<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
czzoli | Adatlap | 525647 | 2013. február 15. 15:04 | ||
piratvitorla | Adatlap | 525644 | 2013. február 15. 14:49 | ||
Igen, nekem is ilyesmi rémlik így visszagondolva. Mintha a PF derített volna, és az F lőtte volna le? üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525642 | 2013. február 15. 14:48 | ||
Szia - A radarlánc inkább kilométereket jelent... - A radarlánc során elég követni a másikat, nemhogy még harcolni közben. - Ha a rakétás van elöl a radaros hogyan "lát" rendesen? Ha a radaros van elöl a rakétás hogyan indít? - Ezeknek a gépeknél amúgy is nagyon kicsi volt a radar felderítési távolsága, nemhogy még egymást kövessék... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525627 | 2013. február 15. 13:39 | ||
Szia Egy "radarláncban" repülő géppár felhőben vagy éjszaka is együtt tud maradni, persze ez nem pár-tíz méteres szoros kötelék, hanem százméterekben mérik a követési távolságot. A kísérő ilyenkor a saját radarjával követi a vezérgépet akár 1-1,5 km-es távolságon (persze nagy sebességen ez nem a biztonság csúcsa, nálunk is volt belőle "karambol", lásd Gőgös Ottó ezr. és Sipos Kálmán ales. ütközését 89-ben Báta közelében - minusz két 21bisz békeidőben, ellenség nélkül!). Lenti vegyes-elfogó kötelék esetében viszont abban a pillanatban megjelenik a követés problémája, mikor a radaros gép átkapcsol rakéta-rávezető üzemmódra, ettől kezdve hogyan tudná követni a rakétát hordozó-indító vezérgépet! Merthát ugye a rakétát indító gép nyilvánvalóan nem lehetne kisérő-pozícióban a rávezető-gép mögött! Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 525622 | 2013. február 15. 13:13 | ||
Sziasztok Igen valami ilyesmi nekem is rémlik , de ott mintha a pf kereste a célt meg , és arra vezették rá a másik gépet , | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525621 | 2013. február 15. 13:12 | ||
szia Sok értelme nem lett volna, különösen az orosz jellegű rendszerben (kiképzés, logisztika stb.) Ráadásul a radarvezérlésű rakéta lényege, hogy felhőben is alkalmazható. Egy géppár meg csak felhőn kívül tudott volna együtt maradni... üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525620 | 2013. február 15. 13:10 | ||
Szia Nekem lövészet rémlik... Ezért is kérdeztem meg az illetőt... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525618 | 2013. február 15. 13:01 | ||
Szia piratvitorla Szu-9-en is használták az RSz-2 rakétát, de ennek a rendszeresítése alig előzte meg a 21PF-et, így inkább a 19PM-re tippelnék, ami segíthette volna a kissebességű (pl. B-47, B-52 bombázók) elfogását vegyes elfogó-géppár alkalmazásával. Tehát 21F rakétahordozó/indító és 19PM rakéta-rávezető felállásban. Persze ehhez meg kellett volna oldani a 21F-ről indítandó rakéta és a 19PM radarjának előzetes összehangolását, nem tudom, hogy ez technikailag egyáltalán lehetséges volt-e? Ráadásul ehhez vegyes tipusokkal üzemelő, és kétféle típussal készültséget adó, egyszerre riasztható és rávezethető gépekből álló rendszerre lett volna szükség - kétféle repülési karakterisztikával rendelkező gépekkel! Lehet, hogy profi gyári berepülőpilótákkal működött volna a dolog, de átlagos, aránylag kevesebbet repülő csapat-pilóták esetében én ebben nemigen hiszek. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 525616 | 2013. február 15. 12:49 | ||
Ezt nem tudom , de olyat olvastam hazai pilóta irásában , hogy adtak közös készültséget a két tipus , vagy lehet hogy lövészeten voltak kint ? nem emlékszem konkrétan , | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525613 | 2013. február 15. 12:33 | ||
Sziasztok Tegnap találkoztam egy ismerőssel, aki elég sok Miget és egyet repült. MiG-21F-et is. Azt mondta, hogy F-re radarvezérlésű rakétát sosem függesztettek (gondolom ahol ő volt: leginkább Kecskemét). Azt beszéltük, hogy fizikailag valószínűleg fel lehetett volna tenni, de ő sosem hallott olyat, hogy más eszközről vezessék rá... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525612 | 2013. február 15. 12:31 | ||
Szia "RSz-2 rakétát... ...és ki is próbálhatták, hiszen előbb volt a rakéta, mint a 21-es tipus, tehát a 21PF gyártás beindulásakor bővebben volt indítható rakéta, mint rávezetésre is képes hordozógép!" Gyanítom, hogy nem Mig-eken használták, hanem pl. Szu-9-esen? üdv | |||||
migi | Adatlap | 525340 | 2013. február 12. 20:25 | ||
Szia István És ez saját fejlesztésük ? nem tudod véletlenül . | |||||
Nyugger | Adatlap | 525338 | 2013. február 12. 20:19 | ||
migi | Adatlap | 525328 | 2013. február 12. 19:22 | ||
cenci2 | Adatlap | 525288 | 2013. február 12. 13:25 | ||
1992-es Kenyeri Bis-ek füves gyakorlata www.youtube.com/watch | |||||
doky3 | Adatlap | 525284 | 2013. február 12. 12:15 | ||
Na éppen tegnap találtam itthon egy könyvet: "Edice Triára Illustrovaná, historie, letecví" A 5 formátum, szerzők: Jirí Vrany, Zdenek Hurt. Három gépet tárgyal: Mig-17, Hawker Hurricane MkI.,Spad VII, XIII. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525180 | 2013. február 11. 15:35 | ||
szia migi Csak két elég gyenge, homályos képet találtam a sítalpas szerkezetről, annak alapján elég bonyás lenne megépíteni, de még kutatok egy kicsit. Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 525122 | 2013. február 10. 19:37 | ||
Szia Laci! Lehetett volna - vagy talán lehetett is - úgy vezérelni, csak igényel némi szervezést, hogy egy század esetében melyik rakéta melyik PF radarhullámát kövesse! Az MF-eken ezért festették fel a gép bal oldalára a kódot, hogy a rakéta függesztése után a technikus mit állítson be rajta. Pl. ezen a lengyelországi lövészeten készült képen látszik a kabin mögé felfestve pirossal a rakéta kód. Üdv: G. | |||||
migi | Adatlap | 525100 | 2013. február 10. 15:58 | ||
Amiről beszélgettünk hármasban a klubban a csúszótalpas PF-ről , arról nincs valami képed , vagy valami infód a rögzítéséről , ami van képem azon ennyire nem látszik , | |||||
migi | Adatlap | 525099 | 2013. február 10. 15:49 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525098 | 2013. február 10. 15:44 | ||
szia migi A gép körüli mozgás megkönnyítésén kívül az is számított - sőt, talán még fontosabb volt - hogy elkerülhető volt a pitotcső sérülése. Nem akadt össze a vontatóvillával, mikor ráakasztották a gépet a vontató teherkocsira, nem esett át rajta K. tizedes a nyolcvan kilójával meg a szerszámládával stb. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 525095 | 2013. február 10. 15:33 | ||
Szia Laci Akartam már kérdezni ,hogy a piatótcső emelgetésnek hogy föl lehetett hajtani , a közlekedésen kívül volt e más szerepe ? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525091 | 2013. február 10. 14:46 | ||
szia doky igen, jól emlékszel, sőt, Szergejnek még korábban volt egy 17PFU tipusa is, azon ha jól emlékszem RSz-2U változatú rakéták voltak, ugyanúgy 4 db mint a 19PM-en. üdv R. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 525090 | 2013. február 10. 14:45 | ||
Igen, de neki volt lokátora. | |||||
doky3 | Adatlap | 525088 | 2013. február 10. 14:27 | ||
Jól emlékszem, hogy a Mig-19PM is használta már az RSz-2USz rakétát? | |||||
Levix | Adatlap | 525080 | 2013. február 10. 13:43 | ||
Le a háborúval. | |||||
lacipapa | Adatlap | 525072 | 2013. február 10. 12:56 | ||
Köszi a képeket.Nagyon jó,hogy aki ért hozzá,feltesz ilyen képeket.Nem mindenki tudja,hol keresse?Én is ezek közé tartozom.21U és a 21F-13 építése előtt állok,ezért nagy segítség ez az anyag. Üdv,Laci | |||||
pintair | Adatlap | 525068 | 2013. február 10. 12:12 | ||
Skacok! A könyv teljes összehasonlítása 21-esnek F-4 Fantomnak, szerintem minden variációt összeszednek. Jó anyag. Ott Ivánnál bármi előfordulhatott, és nem is biztos, h tudunk róla. Csak ilyenekből. Aki meg tudná lefordítani, le is fordíthatná a könyvet, legalább a macerás részeit minékünk-számunkra. Amennyire emléxem a nyelvre, átnézem az F és F13 leírását benne, van-e vmi utalás a rakétákra. | |||||
pintair | Adatlap | 525063 | 2013. február 10. 11:58 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525059 | 2013. február 10. 11:54 | ||
Szia piratvitorla Konkrét információm nincs róla, de valószínűsíthető olyan megoldás, hogy radar nélküli gép indítja az RSz-2 rakétát, és a géppár másik, radaros gépe vezeti célra. Biztos gondolkoztak a megoldáson,és ki is próbálhatták, hiszen előbb volt a rakéta, mint a 21-es tipus, tehát a 21PF gyártás beindulásakor bővebben volt indítható rakéta, mint rávezetésre is képes hordozógép! OFF Egyébként gratula a helikopteres cikkekhez, főleg a HT-ben, végre egy bennfentes is belépett abba a körbe, aki precízen elmondhatja, hogyan is működik a honvédség helikopteres üzemeltetése, és talán azt is, hogyan látja a pozitív/negatív dolgokat közelről! Üdv R. | |||||
pintair | Adatlap | 525056 | 2013. február 10. 11:43 | ||
pintair | Adatlap | 525055 | 2013. február 10. 11:36 | ||
pintair | Adatlap | 525054 | 2013. február 10. 11:34 | ||
piratvitorla | Adatlap | 525053 | 2013. február 10. 11:33 | ||
Sziasztok Nem akarok nagyon beleszólni... Valami rémlik... Mintha a ruszkiknál a rakéta éleslövészeten alkalmaztak volna vegyes géppárokat is... Talán F+PF... Lehet, hogy ezért? üdv Zoli | |||||
Planes | Adatlap | 525050 | 2013. február 10. 11:21 | ||
Az Árpi által feltett,szerintem elég részletes ,pontos ciril betűs rajzon nem csak kiskocsin szerepel ,hanem FÜGGESZTVE van! Ezek szerint a vendég vezető nyalábról NEM tudtok semmit!Pedig ez érdekelt volna.Üdv.! Eses Sándor | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525038 | 2013. február 10. 10:28 | ||
szia pintair kb. olyan, csak nagyobbat üt - ha talál! | |||||
pintair | Adatlap | 525035 | 2013. február 10. 10:22 | ||
ez olyan, mint csúzlival kilőni a 762-es skulót? :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525034 | 2013. február 10. 10:20 | ||
Szevasztok Az RSz-2USz rakéta a radaros 21-es tipusokról is indítható kényszerhelyzetben radarvezérlés nélkül, rögzített kormányokkal - pl radarzavarás, fedélzeti radar meghibásodása stb. esetén. Ilyenkor ugyanúgy kell célozni mint gépágyús lövészetnél, és a rakéta is sima ballisztikus pályán fog repülni, nem célkövető üzemmódban. Tehát elvileg radar nélküli változatokra is függeszthető és indítható is róluk, csak még gyengébb a hatékonysága, és a nem olcsó ára miatt így hatalmas luxusnak tartanám (persze egy háborús kényszerhelyzet mindent felülír - pl. ha a radaros gépek elfogytak, de pl. UTI vagy F még van, meg persze raketta is, az ellen meg galádul tovább támad!). Üdv R. | |||||
magyaralba | Adatlap | 525022 | 2013. február 10. 09:04 | ||
Szia! Ahogy az előző hozzászólásokban is kifejtették az RS2US rakéta teljesen hibás a Mig-21F/F-13 (74-es version) típuson mivel lokátorral nem rendelkezett. Ettől függetlenül felrakhatod rá szíved jogod, bár kb olyan élethű lesz mintha F-100-ra pakolnál AIM-54 phoenix-et... hidd el a sok embernek (van köztük aki látott is ilyen repülőt) hogy nem lehet... (Mig-21PF/PFM/FL/MF/SM változakon igen de ezen nem) Üdv | |||||
Planes | Adatlap | 525018 | 2013. február 10. 07:56 | ||
Sziasztok! Valami lehet az RS2US függesztmény mögött ,mert nem az első eset,hogy látom F-en,vagy F-13-on erőltetni.Nem lehet,hogy passszív módon,más megvilágítással lehetett vele eredményt elérni? | |||||
pintair | Adatlap | 525014 | 2013. február 10. 07:28 | ||
Szeva Skacok!, szerintem azért van ott a kiskocsi rakéta, mert a könyv többi rajza megmagyarázza. Ha majd látjátok feleim szümtökkel a künyvöt, abban ott a többi altipus is, ahová illik a tistocsi. Szerintem ide fért be. Szándékom volt minden altipus rajzát feltenni, de ha már megkapjátok a teljes könyvet, nem teszem, bár... másoknak jól jöhet. Törpös az a könyv. Az egész kiadvány remek. Az Edu nem tudom mikor hozza ki a saját vasait a Trombitás 74-hez, (ha egyáltalán ad ki hozzá)az talán hamarabb elérhető lesz, mint a végtelen ukrán búzamezőkről való. | |||||
Nyugger | Adatlap | 524983 | 2013. február 9. 21:19 | ||
migi | Adatlap | 524981 | 2013. február 9. 21:06 | ||
Szia Ezt veséztük éppen ki Gabival csak mindketten off -on voltunk , | |||||
Nyugger | Adatlap | 524980 | 2013. február 9. 21:04 | ||
Szia Migi, Az RSZ-2USZ-s rakéta vezetősugár vezérlésű és ehhez lokátor kell. Nos, a MiG-21F-13-ban nem sok lokátort láthattunk, az ő légiharc rakétája az R-3-s volt, mely infravörös önirányítóval ’dolgozott’ . | |||||
migi | Adatlap | 524959 | 2013. február 9. 20:07 | ||
Gabi , ezt elmagyarázhatnád miért nincs sok értelme , | |||||
migi | Adatlap | 524956 | 2013. február 9. 19:39 | ||
Szia Gabi Hátha még látnád a könyvben lévő többi rajzot . | |||||
búza | Adatlap | 524954 | 2013. február 9. 19:26 | ||
Első ránézésre is értékes rajzok, pl. az F orrfutó kormányzásáról és kabintetejéről nem sok található. Csak azt nem értem, hogy az RSZ-2USZ rakéta rajza mit keres rajta, hacsak nem "szállította" valahová, mert egyéb értelme nemigen van. | |||||
pintair | Adatlap | 524786 | 2013. február 8. 09:19 | ||
Ezeket soha nem fogja senki forgalmazni itthon, ezeket csak a netről lehet megrendelni, vagy Keleti Blokk Karcsival kell beszélni... | |||||
pintair | Adatlap | 524785 | 2013. február 8. 09:11 | ||
lacipapa | Adatlap | 524784 | 2013. február 8. 09:03 | ||
Ez jó,csak már egy magyar forgalmazó címe kellene! :-) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szerintem itt két dolog keveredik, de nagyon. Az egyik, hogy a közös készültség tudtommal az volt, hogy az F13 nappal, a PF éjjel adott készültséget (radar miatt). A másik, hogy talán(!) lövészeten az F13 indított egy rakétát bele a világba, a másik gép pedig ezt lőtte le. Ilyenről már olvastam, igaz azok a gépek MF-ek voltak és R3 rakéták (éles és "herélt").