/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
búza 541097 2013. szeptember 3. 20:40
Válasz erre
Akár repülhette is. Született: 1932. május 30.
": 1950–1951-ben Szentkirály-szabadján, a 24. Vadászrepülő Ezrednél századparancsnok-helyettes, 1951-ben a 25. Repülőhadosztálynál megbízott hadosztályparancsnok helyettes. 1951–1952-ben Kunmadarason Hadosztály repülőtechnikai szemlélő, MIG-15 típusú repülőgépre elméleti, gyakorlati átképzés, parancsnok-helyettes. 1956–1960-as években Taszáron megbízott hadosztályparancsnok-helyettes. 1960 és 1965 között Sármelléken, majd Pápán a 47. Honi Vadászrepülő-ezred parancsnoka. 1965-től 1973-ig Veszprémben, az 1. Honi Légvédelmi Hadosztálynál repülőfőnök. 1973 és 1978 között a Magyar Néphadsereg Repülőfőnökségnél légierő harckiképzési osztályvezető."
Rumcájsz_52 541094 2013. szeptember 3. 20:18
Válasz erre
Szia Chance
Az összes Mo.-ra érkezett 21bisz eredeti gyári festése a fő felületeken teflonszürke volt, a törzs orr-gyűrűje kicsit barnás olajzöld (kb USA olive-drab), az orrkúp és az egyéb antenna-borító műanyag-felületek élénk-zöld vagy sötétzöld színűek(volt olyan, hogy még egy gépen is többféle zöld árnyalat volt!).A törzs hátsó része a vizszintes vezérsík elejétől hátrafelé festetlen, picit sárgás natúr alumínium-szín, a leghátsó rész, a fúvócső burkolata szintén festetlen, de barnásra égett hőálló acél volt. A felségjel persze csillagos volt, a szám csak a sarkain kerekített szögletes változat volt. Ha türelmesen visszakeresel ebben a topikban, találsz néhány fotót.
Üdv R.
Chance 541093 2013. szeptember 3. 19:54
Válasz erre
Sziasztok!
Tud-e valaki segíteni abban, hogy a Magyarországon 1975.07.15-én először repült bisz
( oldalszáma 3745, repülte Paár Ferenc alezredes) festése milyen volt? Az ismert kamo, vagy alu- esetleg valami más? Illetve az oldalszám típusa a szögletesebb, vagy a kerekebb verziójú volt. A dátumból kiindulva, a felségjel csillagos lehetett. Remélem jól gondolom.
Kérem ha valakinek van infoja ossza meg velem. Előre is köszönöm.

Chance
Tibcsi 540940 2013. szeptember 1. 18:47
Válasz erre
migi 540939 2013. szeptember 1. 18:39
Válasz erre
Szia
Igen jól emlékszel ,
üdv: migi
Tibcsi 540938 2013. szeptember 1. 18:32
Válasz erre
Sziasztok,

A magyar ezüst/natúrfém "festésű" MiG-21PF-ek kabinbelseje ugye szürke volt, és fekete a műszerfal?

Jól emlékszem?

Tibcsi
Miggyuri 540381 2013. augusztus 24. 12:33
Válasz erre
Keresek 1/48-as főfutókat MiG-21 MF-hez biszhez. A dolog sürgős volna!
Rumcájsz_52 540315 2013. augusztus 23. 17:12
Válasz erre
Hali
Kívülállóknak lehet hogy vicces, de nekem "kicsit" blődli a film. Földön állva ill. nyitott futóműveknél az orrfutó kinti helyzetjelző mikrokapcsolója blokkolja a gépágyú elsütését. Nem véletlenül, mert ha mégis kimegy egy sorozat, az telibe fogja találni az orrfutószárat, és a gép orra esik. Ez egyszer megtörtént a valóságban is, a tököli 525. Vadászezred egyik gépén zárlatos lett az említett mikrokapcsoló, és rep-előzetes közben az Akku-főkapcsoló felkapcsolásakor eldurrant a GS-23 és kilőtte a gép alól az orrfutót. A GS-nek egyébként más a hangja is, a négyes sorozat egyetlen nagy csattanás volt.
Üdv R.
Cébés 540305 2013. augusztus 23. 16:20
Válasz erre
Ez az értelmetlen videó a Kossuth Lajos Szakkozépiskola tanműhelyében (telepén)
a szabadkikötőnél készült.
Ha jól tudom vízfestékkel festették át a gépet.
Levix 540278 2013. augusztus 23. 09:27
Válasz erre
A fotós, aki csinálta a képeket. Helyszín: Hungary Off Airport

www.airplane-pictures.net/member-profile.php
https://www.facebook.com/pages/COYOTAK-PICTURES/129238347117733


Valaki felismeri a helyszínt?
https://www.facebook.com/media/set/
Levix 540277 2013. augusztus 23. 09:14
Válasz erre
Nem, dehogy zavar a pontosítás. Csak nem bántsuk már az Eduardot amiatt, hogy nem PFM van a filmben :).
KapusiZoli 540264 2013. augusztus 22. 21:26
Válasz erre
Hol készülhetett?0:21-nél egy magyar felségjelzést lehet látni.
Cébés 540263 2013. augusztus 22. 21:23
Válasz erre
Ezt a videót nem nagyon tudom értékelni...
Lenyűgöző ahogy odacsukja szerencsétlen nyúl fülét."gratulálok"

G
Rumcájsz_52 540242 2013. augusztus 22. 17:57
Válasz erre
Szia Levix
Engem nem zavar a poénkodás, de a pontosítás se zavarjon senkit, mert azért az se nagy baj, ha valaki eligazodik a 21-esek között(nem könnyű, pedig nekem szakmám a repülőgépszerelés, régebben hivatalból is "illett" tudnom a tipusváltozatokat, meg hobbim is)
Üdv R.
Nyugger 540220 2013. augusztus 22. 12:15
Válasz erre
ha esetleg már ismert akkor bocsi...www.youtube.com/watch
Levix 540206 2013. augusztus 22. 08:59
Válasz erre
Most komolyan, fiúk! Ez egy reklám. A 21-es család újabb tagját adják ki. Simán belefér, hogy a filmhez egy MF-et találtak. A poén a lényeg! :)
Rumcájsz_52 540193 2013. augusztus 21. 20:58
Válasz erre
Jómagam is volt PG-s vagyok, de sárkány-hajtóműves, a kábelezéssel így szakmailag nem sok dolgom volt. Viszont, mivel négy magyar pilóta is kapott külön kiképzést a Szu-ban atombomba bevetésére, szerintem nem boszorkány-seprűkről hajigálták volna azokat, így nyilván megvolt a kábelezés a mi gépeinkben is, ha talán nem is mindegyikben (pl. a fényszóró/felderítő-fényképezőgép cseréje is csak a 0-ra és 5-re végződő gépszámoknál volt kábelezéssel lehetővé téve). Az atombomba spec-függesztője és kezelőpanelje is nyilván jó mélyen el volt dugva valamelyik fegyveres-raktárban, és elég volt ehhez titokban néhány fegyverest kiképezni, nem az egész légierőt.
Üdv R.
varobee 540192 2013. augusztus 21. 20:32
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő választ halottam már erről a kapcsolópanelről, de még képen nem láttam, csak az R panelját. Azért érdekes, hogy a cseheknél az MF-en rajta volt, ráadásul még kivonás után is otthagyták. Nálunk még a Biszeken sem lehetett látni. Kaptunk mi ilyen készleteket? A PG-s szakik biztos tudják, hogy a kábelezés ki volt építve a mi gépeinken?
Rumcájsz_52 540189 2013. augusztus 21. 20:12
Válasz erre
Ezzel a 340 l-es gerinctartállyal, GS-23 gépágyúval, négy fegyver-függesztővel, a Sziréna-rendszer antennájával (elölnézetnél jól látszik a függ. vezérsík oldalán) ez egy 21MF (lehetne még SzM - ha szovjet, ill. M - ha indiai, ezek külsőre mind azonosak). A szélvédő-kereten a kapcsolódoboz a póttartály helyére spec. tartóra függeszthető atombomba kezelőpanelje látható. PFM azért se lehet, mert annak más a műszerfala is, (felül hiányozna az ASzP-célzókészülék, és a helyén lenne a radar-szkóp, nem alul a műszerfalban), "kopasz" a pitot-csöve, kisebb a gerinctartálya, késantennás, nincs gépágyú és Sziréna-r., és csak két fegyver-függesztő lenne a szárny alatt(kivéve a 4-függesztős modernizált indiai PFM/FL-eket).
Üdv R.
juge75 540188 2013. augusztus 21. 20:11
Válasz erre
Én meg SMT-n láttam kapcsolódobozt, ugyanott. (az más célra lett odatéve.) Lehet, volt átépítve valami más célra MF.
varobee 540186 2013. augusztus 21. 19:55
Válasz erre
A GS-23 tényleg ott van tehát R nem lehet elvileg mert annak a pitot csöve "kopasz". Akkor a kérdésem az, hogy a "szélvédő" keretén felül mi az a kapcsolódoboz? 0:38-nál megállítva jól látszik. Tényleg kíváncsi vagyok mert ilyet még csak R-en láttam.
juge75 540182 2013. augusztus 21. 19:41
Válasz erre
edu 1
edu 1

Tessék...
juge75 540180 2013. augusztus 21. 19:37
Válasz erre
Éles szeműek még a gs-23 gépágyút is felfedezhetik az első képkockákon.
juge75 540179 2013. augusztus 21. 19:33
Válasz erre
PFM, négy tartóval, bal oldali pitotcsővel és helyesbítő szárnyakkal gépágyú célzáshoz? Az egy Mf.
varobee 540173 2013. augusztus 21. 18:32
Válasz erre
Én a reklám filmre gondoltam de lehet, hogy félre értettem valamit.:-)
A reklámban szerintem R verzió van. Amúgy az első képen PF-ek vannak, bár a középső valami trükkös lehet mert a fékernyőtokja a svanc alján van és nem a stabilizátor alatt. A nálam okosabbak biztos tudják miért. A második képen tényleg PFM van felül/oda is van írva/.
Tibcsi 540168 2013. augusztus 21. 18:04
Válasz erre
Dede! :)

Az első képen PFM-ek vannak, a másodikon csak a legfelső az. A középső Sz, az alsó SzM. Oda is van írva, oroszul.

Tibcsi
varobee 540162 2013. augusztus 21. 17:36
Válasz erre
Szia!

Szerintem ez nem PFM, a gerinc nem vékonyodik el annyira és nincs rajta antenna. Ez inkább egy Mig-21R.

Üdv: varobee
pintair 540036 2013. augusztus 19. 21:15
Válasz erre
www.britmodeller.com/forums/index.php

még PFM, bár hamarosan tele lesz vele a net rendesen, mint előbbi tesóival
pintair 540035 2013. augusztus 19. 21:07
Válasz erre
pintair 540034 2013. augusztus 19. 21:06
Válasz erre
1522545_92859_21pf1
1522545_92859_21pf1
1522546_93875_21_pfmszszm
1522546_93875_21_pfm...

Szerintem hasonlít
Tibcsi 540029 2013. augusztus 19. 20:23
Válasz erre
Az az!

A 21-es is... bár nem egyértelműen PFM... :)
f2d 540002 2013. augusztus 19. 16:30
Válasz erre
Levix 539995 2013. augusztus 19. 15:13
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Eduard MiG-21PFM 1/48 reklám :).
pintair 539540 2013. augusztus 12. 18:30
Válasz erre
Szia!

Megtaláltam a lapon a 2 szigonyt, a szemem gúvadt, de rajta van a szerelési utasításon is, 75-ös számmal...mért ne azzal :) Oké mögvöszök egyet, mégegyszer köszi a tippet! Ja, pont Zvezda Bisz-em van.

Pintair
varobee 539536 2013. augusztus 12. 18:13
Válasz erre
Szia!

A Part gyárt a Zvezda Mig-21 Bis-hez 1/72-ben maratást. A készletben benne vannak az RSZBN antennák is. Hogy jó-e a mérete nem tudom pontosan, de ugyanolyan mint a Mig-29-hez kiadott antenna. Az Eduard Mig-29 maratásához nézve viszont hosszabb. Szerintem érdemes beszerezni ezt a maratást, mert sok kis részletet tartalmaz és jó minőségű.
www.jadarhobby.pl/part-s72244-mig21bis-172-p-14313.html
Üdv: varobee
pintair 539494 2013. augusztus 11. 22:03
Válasz erre
Kozben talaltam Mig-23-ashoz csak maratast, Extratech es Edu is, azokon van. mar csak a merete kell hogy egyezo legyen!

Szerintetek ugyan az a meret? 1:1-ben? Mert miert is lenne mas?, hiszen ugyanaz az Rszbn jel ment oda is. szerintem... beugrok Kecelre megnezni, megmerni ha mas nincs...
Zoli 539484 2013. augusztus 11. 19:04
Válasz erre
Szia,
Úgy rémlik az RV maratása tartalmazza, de azért megvenni az egész makettet?
Ha megvennéd, a makettet elfogadom...
z
pintair 539482 2013. augusztus 11. 18:55
Válasz erre
Skacok!
Kerestem, de nem sokaig, inkább megkerdezem: gyart-e vki 72-es bisz-hez fem maratasbol rszbn szigony antennakat?, vagy szkreccselni kell?

koszonom
Joce1214 539088 2013. augusztus 6. 12:54
Válasz erre
Sziasztok!
Kicsit lusta vagyok visszanézni a fórumot, de a következőkben szeretnék segítséget kérni.

1. Milyen FS kódnak, vagy ismertebb festékmárka mely színének felel meg a MIg-21-en is alkalmazott "Teflonszürke" színnek?

2. Milyen oldalszámmal szerepeltek a fenti színnel, csillagos felségjelzéssel a taszári BIS változatok?

Előre is köszönve segítségeteket: Joce
Maz 536671 2013. június 30. 18:32
Válasz erre
Sziasztok!

A zamárdi gyűjtemény tulajdonosa kért meg, hogy érdeklődjek, nincs-e valakinek szabályzata elsősorban MIG-21 BISZ-hez (, de más változaté is jobb lenne, mint a semmi.)

Fénymásolat, beszkennelt verzió is érdekelné, természetesen honorálná is.
migi 534576 2013. május 29. 18:34
Válasz erre
Szia István
Erre gondoltam én is hogy valami külföldi repülés miatt kellett felfesteni ezeket ,
piratvitorla 534539 2013. május 29. 06:12
Válasz erre
Szia
"Ez a biztonságtechnikai módszer is hungaricum volt ! "
Még ne beszéljünk múlt időben...
Persze szerintem a bíróság kiröhögné a dolgot...
üdv
Nyugger 534530 2013. május 28. 22:07
Válasz erre
21bis-1844 75AP
21bis-1844 75AP
21bis-1968 75AP
21bis-1968 75AP

Szia Migi !
Egy kis okoskodás: az 1993-s Fairfordi IAT 93’-n csak a 1904 Cápetin voltak ezek a jelzések, a többi gépen nem. Halkan megjegyzem, hogy a MENTÉS szót nem sokan értették volna ebben a régióban. Még 4 gépen van (volt) fennt ez a jelzés sor - 1844, 1968, 9099, 9125. Ez utóbbi gépek soha nem repültek a Sky Hussars színeiben.
Nekem nem sikerült kiderítenem az eredetét ezeknek a jelzéseknek, de lehet, hogy 1x
megoldódik, de bizton állítható a taszári vonal, mint a festési helyszínt.
Egy kis kiegészítés a feltett képhez. Ez a gép nem az 1968-s, képen a 1844-ról a tűző nap hatására csúszik le, a pecsételésre használt gyurma.
Ez a biztonságtechnikai módszer is hungaricum volt !
Üdv.
István
migi 534518 2013. május 28. 20:36
Válasz erre
photo20
photo20

Sziasztok
Egy kérdésem lenne , a képen látható jelzések mikor és miért kerülhettek fel a 1968 oldalszámú gép oldalára ?
manyus 532507 2013. május 1. 20:47
Válasz erre
Hello! Taszár, 1987-90 1,2,3, század gépeinek oldalszámai érdekelnének, előre is köszi
Nyugger 532498 2013. május 1. 19:19
Válasz erre
migi 532496 2013. május 1. 19:12
Válasz erre
143473_52533278_484800_10151279363539760_555040117_n
143473_52533278_4848...

Nem semmi egy sor ,
manyus 531876 2013. április 23. 21:05
Válasz erre
én 87-88-ban voltam ott sorszerelő ott, annakidején kivűlről tudtam az egészet, de 25 év alatt megkopott a memom, ebben az időkben érdekelne az 1,2,és a 3 század oldalszámai, esetleg ha valaki tudná, vagy egy link ahol megtalálható, köszi
búza 531869 2013. április 23. 20:13
Válasz erre
Szia!
Milyen altipusról, melyik évről kérdezel?
Üdv: Búza
manyus 531842 2013. április 23. 14:29
Válasz erre
sziasztok!
van valakinek pontos listája, hogy Taszáron mely oldalszámok melyik századhoz tartoztak? köszi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.