<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migi | Adatlap | 372094 | 2011. január 14. 18:50 | ||
sanyi | Adatlap | 372093 | 2011. január 14. 18:42 | ||
Ledobták:) Mindjárt küldök magánban egy kis irományt ilyen témában, ami érdekes... Ide nem akarom felrakni, mert egy régi Top Gun és nem akarom hogy esetleg - teljesen jogosan - bosszantsak másokat. | |||||
silent8 | Adatlap | 372092 | 2011. január 14. 18:30 | ||
Szia! Nem is tudtam, hogy volt atombombás Mig-21. Ez teljesen új! Hogy indították a 21-ről? | |||||
sanyi | Adatlap | 372091 | 2011. január 14. 17:48 | ||
Hali! Szovjet atomhordozó SMT - persze csak ha érdekel valakit:) forums.airshows.co.uk/viewtopic.php | |||||
Monox | Adatlap | 372090 | 2011. január 14. 11:00 | ||
Szegény 9509-es, béke poraira... | |||||
romeo | Adatlap | 372089 | 2011. január 14. 08:18 | ||
Vik30 | Adatlap | 372088 | 2011. január 12. 13:58 | ||
Postán kapok 1 21smt de nem tudta a gyártó nevét!Ö novo ra gondolt! Viszont nincs hozzá matrica orosz felségjellel gondoltam!Tudnátok segíteni? | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 372087 | 2011. január 12. 11:43 | ||
Condor, Fujimi | |||||
Vik30 | Adatlap | 372086 | 2011. január 11. 21:35 | ||
Mig-21smt milyen gyártó adta ki 1/72ben? | |||||
Hunyo | Adatlap | 372085 | 2011. január 11. 20:32 | ||
Szia Lacy! Nagyon szépen köszönöm, ez így teljesen szuper és tiszta nekem! =) Így már nyugodtabban neki merek (majd) állni egy ilyen makett elkészítéséhez =) Köszönet még egyszer! Üdv: Hunyo | |||||
Lacy | Adatlap | 372084 | 2011. január 11. 16:09 | ||
Helló, Mig-21M 96A, nevezzük korai MF-nek 96F. A szovjet Mig-21SM egyik exportváltozata. 1968-ban kezdték gyártani, 1968-70 között szállították, majd áttértek az MF exportjára. A csehek is vettek 24 példányt, és nevezték át MA-ra. De csak ők használták ezt az elnevezést. Még R-11F2S-300-as hajtóművel, és RP-21MA lokátorral szállították. Viszonylag sok készült, az Európába exportált 656 db Mig-21M/MF harmada ilyen alváltozat volt. A VSZ-en belül egyedül mi nem használtuk. De egyiptomi és szudáni színekben is repült. Külsőre a kabintetőről hiányzó tükör és a gépágyú "lángrejtő" lemezeinek hiányáról lehet megkülönböztetni. Ezeket a Cseh és NDK gépeknél az ipari javítások során pótolták, így csak az oldalszámok alapján lehet tudni melyik alváltozat. Sok helyen említik, hogy a cseheknél a hajtóművet cserélték, hasonlóan a mi korai UM-jeinkhez, de ezt megerősíteni nem tudom. Jellemzően vegyesen repülték az M és MF verziókaz az alakulatoknál, bár nem mindig Nem összekeverendő az indiai M-el. | |||||
Hunyo | Adatlap | 372083 | 2011. január 11. 11:43 | ||
Szia Murmuc! Köszönöm szépen az oldalt, át tanulmányozom! Közben én is találtam az MA-ról még infót: en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21_Variants_%E2%80%93_Modernisation | |||||
Murmuc | Adatlap | 372082 | 2011. január 11. 11:30 | ||
Üdv Hunyo! Én úgy tudom az "A" csak arra vonatkozik, hogy Csehországban gyártották. MIG-21M Orosz oldal: www.airwar.ru/enc/fighter/mig21m.html | |||||
Hunyo | Adatlap | 372081 | 2011. január 11. 09:20 | ||
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem! MiG-21MA típusról keresnék információkat, esetleg ebben tudnátok segíteni? Fényképek alapján nem találtam külső eltéréséket az MA és az MF között, persze az is lehet, hogy rossz képeket nézegettem =) Előre is köszönöm a segítséget, válaszokat! Sziasztok: Hunyadi István (Hunyo) | |||||
szabotomi | Adatlap | 372080 | 2011. január 9. 08:16 | ||
Néhány friss infó. A batéi tó abszolút nem létezett abban az időben (kb. a google műholdképeivel egy időben töltötték fel). Sógorom, aki HE vezetőségi tag volt a Hársasberki tavon, azt mondja, hogy Gázlópuszta mellett zuhant a gép a tóba. Az eset után nem is emelték meg a víz magasságát többet. Hozzátette azonban, hogy ő csak 3-4 évvel az eset után horgászott a tavon, előtte halászati tó volt. | |||||
szabotomi | Adatlap | 372079 | 2011. január 8. 23:29 | ||
Jól látod, ez a Baté-Magyaratádi ér-víztározó. A páfrányosdülői tó ma mint magántulajdonú halastó működik, korábban ha jól tudom az sem így nézett ki. A rendszerváltás után a környéken szép lassan minden mezőgazdasági út eltünt, beszántották őket. A Fonó és Baté közötti része nem tudom volt-e akkoriban (89) feltöltve vízzel. A batéi kanyarban a buszból elég jól be lehetett látni akkoriban, de vízre nem emlékszem :S Kaposhomoknál volt az igazi látvány. :) Fonónál megint van halastó. :) Hiába erre felénk minden falura jut legalább egy határárok, halastó. Sajnos a Szolnoki Repülőmúzeum oldalán lévő képek nem sokat árulnak el a köd? miatt, mert pont a település nyomát takarja el.. Írtam én is egy ismerősömnek Luiginak, aki a 3. repülőműszaki üzemben tartó századnál szolgált, hátha ő is tud infót adni. | |||||
sempi | Adatlap | 372078 | 2011. január 8. 20:04 | ||
A katapultülést valószinüleg a törött lábú pilótával találták meg. | |||||
Monox | Adatlap | 372077 | 2011. január 8. 20:01 | ||
Szabotomi, bocsi, de ezzel kénytelen vagyok vitázni. Ha le is engedik, a körvonala megmarad, itt a tó helyén egy szabályos ér és fás bokros tarló látható, nem mellesleg a mellette kiépített utak sincsenek meg | |||||
szabotomi | Adatlap | 372076 | 2011. január 8. 19:34 | ||
A halastó azért látszodik így vagy úgy, mert ezeket a tavakat minden évben leeresztik lehalászásra. | |||||
búza | Adatlap | 372075 | 2011. január 8. 19:09 | ||
Knoll Gyula könyvében a Batéi halastóról ír. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 372074 | 2011. január 8. 18:29 | ||
Üdv! Esetleg nem a kabintetőt, és a katapultülést keresték? | |||||
bravo | Adatlap | 372073 | 2011. január 8. 18:14 | ||
comG nem:) Bátánál a szántásba csapódott. A másik gép esett a halastóba, de azt nem tudom pontosan, hogy hol. Annak idején itt Bátán annyit mondtak a katonák akik itt próbálták kiszedni a gépet, hogy a másik megpróbált hazamenni Taszárra, de nem ért haza, hanem egy halastóba zuhant. Itt Bátán, tuti, hogy a szántásba csapódott, kisebb földrengést idézve elő. Pár alkatrészét sikerül össze szedniük, egy teherautóval vitték el, de közel sem volt tele a plató. A többi ott van a mai napig is a föld alatt. Valami alkatrészt nagyon kerestek, mert a falutól ÉNY-ra lévő szőlőt és szántókat csatárláncab fésülték pár napig, tehát valamit sejthettek, hogy leeshetett még a zuhanás előtt, mert nagyon keresték ezt a valamit, de hogy mit, arról nem beszéltek. A Bátán lezuhant gépnek a pilótáját valahol Bátaszék határában találták meg, a lábait eltörte az a szerkezet (talán valami bowden féle?) ami berántja a lábait katapult előtt. Ja és még arra emlékszem, hogy egész későn este, a zuhanás után pár órával jöttek csak a helikopterek keresni, hatalmas reflektorokkal pásztázták a környéket. Egy helyi vadász keresőlámpával jelzett nekik, hogy hol van a becsapódás helye, mikor leszálltak el is vitte a szél a jóember sapkáját, amit aztán meg sem talált:) Ha eszembe jut még valami, majd jelentkezem:) | |||||
comG | Adatlap | 372072 | 2011. január 8. 16:03 | ||
Én eddig mindenhol Bátáról olvastam, nem is értem hogy került képbe Baté? Van egy kis távolság közöttük. Az én tippem a Báta ÉK-i részénél lévő holtág. Esetleg más? Üdv! | |||||
Murmuc | Adatlap | 372071 | 2011. január 8. 13:27 | ||
Szia! Igazad van, ez egyre érdekesebb! Írtam egy Mosdósi ismerősömnek, hogy ő mit tud erről és ha válaszol közzéteszem. Üdv! | |||||
comG | Adatlap | 372070 | 2011. január 8. 11:09 | ||
A tó megvan. Most. De ha a GE-ben az időskálán a 2003.május 16-án készült műholdképre váltassz, akkor kiderül miről írtam. Szerintem több mint furcsa... | |||||
Murmuc | Adatlap | 372069 | 2011. január 8. 10:49 | ||
Murmuc | Adatlap | 372068 | 2011. január 8. 10:26 | ||
Üdv comG! Ha elolvasod a "Monox"5068-as írását tisztázódik az egyik kérdés. A másik, a GooglEarth képen Báté falu mellett megleled a tavat is. 17°58'19,63"K / 46°21'52,37"É | |||||
comG | Adatlap | 372066 | 2011. január 8. 09:53 | ||
Üdv néktek! Két dolog lenne itt ami kicsit zavaros: Báté vagy Báta? Én eddig Bátáról tudtam. A másik probléma, hogy az említett bátéi tó a Google Earth 2003-as műholdképén még nem is létezik... Szerintetek? | |||||
Monox | Adatlap | 372065 | 2011. január 8. 07:01 | ||
A víz önmagában nem mély, a képeken látott gép félig sem süllyedt el. Miért ne lehetne az a rész egy kicsit összekotort tófenék, akit a becsapódáskor/kiemeléskor keletkezett és máig látható? | |||||
búza | Adatlap | 372064 | 2011. január 7. 21:50 | ||
Sajnos a mosoly nem jött ki úgy, ahogy szerettem volna, de az a lényeg! Nem vagyok ismerős ott, talán valaki tudja az igazat is. Nagy lyukat nem ütött a gép és ennyi év távlatából a seb biztosan begyógyult, szerintem ma már nem látható. A másik oldalról megközelítve a dolgot viszont azt kell mondanom, hogy sokmindent (romokat, stb.) találtak már meg a föld elszineződése alapján. Ezért nem zárnám ki a lehetőséget teljesen. Mindenesetre a képen furcsa elszineződés van. Aztán az is lehet, hogy nagyobb felbontásban egy gumimatracon napozó meztelen csaj látszik! Üdv: G. | |||||
búza | Adatlap | 372063 | 2011. január 7. 21:40 | ||
Szia Monox! Idézném magamat: "Még a helye is látszik a víz alatt!:-))) " De nem zárnám ki ezt a lehetőséget. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 372062 | 2011. január 7. 21:33 | ||
A képen látható elszíneződés a vízen valóban a gép becsapódási helye lenne? Éppen úgy, ahogyan a másik gépnek is látható a becsapódási helye a szántón? | |||||
búza | Adatlap | 372061 | 2011. január 7. 21:09 | ||
búza | Adatlap | 372060 | 2011. január 7. 20:57 | ||
Murmuc | Adatlap | 372059 | 2011. január 7. 20:52 | ||
búza | Adatlap | 372058 | 2011. január 7. 16:37 | ||
Sziasztok! Még a helye is látszik a víz alatt!:-))) A könyvet 5000 Ft-ért árulják a Vaterán, a Bookline-on 3315 Ft-ért megkapod. Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 372057 | 2011. január 7. 12:54 | ||
Üdv Szabotomi! Köszi az infót, és ha ez így van akkor megint "Búzánál" a pont!:) Viszont ez a könyv, amelyből idéztél számomra sajnos ismeretlen. :( Mi a címe? | |||||
szabotomi | Adatlap | 372056 | 2011. január 6. 18:58 | ||
Sziaztok! BUÉK! Annak idején sokan azt mondták, hogy a Hársasberki tóba zuhant a gép, míg mások hogy Kisgyalán mellett csobbant. Helybéli (Nagyberki) lakosként engem is izgatott a dolog. A végső választ Knoll Gyula könyvében leltem meg. A batéi halastóba zuhant a gép, Baté északkeleti oldalán. | |||||
búza | Adatlap | 372055 | 2011. január 4. 06:54 | ||
Vagy Nagyberki, Orci, Baté, stb. | |||||
Murmuc | Adatlap | 372054 | 2011. január 4. 00:02 | ||
Üdv Mindenkinek! Végignéztem a lehetséges helyszíneket, hogy melyik tóba is zuhanhatott a 3547-es Bisz? Az ütközés után már tudjuk Gőgös Ottó ezredes úr gépe hova zuhant, illetve hogy Sipos Kálmán alezredes úr hazarepült Taszárra. Ha igaz hogy átstartolt és új iskolakörre próbált menni, akkor szerintem a szóba jöhető tó a Deseda. Jobban megnéztem a Google képeket és már fogadni is mernék rá!:) Várom a véleményeteket! | |||||
bravo | Adatlap | 372053 | 2011. január 3. 18:08 | ||
Szívesen. Sajnos a halastóról nem tudok bővebbet, de talán majd előkerül valaki arról a környékről is:) | |||||
silent8 | Adatlap | 372052 | 2011. január 3. 17:42 | ||
Szia! Köszönöm! Hát szégyenlem nagyon magam, hogy nem tudtam bővebben ezekről a fiukról, és az első és egyetlen Magyar bemutató kötelékről. Egyébként már hallottam a Sky Husars nevet, de ennyire részletesen nem tudtam róluk. Hát ismét gazdagodott a tudástáram! Mégegyszer nagyon köszönöm! :DDD | |||||
Murmuc | Adatlap | 372051 | 2011. január 3. 17:28 | ||
Üdv Bravo! Én is megköszönöm az értékes infót a helyszinről! Most már csak az a fránya halastó a kérdés! :) | |||||
Murmuc | Adatlap | 372050 | 2011. január 3. 17:26 | ||
Üdv Silent8! Ha még nem ismernéd Simon "Töklámpa" Csilla cikkét hát itt megtalálod: www.mig-21.hu/page.php | |||||
p-51 | Adatlap | 372049 | 2011. január 3. 16:05 | ||
bravo | Adatlap | 372048 | 2011. január 3. 15:27 | ||
nos nem tudom, hogy így megfelelő-e: maps.google.hu/maps ezen a térképen a térkép középpontja a kérdéses hely. Sajnos hamut kell szórnom a fejemre, mert ez csupán száz-egynéhány méterre volt a házaktól, szóval az előbb elég jól elkalibráltam magam :) De csináltam egy képernyőmentést is a google-ről, megpróbálom azt is beilleszteni. | |||||
Monox | Adatlap | 372047 | 2011. január 3. 14:32 | ||
Nagyszerű! várom:) | |||||
bravo | Adatlap | 372046 | 2011. január 3. 14:30 | ||
Hát a növényborításról leghamarabb tavasszal tudok képet csinálni, a GPS koordináta könnyebb ügy, utána nézek, és szólok, hogy mire jutottam. | |||||
Monox | Adatlap | 372045 | 2011. január 3. 14:27 | ||
Remek, hogy ismert a pontos helyszín. Esetleg egy GPS koordinátát tudnál adni róla? És egy fényképet tudnál készíteni a "növényborítás eltérő minőségéről"? Megköszönném. | |||||
bravo | Adatlap | 372044 | 2011. január 3. 13:09 | ||
Sziasztok! Én nem számítok szakértőnek ezen a téren, de a Bátánál lezuhant gépről van pár emlékem. Kint voltam éppen a kapuban a barátnőmmel, mikor lezuhant, hatalmas robajjal jött lefelé, és egy pillanat alatt eltűnt a hangja, és érezni lehetett, hogy becsapódott. Téves az infó, miszerint egy löszfalba landolt. Egy szántó közepén ért földet, a házaktól kb 4-500 méterre. Megpróbálták kiásni, de nagyon magas ott a talajvíz, és a folyamatos szivattyúzás mellett mind több és több víz folyt össze a feltárandó gödörbe, és omlott is be a gödör széle, már nem volt hova állni a markolóknak. Ekkor döntöttek úgy, hogy nem szedik ki a gépet. A gödröt visszatemették, de hosszú évek múltán is látszott a helye a növényborítás minőségéből. Talán még ma is látszik, egy ideje már nem figyeltem. Akkori emlékeim szerint ez a gép zuhant le elsőként (a pilóta egyébként a falu fölötti szőlő ültetvényben landolt) és a másik zuhant le utána, és az esett valahol valamilyen halastóba. Írásos és képi anyagom sajnos nincs róla, viszont tisztán emlékszem az egészre:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia
Pár éve elkövettem ezt a makettet ,