/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
zoli1989 371297 2010. január 26. 22:48
Válasz erre
Igen, én is PF-re gondoltam. Írtam is, csak nem a cserebere rovatba kellett volna. Ki is szedték :) Írtam azt is hogy érdekes a téma, mert a 1514 terepszínű volt akkor mikor szétvágták.
Az 51-nek szerinted melyik gép lehet(ett) a gazdája ? 510-es PF ? De az is terepszínű volt.
Monox 371296 2010. január 26. 22:08
Válasz erre
Az ott vázolt oldalszámok egy MiG-21PF-é (magam se tudom, hogy maradhatott meg ebben a formában, mert a gazdája valamikor terepszínű volt és a vágás előtti időszakban a gépen nem volt az összes szám felfestve), Megtörténhet, hogy a 6-os is PF-é az, de valami azt súgja, hogy az inkább a következő évben szétaprított MF gépekből való...

Nyuggertől bocsánat az évszám tévesztéséért, régebbről véltem emlékezni rá.
zoli1989 371295 2010. január 26. 20:42
Válasz erre
Sziasztok!

A cserebere rovatban vannak érdekes oldalszámok. Ti mit mondtok melyik gépé lehet?
Jobban értetek hozzá mint én. Lehet hogy hirtelen nem is írtam jót (sajna nem tudom utólag javítani). Nézzétek meg !
juge75 371294 2010. január 26. 12:43
Válasz erre
RonnieFrown 371293 2010. január 26. 12:20
Válasz erre
grasswax kukac yahoo pont com

Ezer Koszonet!
Nyugger 371292 2010. január 26. 11:50
Válasz erre
Szia,

Igen, kb. egy 2,6 MB-s képről van szó hova küldjem ? /majd ma este/

Üdv.
Nyugger
RonnieFrown 371291 2010. január 26. 10:00
Válasz erre
Szia Nyugger,
Szeretnem kinyomtatni a kepet A3-as meretben. Hajlando lennel megosztani velem egy nagyobb felbontasu verziot? Koszi.
Nyugger 371290 2010. január 26. 08:38
Válasz erre
Szia,

2009-ben én fotóztam Szolnokon.

Üdv.
Nyugger
Monox 371289 2010. január 26. 07:27
Válasz erre
A kép a 2008 májusi családi napon készült Szolnokon. És megesz a sárga irigység, hogy én önerőből sosem juthatok el oda...
RonnieFrown 371288 2010. január 25. 22:21
Válasz erre
171995_82895_egy_kis_nosztalgia
171995_82895_egy_kis...

Sziasztok,
Ezt a kepet par honapja talaltam ebben a topikban. Keresem azt az illetot aki a kepet csinalta.
Daala 371287 2010. január 25. 17:05
Válasz erre
A múzeum területe, a gumihangár mögötti terület.
romeo 371286 2010. január 25. 11:52
Válasz erre
mig23papa 371285 2010. január 25. 11:47
Válasz erre
Monox 371284 2010. január 25. 08:46
Válasz erre
Szép is volt itt bóklászni:) Volt benne valami borzongató, bár igazi rendetlenség benyomását keltette. Mégsem örültem neki amikor megszüntették és a terepet rendezték..
romeo 371283 2010. január 25. 08:16
Válasz erre
juge75 371282 2010. január 25. 02:33
Válasz erre
Ütegek, századok.
Elnézést, a tüzér vonal..
juge75 371281 2010. január 25. 02:30
Válasz erre
Ez Szolnok.
Híradó-telefon központ, valamint a bal oldalon a valamikori főiskolás ütegek épülete.
Ez a múzeum melletti területen van.
Ez a torony igazi villám vonzó, ha vihar volt, tutira bele csapott.
Ha bele csapott, nem volt telefon az alegységek felé (rendes telefon, nem TBK) reggelig.
mig23papa 371280 2010. január 24. 22:40
Válasz erre
romeo

Na és hol van ez a turkáló?
romeo 371278 2010. január 23. 21:40
Válasz erre
mig
mig

Itt lehetne "turkálni".
Zépisti 371277 2010. január 23. 18:41
Válasz erre
Köszi mindenkinek aki hozzászólt a témához!

Zépisti
Nyugger 371276 2010. január 23. 16:46
Válasz erre
Tibor !
2-3 nap különbséggel festették a gépeket, aztán érkezett az elöljáró és vége is lett a dolognak.
Tibor 371275 2010. január 23. 15:16
Válasz erre
Szevasztok!
Maximális köszönet a fotókért! Ez már döfi. Mennyi ideig voltak vajon fent a gépeken? Üdv.
mirazsmarci 371274 2010. január 23. 14:35
Válasz erre
Bocs, de a századra nem, csak a felfestés helyére asszociáltam! Kicsit már fáradt voltam a 12 órás éjszakai meló után másnap este...:)
PETI 371273 2010. január 23. 12:23
Válasz erre
5091

UM
5091
9309

MF
9309
9311

MF
9311
9515

MF
9515
9603

MF
9603

Én még ezekről találtam képet.
zoli1989 371272 2010. január 23. 11:34
Válasz erre
DSCF9313
DSCF9313
_IGP0973
_IGP0973

A szolnoki 9309-es MF-en is látszik.
Nyugger 371271 2010. január 23. 11:16
Válasz erre
MiG-21MF-9603 LHPA RP obj. 0
MiG-21MF-9603 LHPA...
MiG-21MF-9603 LHPA RP obj. 1
MiG-21MF-9603 LHPA...
MiG-21UM-0465 LHSN
MiG-21UM-0465 LHSN
MiG-21UM-5091 LHSN
MiG-21UM-5091 LHSN

Sziasztok,
1989 májusában festették fel a Dongó emblémát a század repülőgépeire két lépésben, mert a század gépeinek egy része Lengyelországban volt lővészeten. Összesen 11 db
MiG-21MF-re és 3 db MiG-21UM-re került fel ez az embléma mely a Peti képén 0158 UM-n látszik legjobban /ez a gép Kecelen van/. A festést végzőkkel beszélgettem régebben, az elmondásuk szerint ill. ismereteik szerint nem készült felvétel anno a gépekről, sajnos. Ennek több oka is lehet, pl nem volt fényképezőgépük, /!/ nem volt szabad fotózni a reptéren és Ők mégiscsak hivatásos katonák voltak és nem spotterek. A gépek egy része a festés után ipari n.javításra ment ezért a PG-ben lemaratták a festését, egy része szétvágásra került. Napjainkban a 3 UM-n ill. a Pápán álló 5 db MF-n lehet látni a lefestett Dongó jelzést. Ismereteim szerint 2 db MF-re került fel a Puma jelzés ilyen méretben, de erről nincs megbizható információm vagy felvételem.
A matricázás az már egy teljesen más dolog, időben és típusban is.
PETI 371270 2010. január 23. 10:19
Válasz erre
0158

UM
0158
9507

MF
9507

:)
PETI 371269 2010. január 23. 10:13
Válasz erre
Tibor 371268 2010. január 23. 07:54
Válasz erre
Szia!
Fotó, dokument eszty? Mutass legalább egyet, légyszíves.
Üdv.
mirazsmarci 371267 2010. január 22. 21:33
Válasz erre
Szia!

A kabin alatt, közvetlenül az oldalszám mellett, azzal egy sorban, a pompázsgátló nyílása előtt.

pl. 9507,9515, 9603
Zépisti 371266 2010. január 22. 19:52
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni!Olyan fotót keresek amelyen látható ,hogy hova ragasztották fel a kecskeméti migekre a PUMA századjelvényt.Arról van információ,hogy az újonnan alakult PUMA századnak hivatalosan nem engedték a századjelvény felfestését a huszonegyesekre de néhány gépre felkerült a matrica változat.A lajstromszám mellé a kabin alá valahova.Jó lenne tudni a pontos helyét és a kérdéses gép(ek) lajstrom számát is.

Köszi a segítséget!

Zépisti

PUMA Makettklub Kecskemét
Rob79 371265 2010. január 19. 10:40
Válasz erre
Nyugger persze! Bocsánat az y kimaradt!
Rob79 371264 2010. január 19. 10:40
Válasz erre
Köszi Szépen Nugger az alapos ismertetést! azt hiszem most már mindent tudok... :-)))
Nyugger 371263 2010. január 18. 20:01
Válasz erre
Szia Rob79,
1961-2000: 39 évig voltak hadrendben Mo.-n a MiG-21-s típus klf. változatai.
A sziluettek a felső sorban balról->jobbra MiG-21F-13, MiG-21PF, MiG-21MF, MiG-21bis. Alsó sorban b->j MiG-21U 66-400-s és a 66-600-s változata valamint a MiG-21UM.
búza 371262 2010. január 18. 18:55
Válasz erre
Szia Monox!
547. (összes addigi javítás) Ez mire vonatkozik? Mert pl. vadászgépből több volt, javított repülő szerkezetből ( MI-8, MI-24, MI-2, MIG-15, stb.) pedig jóval több. Egyébként meg talán egyszerűen kinevezték annak, sajtó, pogácsa, üdítő, esetleg fogadás valahol, pápai polgármester a hátsó ülésben az elszállításnál, Kositzky az elsőben, szóval REKLÁM! Van ez így máshol is! Anno november 7.-én ágazat kiváló vállalata voltunk, január elsején meg Pestvidéki Gépgyár felszámolás alatt! Lehet, hogy a dátumok nem pontosak, de a tények azért azok.
Üdv: Búza
Monox 371261 2010. január 18. 17:45
Válasz erre
Én viszont úgy tudom, hogy az 500-dik javított 21-esre vonatkozott a szám. Persze nem 500 gép javításra, hanem az 500.-dik ipari javításra. Bár Zsák Ferenccel beszélgetve ez a szám semmiképp nem stimmel. 4 féle esetleges magyarázat lehett, hogy miképp jöhetett ki a szám de tény, hogy első esetben 547. (összes addigi javítás), a másodikban 486 (összes addigi MiG-21-es javítás) és két másik adattal való egybevétellel sem volt az 500.-dik javítás sem a gép, sem a PG-DR.Rt történetében.

Máig talány tehát, hogy miképp lett a jelvény jogos gazdája a 905-ös.

És mást sem értek. Ismerteim szerint a MiG-21-es gépeinken nem végeztek sosem üzemidő hosszabítást.

Vagy mégis?

Csak azért, mert a több gépünk többet repült 2000 óránál, miközben 1800 óra után esedékes ipari javítást ismereteim szerint egyik MiG-21UM gépünknél sem végezték el.
Rob79 371260 2010. január 18. 17:43
Válasz erre
Amúgy szia Laci "bácsi"(Rumcájsz52)! Olvastam az adatlapod, akkor te biztos emlékszel a 6264-esre, aminek nagyjavítás után nemsokkal kitört az orrfutója! Én ugyan nem láttam élőben, de ahogy mesélték nem semmi lehetett... Ha jól emlékszem még a Top Gun egyok számában pont erről a gépről szólt egy cikk, ahogy végigkísérik a feljavítást, festés meg minden.
Rob79 371259 2010. január 18. 17:36
Válasz erre
P1000505
P1000505

Köszönöm a megerősítést mindenkinek! Egy másik érdekes "adat" a 907-es orráról! Ezt talán könnyebb kitalálni mit jelent...
Rumcájsz_52 371258 2010. január 18. 16:55
Válasz erre
Rob79
Jól gondolod, 500.-ik nagyjavított gép volt a PG történetében, de nem 65-től, hanem 52-től, a céget ui. akkor alapították.
Üdv R.
mirazsmarci 371257 2010. január 18. 16:16
Válasz erre
Szia

Jól gondolod, 98-ban, az utolsónak beérkezett 2 db UM-mel meghaladták az 500-ik 21-es nagyjavítást.
Rob79 371256 2010. január 18. 16:09
Válasz erre
Talán a pg-ben nagyjavított gépek száma lehet, a fennállása alatt... 1965-98 között, ha jól tévedek.. :-)) Jelen gép volt az 500-adik. Valószínűleg, de úgyis megkapjuk a kiigazítást! Én is kíváncsi vagyok jól gondolom-e?
Sennás 371255 2010. január 18. 15:49
Válasz erre
Szeva ROB79!Igen lassan ez már "trabi kék".Leplezni kéne a tudatlanságomat de csak megkérdem mit takar az "500"?nemigen repült óra de nem is darabszám vagy javitott gép?Segitenél!Köszi.
Rob79 371254 2010. január 18. 11:23
Válasz erre
P1000500
P1000500
P1000498
P1000498

Szia Sennás és VO101Papi! Ma már a kékhez sem nagyon hasonlítanak a színek... Egy kis érdekesség a 905-ös oldaláról... Én pont 98-ban voltam katona Kupon, és még én diktáltam anno az IFF-ről a 905-ös tököli "razgonyt"... Már nem most volt ez sem...
Kamovos 371252 2010. január 16. 20:37
Válasz erre
Szia Sennás!

Ezzel számolni kell!
Ez Magyarország!

Üdv: kamovos
Kakukk 371251 2010. január 16. 20:29
Válasz erre
Köszönöm a fotókat migi.
Én nem makettezek,oldalnézeti rajzokat csinálok főleg repülőgéprekről.
Jelenleg egy mig21Um van készülőben.Ezekre egy angol kollégának van szüksége.
migi 371250 2010. január 16. 20:04
Válasz erre
Milyen méretben gondolod megcsinálni ? mert 1/32 matricám van hozzá .
migi 371249 2010. január 16. 19:50
Válasz erre
Mig-21_37
Mig-21_37
mig21mf-53
mig21mf-53
mig21mf-55
mig21mf-55

Hirtelen ennyim van .
Sennás 371248 2010. január 16. 19:21
Válasz erre
Szeva Janibá!valamennyire érthető az érvelés csak ha ilyet odaviszel egy versenyre jobb esetben hülyének néznek{hiába odateszel 1 eredeti képet} rosszabikban betesznek a junior kategoriába.
Kakukk 371247 2010. január 16. 19:11
Válasz erre
1233911
1233911

Sziasztok!
Tud vki erről a gépről még több fotót adni?
VO101_Papi 371245 2010. január 16. 00:12
Válasz erre
2252
2252

Hali!

Azok a PG-ben legutoljára nagyjavított UM-ek 904, 905, 906, 907, valszeg azokon már más márkájú festéket használhattak, mint az elődökön és ezért kékül, vagy csak még nem érte el azt a kort a festék, és ebben a stádiumában éppen kékes-zöld bár érdekes, hogy hátul jobbról a második az NDK-ás festésű mellett nem kékült be, de az is lehet, hogy az nem a 904-es, hanem a 096-os
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.