/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
G400CDI 19787 2011. december 16. 21:40
Válasz erre
Egy másik meg az enyém. :-)

Egyébként a tankokat más keretből vettük.
muzzy 19786 2011. december 16. 18:41
Válasz erre
Pedig BM. A rendőrségről szóló törvény alapjána TEK is rendőrség, a hagyományos rendőrség hivatalos neve általános rendőrségi feladatokat ellátó szerv
Muzzy
Altengernagy 19785 2011. december 16. 16:14
Válasz erre
Oooo mázlista. Niva forever :)

Ööö bocs az offért, de már meg sem merem kérdezni az antiterror megarambó kommandó ugyan melyik minisztériumhoz tartozik? Valaki azt mondta hogy nem a belügyhöz... de tuti nem is HM, akkor meg?
Maz 19784 2011. december 16. 10:01
Válasz erre
Összesen a BM alá tartozó szervek: Rendőrség, Határőrség, Tűzoltóságok, Önkormányzati szervek

kb 2200 db Nivát kaptak 2000 folyamán az Orosz államadósság kapcsán. Az egyik már az enyém lassan 4 éve. :-)
juge75 19783 2011. december 15. 20:15
Válasz erre
No de kanyarodjunk vissza az eredeti vezérfonálhoz.
3 lehetőség van a Kub rendszerre:
1.Újabb (a mienknél fiatalabb) 3M9M3 rakéták beszerzése.
2.Lengyel WZU (ők modernizálták és nagy javították a jelenleg is rendszerben levő technikát) megoldása.
3.Cseh Retia megoldása.
Pilu 19782 2011. december 15. 20:13
Válasz erre
Gondolkodtam, hogy meg kéne írni a "Kiskirályok mundérban" folytatását. De hát az ember mégsem szarik oda, ahonnan eszik.
Pilu 19781 2011. december 15. 20:12
Válasz erre
juge75 19780 2011. december 15. 20:06
Válasz erre
Amikor a vadonatúj VW Transporter mentővel jártak bevásárolni és haza, honvédségi üzemanyagon..., sódert szállítottak Mn és Mh járművön és üzemanyagon, saját zsebre ...és még ki tudja miket műveltek.
kopcos 19779 2011. december 15. 20:05
Válasz erre
kopcos 19778 2011. december 15. 20:05
Válasz erre
Meg lejött ez is hivatalosan.Úgyhogy nem tóm...http://www.honvedelem.hu/cikk/29417/raketatechnikai-%E2%80%9Ecsucstalalkozo%E2%80%9D-gyorott
sógor 19777 2011. december 15. 20:00
Válasz erre
meg némi tankra is.
Már mindent kifizettek az Oroszok ,már nem ott tartanak mint a kilencvenes években
jó kis állami bevételeik vannak ,van gáz ,olaj ,kaviár eladó haditechnika ,bérbeszállítás repülővel...etc (ezt mi is igénybe vettük) talán inkább a haszonélvezők köre nem túl nagy ,a nép meg mint a templom egere.
Amikor mi levásároltuk az adósságot a H-nál nem volt koncepció csak sodródás és tervszerűtlenség ,az eredmény meg jól látható.
kopcos 19776 2011. december 15. 19:44
Válasz erre
Biztos mindent kifizettek...?
romeo 19775 2011. december 15. 19:10
Válasz erre
Még hozzátenném, hogy az orosz államadóságból még futotta a Metisz-M páncéltörő rakétakomplexumra is...
sógor 19774 2011. december 15. 19:06
Válasz erre
Szia ,
még hozzátenném az államadósságból még futotta a rendőrségnek 600 db Lada nívára is.
üdv ,
sógor.
kopcos 19773 2011. december 15. 17:57
Válasz erre
Én is.Csak remélni lehet,hogy sikerül is.Nem szégyen ha segítséget kérnének is hozzá.
juge75 19772 2011. december 15. 17:14
Válasz erre
Abban bízom, hogy lehetőségeinkhez képest a legjobb döntést hozzák meg azok, akik ebben kompetensek.
juge75 19769 2011. december 15. 17:07
Válasz erre
1969-ben elkezdték oktatni a ZSu-23-4 V1 Shilka kezelőit.
1970-ben rendszerbe állították az első sorozatot.
1976-ban kijött a modernizált 4M, nekünk is fel ajánlották...
A meglévő V1 változataink szintre hozását, modernizációját szintén fel ajánlották...
Mindenhol megtörtént ez, csak nálunk nem.
Ennek ellenére a kezelők a maximumot kihozták a rendszerből!

Nem minden a technika.

1980-as években fel ajánlották kis hazánknak a Szu-25, Mig-29 repülőgépeket, Sz-300 és Osza rendszereket megvásárlásra (Mint vsz tag állam), nem kellett.
Később tárgyaltak a Buk rendszer megvételéről, helyette lett Krug...

Állam adósság fejében kaptunk két századnyi Mig-29 v.repülőt, BTR-80 és 80A páncélozott csapatszállító harcjárművet.
kopcos 19768 2011. december 15. 16:53
Válasz erre
14121_2028634406_Modernizacija RStON
14121_2028634406_Mod...

Kép..
kopcos 19767 2011. december 15. 16:50
Válasz erre
Akkor meg minek lecserélni...:-P Hát igen az embereken is sok múlik.
romeo 19766 2011. december 15. 16:46
Válasz erre
"Szinte már úgy tűnt, hogy a rakétarendszerek elleni művelet sikeresen végződik a légtérben, amikor a győri SA 6-os KUB légvédelmi rakétarendszer radarjainak sugarába értek a támadó vadászrepülők.
A hatékony kiképzésnek és a győri rakétások magas szintű felkészültségének köszönhetően sikerült tisztán befogni, a zavaró jelek közül kiválasztani és egy imitált rakétaindítással megsemmisíteni a német Tornádó vezérgépet.

A siker felkeltette a többi részt vevő nemzet légvédelmiseinek érdeklődését, s az aznapi gyakorlat befejezése óta gyakori vendégek a győriek bázisán.

forrás: www.kisalfold.hu/gyori_hirek/a_likocsiak_lelottek_egy_nemet_tornadot/2063316/
kopcos 19765 2011. december 15. 16:42
Válasz erre
Engem meggyőztél.Csak sajna nem mi döntünk erről.A fejeseken múlik az eldöntése
mire adják ki a kis pénzünket sajnos...nem rajtunk.
juge75 19764 2011. december 15. 16:37
Válasz erre
Csupán a 2 külső sínről...
juge75 19763 2011. december 15. 16:37
Válasz erre
A lengyel alvázról, keretet leszerelve, felhelyezhető és alkalmazható a régi rakéta is...
juge75 19762 2011. december 15. 16:35
Válasz erre
Nem igazán.
Ezt csak egy demonstrációs célokra kiállított PU-n tették rá, nem állandó jelleggel.
A konténer nagyszerű megoldás, megvédi a rakétát az időjárási és egyéb káros mechanikai sérülésektől az indítás pillanatáig.
Egy időben 3 helyett 4 rakéta helyezhető el a Lengyel verzióban, egy közös kereten.
A Cseh változatnál már a tüzérségi rész gerendáit is módosították, arról az eredeti 3M9 rakéta nem indítható (csak körülményes átszerelés után, de minek?).
A Lengyel változat 4 rakétáján kívül még önálló célkövetésre is alkalmas, alvázanként.
A Cseh változatnál ez az opció nincs.
kopcos 19761 2011. december 15. 16:33
Válasz erre
Ez csak egy hibalehetőség lenne...Példaként raktam fel.Látod az ujjaknál is megesik.
Ilyenek a régieknél is megesnek.
kopcos 19760 2011. december 15. 16:26
Válasz erre
Igen,de ez is egy megoldás lehetne...Az eredeti rakétákat is el lehetne használni erről.Szerintem.
juge75 19759 2011. december 15. 16:25
Válasz erre
Már bocsánat, de a videón nem fulladt be a rakéta, a robotpilóta is dolgozik szépen.
A kormány felületnél van a hiba.
juge75 19758 2011. december 15. 16:23
Válasz erre
Ez csak egy demonstrációs makett.
kopcos 19757 2011. december 15. 16:17
Válasz erre
2k12_kub_sa-6
2k12_kub_sa-6

Egy kép...
gaunt 19756 2011. december 15. 16:10
Válasz erre
A Buk-M1 nél a 9A310M1 SzOU (Szamohodnaja Ognyevaja Usztanovka) két célra négy rakétát tud rávezetni egyszerre. A Buk-M2E-nél viszont az új 9A317 már négy célra tud egyszerre 4 rakétát! El lehet képzelni mit tud akkor egy üteg...
Bár igaz, hogy tényleg drága.
kopcos 19755 2011. december 15. 16:06
Válasz erre
Mindegy a lényeg hogy ezek szerint már ez is elindult a kivitelezés útján.
Szerintem már ez is nagy szó.A döntést meg a ottani szakik fogják úgyis meghozni.
Van pár lehetőség ezek szerint.
juge75 19754 2011. december 15. 16:01
Válasz erre
Egyébként, a Cseh rendszer rakétái hasonló paraméterekkel rendelkeznek, mint a Rim-7.
És ez csak egy lehetséges indító platform elképzelés.
A másik, hogy az alvázakon semmiféle átalakítás nem szükséges (maximum adat átviteli), mert egy olyan keretet csináltak a 3-as konténereknek, ami tökéletesen felhelyezhető és le szerelhető a szabvány indító állványra (tehát a régi rakéták alkalmazása opcióként megmarad), csupán az elektromos, esetleg levegő rendszer csatlakozását kell kiépíteni hozzá...
kopcos 19753 2011. december 15. 15:59
Válasz erre
Igen ezt tudom.A szinte új rakétáknál is van néhány hibaszázalék.De ennyi idő után már kitudja.Hiába lekonzervált tárolódobozban tartják őket.Ennyi idő után már még nagyobb
az esélye a befulladásnak is.Az ujjaknál is előfórdúl.www.youtube.com/watch
juge75 19752 2011. december 15. 15:54
Válasz erre
A fő gond az alváz járművek forgó mozgó elemeinek kopása, a páncéltestek elöregedése és az alkatrészek hiánya lehet.
Egy más kérdés, hogy a rendszer részét képező rakéta fegyvert meddig tudják rendszerben tartani, esetleg újabbra cserélni, teljesen kiváltani egy más típussal.
juge75 19751 2011. december 15. 15:52
Válasz erre
A Kub egy nagyon jó fegyver, hibái ellenére is.
Nálunk (Lengyel országban) modernizált felderítő-rávezető állomások még mindig ütőképesek, hatékonyak.
Ezen képességüket több gyakorlaton is bizonyították (de ez a kezelő személyzet és a technika megfelelő szintjének köszönhető).
Ami a fő probléma, hogy a rendszer egy időben, egy cél ellen tud tevékenykedni.
Ezért hozták létre a BUK rendszert, ami viszont drága lett, és késve jött.
juge75 19750 2011. december 15. 15:47
Válasz erre
A Lengyel WZU 2p25 járműveire telepített rendszer önmagában képes a célt megfogni, követni, ellene rakétát indítani.
A fedélzetére telepített rakétának nem kell besugározni (alá világítani) a célt, mivel önmagában képes a rakéta ezt megtenni.
Képességeiben a BUK rendszer PU-ira emlékeztet.
juge75 19749 2011. december 15. 15:44
Válasz erre
A rakéták el indulnak.
Mert üzemidő hosszabbításon és ellenőrzésen rendszeresen átesnek (ellenőrizve és megfelelően karban tartva tárolják őket).
kopcos 19748 2011. december 15. 15:20
Válasz erre
Hát igen ez jobbnak tűnik.De látod mégis a Cseh vállalatot hívták ide.
Ahogy elnézem itt is pénz kérdése lesz az egész.
romeo 19747 2011. december 15. 14:50
Válasz erre
RIM-7 Sparrow
RIM-7 Sparrow

Üdv!

A lengyel Wojskowe Zaklady Uzbrojenia cég RIM-7 SPARROW rakétákkal modernizálta a fotókon látható KUBot, továbbá minden indítóállvány rendelkezik besugárzó radarral is - így az üteg egyszerre 4 célra indíthat rakétát, míg a cseh elképzelés (egycsatornás) esetében csak egyre.
gaunt 19746 2011. december 15. 14:31
Válasz erre
Ha már mindenképpen rászánnánk magunkat egy új komplexum beszerzésére, az árat is figyelembe véve egyetlen reális megoldás lenne: Pancir Sz-1. Egymaga képes lenne leváltani a Kubot és a Mistralt is. Pótolná még a Sztrela-10 és a Silka hiányát is. Kétharmadát lehetne láncos változatban rendelni, egyharmadát kerekes változatban. Csak sajnos az orosz technika már tabunak számít... :( A nyugatnak meg nincs egy normális rendszere sem, mivel ők a légifölényben látják a légvédelmet.
Freddy 19745 2011. december 15. 13:45
Válasz erre
Nem háromóránként indítok egy járművet, egyszerűen csak nem szépen, libasorban küldeném őket, hogy egy vak pilótának is feltűnjön:) A magyar úthálózat lehetőséget ad erre, a kelet-szibériaival/észak-irakival, stb ellentétben.

A Kub 40 éves volta ellenére lehet jó eszköz, de én arra gondoltam, hogy 40 év technikai fejlesztése után már lehet, hogy nem kellene egy ekkora jármű egy ilyen kategóriájú fegyverrendszerhez. Persze lehet, hogy igen, nem terveztem még ilyet.
kopcos 19744 2011. december 15. 13:31
Válasz erre
Az Sl-Amramra gondoltam.A fegyver rendszerek között a legutolsó cikk.
kopcos 19743 2011. december 15. 13:29
Válasz erre
Az a baj hogy már ezekre is sokat költöttünk.Amúgy meg látod ha egy náluk valamivel ,,gazdagabb" hadseregnek is megéri a modernizálása akkor nekünk is jó lesz.A Csehek
is a legszükségesebbeket javítatta fel.És ők már osztottak szoroztak helyettünk is.A rakétákat meg muszáj jobbakra és ujjakra cserélni mivel azokban miben korrodált az üzemanyag és a robbanótöltet is elöregszik.
Nem marad üzembiztos.Lehet el sem tudna indulni 1-2.Már 40 éves.De volna még a köztes megoldás is...jets.hu/news
gaunt 19742 2011. december 15. 13:09
Válasz erre
A 2008-as repülőnapon kiállított 1Sz91-esben egészen pontosan 1919,4 km volt! Valóban nem sok. Egyébként amit köpcös is mellékelt az előző hozzászólásban, tökéletesen mutatja, hogy mit lehet kihozni még ebből az öreg komplexuból is. Nagyon jól össze lehet hasonlítani a régivel (utolsó 3 kép). Az egyetlen komoly probléma a rakéták hajtóanyaga, az már tényleg lejárt.
Amúgy, ha dönthetnék erről a kérdésről, lenne valamennyi pénz, és nem lennénk benne ebben az átkozott NATO-ban, én simán megvenném a finnektől a 2016-tól kivonandó Buk-M1 komplexumot, és mindjárt modernizáltatnám is az oroszokkal. Vagy esetleg vennék vadiúj Buk-M2E-t, ami kerekes járműre szerelve is létezik (bár az igaz, hogy az is inkább a MAZ-543-hoz hasonló nagy dög)
kamovos 19741 2011. december 15. 10:39
Válasz erre
Szia Freddy!

Hogyan lenne bevethető, ha háromóránként indítasz egy járművet?
Mi alapján döntöd el, hogy melyik induljon, és települjön ki először?
Egy komplexumot, ami több technikai eszközből adódik össze egy rendszerré, csak együtt mozgathatod!
Az is egy nagy tévedés, hogy az után pótlás nem fontos!

Nézzük ezt a dolgot a te logikád szerint.

Megtörtént a reggel 7:00-kor.
Elfoglalja mindenki a helyét 7:30-kor, mert riasztás kaptak, és rakétát kell indítani.
A lokátor keresi a célokat, és megtörténik a rakéta indítása.
A kilövő állást útba indítják, mert a lokátort bemérték átkell települni!
Összecsomagolnak, és 8:00-kor elindul az indító állás Sopronból Győr felé betonúton!
9:00-kor kitelepül, és várja, hogy oda érjen a lokátora.

De a lokátor csak később 3 óra múlva indul, hogy fedve legyen, és ne derüljön ki, hogy mit szállít.
Oda ért a lokátor 12:00-ra!
Rakéta még sehol!
Mert a rakétaszállító majdcsak 3 óra múlva indul!
Dél van, hol az ebéd?
Ebéd nincs, mert az majd csak 6 óra múlva indul utánuk!
De hová, mert ha itt megint lőnek, akkor az indító állás már Veszprémben van?
Mert újra át kellet telepíteni!

Hát úgy gondolom ezzel a logikával nemhogy háborúzni, de menekülni sem lehet!

Aztán vegyük azt, hogy az ellenség sem agyalágyúlt!
Mihelyt kiderül, hogy nagy teherbírású civil teherautókra pakoltad a rakétát, és a lokátort, onnantól kedve az összes civil teherautót potenciális célponttá tetted!

Tehát már nem az adott települések polgárit tetted ki veszélynek, hanem a fuvarozókat is!

Olyan pedig nincs, hogy dönteni kell, legyenek-e civil áldozatok, vagy sem!
Soha, semmilyen hadműveleti tevékenységgel nem veszélyeztetheted sem a saját, sem pedig az ellenfeled civil lakosságának biztonságát, életét, még háború esetén sem!
Ezeket, háborús bűncselekmények kategóriájában kezelhetik, népirtás, rasszizmus és egyéb hasonlók!

Tehát még egyszer!
A komplexumot, és azok kiszolgálóit együtt kell mozgatni, mert különben nem lesznek bevethetők
Ez pedig nem gumikerék és csörömpös kérdése!

Az álcázást és a terepen való közlekedést sem szabad kihagyni a számításból!
Itt pedig azért nincs kétség, hogy a csörömpös, klasszisokkal előrébb van mint a gumikerekesek.

A 40 év viszont valóban szép kor!
Viszont mint tudjuk, ezek a technikai eszközök nem nagyon rendelkeznek több ezer megtett kilométerekkel.
A jelenlegi állapotuk a karbantartás hiányából adódik, ami nem feltétlenül az üzemeltető hibája.
Min tudjuk, a kenőzsírokban és egyéb olajokban egy kémiai folyamat játszódik, mely során azok és környezetük is elhasználódik!
Ezért van szükség a cseréjükre, illetve környezetük cseréjére, is mint pl: szűrők, gumicsövek munkahengerek, és még az ékszíjakéra is.
De nem kivétel az elektronikai rendszer sem, ahol Pl: az elektrolit kondenzátorok kiszáradása, illetve az elektroncsövek elhasználódása miatt szükséges a csere.
De, más területek is vannak, amik karbantartást igényelnek.
A kilövésre váró rakéták karbantartása, szükség szerint hajtóanyaguk cseréje stb.

Minden eszköz, ami kikerül a gyárból, karbantartást igényel.
Ezen karbantartások elmulasztása az üzemképességet, hadrafoghatóságot veszélyezteti.
Nagymértékben befolyásolja biztonságos használhatóságuk idejét is.

A nálunk meglévő technikai eszközök karbantartottsága tárolás pedig hagy némi kívánni valót maga után!
Hangsúlyozom ismét, ez nem mindig a kezelő, karbantartó személyzet hibája

Üdv: kamovos
kopcos 19740 2011. december 14. 23:38
Válasz erre
400px-1S91_Kub_Teleoperator_console_at_MAKS_Airshow_2011
400px-...
400px-1S91_Kub_third_operator_console_at_MAKS_Airshow_2011
400px-...
800px-1S91_Kub_main_operator_console
800px-...
800px-1S91_missile_guidance_system_control_station
800px-...
800px-Missile_guidance_system_control_station_of_a_1S91_radar
800px-...
800px-Monitor_and_control_equipment_1S91
800px-...

Modernizálás belülről.Mindent a minimálisra csökkentve.Még látszik hogy a régi alkatrészekből is felhasználták amit lehet.
Freddy 19739 2011. december 14. 23:17
Válasz erre
Hát ha a komplexumot nem lehet harcba állítani normális időn belül teherautóról, akkor nincs miről beszélgetnünk, egyértelműen egy speciális szállítójármű kell. Abból indultam ki, hogy ez ma már valamiképpen megoldható (a Kub, akárhogy is nézzük, 40 éves technológia).
Az evést, ivást, rakétautánpótlást ne vegyük ide, az a Kubnál is ugyanúgy megvan.

,,Mi van ha kilövik őket, neked hány civil honfitársad feláldozása elfogatható veszteség, ha lakott területen álomásoztatod a komlexumot?
Nekem egysem."

Ez egy ,,érdekes" kérdés, és nagyon remélem, hogy se nekem, se senkinek soha nem kell ilyen kérdésben döntést hoznia, legfeljebb érvelni lehet mellette, és ellene, és a döntés helyessége, ha megállapítható egyáltalán, akkor is a konkrét helyzettől függ.
kamovos 19738 2011. december 14. 22:53
Válasz erre
Szia gaunt!

Hát bizony ez így van!
A mozgékonyságtól függ a hatékonyságuk, és az életük is!
Mert egy sorozat elküldése után lehett cuccolni, és pikli, be a sűrű erdőbe, hogy ne lássa senki hol vannak.

Üdv: kamovos
Joccak.
gaunt 19737 2011. december 14. 22:48
Válasz erre
Kamovos!

Értem már. Igen, igazad van, valóban hasonló!

Az a vicc az egészben, hogy mire befejezik ott a telepítést, a másik komplexum, pl. egy Kub, vagy egy Tor, kilőtt egy-két rakétát, és már rég odébb is állt!
kamovos 19736 2011. december 14. 22:43
Válasz erre
Szia Freddy!

Gaunt, már le írta amit én is akartam!
Ha a komplexumot szét bontod, az olyan minta kapnál egy mesterlövész puskát, távcső és lőszer nélkül.
Gyorsan haladsz, de minek?
Az utánpótlást ki viszi?
Mikor ér oda?
Enni, inni, mit fogsz?
Mész a Mekibe?

Mi van ha kilövik őket, neked hány civil honfitársad feláldozása elfogatható veszteség, ha lakott területen álomásoztatod a komlexumot?
Nekem egysem.

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.