/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Kamovos 14191 2009. december 15. 16:39
Válasz erre
BTR-152

2005 Kecel
BTR-152
BTR-152

2005 Kecel
BTR-152
BTR-152

2005 Kecel
BTR-152
BTR-152

2005 Kecel
BTR-152
BTR-152

2005 Kecel
BTR-152
BTR-152

2005 Kecel
BTR-152
BTR-152

2005 Kecel
BTR-152
BTR-152

2005 Kecel
BTR-152

Pár kép 2005 Kecel
Kamovos 14190 2009. december 15. 16:35
Válasz erre
Kilián György Nemzetvédelni Egyetem
juge75 14189 2009. december 15. 16:25
Válasz erre
Ami a Corvin-közzel szemben volt?
juge75 14188 2009. december 15. 16:22
Válasz erre
Milyen Kiliánon?
juge75 14187 2009. december 15. 16:21
Válasz erre
Kamovos 14186 2009. december 15. 16:14
Válasz erre
Sziasztok!

Én láttam a Kiliánon 1 zártatt még 2000-ben!

Üdv:kamovos
juge75 14185 2009. december 15. 15:15
Válasz erre
Lassan, de csak kiderül valami! :-)
Maz 14184 2009. december 15. 14:05
Válasz erre
>Bólyain volt kiállítva 152-es, de tető nélkül.
Kecelen szintén van egy példány, azon sincs tető, legutóbb a Kecskeméti repülőnapon volt egy szépen rendbe hozott példány.

Említsd még meg a Tünde utcai és a Bólyain megfordult zárt tetős példányokat, valamint a Petőfi laktanyában levő nyitott és zárt példányt és máris meglesz az egy darab nyitott és az egy darab zárt változat. :-)

Gonoszkodás nélkül:
Két BTR-152-esről beszéltek különböző előfordulási helyeken, valamint időben.

A zárt változat a Tünde utcából került a Bólyaira. Ez nagyjából mozgásképes volt.
A nyitott változat pedig Kecelről lett felhozva. Ebben se motor, se váltó nem volt, egy ZiL-157-esből lett sok munka árán pótolva. Mindkét darabot felújították.
juge75 14183 2009. december 15. 13:39
Válasz erre
Probléma pontosan ugyan az volt, mint a ZSU-57-2 "Büszke" esetében.
A kor követelményeinek (és félelmeinek) nem feleltek meg, mert nem volt vegyi, biológiai és sugár védelme, ez a ZSU-23-4 Silká-ban már beépítve volt, autómatikusan üzemelt, ha bekapcsolták.
juge75 14182 2009. december 15. 13:36
Válasz erre
Hát igen, az a változat nem, de a kemény tetős (púpos) igen.
PETI 14181 2009. december 15. 11:36
Válasz erre
páncélos, juge75 és mindenki!
Köszi a segítséget. Egy biztos: ezek után nyitott szemmel járok a BTR-152 ügyében, mert álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire sok a fehér folt a témában! Kecskeméten is "nagyvonalúan" elsétáltam a kiállított példány mellett, pont emiatt: nem tudtam, hogy ennyire nagy kuriózum.
páncélos 14180 2009. december 15. 11:34
Válasz erre
Az, hogy Kecelen mi van kiállítva, nem biztosíték arra, hogy rendszerben volt a magyar haderőben. Erre legjobb példa a kiállított BMP-1, mert ugyan volt BMP-1 csak nem az a változat, ami ki van állítva, mert az, a korai „rövidorrú” változat, nálunk az összes csehszlovák „hosszúorrú” gyártmány volt. (Egyébként érdemes körbefotózni, mert ritka példány.)
lucky 14179 2009. december 15. 11:14
Válasz erre
passz
juge75 14178 2009. december 15. 09:34
Válasz erre
Na akkor arra adj magyarázatot, hogy a picasa album közvetlen linkjét miért NEM adja be?
juge75 14177 2009. december 15. 09:33
Válasz erre
juge75 14176 2009. december 15. 09:31
Válasz erre
Most már
juge75 14175 2009. december 15. 09:31
Válasz erre
lucky 14174 2009. december 15. 09:25
Válasz erre
juge75 14173 2009. december 15. 09:08
Válasz erre
MHFRWEB-oldalon találsz képet a Kecskeméti repülőnapon készült fotók között, Berhidi Ádám képei.
juge75 14172 2009. december 15. 09:07
Válasz erre
Nem működik a link gomb!
juge75 14171 2009. december 15. 09:02
Válasz erre
btr152-01

Kecelen kiállított jármű, fotó Zsoldos István.
btr152-01
btr152_5

1956, kiégett szovjet jármű, oldalán felirat: Ruszkik haza! (Russkij Doma!)
btr152_5
FILE254

Kecskemét, repülőnap.
Saját kép.
FILE254
FILE255
FILE255
FILE258
FILE258

btr-152.
juge75 14170 2009. december 15. 08:16
Válasz erre
Ha mégis szeretnél információt, talán a Hadtörténeti múzeum levél és fotótárában.
juge75 14169 2009. december 15. 08:14
Válasz erre
Bólyain volt kiállítva 152-es, de tető nélkül.
Kecelen szintén van egy példány, azon sincs tető, legutóbb a Kecskeméti repülőnapon volt egy szépen rendbe hozott példány.
Az 1956-os forradalom után tervezték át tetősre, előtte ponyva volt csak.
Könnyű préda volt a felülről beledobott molotov-koktélnak.
Az ennek köszönhető át tervezés eredménye, hogy magas páncél tetőt kapott, ami hamar magára vonta a figyelmet harctéren, megváltoztatta a jármű súlypontját.
Pár darab sebesült szállítón kívül nem alkalmaztak többet belőle a Magyar haderőben.
Ritkasága és a divatos "besúgás", a katonai elhárítás valamint a következmények miatt nem nagyon maradt fent kép a járművekről.
páncélos 14168 2009. december 15. 07:52
Válasz erre
Peti!

Igazi segítséget sajnos nem tudok adni BTR-152 ügyben, mert sem db számot, sem pontos időtartamot nem tudok mondani a rendszeresítésével kapcsolatban. Viszont úgy tudom, hogy 56-ban nem volt még rendszerben, csak a SZU oldalon vett részt az 56-os eseményekben. 1965. áprilisi díszszemlén állítólag jelen volt, viszont 1970-esen nem vett részt, ami nem jelenti, hogy már nem volt rendszeresítve, ami biztos, hogy a 80-as években már nem volt rendszerben. Miért nem maradt igazán semmi? A válasz egyszerű: A 60-70-es években nem igazán mert fotózni senki, akkor még nem gondoltak múzeumi példány megtartásról (ma sem nagyon), röviden ennyi.
Amit tehetsz, felkeresed az MTI archívumát és keresgélsz képeket a 65-ös díszszemléről.
Sajnos nagyon drága, de ha nagyon kell, akkor nincs más választásod.
romeo 14167 2009. december 14. 21:57
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Magyar járműről sajnos nincs eredeti fotó.
Kamovos 14166 2009. december 14. 21:53
Válasz erre
Kamovos 14165 2009. december 14. 21:53
Válasz erre
Kamovos 14164 2009. december 14. 21:52
Válasz erre
Szia Romeo!

1 kis információ!

www.freeweb.hu/forradalom1956/fegyverek.php
romeo 14163 2009. december 14. 21:44
Válasz erre
A Magyar Néphadsereg legtitokzatosabb típusa a BTR-152.
Eddig nem sikerült fotót találnom az MN idejéből!
romeo 14162 2009. december 14. 21:38
Válasz erre
A BTR-152-t valamikor a 70-es évek második felében kivonták , ezt az "öregektől" hallottam, további sorsa ismeretlen. Valamikor a 60-as évek elején kerültek a néphadsereghez.
Szerintem a Hadtörténeti Intézet és Múzeum Levéltárában kellene kutatni.
PETI 14161 2009. december 14. 21:31
Válasz erre
De mégis, mennyit használtunk? És hogyan tűntek el ennyire?
romeo 14160 2009. december 14. 21:25
Válasz erre
Tudtommal a BTR-152 hazai történetét még senki sem dolgozta fel!
Pedig nagyon jó lenne egy cikk pl. a Haditechnikában.
PETI 14159 2009. december 14. 21:23
Válasz erre
Nagyon köszönöm romeo! Ez már haladás, de nem gondoltam, hogy ilyen homályos a típus hazai története.

További fejleményeket szívesen várok.
romeo 14158 2009. december 14. 21:20
Válasz erre
11966505
11966505
11966465
11966465
11966472
11966472
11966490
11966490
11966496
11966496

Üdv Peti!

A Magyar Néphadsereg használta a BTR-152K típust sebesültszállító (-kihordó) változatban. Régóta kutatok a típus magyar vonatkozásai után, de eredeti MN fotókkal még nem találkoztam, csak idősebb katonák elmondásából tudom, hogy kb. 1975-ig használták a harckocsi és -gépesített lövész ezredeknél mint sebesültszállító típust.
Létezik néhány fotó a Magyar Honvédség EÜ központjánál található múzeumi járműről, később átkerült a Bolyaira, jelenlegi sorsa számomra ismeretlen.
Felteszem a fotókat.
PETI 14157 2009. december 14. 19:37
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek! BTR-152B-nk, vagy K-nk volt, vagy van hadrendben tartva? Az ICM két makettje közül szeretnék választani (magyar lenne), de nincs megbízható infóm... Köszi
Miggyuri 14156 2009. december 14. 17:29
Válasz erre
A locsolóvíz erősen vastartalmú. Így a kiállított harci eszközökön masszív vörös rozsdaréteg van.
Miggyuri
balaton 14155 2009. december 14. 16:04
Válasz erre
Itt valamelyik topikban van néhány kép az automata locsoló-rendszer alkalmazásának szomorú következményeiről :(
DrJoci 14154 2009. december 14. 11:00
Válasz erre
Hogy hogy locsolták? nem értem. sajna rég voltam arra mi történt?
páncélos 14153 2009. december 14. 10:59
Válasz erre
balaton 14152 2009. december 14. 09:43
Válasz erre
Kecelen is van egy SZPR-1. Ha le nem locsolták még azt is... :(
juge75 14151 2009. december 14. 04:11
Válasz erre
Köszönöm nektek, de az interneten fel lelhető dolgokat már mind össze szedtem.
Én esetlegesen olyan rajzokra vagy méretekre gondoltam (görgő átmérő, több nézeti rajz) ami segít elkészíteni a jármű testet.
Kedves tőletek.
balaton 14150 2009. december 13. 20:23
Válasz erre
Üdv.!

Jó hír azoknak, akik rendeltek Armory-s APA-5D reptéri indítókocsit:
előbb kaptam egy mailt, hogy végre elkezdődött a gyártás és holnap már postáraadják, amit rendeltem. Remélem, karácsony előtt ideér.
Kamovos 14149 2009. december 13. 20:11
Válasz erre
Szia juge75!

Itt is találtam pár adatot!
www.kvh-csla.sk/articles.php

Üdv: kamovos
Kamovos 14148 2009. december 13. 20:00
Válasz erre
Miggyuri 14147 2009. december 13. 19:29
Válasz erre
Harckocsi az tank. Nem? Akkor a BTR-80 tank lenne? Jesszus!
Miggyuri
juge75 14146 2009. december 13. 18:55
Válasz erre
Minek? Formagumi reá, aztán jöhet a gyanta.
joci232 14145 2009. december 13. 18:26
Válasz erre
elképzelhető hogy lehet társítani csak akkor 2 szettet kell venni :D:D
juge75 14144 2009. december 13. 16:56
Válasz erre
Világos!
T-72 nem jó, mert lomha.
BTR-80 megfelelő, mert gyors és páncélozott (ingyé volt adósság fejében).
Csak tudnám, akkor miért Unimog és Wolf járműveket specializálunk oda!
Frankó minden, béke fenntartás nato feladat, de mi magunkat itthon mi a fenével védjük majd meg?
Páncélozott tolószékkel?
romeo 14143 2009. december 13. 15:10
Válasz erre
juge75 14142 2009. december 13. 14:34
Válasz erre
GT-MU Szpr-1 Kecel
GT-MU Szpr-1 Kecel

Uraim!
Ha valakinek vannak rajzai, vagy méret adatai (görgő, pácéltest) a GT-MU-járműről, kérem keressen meg!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.