/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
csibibacsi 547194 2013. december 3. 13:30
Válasz erre
MF kabin 1
MF kabin 1
MF kabin 2
MF kabin 2

Üdv!

A 4+-ban ezt találtam
migi 547193 2013. december 3. 12:58
Válasz erre
Ugye viccelsz ? több száz kép van fönt a neten a kabinokról , A Szolnoki gép az felújított , arról is rengeteg képet találsz .
mykman 547188 2013. december 3. 11:04
Válasz erre
Koszi a sok eszrevetelt mindenkitol. Tudnatok felrakni vagy linkelni magyar mf muszerfalat ? Nekem nem igazan van ilyesmim es nem is ertek hozza.

migi , szerintem az alapszin a sotetebb aluminium szin ami a sarkokban latszik. Erre fujtak a vilagosszurket es utanna a zoldet ami a gondola tetejen valik le. Legalabbis a fotorol ezt veszem le. A szolnoki 9512 os gep az felujitott vagy eredeti festesu ? Azon gondolkozok hogy azt veszem alapul a festeshez.
migi 547180 2013. december 3. 08:22
Válasz erre
Csepel 131
Csepel 131

Szia
El kell döntened hogy a gép melyik időszakáról akarsz építeni , mikor nyers fémszínűen megérkezett ,vagy már a felújítás után mikor alapszintre lett átfestve .Az én képemen egy Felújított gép aknáját láthatod , de alatta ott a régi világos szürke szín ,vagy a gyári lemez ? ,én úgy tudom és amit láttam , ott azonos a szár az akna színével,
albatrosz 547178 2013. december 3. 05:30
Válasz erre
Üdvözletem Mindenkinek!

Már volt kérdésem az alumínium színű magyar Mig-21 MF kapcsán. Most újra elbizonytalanodtam. Eddig a futómű aknák színéről azt olvastam, hogy valószínűleg RLM 2 árnyalatúak voltak. De most láttam a fórumon Migi által feltett képen, hogy inkább kékes szürke volt. Ugyan ez a problémám a futószárak színével is. A szolnoki repülőmúzeum képein ezek az árnyalatok nem egyértelműek. Valamint minden képen más és más az orrkúp színe is pedig arról azt olvastam, hogy nem tudta kiszívni a nap az anyagminősége miatt.
Előre is köszönöm a válaszokat!

Keresztes Béla
búza 547168 2013. december 2. 21:34
Válasz erre
Ok, kösz, de eredetileg a magyar alumínium színű gépekről volt szó.
Nyugger 547167 2013. december 2. 21:27
Válasz erre
Új navigációs rendszert kapott a gép ezért látod ott az RSZBN műszert.
Szombaton viszek a fejlesztésről egy kis leírást.
búza 547166 2013. december 2. 21:25
Válasz erre
Kíváncsivá tettél! Már 99,5%-ig kész a festési anyag, erre tessék, egyújabb variáció!
Nyugger 547165 2013. december 2. 20:59
Válasz erre
Sziasztok !
A 21MFN-t csak a csehek használták.
Természetesen szombaton megyek az RBK-ra.
Viszek egy 'majdnem biztosan' hamis 21U festési rajzot.
búza 547162 2013. december 2. 20:51
Válasz erre
Szia Laci!
Mykman magyar gépről kérdezett!
A makettezést irígylem egy kicsit! A többit szóban, vagy magánban! Sokat haladtam a terveim megvalósításában, volt időm bőven!
Üdv: Búza
migi 547159 2013. december 2. 20:38
Válasz erre
Szia Gabi
Igen de itt a különbség volt a lényeg nem a hova tartozás , az már egy másik kérdés volt , egyenlőre még fogalmam nincs , jelenleg itthon ülés van és makettezés , elvileg csütörtökön kezdünk egy melót , de az se biztos .

Szia István
Ha jól tudom azokat a MFM változatot csak a Csehek használták ?

üdv:migi
búza 547157 2013. december 2. 20:34
Válasz erre
Szia István!
A jobb oldali képen a fékkarnál egy RSZBN-es irányszög rendszer műszere van, ezért még csak nem is MF változat szerintem, legalábbis nekünk ilyen nem volt, csak AP-ben! Szerintem, ha valaki magyar gépet szeretne akkor bőséges infórmáció áll rendelkezésére.
A kérdés Neked is áll: szombaton látlak? Sokat kellene beszélgetnünk!
Üdv: Búza
ui: Törjek diót? :-)))
búza 547155 2013. december 2. 20:28
Válasz erre
Szia Laci!
Tanulni szerettem volna, mert én az eltöltött 17 év alatt talátam eltérést a sorozatok között, de azt makettező nem fogja megcsinálni, annyira nincs értelme. Nekünk szerintem egyféle változatú kabinbelsőnk volt, a színben tértek el, de azt már itt kielemezték. A mykman által feltett képek egyike sem magyar gépről szól, pedig a neten rakásra van róla kép.
Szombaton látlak?
Üdv: Búza
Nyugger 547153 2013. december 2. 20:26
Válasz erre
Szia Gábor !
NATO kompatibilissé építettek át kb egy századnyi MF-et, így lett a 21MFN a változat neve. Főbb változások : szabadon hangolható rádió, IFF. Ezért más kabin kinézete.
Nyugger
mykman 547140 2013. december 2. 18:12
Válasz erre
www.helmo.gr/gallery2/d/90734-1/COCKPIT+DIFFERENECES.jpg
itt latszik a 2 keszlet kozti diferencia. a hud alatti resz teljesen mas.
migi 547133 2013. december 2. 17:09
Válasz erre
eduard8231reviewbg_5
eduard8231reviewbg_5

Szia Gabi
Én se tudtam , de rákerestem a Eduard Mf készletére , és ott két féle műszerfalat kapunk , gondolom hogy ez a korai és a késői változat ,
üdv: migi
búza 547131 2013. december 2. 16:58
Válasz erre
Sziasztok!
Elárulná valaki, hogy mit jelent az MF esetében a "régi" és az "új" kabin?
A színt, vagy valami mást?
mykman 547123 2013. december 2. 12:03
Válasz erre
Azt elfelejtettem leirni hogy ez akrillal mukodik , enamellel nem probalnam ki.
mykman 547122 2013. december 2. 12:02
Válasz erre
Koszi a tippet !
Egyszeruen at lehet fujni a festett maratast , a modszerem:
1 , klear vagy mas akril fenyes lakk
2 , lefujni a kivant szinnel az egesz maratast , persze nem art lemaszkolni durvan a nem lefestendo alkatreszeket.
3 , par percel kesobb siman fogpiszkaloval le lehet kaparni a friss festeket a maratasrol es maris ugy nez ki mint a gyari csak mas alap szinnel. valojaban szebb is mert nem raszteres.
migi 547120 2013. december 2. 11:59
Válasz erre
A mi van a dobozban topikban láthatsz egy MF kabint , pár perces eltéréssel fotózva ,
migi 520766 2013. január 3. 21:01
Tibcsi 547118 2013. december 2. 11:49
Válasz erre
A kabinbelső színével kapcsolatban: próbálj meg az Eduard maratás színéhez hasonló színt használni, mert sokkal rondább, ha elüt a maratás színe a festéstől, mintha nem teljesen pontos a szín, de egységes.

Az MF-ek kabinbelseje inkább kékes, a bis-eké zöldesebb. De a nagyjavítások során, ha elfogyott a gyári festék, Wallkyd zöldből kevertek ki valami hasonlót, az AS szabvány alapján... :)

A natúr fémszínű MF-eknek valószínűleg még eredeti kabinszínük volt. De ha már zöldesre fújtad, akkor már ne bántsd. A maratások alól nem sok fog kilátszani... :)
mykman 547117 2013. december 2. 11:34
Válasz erre
Ilyen :

www.eduard.com/store/out/pictures/3/648036_3.jpg
koszi az aknas kepet migi! :)
Jol tudom hogy a kabin inkabb zoldesebb ezeken mint az eduard maratas szine?
Mondjuk mar lefujtam zoldesre ugyhogy keso banat ha nem passzol :)
migi 547115 2013. december 2. 11:03
Válasz erre
Kép 185
Kép 185

Szia
Ahhoz tudni kéne milyen az a késői kabin , az akna kékes szürke volt ,
mykman 547114 2013. december 2. 10:51
Válasz erre
Sziasztok !

A segitsegeteket szeretnem kerni .Letezett magyar mig-21mf aminek az eduard kesoi kabinja volt ? Natur aluminium szinure gondoltam. A futomuaknak milyen szinuek voltak ezeken a gepeken , szurke vagy zold ?

Koszi
Mykman
Anubis02 546343 2013. november 20. 15:58
Válasz erre
Tibcsi 546340 2013. november 20. 15:46
Válasz erre
Teflonszürke MF nem volt... azok a bis-ek voltak újkorukban.
Szabi77 546338 2013. november 20. 15:44
Válasz erre
Anubis02!

Zöld:Humbrol 30,vagy 149
Barna:Humbrol 83
Kékesszürke:Humbrol 65

A teflonszürkéhez a kódok az előző oldalon le vannak írva!
Szabi77
Anubis02 546335 2013. november 20. 15:05
Válasz erre
Sziasztok!
Tudom,hogy lerágott csont, de tudnátok nekem adni MAGYAR MF-re lehetőleg Humbrol vagy akár Gunze szinkódokat?
Üdv. Anubis

negev007@gmail.com
búza 546267 2013. november 19. 16:03
Válasz erre
545517_490257157673376_511701226_n
545517_4902571576733...
8204-09
8204-09
Szolnok 137
Szolnok 137
MIG21s55
MIG21s55

Szia!
A turbina utáni rész.
Üdv: Búza
juge75 546264 2013. november 19. 15:19
Válasz erre
Szia!
Bár elég régen, de elég sok KP-21 készletet építettem/átépítettem.
Utánégető: Alufólia, rézlemez, vékony sztirol hengerpalást az átmérőnek megfelelően, majd annak egy részéből, kialakítottam a fúvókákat, szűkítő rendszert úgy, hogy bevagdostam egyforma részekre a mozgó részt, és meg hajlítottam befelé.
Kabintető: Elöl a szélvédő-törzs átmenetnél hibádzik egy pici darab, azt 1-es sztirolból készítettem, a többi helyen sokat csiszoltam, illesztettem, száraz próbáltam.
Bár sokan nem szeretik, de a szárny-törzs találkozásnál, valamint a gerincnél a rést
Neoflex-el tömítettem úgy, hogy Cellux-al leragasztottam a mintázatot, felkentem az anyagot, majd oldószeres papír zsebkendővel egyenletesen elsimítottam a felületet, végül lehúztam a Cellux-ot.
Hátul, a vízszintes vezérsíkoknál reszelővel alakítottam ki a szintén hiányzó kiömlő-törzs közötti kilépő élen levő cakkokat.
Matthias 546259 2013. november 19. 14:48
Válasz erre
Sziasztok!
Tippeket kérnék arra, hogy a Kp mig-21-n hogy tudom eltüntetni azt a baromi nagy "lépcsőt" a szélvédő és a törzs csatlakozásánál, és a többi résre kinek mi a módszere a kabintető környékén. Illetve, hogy mivel nincs benne utánégetőtér így azt ki hogyan szokta pótolni házilag? Esetleg ne-e tudnátok fényképet feltenni a kérdéses részről(mármint a hajtóműkiömlőről?)
Segítségeteket előre is köszönöm.
Levix 545823 2013. november 13. 20:51
Válasz erre
MF MFN építés

lietadielka.blogspot.hu/2013/11/mig-21mf-mig-21mfn-fishbed-rv-aircraft.html
SzMT kész
lietadielka.blogspot.hu/search/label/MiG-21SMT

A bis MF összehasonlítás a régi plasticwings weblapomról van. Én fotóztam Pápán a kivonásuk után.
denkmeyer 545776 2013. november 13. 07:31
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy mi újság van a ,,budaörsi" migekkel?

D
PETI 545754 2013. november 12. 20:38
Válasz erre
Még annyit, hogy általában akkor szoktam belefolyni ilyen vitákba, ha épp ismerem az adott típust. Felőlem állíthatod, hogy jó ez, a te döntésed.
PETI 545751 2013. november 12. 20:36
Válasz erre
Szia Zoli!

Olvasgassad szépen a fórumot, nézegessél képeket és ott lesz a "kézzelfogható" válasz. Már többen leírták, belinkelték az észrevételeket.

Üdv
Csaszi 545742 2013. november 12. 19:36
Válasz erre
21
21

:) Tudom, de az alakhibát nem tudtam, milyen jellegű... :)
Mindegy, nekem új, nem nagyon van időm foglalkozni a makettezéssel...
Így is 12 éve építem a Fujimi 21-esem, de még mindig nincs kész... :)
búza 545731 2013. november 12. 18:52
Válasz erre
Az évek, meg a tapasztalat! Egészségetekre!
Búza
Zoli 545729 2013. november 12. 18:14
Válasz erre
Eddig ez az egyetlen használható ötlet!
z
búza 545728 2013. november 12. 18:08
Válasz erre
Hívd meg őket egy sörre! Az kézzel fogható és általában szeretik is! És utána széllel szemben is tudsz! :-)))
Zoli 545712 2013. november 12. 16:00
Válasz erre
Szia,
Tudom tudom, de szeretek széllel szemben hugyozni...
Csak szeretnék végre valami kézzel foghatót kicsikarni a népségből, de hiába...
z
búza 545711 2013. november 12. 15:03
Válasz erre
Csaszi 545703 2013. november 12. 12:08
Válasz erre
Sziasztok
RV megépítve...

www.britmodeller.com/forums/index.php

Tényleg torz, eddig nem tudtam miről van szó..

Csaszi
piratvitorla 545696 2013. november 12. 08:03
Válasz erre
Sziasztok
Azért elég érdekes számomra, hogy sok tekintetben a nyolcvanas évek szocialista iparánál, számítógép nélkül, hagyományos eszközökkel készült a formailag legjobb 21-es, ami ráadásul a többihez képest "filléres"...
üdv
mirazsmarci 545686 2013. november 11. 22:44
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már ennyire belefolytatok ebbe a 21-es vitába, pár sorban leírnám gondolataimat.
Nagy várakozás előzte meg a 23-as után a 21-esek megjelenését, de az első részletfotókon már többünknek szemet szúrt a makett orr részének fura alakja. Azóta sikerült börzén a dobozba is belenézni, és néhány barátommal egyetemben alakhibásnak találtuk a törzset. A törzs hátsó része szerintem eléggé "szuhojosra" sikerült (Su-22M3). Több alkatrész nagyon "Fujimis" , mint pl a futóművek, amelyek eléggé hosszúak. Nem tudom, hogy ezt kijavították-e az RV-n. A makett ezek mellett kétségkívül nagyon szép, engem főleg a futóaknák szárny alatti részének a kidolgozása fogott meg.Talán az lenne a legjobb megoldás, ha az ember szerezne egy KP törzset, és azt házasítaná össze az RV részleteivel, meg a szárnyaival. Bár még így is lehet, hogy némi házi munkára, vagy kiegészítőkre is szükség lesz..
Én még most is úgy látom , hogy egy KP makettből a legcélszerűbb kiindulni, és a megspórolt kb 5000 Ft-ból futtya bőven kiegészítőkre, ill. más makettekből átvett részletekből építkezni, ha az ember MF makettet akar építeni.
Én speciel erősen gondolkozom azon, hogy egy börzén ha sikerül olcsóbban beszerezni egyet, akkor a jól sikerült alkatrészeket felhasználnám más 21-esek építésénél.
Kuolema 545683 2013. november 11. 22:32
Válasz erre
Sziasztok!
Látom azért itt vagytok egy páran, akik alaposan áttanulmányozták már a kályhacsöveket. Az Eduard 48-as Migek mennyire pontosak? Szeretném tudni, hogy mire számíthatok az építés során. Nekem idáig nagyon szimpatikus kis készlet. Előre is köszönöm a felvilágosítást :)
Üdv.: Kuolema
rrobbie 545682 2013. november 11. 21:54
Válasz erre
Zoli, ne küzdj, nincs értelme! :) Mindig lesz egy, akinek más az ízlése, vagy sokkal okosabb...
Időhúzás az egész! ;)
Zoli 545680 2013. november 11. 21:28
Válasz erre
Szia,

Erre számítottam...
A lényeg szerintem, hogy mindkét makett (Zvezda és RV) hasonló hibákkal rendelkezik, csak épp ellentétesen.
Zvezda:
- törzs picit rövid és szélessége picit kisebb (kb 1mm), az orra egyenes (hiányzik az íveltség), a törzsvég felül szintén egyenes és alacsony, le van csapva,
- szárnyak és függőleges vezérsík nagyjából jók, utóbbi rajzolatai rosszak,
- vízszintes vezérsíkok és kabintető nagyjából jók,
- a főfutó-aknák kb 1,5mm-rel hosszabbak.
RV:
- törzs hossza jó, csak az orrfutó mögötti plusz 2mm-t ki kell vágni és pótolni kell a végéről hiányzó szintén 2mm-t, a törzs magassága az orrnál picit nagyobb (kb 1mm) és a törzs szélessége is kicsit nagyobb (kb 1mm), az orr helyesen ívelt (a kelleténél picit jobban), az orrgyűrű kétszer hosszabb a kelleténél, a törzsvég a függőleges vezérsík alatt kicsit púpos,
- szárnyak és függőleges vezérsík nagyjából jók,
- vízszintes vezérsíkok és kabintető rosszak, mindenképp csere,
- a főfutó-aknák közel 1mm-rel hosszabbak.

Nálam ezek a fontos dolgok, a többi eltérés jelentéktelen.
A kereteken ránézésre megállapítani az RV hibáit a törzsvég púposságát leszámítva nem könnyű. De azt állítani, hogy láthatók, nagy merészségre vall.
A tudományos leírásokat nem találtam, lécci homályosíts fel, köszönöm! Minden tudományos, tényekkel alátámaszott dolog érdekel, ne kímélj!
z
PETI 545672 2013. november 11. 20:19
Válasz erre
Szia Zoli!

Nem támasztom, semmi értelme. Volt kinyitva a doboz előttem, kereteken is látszik a hibák egy része, de a lényeg, hogy összerakva ordít az alakhiba. Ennyi. Az előttem szóló urak szerintem leírtak tudományosan mindent. :)
Zoli 545654 2013. november 11. 13:59
Válasz erre
Szia,
A félreértések elkerülése végett említem, hogy nekem az RV SMT van meg, arról írtam, de szerintem a gerincet leszámítva a törzs megegyezik az MF-fel.
A hibákat felsoroltam, rossz a kabintető és a vízszintes vezérsíkok, van a törzsben plusz 2mm, meg az orra picit tömpe, de nem annyira, ahogy emlegetik (a lényegtelen hibákat nem írom le, felesleges). Nekem megvan a makett, és nem győzködöm magam, hogy jó, mert nincs szükség rá, nem akarom eladni. A többi súlyosan hibás makettemet nem tartottam meg, de ez nem olyan vészes, hogy el kéne adnom. Neked megvan vagy volt a kezedben? Valahogy támaszd alá az általad leírtakat, tényekkel! Hol, mennyire torz, és nem kicsit?
Condor UM-et sose fogok építeni. Megvan a Bilek, az talán jobb, mint a többi.
z
PETI 545628 2013. november 10. 21:12
Válasz erre
Hali!

Az a helyzet RV MiG-21 ügyben, hogy furcsa mód mindenkinek megakad a szeme az összerakott maketten. Persze, mert ordít, hogy torz az egész. És nem kicsit!
Az lehet a vita oka, mint a jó öreg 100-400-as teleobi ügyében: akinek nincs, az szidja, akinek van, az meg imádja. Aki már megvette az RV-t, az próbálja meggyőzni magát, hogy jó az. Jó is, ha neki jó, akkor hajrá! De nem jó, az az igazság. Szegecselés ide, részletek oda.
Az meg a másik dolog, hogy nagyon nagy a felelősség egy ilyen makettgyártón, hogy mennyire tolja el a típust. A makett gyártók többsége ugyanis nem fogja betervezni az MF-et, mert már van a piacon, igaz, hogy egy gyengécske próbálkozás.

De nem is ez a makettezés. Építsetek Condor UM-et, ott nincs sok alternatíva! Van még a Kopro, aminek szép a kabinteteje, és kb. ennyi. :) Se RV, se Zvezda. És szép UM-et lehet belőle csinálni, csak makettezni kell. Ja és ismerni a típust.

Üdv

KP
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.