/ Fórumok /

2. vh-s bombázók

A címből ítélve már lehet sejteni a fórum témáját!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.
Mekett 724149 2024. április 30. 19:46
Válasz erre
Robert E. Field és bajtársai
Robert E. Field és...
Azt a helyet is felkeresték, Varga Gyula bácsi segítségével - aki tíz éves kisfiúként szemtanúja volt a történteknek -, ahol Field szakaszvezető földet ért és fogságba esett.
Azt a helyet is...

"Robert E. Field, a veterán katona végakaratát teljesítette lánya Rábatamásiban
Egy veterán amerikai katona, Robert E. Field végakaratát teljesítette lánya, Jean egy rábaközi kis faluban. Robert E. Field szakaszvezető azt akarta, hogy hamvai rábatamási földben nyugodjanak, ott, ahol az érte életét áldozó barátja meghalt.


Nyolcvan évvel ezelőtt, 1944. április 23-án amerikai repülőgépek jelentek meg a Rábaköz légterében, egyikük fedélzetén Robert E. Fielddel. Célpontjuk egy Bécshez közeli objektum volt, gyárakat és egy repülőteret kellett volna támadniuk. Kapuvár térségében azonban tűzharcba kerültek és az egyik gépet súlyos lövés érte. A katonák parancsot kaptak a gép elhagyására. Rábatamási közelében ketten ugrottak ki. Robert E. Field szerencsésen földet ért, életben maradt. Barátjának azonban már nem volt ideje kinyitni az ejtőernyőt és a becsapódáskor azonnal szörnyethalt.

A hétvégén egy amerikai asszony érkezett Rábatamásiba. Robert E. Field lánya, Jean Ellen. Azért jött, hogy apjának végakaratát teljesítse és elszórja hamvait azon a helyen, ahol a barátja, Frank Coupe meghalt. Robert úgy mesélte családjának, Frank azért halt meg, mert a többiek kijutását segítette a megsérült bombázóban. Ezért nem tudott ő idejében kiugrani.

Könnyes, megható találkozásokat élt át Jean abban a néhány órában, amit a Rábaközben töltött. Napját Szalay Balázs, a Rábaközi Helytörténet-kutatók Társulatának elnöke és a rábatamási önkormányzat szervezte meg.

Zokogva borultak például egymás nyakába Varga Gyula bácsival, aki tíz éves kisfiúként szemtanúja volt a történteknek és látta Field szakaszvezetőt is, amikor egy tűzoltókocsira ültetve Csornára szállították.

Végig sírt szegény, nagyon fiatal volt még. Mi ott voltunk a közelben és úgy emlékszem, mielőtt elindultak, még meg is simogattam őt. A másik katona holttestét csak messziről láttuk, nem mehettünk oda - emlékezett Gyula bácsi.

Jean Ellen a rábatamási közösségi házban mesélte el édesapja történetét. Bernád Dénes repülőtörténet kutató pedig részletesen elmondta, mi is történt nyolcvan évvel ezelőtt Rábatamási légterében. Szilbek Béla gyűjtő pedig a repülőgépről beszélt a hallgatóságnak.

Ezután a nap megrendítő része következett. Jeant és családját, fiát, menyét, unokáját Varga Gyula bácsi arra a helyre kísérte, ahol Frank Coupe szörnyethalt. Robert E. Field utolsó kívánsága ugyanis az volt, hogy hamvai az érte életét áldozó barátja halálának helyén nyugodjanak. Jean eleget tett édesapja végakaratának.

Jean Field Lindblad így emlékezett vissza édesapjára Rábatamásiban

- A legkorábbi emlékem az volt, hogy apám olvasott nekem. Imádtam a vele töltött idő, csodálatos otthont teremtett számunkra. A szüleim minden nyáron béreltek egy kis, szerény nyaralót, egy hétre. Már nagyon vártuk ezt az időt, hogy a természetben legyünk és könyveket olvassunk. Apának volt egy kis alumínium halászhajója. Korán reggel elindult, és a nap nagy részét horgászattal töltötte. Őszintén szólva arra sem emlékszem, hogy hazahozta volna a fogását. Azt hiszem, részben azért, mert anyám nem rajongott a halfőzésért! Nagyon büszke volt az autóira, és kifogástalanul tartotta őket. Soha nem ettünk vagy ittunk az autóiban. Valójában 90 évesen vette az utolsó vadonatúj autóját - pirosat és napfénytetővel.

- A tragikus élményeiről soha nem mesélt nekünk. A szolgálati idejéről, vagy a hadifogságról. Aztán egy rendezvényen apa és egy barátja a háborúról beszélt. Meg voltam döbbenve. Fogalmam sem volt, hogy min ment keresztül. Amit elmondott, megmagyarázta, hogy az apám miért olyan, amilyen. Nem szerette a tömeget, a hangos zajokat, a forgalmas utcákat. Nehezen viselte, ha bármi is megzavarta nyugalmát. Nehezen kezelte az ilyen helyzeteket. Akkoriban tartottak katonai találkozókat. A szüleim részt vettek ezeken és apám aktívvá vált. Más államokba utazott az éves kongresszusokra. Úgy gondolom, hogy ezek a találkozók nagyon fontosak voltak számára. Hogy beszélhetett másokkal, akik hasonló élményekkel rendelkeznek. 2003-ban engem jelöltek ki a veteránok egyesületének vezetésére. A férfiak egyre idősebbek voltak, és egymásra akartak koncentrálni, nem pedig a találkozókra. Megtiszteltetés számomra, és még mindig büszke vagyok, hogy engem választottak. A csapatban már nincsenek a világháborút megjárt katonák. Apám volt az utolsó, úgy tudom.

- 2017-ben kaptam egy emailt, amiben apáról érdeklődött valaki. Be kell vallanom, meglepődtem, és nagyon védtem az apámat. Akkor már egy idősek otthonában élt és az emlékek gyakran felkavarták. Felvettem a kapcsolatot Szalay Balázzsal és nagyon hálás vagyok neki mindenért. Az itt, Magyarországon megjelent cikkek nagy örömet szereztek édesapámnak. Azt hitte, senki sem tudott arról, hogy mi történt a kedves barátjával, Frankkel és vele 1944-ben. Magyarországon, ahol apát elfogták, és elvesztette kedves barátját és bajtársát, Franket. Megkaptuk a cikket Varga Gyula bácsiról, aki pontosan emlékezett, hogy mi történt 1944. április 23-án. Pontosan tudta, hol ért földet apám és Frank. Úgy döntöttem, hogy nem osztom meg Varga bácsi emlékét apámmal, azt gondoltam, felzaklatná a sok emlék, hiszen soha egy szót sem szólt erről. Pár hét múlva, vacsora közben abbahagyta az evést, rám nézett, és sírni kezdett. Még soha nem láttam apámat sírni, és ez olyan fájdalmas sírás volt. Mesélni kezdett és szinte pontosan úgy fogalmazott, mint Varga bácsi az újságban. Azt mondta apám: "Nem tudtam kezelni, hogy Frank meghalt, ez volt a legrosszabb. Annyira megijedtem, és nem akartam ott hagyni Franket. Nem hittem el, hogy elment. Folyton sírtam!" Megnyugtattam, hogy valójában csodálatos munkát végzett. Mindössze 19 éves volt. Édesanyját is alig 2 évvel korábban veszítette el. Frank emlékét mai napig megtartjuk. Mindannyian tiszteljük őt és imádkozunk érte.

- Szívem mélyén hiszek abban, hogy apának élete végén némi békességet adott Szalay Balázs kemény munkája és elhivatottsága. Megígértem apának, hogy Rábatamásiba utazom, ha tehetem. Meglátogatom a helyszíneket, tiszteletemet teszem Frank előtt. Találkozom Varga bácsival és Balázsékkal. Ma ez megtörtént. Nagyon köszönöm a kivételes vendégszeretetet, kedvességet és melegséget mindenkinek, aki ma itt van. Nagyon áldottak vagyunk, hogy itt lehetünk, és megoszthatjuk ezt az élményt mindenkivel.

A lezuhant repülőgép személyzete a háború után tudatta a hősi halott Frank Coupe családjával, mi történt. A katonát a csornai Szent Antal temetőben temették el, bajtársat megillető tisztességgel.

Bob Sciacqua levele Frank Coupe édesanyjának, 1945. július 5.

Kedves Coupe asszony!

Azt hiszem, tudom, hogy érezheti magát most. Csak annyit kell tennem, hogy az édesanyámat az ön helyébe képzelem, és máris nagyon pontos képet kapnék arról, hogyan érzi magát most, és hogyan reagál erre a levélre és más dolgokra, mert ön, akárcsak a saját édesanyám, nagyon sok szeretettel gondolkodik, és nagyon szereti a fiát.

Tudja, úgy érzem, mintha már régóta ismerném magát, sőt, úgy érzem, hogy legalább annyira jól ismerem, mint a maga Frankjét. Frank-kel a springfieldi állomáson találkoztam, és nem sokkal később már haverok lettünk, és természetesen elmondtuk egymásnak a gondjainkat és a szeretteinkről való beszélgetések sokszor önről szóltak. A magányos katonaéletben a szeretetünk egyre nő azok iránt, akiket otthon hagyunk, és Frank szeretete ön iránt, valóban hatalmas volt. Mesélt nekem a testvéreiről, néha az apjáról, és mesélt nekem Annáról, és néhány tervéről. Mindezek elmesélésével megértettem és megismertem a családját. Úgy érzem, hogy nagyon jól ismerem önt.

Csodáltam Frank-et, mert jó katona volt. Amikor együtt állomásoztunk Westover-ben, nagyon gyakran dolgoztunk együtt. Frank sosem panaszkodott. Tette a dolgát, bármi is volt az, és jól végezte. Amikor jött a minősítés, és nem kapta meg, nem panaszkodott, hanem továbbra is jól végezte a feladatát.

Aztán eljött a nap, és együtt mentünk a lövésziskolába. Az iskola kemény volt, és messze nem voltunk babusgatva, sőt, a katonai élet akkoriban a legrosszabb volt neki és nekem. Frank nem mondott semmit. Tette a dolgát, és jól tette. Elvégeztük a lövésziskolát, és együtt mentünk Salt Lake-be. Ugyanabban a legénységben voltunk. Tíz nap szabadságot kaptunk, és én hazavittem Frank-et. Nagyon jól érezte magát. A családom azonnal megkedvelte, és úgy bántak vele, mint velem. Anyámnak tíz napig volt egy másik fia is.

Aztán elmentünk harcolni. Kaliforniából Olaszországba menni nagyon jó móka volt. Az itt-ott történő megállások kellemesek voltak, és élveztük.

A harcban az ember jobb és bátrabb férfivá válik, vagy gyengébb és gyávább lesz. Frank elérte azt, amit kevesen értek el ezen a világon, több lett belőle, mint amilyen volt, és ezzel együtt tökéletes katonává vált. Frank sosem dicsekedett, egyszer sem mondta azt, hogy odamegy és egyedül megnyeri a háborút. Frank nem mondott semmit. Frank tettei és viselkedése önmagáért beszélt, és hadd mondjam el, ha bátorsága és harci képessége hallható lett volna, te, anya, otthon hallottad volna.

Mi mindannyian harciasabbak lettünk a harcok során, a háború ezt teszi a férfiakkal, Frank is még harciasabb lett. A dolgok odafent egy kicsit komolyak, megállásra és gondolkodásra késztetik az embert. Frank egy nehéz küldetés után kimászott a repülőgépből, és mosolygott, bátorság és önbizalom sugárzott róla, egymásra néztünk, és a teherautón, amely visszavitt minket a sátrainkba, azt mondta nekem, hogy visszatértünk, és hogy minden rendben lesz. Bátorság és merészség, Frank-ben annyi volt, amennyi az egész legénységnek elég lett volna, Frank volt a felső lövész, én pedig az orrban. Volt egy saját kis rendszerünk, amivel figyelmeztettük egymást az ellenséges gépekre, és ő gyönyörűen együttműködött velem, mindig ott volt, egy pillanatra sem lazított a bevetéseken. Az ilyen dolgok bátorítják az egész legénységet.

Egy alkalommal a századunknak nem volt elegendő felső tüzére, és más tüzéreknek kellett helyettesíteniük a sérülteket. Frank kilenc egymást követő bevetésen repült. Ez meglátszott rajta, és ez a négyes bármelyik emberén meglátszott volna. Frank nem panaszkodott, megcsinálta, és jól csinálta. Frank-et így látni bátorságot adott nekem, mert be kell vallanom, hogy többször megijedtem, és szégyelltem magam. Frank, olyan katona volt, aki többször is kisegített.

Most, kedves Coupe asszony, jön a levél rossz része. Tudni akarja, mi történt Frank-kel, és hogyan halt meg. Ezt tudom és láttam.

Április 23-i küldetésünk Bécs térségében volt. Minden oldalról ellenséges repülőgépek raja támadott minket. Mint mindig, most is minden erőnkkel visszalőttünk. Elég kemény találatokat kaptunk. A gép szárnyain, törzsén és magas szerelvényén akkora lyukak voltak, hogy egy ember is át tudott volna kúszni rajta és jelentős magasságot vesztettünk, és azt mondták, hogy hagyjuk el a gépet.

A bombázó és én ugrottunk elsőként. Tizennyolc és húszezer láb közötti magasságban hagytuk el a gépet. Nyilván azért nem szólalt meg a vészcsengő a gép hátsó részében, mert az elektromos rendszerünket szétlőtték. Ők, a hátsó ülésen egészen addig ott maradtak, amíg már majdnem földet értek. Frank volt az utolsó a hátul ülők közül, aki kiugrott. Lehet, hogy olyan alacsonyan magasságból ugrott ki, hogy az ernyőjének nem volt ideje kinyílni, mielőtt földet ért volna. Ez az egyik lehetőség. Ez is megtörténhetett. Lehet, hogy kinyílt az ernyője, és a földhöz közeledve találat érte. Ezt azért mondom, mert rám lőttek, amikor a földön lövések hatósugarába kerültem. Voltak ott magyar katonák (ered. Hungarian Home Guard Soldiers, valójában vadászfegyveres civilek lehettek), akik követték az ejtőernyőinket a földig, és lehet, hogy ők lőttek Frank-re, ahogy rám is. Engem nem találtak el, de Frank-et talán igen. Ejtőernyővel átrepültem Frank teste fölött, és alacsony magasságból felismertem őt. Később megmutatták nekünk az azonosító dögcéduláit, és azt mondták, hogy a templom mögötti temetőben hantolták el ebben a faluban, Győr mellett, Magyarországon.

Nos, ezt a Győr várost Rábának is nevezik. Ez egy és ugyanaz a város. A falu, ahol Frank-et eltemették, Győrtől délnyugatra fél órányi autóútra volt. Egy katolikus sírkertben temették el.

Kedves Coupe asszony, bárcsak pontosabban el tudnám mondani, hogyan érzem magam, de azt hiszem, ez a levél a képességeim határa.

Drága Coupe asszony, emelje fel a fejét, legyen büszke, az ön Frank-jére, rangjától függetlenül, a legjobb katona volt, akivel valaha találkoztam az emberek hadseregében, és mindenekelőtt FÉRFI volt. Azért harcolt és halt meg, hogy ön és én és a többi ember az országunkban továbbra is élvezhessük az amerikai életmódot. Mi, a szolgálatban lévő férfiak tudjuk és megértjük, hogy senki sem tudott többet tenni azokért, akiket szeretett, és a hazájáért. Higgye el, ha fel tudtam volna szedni Frank-et a földről, ahol landolt, és hazavinni hozzád, megtettem volna.

Sosem feledem el Frank-et. Anya elvesztetted a fiadat, ez az ország egy kiváló katonát és polgárt, én pedig egy jó barátot. Frank megtanított engem valamire a bátorságról, mondhatni, amit a sírba is magammal viszek.

Vigyázz magadra, anya, tudom, hogy most sírsz, az igazat megvallva én is, nagyon nehéz magamban tartani a könnyeket, úgyhogy töröljük le mindketten a könnyeket és mosolyogjunk. Frank, biztos vagyok benne, hogy most és mindig mosolyogva szeretne látni téged.

Kérem írjon nekem, ha van valami, amit úgy gondolja, hogy nem mondtam el, vagy nem világos, kérem ne habozzon kérdezni. Isten áldja, vigyázzon magára.

Utóirat: Sajnálom, hogy nem tudom megmondani, hogyan került vissza a repülő Olaszországba. Csak annyit tudok, hogy sikerült. Ha érdekli, javaslom, írjon Gardner kapitánynak, a mi remek pilótánknak, és biztos vagyok benne, hogy mindent el fog mondani, amit tud. Egyelőre semmit sem tudok róla, és ha ön tudna, kérem, mondja el, mit tud, tudja, nagyon szeretnék minden lehetséges hírt megtudni."

https://www.kisalfold.hu/helyi-kozelet/2024/04/robert-e-field-a-veteran-katona-vegakaratat-teljesitette-lanya-rabatamasiban
Mekett 722610 2024. március 26. 21:43
Válasz erre
Valentin bunker átütött tetőszerkezete

Látható egy szétszakított és egy roncsolt íves tartókonzol
Valentin bunker át...

Megkockáztatom, hogy konkrétan két ilyen íves tartót látni a videófelvételen is a bomba által ütött lyukban.
Mekett 722448 2024. március 24. 22:15
Válasz erre
Valentin-bunker tetőszerkezete - Bréma 1944

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_185-05-15,_Bremen,_U-Bootbunker_%22Valentin%22,_Bau.jpg
Valentin-bunker tet...

Ez csak kapcsolódik a korábbi történethez. A képen a Valentin-bunker tetőszerkezetét tartó elemek láthatók a brémai gyárban, 1944-ben.
Mekett 718870 2024. január 16. 22:00
Válasz erre
A tesztelt óriásbombák
A tesztelt óriá...
Amazon II bomba hagyja el a B-29 bombaterét
Amazon II bomba...
Az Amazon II bomba átüti a bunkerfödémet
Az Amazon II bomba...
Valentin bunker - itt-ott látszanak a teszteléskor szerzett sérülések
Valentin bunker -...

Itt egy nagyon érdekes videó, ami a németországi Valentin tengeralattjáró-bunkeren végzett bombakísérletekről szól. A bunker a Weser torkolatánál van, a Bréma-közeli Farge mellett.

1947-ben B-29-ről végeztek bombavetéseket, hogy teszteljék az óriásbombákat. A videó első felében elemzett jelentések szerint a Tall Boy és Grand Slam bombák alkalmatlanok a feladatra, gyenge a szerkezetük a betonfödém átütéséhez. Bár azt is elmondja, hogy ezeket nem közvetlen találatra szánták, hanem a "közeli mellé"-k által keltett lökéshullámokkal fejtették volna ki a romboló hatásukat. (A Tirpitzet is így lökték le a homokpadról Norvégiában.)

A videó második felében szuper felvételek vannak a tesztekről, érdemes megnézni.

www.youtube.com/watch
Syb 395991 2009. december 27. 19:09
Válasz erre
Köszi Lompi,sokat segítettél:)
KormosP 395990 2009. december 27. 16:19
Válasz erre
Wow, milyen jó képek!
Lompi 395989 2009. december 27. 14:10
Válasz erre
Bocs Syb eltévesztettem az utolsó betüt.Lompi
Lompi 395988 2009. december 27. 14:09
Válasz erre
B17_303BombGroup_GB_43okt10

303rd Bomb Group Anglia 1943 okt. 10.
B17_303BombGroup_GB_...
B17_303BombGroup_GB_43okt10_2
B17_303BombGroup_GB_...
B17_BovingtonGB_44febr10
B17_BovingtonGB_44fe...
B17_GB_
B17_GB_
Page 1_B17E_GB
Page 1_B17E_GB
Page 38_B17_GB_5
Page 38_B17_GB_5

Syg, Kárpótlásúl az előbbi hibámért.
Lompi
Lompi 395987 2009. december 27. 12:24
Válasz erre
Syb, most vettem észre, hogy az első kép egy Liberator nem B17. Tegnap este nem vettem észre, de keresek B17-t.
Üdv,
Lompi
Syb 395986 2009. december 27. 10:18
Válasz erre
Köszi Lompi,ez több mint jó:)
Lompi 395985 2009. december 26. 23:48
Válasz erre
Page 1_B17_England_
Page 1_B17_England_
Page 1_B17_
Page 1_B17_

Syb!
Renélem jó lesz. ;o)
Lompi
Syb 395984 2009. december 26. 21:48
Válasz erre
KormosP 395983 2009. december 26. 21:43
Válasz erre
Syb:

www.google.com/search

A motort szerintem lehetett felülről is szerelni, de én a fotókon azt láttam, hogy állványra állva, oldalról, előlről szerelik a motort, a teljes motorgyűrű eltávolítása után.
Syb 395982 2009. december 26. 12:17
Válasz erre
Hello!
Nemsokára neki ugrom a Revell 1:48-as B-17-esének,gondolltam előtte szerzek egy kis háttérinfót.Tudnátok segíteni?Bármilyen B-17-el kapcsolatos linket megköszönnék.Ja és valaki nem tudja hogy a B-17 motorját lehetett felülről szerelni?
migfun 395979 2009. október 26. 18:19
Válasz erre
Nem találok olyan oldalt, ahol kibontották volna. Viszont olcsóbban fellelhető (ugyanannyi euróért, mint a Hannant's-nál fontért) itt:
www.lfmodels.com/models-172-conversion-c-1_5_52.html
borisz 395976 2009. október 25. 16:41
Válasz erre
Ez a baj, hogy iszonyat drágák ezek a cuccok...:S
Tibor 395975 2009. október 25. 04:43
Válasz erre
Szia!
Jó, jó, de mi lehet benne, mert az sajnos nem derül ki!
Üdv.
migfun 395974 2009. október 24. 21:31
Válasz erre
www.hannants.co.uk/search/ www.hannants.co.uk/search/

A háromért már kisebb vagyont lehet fizetni...
migfun 395973 2009. október 24. 21:28
Válasz erre
mano73 395972 2009. március 24. 20:58
Válasz erre
Köszi!
Podva 395971 2009. március 24. 18:52
Válasz erre
Szia
Ha nem sürgős, akkor várj egy kicsit ha jól rémlik az Italeri tervezi a kiadását a régi Minicraftnak idénre.
Akkor valszeg minden lyukban előfordul majd.

Üdv Viktor
mano73 395970 2009. március 24. 18:46
Válasz erre
Sziasztok!Tudna valaki ajánlani olyan magyar webshopot,ahol lehetne 1/72-es liberatort(B-24) rendelni?Azt sem tudom,hogy ki gyártja!Köszi.
Commander 395969 2009. március 1. 12:37
Válasz erre
Tasnádi Zsombor, a 424-es Vasútmodellező Klub tagja pályázati felhívást ír ki modellekre és makettekre.

Feltételek:
-N (1:160) vagy 1:144 méretarány
-Bármilyen állapotú
-II. világháborúban használt (1939-1945)
-Civil mozdonyok (gőz) és vagonok (személy ill. teher)
-Katonai mozdonyok (gőz) és vagonok (személy ill. teher)
-Páncélosok (tankok, rohamlövegek, csapatszállító járművek), egyéb harcjárművek (légi ill. szárazföldi), légvédelmi ágyúk és tüzérségi lövegek
-Katonák (német és amerikai)
-Lehetőleg nyári felszerelésű, festésű
-Lehetőleg amerikai és német felségjelzésű, esetleg britt, kizárva: szovjet és japán

Ár megegyezés szerint!

Az ajánlatokat az alábbi elérhetőségekre kérjük beküldeni képpel, leírással és az Ön elérhetőségével:

elefant1234@t-online.hu

Az ajánlatot tevő pályázóval e-mailben beszéljük meg az adásvétel részleteit.
Az ajánlatra napokon belül válaszolunk!

Pályázati határidő: 2009.05.01.
Mustang 395968 2009. február 13. 11:44
Válasz erre
Moki89,

Most állok neki egy 1/48 B-24-nek, s ugyanezen tapasztalatok alapján már kevesebb időt és türelmet fogok a belső tér kialakitására forditani.
Ha csak nem vágod ketté a repülőt nem sok értelme van a belső téret kialakitani.

üdv.
Mustang
Mustang 395967 2009. február 13. 11:42
Válasz erre
Moki89!

Az Eduárdnak szinte minden részéhez a B-17 esnek van fotomaratása.

Tapasztalatbol mondom hogy a pilotakabinon kivül nem igen érdemes mást kidolgozni, mert az üvegfelületeken keresztül nem sokat lehet bellül látni.

üdv.
Mustang
Wrecker 395966 2009. február 13. 11:02
Válasz erre
Szia Ronin!

Nekem megvan/megvolt az 1:72 B-26 Matchbox makett.
Annyi észrevételt tennék hozzá, hogy az orra annyi ellensulyt kell tenni,hogy az idővel teljesen szétnyomja a főfutók szárait!
Érdemes merevre cserélni vagy gyártani hozzá!
Ronin 395965 2009. február 12. 23:24
Válasz erre
Köszi Hofi!
Hát a leírásod alapján nagyon valószínű hogy a Rewell ismét simán átvette a Matchbox mintáját, mivel teljesen ilyen a készlet. Mit is mondhatnék 300Ft-ot adtam érte a zsibin, gyakorlatilag minden öntőkeret teljesen legajjazva, viszont hiánytalanul. Viszont eszembe jutott hogy gyerek koromban ezt a könyvet rengeteget nézegettem, és nagyon megragadott a csíkos cápafogas bombázó. Nosztalgiából szívesen összeraknám...:)
Üdv: Ronin
hofi 395964 2009. február 12. 20:40
Válasz erre
Igen. egymillió-négyszázhatvanezer évvel ezelőtt a Matchbox evvel adta ki a B-26-ost.
Ha szerencséd van, itt-ott aukciós oldalakon találsz még belőle. Maga a makett felejtős, mert a panelvonalakba krumplit lehet vetni, és kb. olyan kidolgozott a felület és a részletek, mint egy vasgolyóé, de a matrica ez.
moki89 395963 2009. február 12. 20:22
Válasz erre
Lemaradt:D ha tudsz segíteni lécc írj már egy emailt a moki89@citromail.hu címre. Mégegyszer köszi
moki89 395962 2009. február 12. 20:17
Válasz erre
Némó!

Tudnál email címet vagy más elérhetőséget adni?

amugy köszi a tippet hálám üldözni fog:D
Ronin 395961 2009. január 4. 09:02
Válasz erre
Maruder
Maruder

Sziasztok! Érdekelne hogy létezik e 1:72-es matricában ez a B-26 Maruder festés?
Köszi!
Üdv: Ronin
Némo 395959 2009. január 4. 00:20
Válasz erre
moki89!

Még utolsó leheletemmel:) azt tanácsolom neked hogy keresd meg Kormos Péter nevű egri makettező kollégát a B-17 ügyében.
Ő már sikeresen megbirkózott eme 1/48-as madárral és ha jól emlékszem ismét a munka asztalán van egy ilyen madár.
Nekem is kézségesen segített már B-17 ügyben.

Üdv.:
Németh Attila "Némo"
Némo 395958 2009. január 2. 21:34
Válasz erre
www.swannysmodels.com/B17G.html

Itt találsz hozzá érdekes dolgokat.
Rákeresel a gyártókra,a termék katalógus számára és megtalálod hogy gyártják-e még azt a terméket vagy sem.
Ezek után körülnézel a népszerűbb külföldi online makettáruházakban,mert az Eduard maratásain kívül szerintem kevés az esélye hogy bármelyik másik terméket megtalálod kis hazánk területén.
moki89 395957 2009. január 2. 21:22
Válasz erre
Szevasztok. Hozzájutottam egy 1:48as Revell B-17eshez és érdekelne hogy tudnék hozzá belső kiegészítöket szerezni? előre is kössz rem tudtok segíteni
pistike 395955 2008. február 21. 15:31
Válasz erre
Sziasztok!

A B-25-ösről szólván, azt meg tudná mondani valamelyikőtök, hogy a Revell által prezentált "Russell's Raiders" dekorációnak van tényleges "történelmi alapja", vagy csak egy merész svájci(?) grafikus álmodta ilyenre?
Mustang 395954 2008. február 7. 11:05
Válasz erre
Vagy a Halhatatlan szerelem Mel Gibsonnal, vagy a Pearl Harbour.
mindegyik filmen volt B-25.
bigboy 395953 2008. február 7. 09:09
Válasz erre
JÓ akkor. Joseph Heller A 22-es CSAPDÁJA,köszönöm.
bigboy 395952 2008. február 7. 09:06
Válasz erre
Jó akkor.Joseph Heller A 22-es CSAPDÁJAn ..köszönöm
Varjúbácsi 395951 2008. február 7. 08:39
Válasz erre
Könyörgöm figyeljetek a HEJESIRÁSRA!!! :-O
Nedudki
bigboy 395950 2008. február 6. 21:32
Válasz erre
Szevasz nézd meg a 22CSAPDÁLYÁT megéri.
Sziluboy 395949 2008. február 6. 21:26
Válasz erre
Háát, akkor marad a kevergetés. Majd világosítom amit megadtak, mert az nagyon élénk fűzöld lett. Humbrolhoz sajnos nem nagyon tudok hozzájutni. Azért köszi!
ChevyG 395948 2008. február 6. 21:12
Válasz erre
én a humbrol 101re esküszöm
üdv
Mustang 395947 2008. február 6. 21:10
Válasz erre
Hello Sziluboy

Szerintem keress pár képet a neten, vagy a youtube-on nézz meg pár filmet a B-25 inside el kapcsolatban. Nekem is ezek segitettek a B-17 belselyét elkésziteni. Ahogy észrevettem nem volt szinte egységes zöld árnyalat. Pl. a Memphis Belle-ben teljesen más árnyalatú volt a zöld belső mint amit fényképeket találtam a neten.
Keress egyet ami szinpatikus és hihető és keverd ki. Szerintem ez a legjobb és legmegnyugtatobb!

Mustang
Sziluboy 395946 2008. február 5. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!

Egy amerikai B-25 J belsejét szeretném lefesteni Gunze festékkel, mert nekem a Revell által megadott sántít. H58 vagy H312? Vagy esetleg valami más?
Farkaskoma 395945 2007. október 8. 16:34
Válasz erre
www.betah.co.il

aviation, vagy a keresőbe he-111, és töltsd le.
ChevyG 395944 2007. október 7. 23:49
Válasz erre
Wellingtonra gondoltál?

tudtommal csak ezek a cégek gyárottak Lancaster-t (fröccsöntött műanyag, nagyobb darabszámban):
72:
Airfix
Revell
Hasegawa
48:
Tamiya
jaffa 395943 2007. október 6. 21:59
Válasz erre
ChevyG 395942 2007. október 6. 20:35
Válasz erre
Sziasztok!

piacon van már a(z új) revell lancaster?

üdv!
ChevyG 395939 2007. február 5. 21:41
Válasz erre
Bombers.jpg méret: 198.1 KB
csak a 4 motorosaim:)
ChevyG 395938 2007. február 1. 22:49
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.