<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
tyimosenko | Adatlap | 624655 | 2017. március 6. 23:22 | ||
Az első normálisabb repülőmakettem az biztos. Bár sajnos csak Italeri. Vastag a szárny, gyenge, bumfordi részletek, gagyi vásznazás imitációt.. Így inkább csak próbamakett a következő repülőhöz. Ami a classic airframes cr-42 lesz, a lentebbi képen lévő 237-es. Ez szerintem még a 228-asnál is látványosabb a sok sárgával. Előzmény: (624653) TAMÁS78 2017. március 6. 23:09 | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 624653 | 2017. március 6. 23:09 | ||
Mondjuk az eddigi legjobb munkád is, nem? | |||||
tyimosenko | Adatlap | 624652 | 2017. március 6. 22:54 | ||
Aha : ) Most már kezd a hócipőm tele lenni ezzel a makettel, 4 hónapja tökörészek vele. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 624651 | 2017. március 6. 22:39 | ||
Megérte! Fellélegeztél a végén, mi? :) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 624650 | 2017. március 6. 22:35 | ||
Köszi Tamás. Végül megküldtem mégis zölddel a farkat meg a motorburkolatot (a felső szárny végeit elfelejtettem, most veszem észre...). Ódzkodtam ettől a lépéstől, de asszem így azért sokkal hitelesebb lett. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 624642 | 2017. március 6. 20:09 | ||
"...de ha valaki arra ránéz, a benyomás negatív lesz." Igen, ezért érthető, hogy így döntöttél, és tény, hogy marha jól néz ki. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 624624 | 2017. március 6. 12:37 | ||
tyimosenko | Adatlap | 624623 | 2017. március 6. 12:36 | ||
Köszönöm szépen a tippet, elgondolkodom rajta. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 624621 | 2017. március 6. 12:34 | ||
Szia! Köszönöm a véleményt. A farok eredeti festése a törzsön látható elnagyolt foltozás lehetett. Arra került a sárga jelzőszín, és úgy nézhetett ki, mint a csatolt képen a 237-es farka. Majd a jugó hadjárat után azt fújták át valamilyen sárgával, rá pedig valamilyen zöld kerülhetett, aztán vissza az ék. A maketten alapból én már csak a valamilyen sárgát festettem fel, rá pedig foltoztam a valamilyen zöldet. A sárgánál a RAL 7028-at, zöldnél meg az RLM 62-t. Egyes szakértők szerint nem volt javító sárga, hanem a citromsárgára egyből ment a zöld, ami az eredeti olasz zöld volt, amiből rendelkeztünk készlettel. úgy tűnik nekem, hogy nincs árnyalatbeli eltérés a farkon felfedezhető világos szín és a törzs alapsárgája között, tehát a citromra jöhetett valamilyen sárga. Vagy az eredeti olasz, vagy a magyar tarka sárgája, ami hasonló árnyalat lehetett mint az olasz sárga. Igen, van ott kukacos minta, ami a fentiek alapján arra utal számomra, hogy mégiscsak össze-vissza festegetéssel került fel a zöld. A gép festési sémájának meghatározásához igyekeztem felhasználni a többi cr-42-esünk fotóit. Van egy kép, amin egy ugyanebbe a századba tartozó gép van ugyanebben a festési fázisban, tehát már átfújták a sárgát a motorburkolaton és a farkon, esetleg a szárnyvégeken. Ezen az látszik, hogy a farok és a motorburkolat is apró foltozású volt. A burkolaton kb. mint a makett orrán, a farkán sokkal apróbb. Pedig gondolom ugyanaz a festőcsapat dolgozhatott rajta. Ez az apró foltozás itt-ott a 228as képén is felfedezhető. Ezért választottam egy köztes megoldásként a kis foltozást a 228-asom farkán. Persze nem valós, de nagyon nem törekedtem erre a gép ezen részein. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 624619 | 2017. március 6. 12:12 | ||
Úgy érzem most, hogy ezen a ponton nem érdemes követni az eredetit, mert a maketten már nem néz ki elfogadhatóan. Hiába követném a valóságot, össze-vissza fújogathatnám, lehetne rajta pötty, csík, folt, de ha valaki arra ránéz, a benyomás negatív lesz. | |||||
cimber | Adatlap | 624618 | 2017. március 6. 11:59 | ||
Én nem gondolnám, hogy itt arról van szó a festő össze vissza pacázott mindent. Szerintem az egymásra rakodós, ilyen-olyan vastagságú rétegek okozzák, hogy nem lehet kivenni a valós alakzatokat. Ezt pedig ilyen kis felületen ugyanúgy nem lehet visszaadni. Ezért célszerű a visszaködölés, mert a kontúrokat elfeded, de az alatta lévő foltozás látszik. A svanc alatti törzs részen van szépen vonalas, "kukacos" minta is, azt viszont érdemes lenne megfújni, mert az elég jól kivehető. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 624616 | 2017. március 6. 11:42 | ||
A függőleges szerintem tipikus példája annak, amit már írtam neked. Hűen bizonyítja, hogy nem festőművészek dolgoztak szerelőként ezeken a gépeken. A maketteken hajlamos a többség a szépen, arányosan, esztétikusan kivitelezett festést keresni és nagyra értékelni, ami bizonyítja a készítő ügyességét és tapasztalatát. Holott az eredeti sokszor köszönőviszonyban sincs ezzel. Igen, ott sokszor kissé "elrontott festést" lehet látni, mármint az esztétikum szempontjából. Álcázásra viszont, feltételezem, teljesen jó volt. Kár, hogy ehhez kell alkalmazkodni. Ezzel együtt a géped nagyszerűen néz ki. | |||||
cimber | Adatlap | 624614 | 2017. március 6. 11:34 | ||
Nagyszerűen haladsz! Mi lenne ha a svancot megpróbálnád nagyon híg zöld festékkel visszafújni. Óvatosan, lépésről-lépésre és nagyon erősen felhígított festékkel. | |||||
Va_Pe15 | Adatlap | 624613 | 2017. március 6. 11:20 | ||
tyimosenko | Adatlap | 624605 | 2017. március 5. 23:12 | ||
Köszi Tamás! Nem az a minta van rajta. Sajnos én az eredeti mintát sem tudom azonosítani. Van ott apró pötty, nagyobb folt, csík... Elsőre megpróbáltam megfesteni, de az eredmény csúnya volt a maketten, kb mint egy rontott festés. Ezért fújtam ilyenre. A motorburkolatnál is hasonló történt. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 624604 | 2017. március 5. 22:48 | ||
K...a jó. Ha valamibe bele akarok kötni, akkor a függőlegesen nem azt a mintát látom, mint az eredetin. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 624602 | 2017. március 5. 22:10 | ||
gaben21 | Adatlap | 624599 | 2017. március 5. 21:43 | ||
juge75 | Adatlap | 624546 | 2017. március 5. 05:30 | ||
Vöröshöz adsz kéket, abból lesz a lila. :-D Az eredeti a Keceli! | |||||
Sennás | Adatlap | 624531 | 2017. március 4. 19:43 | ||
Sennás | Adatlap | 624528 | 2017. március 4. 19:08 | ||
Sennás | Adatlap | 624527 | 2017. március 4. 19:05 | ||
juge75 | Adatlap | 624526 | 2017. március 4. 18:36 | ||
A rendszer csővezetéke pedig kék (világos). | |||||
juge75 | Adatlap | 624524 | 2017. március 4. 18:34 | ||
A képeden is lila a palack nyak (váll). | |||||
juge75 | Adatlap | 624523 | 2017. március 4. 18:34 | ||
Ez mondjuk hazai szabvány, de a jelölések elvileg egységesek egyezmény alapján nemzetközileg. www.munkabiztonsag-munkavedelem.hu/gaztotal.pdf | |||||
juge75 | Adatlap | 624522 | 2017. március 4. 18:31 | ||
Oxigén világos kék, sűrített levegő lila! | |||||
Sennás | Adatlap | 624521 | 2017. március 4. 18:28 | ||
Én küldtem neki beméretezett képet Ő meg ezt küldte.Ennyit tudok:) | |||||
juge75 | Adatlap | 624520 | 2017. március 4. 18:26 | ||
Elvileg akkor azt is én rajzoltam... | |||||
Sennás | Adatlap | 624519 | 2017. március 4. 18:26 | ||
Nem tudom Gabesz.Én ezeket még régen Kecelen készítettem. De a neten a sűrített levegős palackra meg Kéket írt. Hát nem tudom.De eredeti Oroszt nem nem ismerek.És sárgát se láttam még. De ha kell javítom! | |||||
Sennás | Adatlap | 624517 | 2017. március 4. 18:11 | ||
:) A Tóth Peti csinálta pár éve. Havernak kellet UAZ-469 HÖR építeni abból maradt 2db. Szerettem volna 1:43 Csepelt de 6-8 ezret én nem adok érte. | |||||
juge75 | Adatlap | 624516 | 2017. március 4. 18:11 | ||
Nagyon jó lesz! A sűrített levegős indítórendszer ismerős...(Silka), a tartályok közül biztosan nem fekete a kicsi és sárga a nagyobb? Levegő rendszer csővezetékei feketék? Nem sárga? | |||||
juge75 | Adatlap | 624515 | 2017. március 4. 18:04 | ||
Szívesen! Valóban jó lett! Az a HÖR embléma ismerős... :-D | |||||
Sennás | Adatlap | 624511 | 2017. március 4. 17:38 | ||
Köszi páncélos! Meg kell vele dolgozni:)--lehet mégis meg kellene várni a Meng M.-est de hát még ők nincsenek kész.Na mindegy azt a műszert még cserélem ott középen(túl nagy) meg valami kézifék(?) kell még berakni. Ja 5 perces munkával kicsit feljavítva "magyarosra"! HÖR matricával és rendszámmal az 1:43 AVIA A31 Köszönet Petinek a marticáért és Juge75 a rendszámért! | |||||
páncélos | Adatlap | 624479 | 2017. március 3. 18:21 | ||
Nagyon jól haladsz. | |||||
Sennás | Adatlap | 624471 | 2017. március 3. 15:43 | ||
Trumpi 9P117M SCUD építése is halad:) A hátsó rész szinte teljesen kész itt pár feljavítás,ajtó kinyitás,vezetékelés,műszer felhelyezés. És a vezető fülke na itt volt mit pótolni. Ablaktörlő motor,napellenző(oldalra,szembe),kereső refi belső kar,vezetékelés(kormányhoz oldalfalon),+ matricák,fogantyúk,mérő műszerek(lehetett volna szebb-FUCK). | |||||
juge75 | Adatlap | 624264 | 2017. február 28. 12:23 | ||
Ez egy speciális szita festék, domború hatású. Ezt matrica papírra nyomják és telibe lakkozzák vizes matrica filmmel, ami elég vékony mégis erős és tapad. | |||||
juge75 | Adatlap | 624263 | 2017. február 28. 12:20 | ||
Ha a futómű lengéscsillapítóira gondolsz, azok megvannak. De a kerekeket cserélem (Zis teherautó), lehet a rugókat és a tengelyt külön elkészítem, mer jelenleg ez egyetlen öntvény. | |||||
Sennás | Adatlap | 624259 | 2017. február 28. 11:49 | ||
Ne már szegecset matricát ból és ilyen fasz@! Úú de cool! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 624256 | 2017. február 28. 11:36 | ||
Sennás! Ezen a matricán műgyantaszerű anyagból vannak pöttyök, amik kiállnak a síkból. Ha felragasztás után lefújod egy nagyon vékony réteg surfacerrel, a hordozófilm nem látszik, csak a szegecsfej. Somogyi laci a Hunornál ilyennel csinálja a szegecselést. | |||||
Sennás | Adatlap | 624247 | 2017. február 28. 09:45 | ||
A négy kerék melletti a rugókat is pótolni kell? | |||||
Sennás | Adatlap | 624243 | 2017. február 28. 09:21 | ||
Hát ja, mintha az elefántnak a fülét lehagynád:) Nem fontos rá. Vagy ahogy az asztalos ismerősöm mondaná a "Kokány BT"-nél ezek csak kóbor alkatrészek. | |||||
juge75 | Adatlap | 624241 | 2017. február 28. 09:13 | ||
Szerintem mert trehányak. A Trumpeternek dolgozó egyik fiatalember szerint: "Úgy sem fog látszani"! | |||||
juge75 | Adatlap | 624240 | 2017. február 28. 09:06 | ||
A V-750 11D rakétán (alu) voltak stencilek, de ezek nem ugyanazok vagy nem teljesen azonosak V-755 20DSzu és 5Já23 Szürke-fehér / Szürke rakétán találhatóakkal. Hiszen egyes rendszerek máshová vagy nem kerültek, illetve kicserélődtek /fejlesztés/. | |||||
mcs | Adatlap | 624237 | 2017. február 28. 08:40 | ||
akkor a feliratok,matricák "megegyeztek" a két rakéta esetében ha jól értem. | |||||
Sennás | Adatlap | 624236 | 2017. február 28. 08:11 | ||
Köszi Varjúbácsi! Érdekes. Azt még értem hogy fényes lakkot teszel alá és a matrica szél e,körvonalai eltünnek de így még nem áll ki a síkból.Vagy olyan kicsi szegecs amit ésszerüen nem lehet máshogy megoldani. Illetve! A haver Rotring hegyet használt erre. Hát elég volt végigfúrkálni annyi lyukat:) Viszont szépen egy magasságba tudta csiszolni. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 624235 | 2017. február 28. 07:59 | ||
Sennás! Itt találod a választékot: www.archertransfers.com/SurfaceDetailsMain.html Valóban matrica, vizes, nem öntapadós. | |||||
Sennás | Adatlap | 624233 | 2017. február 28. 07:38 | ||
Ez igen! Klassz lesz Gabesz! Azért gáz hogy ilyen "fontos" részletet lehagytak vajon miért? A "matricaszegecs"-re kíváncsi vagyok! Milyen kódszáma van,rákeresek. Inkább csak öntapadós vagy tényleg matrica? Köszönet. | |||||
juge75 | Adatlap | 624228 | 2017. február 28. 05:13 | ||
Természetesen. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 624211 | 2017. február 27. 21:17 | ||
Köszönöm az infót, Zsóti! | |||||
mcs | Adatlap | 624209 | 2017. február 27. 21:12 | ||
Szia juge75! V-750 11D Rakéta ("gyártmány") ezüst alu natúr fém rakétán volt felirat vagy matrica vagy csak natúr a rakéta? Köszi Csabi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |