevesebb 68-, legtöbb 69 darab ISz-2-es nehézharckocsit.
fotó: magyar ISz-2 "Rákosi csillaggal"
Üdv!
joci232 18692 2011. augusztus 17. 12:17
Válasz erre
akkor az ISZ 2 volt hadrendben cirka 7 évig?
kép van róla?
Freddy 18691 2011. augusztus 17. 12:11
Válasz erre
ISz-2 volt, az 50-es évek elején érkeztek, majd 57-ben visszavették őket az oroszok. ISz-3 legjobb tudomásom szerint nem.
joci232 18690 2011. augusztus 17. 11:25
Válasz erre
Uraim!
Nálunk volt JS 2 vagy JS 3?
páncélos 18689 2011. augusztus 17. 07:32
Válasz erre
Kamovos!

Akkor kicsit jobban kifejtem, mert nem azt állítottam, hogy idehaza nem volt javítva, hanem azt írtam, illetve szerettem volna kifejteni, hogy a VSZ időszak alatt nem csak az volt megszabva mit kinek kell gyártani, hanem az is,ki mit javít. Közép és nagyjavításra pl. NDK-s PSZH-k és BTR-ek, Gödöllőn szépültek, a VT-55 és JVBT-55A járművek meg náluk. Kaposváron javítottak sok mindent. Ahogyan az ország katonai kerületekre lett osztva, minden kerületnek megvolt a maga szerelő és kiszolgáló háttérbázisa. A II.-nak ez volt Kaposvár.
Jimbow 18688 2011. augusztus 16. 22:11
Válasz erre
Köszönöm!

Nem haragszok, több szem többet lát, én csak örülök, ha kiderülnek az ilyenek.

Üdv!
Sempi 18687 2011. augusztus 16. 21:48
Válasz erre
Azt én néztem el, bocsánat! :)
Kamovos 18686 2011. augusztus 16. 20:46
Válasz erre
Szia Páncélos!

Igen, az MN.5500 (vagy 55 semmi,semmi)- Kapos javító - Fejérjavitó - MH 43. Nagysándor József Híradó és Vezetéstámogató Ezred-re

Üdv: kamovos
romeo 18685 2011. augusztus 16. 17:17
Válasz erre
BTR-80MVJ , fotó Currus ZRt.
BTR-80MVJ , fotó...
BTR-80MPFJ, fotó Currus ZRt.
BTR-80MPFJ, fotó...

Üdv Jimbow!

Ne haragudj, hogy "beszólok", de az utolsó szentesi sorozatodban nem a BTR-80 mentő-vontató jármű (MVJ) van lefotózva, hanem a BTR-80 műszaki páncélozott felderítő (MPFJ), a mentő vontató ugyanis rendelkezik daruval.
Mellesleg jó fotók!
Excessor 18684 2011. augusztus 16. 15:09
Válasz erre
Aki látott már néhány Anyagismereti- és Igénybevételi Szakutasítást, az talán azt is észrevette, hogy az eredeti orosz cím (fonetikusan írva) Insztrukcija po ekszpluatacii. Nemrég elkezdtem alaposabban tanulmányozni a régi (1984-es) Szabványgyűjtemények sorozat 16-os kötetét (Műszaki rajz I.) ahol a 46. oldalon egyértelműen az van, hogy az Insztrukcija po... szabályos magyar megnevezése Használati utasítás, vagy Kezelési utasítás (és tovább Formuljar = Üzemeltetési napló/ Üzemkönyv, Paszport = Kísérőlap/ Géplap/ Törzskönyv/ Adatlap, Tehnyicseszkoje Opiszányije = Műszaki leírás, stb.) Szóval, miért kellett ennyire fantasztikus fordítást csinálni a Használati utasítás helyett?
romeo 18683 2011. augusztus 15. 13:18
Válasz erre
Freddy 18682 2011. augusztus 15. 13:17
Válasz erre
romeo 18681 2011. augusztus 15. 13:08
Válasz erre
Srácok!

Senki sem dícsérte meg a PT-76 fotót... :(
páncélos 18680 2011. augusztus 15. 10:46
Válasz erre
MN.5500-re gondolsz? Vagy az 5500 nálad mást jelnet, mert akkor kérek egy bővebb kifejtést.
romeo 18679 2011. augusztus 15. 10:36
Válasz erre
Jimbow 18678 2011. augusztus 15. 10:27
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki, hogy a Trumpeter két új készletének (BTR-60P és ASU-85) eredetijei álltak-e valaha szolgálatban a Néphadseregben?

Köszi, üdv!
Jimbow 18677 2011. augusztus 15. 09:18
Válasz erre
Szia!

Még nem sikerült megtalálnom a "B" időpontot a múltkori rossz idő miatt, de remélhetőleg még szeptemberben lejutok.

Üdv!
romeo 18676 2011. augusztus 15. 08:20
Válasz erre
Jimbow 18675 2011. augusztus 14. 23:36
Válasz erre
Sziasztok!

Pár új, kisebb képsorozat:

BMK-130M vontató motorcsónak, BTR-80 mentő-vontató jármű, GSZP-55, K-61 LUG, KrAZ-255B PMP folyami hídkomp szállító, KrAZ-260 hiperbárikus kamrával, KrAZ-260 TMM-3M-1 hídrakó, KrAZ-260 USZM-2 hídépítő készlet, MAN HX32 konténerszállító, PTSZ-M, Rába H25 üzemanyagszállító-töltő, T-54 MTU-12, Ural-4320.

Folytatás hamarosan! Emellett bővülget a makettezés szekció is.

Üdv,

Ádám
Mickey 18674 2011. augusztus 14. 21:42
Válasz erre
Hello Juge75
Akkor el tudnád nekem küldeni az összeszerelési útmutatót?
Az email címem miki1144@freemail.hu
Előre is köszi
romeo 18673 2011. augusztus 14. 21:13
Válasz erre
romeo 18672 2011. augusztus 14. 21:10
Válasz erre
Üdv Juge75!

Már több helyen olvastam a magyar Mistrallal kapcsolatban, hogy a típus jelölése MISTRAL-2M ATLAS,-szerinted ez helyes?
Grande 18671 2011. augusztus 14. 10:53
Válasz erre
Egy Zvezda alapból gyúrt Fekete Sas

dishmodels.ru/gshow.htm
romeo 18670 2011. augusztus 13. 22:10
Válasz erre
PSzH-ról van Valakinek víziparádés (augusztus 20.) fotója?
juge75 18669 2011. augusztus 13. 22:00
Válasz erre
Egy Drégelypalánki lövészet, magas rangú meghívottak a lőtér komplexum tetején, kihangosított párbeszéd a Silka és a lövészet vezető között: L.C.: "Célkutatás, követés", válasz nincs, L.V.: "Cél megvan?" Silka parancsnoka: "Nincs" L.V.: "Sajnálom, tűz!"
Mert valamit produkálni is kellett...
Kamovos 18668 2011. augusztus 13. 21:06
Válasz erre
Szia Páncélos!

"Viszont a KUB, Shilka járművek a VSZ időszakban, Lengyelországban voltak javítva."

No!
Halotál é az 5500-ról? :)

Üdv: kamovos
romeo 18667 2011. augusztus 13. 20:22
Válasz erre
Budapest 1970.augusztus 20.
Budapest 1970....

Magyar Néphadsereg PT-76B, Budapest 1970 viziparádé.
fotó: Bánhalmi János
Mickey 18666 2011. augusztus 13. 15:39
Válasz erre
Megköszönném Juge75
miki1144@freemail.hu
juge75 18665 2011. augusztus 13. 11:09
Válasz erre
Olyan nem létezik.
Talán Zu-23-2.
Tudok küldeni út mutatót, ha lenne elérhetőséged.
Mickey 18664 2011. augusztus 13. 10:25
Válasz erre
Sziasztok

Egy kis segítség kellene!
Vettem 1 Eastern Express ZSU-23-2-est, de az összeszerelési rajz 1 része hiányzik belőlle, így a kerekeket nem tudom feltenni rá:S
Esetleg ha már valaki foglalkozott ilyennel és meg van még ez a papír neki be tudná scannelni vagy bármi módon megosztani velem!
Előre is köszönöm!
páncélos 18663 2011. augusztus 12. 12:45
Válasz erre
juge75 18662 2011. augusztus 12. 10:21
Válasz erre
Nem csodálkozom semmin, hiszen kilóra meg lehetett vásárolni, hatástalanítva.
A tornyon a jelzések Lengyel számozásra utalnak, de a pk torony fedél és a hátul levő fülek egyértelműen a Magyar változatra jellemzőek (nálunk nem volt semmi sem modernizálva rajtuk, minden más VSZ tag államban igen)
juge75 18661 2011. augusztus 12. 10:05
Válasz erre
orosz V1 késői és modern pk torony.
orosz V1 késői és...
Taszár 1
Taszár 1
Zsu-23-4
Zsu-23-4
HPIM0335
HPIM0335

Modernebb orosz és a Magyar V1 torony.
juge75 18660 2011. augusztus 12. 10:00
Válasz erre
img_25_16862_1 Lengyel, késői
img_25_16862_1...
ZSU23_4_2 NDK késői v1
ZSU23_4_2 NDK késő...

Lengyel V1, NDK V1 késői változat.
És ami nem látható teljesen, de szintén a mieinken fordult elő, az a parancsnoki torony nyílás fedele.
A mieinken mindegyiken a korai pk torony volt, 3 prizmával, és a fedél egyenes oldalán vannak a zsanérok, az összes többin az újabb torony van, 2 prizmával, és a fedél kerekített oldalán a zsanérzat.
juge75 18659 2011. augusztus 12. 09:39
Válasz erre
Mutass nekem egy nem magyar silkát, ami korai verzió és rajta van a mentesítő doboz tartó füle.
Gyári szám szerint bele illik a sorozatba, viszont nem értem, mire gondoltál, ezekbe nem volt magyar szám beütve, az a büszkéken fordult elő.
Szovjeteknek volt saját (de nem szerelt), Egyiptomban felesleges volt.
Ugyanezen magyar mentesítő készlet láda rögzítése valamennyi járművünkön megtalálható, én is meglepődtem, de így van.
páncélos 18658 2011. augusztus 12. 08:23
Válasz erre
72-es
72-es

Juge75!

Még folytatnám egy képpel.
A fotó 1996-ban a Bolyai udvarán készült, az utolsó megemlékezés volt a páncélos fegyvernem kerek évfordulójáról. Jól látni a kocsi balhátsó sarkán a lengyel közúti forgalomban résztvevő járművek jelzését. A kocsi nem lengyel, hanem magyar, gyártmányát tekintve, egy optikás szovjet kocsi.
páncélos 18657 2011. augusztus 12. 08:11
Válasz erre
Juge75!

Napok óta gondolkodom ezen a SHILKÁN.
Szerintem, nem 100, hogy: "Tehát kétséget kizáróan a valamikori 22 darabos készletünk egy példánya." A gyári táblán nem látom a magyar szám beütését, ami persze lehet máshol is. Viszont a KUB, Shilka járművek a VSZ időszakban, Lengyelországban voltak javítva. A múzeumi példány egy négyjegyű számot visel, ami számomra nem zárja ki a lengyel beszerzést. Természetesen a lengyel beszerzés sem zárja ki, hogy magyar volt. De el tudnám képzelni, hogy egy magyar gép részegységei kerültek fel egy lengyel kocsira, amit azután eladtak pár évvel később a múzeumnak. Nem akarlak most elbizonytalanítani, mert az észrevételed nagyon helytálló, és lehet, hogy valóban magyar kocsi volt, de kellene látni élőben is. A VT és JVBT járművek anno az NDK-ban "szépültek" és volt olyan gép, amiben német felirat volt – már nem emlékszem, hogy melyikben és hol – és szép műbőr NDK-s fejvédőkkel jött vissza, amit azután leraboltak. Tehát a shilkákon is lehet különböző országokban felszerelt alkatrész. De még azt is el tudnám képzelni, hogy vettek több shilkát és összeraktak belőle egy gyönyörű példányt.
juge75 18656 2011. augusztus 11. 14:25
Válasz erre
páncélos 18655 2011. augusztus 11. 13:50
Válasz erre
Nem.
A Grúzok vásároltak a csehektől, a harckoban pár fel is bukkant. Így az orosz-grúz harcokról keresgélj.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.