/ Fórumok /

Mi készül éppen?

Átfutottam a topikokat, ilyet nem nagyon találtam. Kinek éppen mi készül? H a valaki veszi a fáradságot, pár fényképpel összefoglalhatja éppen mit csinál/hogyan csinálja! Szerintem sok embernek tanulságos.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737.
Zebi 407232 2008. szeptember 17. 09:04
Válasz erre
Szia Prop!
A motor gyönyörű, a géppuska és az elvékonyított burkolat fantasztikus.
Zebi 407231 2008. szeptember 17. 09:02
Válasz erre
Szép, látványos darab!
Egyedül a kabinbelső színével nem vagyok kibékülve, szerintem az zöld volt. A kabinbelsőt összeszerelés előtt festették, ezért gondolom, hogy az nem maradhatott alapozószínű. Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy azt alapozták-e, mert az ott használt zöld valójában szintén cinkkromát sárga, némi feketével keverve.
Ezen kívül még egy apró hiba: ezen az alverzión még nem volt a féklapon fellépőnyílás, ha jól emlékszem, csak az 1D-nél jelent meg.
pecso 407230 2008. szeptember 17. 08:27
Válasz erre
Hozzátenném még, hogy Ákos kollégától (megtiszteltetés, ha kollégának szólíthatom)csak ilyen MŰREMEKET várhatunk el, legalábbis az eddig versenyeken látott munkái után!
Megemelem kalapom és csak GRATULÁLNI tudok!
pecso 407229 2008. szeptember 17. 08:25
Válasz erre
Amikor ilyen munkát látok, csak állok és tátom a számat. Ez már nem makettezés, hanem MŰVÉSZET csupa nagybetűvel.
warbirds 407228 2008. szeptember 17. 07:37
Válasz erre
10/9! De csak azért, mert az elgurult anyacsavart (még) nem csináltad meg... :DD
Ákos 407227 2008. szeptember 16. 23:04
Válasz erre
F4U
F4U
F4U
F4U

A makett majdnem kész, még pár nagyon apró dolog hátra van...
HUJBI 407226 2008. szeptember 16. 21:59
Válasz erre
a VAB-om fehér mielőtt belekötne valaki. :)

belül Revell 59-es műtőzöld.
phun 407225 2008. szeptember 16. 21:04
Válasz erre
Basszus!

Ezer bocsánat ÁKOS!
Véletlen kis betűvel írtam a neved. Nem volt szándékos. Bocsánat!
phun 407224 2008. szeptember 16. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!

Ne haragudj ákos, de lenne még egy kérdésem. Nem a színekkel kapcsolatban.
A kopaszodó úriembert a fülke mellett hogy hívják? :-)
Blackbird 407223 2008. szeptember 16. 18:40
Válasz erre
Üdv!

Az Alanger gyártja, és a Keleti Blokknál még be lehet szerezni. Nekem a szolnoki börzén sikerült hozzájutnom.
BB
Salieri 407222 2008. szeptember 16. 18:09
Válasz erre
órás tiszt
órás tiszt
ülés festés
ülés festés

A kép lemaradt:D
Salieri 407221 2008. szeptember 16. 18:02
Válasz erre
Sziasztok!
Nagyon kicsit haladtam...:( Ma inkább figus kedvem volt.
Üdv
Salieri
buksi 407220 2008. szeptember 16. 17:34
Válasz erre
szia
Milyen márkáju illetve honnan tudnék szerezni?
Blackbird 407219 2008. szeptember 16. 16:58
Válasz erre
DSC_9491
DSC_9491
DSC_9494
DSC_9494
DSC_9496
DSC_9496
DSC_9497
DSC_9497
DSC_9498
DSC_9498
DSC_9501
DSC_9501

Üdv!

Festéshez közeledik a T-28-asom.
BB
Gábor166 407218 2008. szeptember 16. 16:17
Válasz erre
Akkor nagyon közel jártam az igazsághoz. :-)
Bocs, a színekre való koncentrálás miatt elfelejtettem megdícsérni a makettet.
Az ötlet maga különösen tetszik: hogy egy gyártási fázist ábrázoltál. :-)
Ákos 407217 2008. szeptember 16. 15:45
Válasz erre
Nagyon egyszerű az ötletedre a válasz: a szárny felhajtható részét más gyáregységben gyártották, már készen érkezett az összeszerelő sorra. Ez minden gép estén így volt. A fotó 1944-ben készült, a Squadron füzetben napra pontosan szerepel a dátum. 3 ágú légcsavar: az F4U-1 minden példányára ezt tették. A belépőél azért más színű alul, mert ebben a fázisban már fehérre volt festve a szány alul.
Hidd el, utánanéztem, közel 1 év információgyűjtögetés után áltam neki a makettnek.
Olyan szinten, hogy azt is tudom, hogy az egyes szerelési fázisokban pontosan mit csináltak a géppel. A fotó által mutatott a fázisban a beépített alkatrészek bevizsgálása zajlik, gyakorlatilag egy rendszerellenőrzés.
Gábor166 407216 2008. szeptember 16. 14:53
Válasz erre
Gábor166 407215 2008. szeptember 16. 14:51
Válasz erre
Gábor166 407214 2008. szeptember 16. 14:39
Válasz erre
A szín (hit) vitához néhány ötletem lenne.
(Előrebocsátom, hogy konkrétan nem tudom, csak ötletek.) A belépőél nem a jégtelenítő miatt másik alkatrész? Ekkor más színe is lehet. A kép nem tudom mikor készült.
De a háromágú légcsavar alapján relative korai tipus. A II. VH. alatt a beszállítók más tipusoknál eltérő festékeket, lemezeket használtak. Ez okozhatja az alapszín eltéréseket.
Az egyik szárnyszekció készre festve és a gép és a szárny másik fele alapozatlan... Na ez egy érdekes dolog. Akár gyári felújított darab is lehet.
Nincs amerikai fórima a Corsairnak? Érdemes lenne ott megkérdezni. :-)
Ákos 407213 2008. szeptember 16. 13:45
Válasz erre
A szárny alját fehérre festettem, csak abból a szögből, amiből a makettet fotóztam, nem látszik.
A vízszintes vezérsík nem mozgó részének felső felét (ki tudja ezt bonyolultabban mondani) is kromát sárgára festettem, mert a Squadron füzetben van egy kép hátulnézetből is, ott úgy látszik, hogy a törzs árnyalatára van festve, és így jobban tetszett.
HUJBI 407206 2008. szeptember 16. 12:44
Válasz erre
salou 407205 2008. szeptember 16. 12:43
Válasz erre
Ha Ákost is elbizonytalanítjuk, akkor jól kinézünk ám!
notarius 407204 2008. szeptember 16. 12:17
Válasz erre
Gyanítom. Szerintem a belépőél nem szimplám a fénytörés miatt két árnyalat: fény jön mindenhonnan egy ilyen műhelyvilágításnál. A vezérsík (vízszintes) szerintem készrefestett. A motornál vannak kétségeim, meg a kabintető kereténél.
salou 407203 2008. szeptember 16. 12:10
Válasz erre
Ebben teljesen igazad van! Arra gondolsz hogy a törzs és a gép hasa is végleges festésű?
notarius 407202 2008. szeptember 16. 11:58
Válasz erre
corsair
corsair

Arra gondolok, hogy az azonos színű pöttyök szerintem azonos árnyalatok.
notarius 407201 2008. szeptember 16. 11:54
Válasz erre
A szárny alsó felülete és a felső felülete között elég jelentős fénybeli különbség van.
salou 407200 2008. szeptember 16. 11:51
Válasz erre
Ákos ugye ez egy eredeti Corsair? Mert szerintem mindenki azt hiszi hogy makett.
Méghogy gyufásdoboz...persze! Ismered Virág elvtárs ide vonatkozó mondását? "Azt hiszi az az igaz amit a süket fülével hall, a vaksi szemével lát?" Az a bizonyos doboz meg lehet példul ürgebőrbe varrt valami.
Ákos 407199 2008. szeptember 16. 11:37
Válasz erre
F4U
F4U

Azonosra is festettem, csak nem egyértelműen fogalmaztam. Azótam ár felkerültek a szárnyak, a futóművek és a légcsavar.
salou 407198 2008. szeptember 16. 11:32
Válasz erre
Márhogy mi biztos? A szárnynak csak a felhajtott része festett!
notarius 407197 2008. szeptember 16. 11:20
Válasz erre
Ez biztos? Nekem úgy tűnik, hogy a fix szárnytő és a kabin előtti törzsfelület teljesen azonos árnyalat.
Carbonos 407196 2008. szeptember 16. 11:13
Válasz erre
Aham értem Köszi a tippeket. Rápróbálok erre a lakkra azt hiszem. Ez jó lehet polírozható alura is? Vagy mattul? A motor nem sürgős csak érdeklődtem. Most jönnek nemsokára a c-47 motorjaim azzal próbálok okosítani, ezért kérdeztem a festékeket.
Propellerfanatic 407195 2008. szeptember 16. 10:20
Válasz erre
Mr. Color super clear. (Kék Kobrában kapsz szerintem.)
Én legalábbis azzal fújtam le. De a "sima" Gunze lakk is jó hozzá.
Ez csak egy sürgősségi változat volt nekem személyesen.
Ebben van Vector alkatrész is, tehát ezt nem árulja az illetékes.
A tényleg saját, új motor később lesz kész.
De hogy az menyibe kerül, én nem tudom. (Esetleg magánban érdeklődj. Biztos olcsóbb lesz, mint a Vector terméke.)
Ez azért készül, mert az egyébként gyönyörű Vector motort nem lehet beépíteni, még a motorburkolat vékonyítása után sem. Túl bazi nagy. Meg nem is úgy néz ki, mint az eredeti LeRhone...
Üdv
Carbonos 407194 2008. szeptember 16. 09:11
Válasz erre
Bocs elfeljettem megkérdezni, hogy mivel lehet lakkozni a steel-t?
Carbonos 407193 2008. szeptember 16. 07:40
Válasz erre
Köszönöm szépen a tájékoztatást. Egyébként mennyibe fáj a motor így gyantából öntve? Nagyon tetszik! Lehet, hogy beruháznék egyre majd...
Gábor
HUJBI 407192 2008. szeptember 15. 21:54
Válasz erre
nagyon rosszkor raktam ki én azt a képet. :)
Hawk 407191 2008. szeptember 15. 20:32
Válasz erre
őőő pfff húúú azta vááá hijjááá... :)
Nagyon jól néz ki!
HUJBI : a fekete fehér ötlet tök jó szerintem :)
Üdv!
HUJBI 407190 2008. szeptember 15. 20:19
Válasz erre
mekkorát néznének, ha fekete-fehérben csinálnád.
Ákos 407189 2008. szeptember 15. 19:21
Válasz erre
Gyártósor
Gyártósor

Az eredeti fotó a Vought gyártósorán készült, a szárnyak már megkapták a végső festést, a törzs viszont még kromát sárga színű.
bbloodhund 407188 2008. szeptember 15. 19:06
Válasz erre
Kedves Ákos!
Az F4 esnek ilyen lesz a színe, vagy egy kis történetet letudnál írni, hogy pontosan mért ilyen a festése? Amúgy megkell említenem hogy igen gyorsan haladsz...:D
bbloodhund 407187 2008. szeptember 15. 19:03
Válasz erre
Kedves Mindenki!
Itt tudom hogy sokan megfrodulnak, ezért megszeretném kérni hogy a jelenleg tartó csabai versenyről pár képet föltudnának rakni ízelítőnek a kedves makettes társak?
Propellerfanatic 407186 2008. szeptember 15. 14:12
Válasz erre
Az alap Mr Gunze Steel.
Lakkozás, majd híg barnás-feketés befolyatás.
Azután ezüstceruzás kiemelés.
A porlasztócsövek Mr Gunze réz.
phun 407185 2008. szeptember 14. 20:43
Válasz erre
Ne viccelj!
Én találtam fel. :-))
magic0614 407184 2008. szeptember 14. 16:46
Válasz erre
ok
HUJBI 407183 2008. szeptember 14. 16:44
Válasz erre
álszerénységről nem hallottál még? :)
phun 407182 2008. szeptember 14. 16:38
Válasz erre
Ne légy igazságtalan magaddal!
Nem láttad még mit tudok alkotni.;-)
És mindenkitől lehet tanulni.
Különben sem küzdősport.:-)
HUJBI 407181 2008. szeptember 14. 15:36
Válasz erre
nézd az enyémet és szokj rá a bélyeggyűjtésre. :)
HUJBI 407180 2008. szeptember 14. 15:36
Válasz erre
Te kis perverz...ez a már CSAK vezetékelni kell is annyira irritáló. :)
HUJBI 407179 2008. szeptember 14. 15:35
Válasz erre
Te kis perverz...ez a már CSAK vezetékelni kell is annyira irritáló. :)
phun 407178 2008. szeptember 14. 14:30
Válasz erre
Már értelmes vádak sem jutnak eszembe, annyira letaglóztál...:-)
Be kell vallanom, hogy a Te munkáid azok, amik fejlődésre késztetnek.
Ákos 407177 2008. szeptember 14. 14:04
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737.