<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Monox | Adatlap | 371992 | 2010. december 12. 10:12 | ||
És még valami: Sipos ezredes 3547-es gépe melyik tóba zuhant bele? | |||||
Monox | Adatlap | 371991 | 2010. december 12. 10:08 | ||
Olyan érdekes ez a földben maradás... Ennyire laza lenne a talaj, hogy csak úgy elnyelje a teljes repülőgépet? Feltételezem, (bár az írásból ez nem jön ki) hogy ez csak akkor lehetséges, ha a gép közel függőlegesen csapódik be, pont mint Szabó Topi Mi-29-ese, amiből szintén csak néhány alkatrész látszódott ki a föld alól. Ha eltűnik a föld alatt, ott nyilván egy szűk térben kell lennie az egész repülőgépnek. Ezért is furcsa, hogy csak úgy ott marad, noha biztos jó oka van a dolognak. Tényleg: a 02-es MiG-29-esünk nem látható része kijött a föld alól? | |||||
Csumakker | Adatlap | 371990 | 2010. december 12. 10:07 | ||
búza | Adatlap | 371989 | 2010. december 11. 19:17 | ||
A 3931-es a mai napig a föld alatt van, csak a vízszintes vezérsík "flatter" súlyai és a rakéta-imitátor maradt meg belőle a föld felett. | |||||
Monox | Adatlap | 371988 | 2010. december 11. 18:05 | ||
1989. március 14-én, 19 óra körül (tehát sötétben) géppárban történő légi cél elfogást gyakoroltak. Éjszaka a kísérő a fedélzeti lokátor alpján tartja a helyét a kötelékben, általában 4-6km távolságban a vezértől, néhány száz méteres magassági különbséggel. A feladat szerint a vezér támad először, majd azonnali kiválás után szabad utat enged a kísérőnek, aki a fedélzeti radaron követi az eseményeket. A lokátorán már csak a cél jele látszott, a vezéré már nem, amikor a Gögös Ottó ezredes által vezetett 3931-es számú gép (a vezér) összeütközött a kísérőjével a Sipos Kálmán alezredes vezette 3547-es oldalszámú géppel, Báta térségében. Az esemény helycsere közben történt. 3931-es gép vezetőjét az ütközés pillanatában ütés érte, amitől pár másodpercre elvesztette az eszméletét, de hamarosan felismerve a helyzet reménytelenségét, még időben katapultált a pörögve zuhanó gépből. Kísérője megpróbálta a hazatérést Taszárra, de a bal irányú iskolakörön futó nyitás után, kis sebességnél a gép instabillá vált, ezért megpróbálkozott a másik irányból, de a gép továbbra is instabil volt. Végül ő is katapultált. Sipos Kálmán a katapultáláskor gerincsérülést szenvedett. Az előbbi gép egy szántásba, az utóbbi egy halastóba zuhant. | |||||
Csumakker | Adatlap | 371987 | 2010. december 11. 09:51 | ||
romeo | Adatlap | 371986 | 2010. december 11. 09:26 | ||
sulyid | Adatlap | 371985 | 2010. december 10. 17:02 | ||
Mindenfélét szívesen nézek!:) | |||||
Pimpa | Adatlap | 371984 | 2010. december 10. 16:53 | ||
Szia Murmuc, A kepek eredetileg tuti szinesek. Buza altal berakott kep valamilyen ujsagbol van szkennelve es ez a kep a linkeden az elso foto fekete feherben. Regi Top Gun-ban is jelent meg par kocka ebbol a sorozatbol szinesben. Ezeket lattam valahol a neten ket harom eve es ugy emlekszem nagyon jo minosegu fotok voltak azaz szerintem az eredeti negativ lehetett szkennelve. Sajnos hiaba keresem nem emlekszem hol lattam oket. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371983 | 2010. december 10. 13:06 | ||
Szia Pimpa! Én ezekkel a képekkel csak fekete-fehérben találkoztam eddig. Pl: http://www.bama.hu/galeria/26561 Ha megtalálod hogy hol volt szinesben a képsorozat, kérlek tájékoztass! Köszi! | |||||
Pimpa | Adatlap | 371982 | 2010. december 10. 07:47 | ||
O igen, ok azok! Ugyanezek a kepek voltak csak szinesben. Koszi! | |||||
Wrecker | Adatlap | 371981 | 2010. december 9. 22:45 | ||
Pimpa | Adatlap | 371980 | 2010. december 9. 21:04 | ||
Valamilyen kaposvari hiroldalon, vagy blogon kint volt rengeteg foto errol a toban levo geprol, illetve a kiemeleserol nagyon jo minosegben. Kb ket eve talaltam rajuk de azota sem talalom ezeket a kepeket. | |||||
búza | Adatlap | 371979 | 2010. december 9. 20:32 | ||
búza | Adatlap | 371978 | 2010. december 9. 20:30 | ||
sulyid | Adatlap | 371977 | 2010. december 9. 17:56 | ||
Valakinek nincsennek jó képei sérült mig 21-esekről? | |||||
zsury | Adatlap | 371976 | 2010. december 5. 22:13 | ||
Kattints rá a minden hozzászólás mutatása gombra...:) Üdv, Zsury. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371975 | 2010. december 5. 22:10 | ||
Ebben a rovatban 1 napja mindent kitörölnek? | |||||
romeo | Adatlap | 371959 | 2010. december 4. 12:46 | ||
Üdv! A fotó 2010. októberében készült, egy "toborzó-nyílt napon" többet nem tudok. | |||||
Monox | Adatlap | 371958 | 2010. december 4. 09:21 | ||
Meddig van itt és megtekinthető-e civíl ember számára? | |||||
romeo | Adatlap | 371956 | 2010. december 4. 07:00 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371955 | 2010. december 3. 23:25 | ||
Ezek nagyon jó felvételek! Köszi a linkért. Még a 97-es Ruszlan is rajta van :) videa.hu/tagok/1263594 | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371954 | 2010. december 3. 22:32 | ||
http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371953 | 2010. december 3. 22:31 | ||
Üdv! Jó videó, ha esetleg valaki még nem ismeri: http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W | |||||
búza | Adatlap | 371951 | 2010. december 3. 20:56 | ||
Szia Laci! Megnéztem és a jobb oldalon jól látszik a szakadás utáni foltozás. A balon is, de ott csak a futógondola hátsó része lett foltozva. A gerinctartálynál is látszik, hogy a rés hátrafelé szélesedik. Azon a területen rogyott meg a gép a leszálláskor. Arra, hogy a vége az elméleti középvonaltól kb. 4 centit lógott határozottan emlékszem és arra is, hogy amikor levettük a szállító kocsiról a résekbe belefért a tenyekem, persze lapjával! Más! Sajnos holnap nem leszek a klubban, mert gyermek versenyez. Majd januárban! Üdv: G. | |||||
búza | Adatlap | 371949 | 2010. december 3. 17:51 | ||
Monox | Adatlap | 371948 | 2010. december 3. 08:31 | ||
Az esetek többsége alapján valóban az oldalszám utolsó 2-4 jegye alapján, de ezalól kivételt képeznek az első 8 beszállított UM, ill. az utolsó 12 beszállított MiG-21biszek, aminek kétjegyű oldalszámozásának semmi köze a gyári számhoz. | |||||
búza | Adatlap | 371947 | 2010. december 2. 17:29 | ||
Szia Elektro! Magánban írhatnál neveket, hátha van köztük ismerős! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371946 | 2010. december 2. 17:27 | ||
Szia A gyártási sorozatszám utolsó számjegyei ,lehet 2-3-4 jegyű is . üdv:migi | |||||
Freddy | Adatlap | 371945 | 2010. december 2. 17:27 | ||
Én úgy tudom, hogy a gyári szám utolsó számjegyei. Kiállított gépeknél meg a kiállítás évszáma, a gonosz kapitalisták megtévesztésére. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 371944 | 2010. december 2. 17:16 | ||
Sziasztok! Igaz a családból jónéhányan (öten) dolgoztak a PG-ben anno, de akkoriban sosem foglalkoztam vele, hogy mi-miért, de most megkérdezném...a gépeken az oldalszám mit jelent, illetve mi alapján kapták? Üdv:Elektro | |||||
Samee | Adatlap | 371943 | 2010. december 2. 16:49 | ||
Monox | Adatlap | 371942 | 2010. december 2. 16:28 | ||
MiG-21MF gépek sosem hordtak Puma századjelvényt. Az oldalszám métertű színes Dongó századjelvényt hordta kb. 6-7 gép, nagyjából 1 hét ideig, majd felsőbb utasításra el kellett tüntetni azokat. Hirtelen a 9603,9309,9515 géepk jutnak az eszembe, de többen is voltak, sőt 0158-as UM gépen is rajta volt. | |||||
Samee | Adatlap | 371941 | 2010. december 2. 14:54 | ||
Sziasztok, Egy kis segítségre lenne szükségem. Homályos emlékeim vannak, hogy Kecskeméten a 29esek előtt 21MF-ek voltak, és mintha felkerült volna rájuk a Puma századjelvény. Érdeklődnék, hogy melyik oldalszámú gépek voltak, illetve, hogy van-e valakinek fényképe ilyen gépekről. Segítségetek előre is köszönöm. Üdv: Szemi | |||||
Monox | Adatlap | 371940 | 2010. november 30. 09:04 | ||
Nyugger, köszi! Amennyit lehet tudni az esetről, bonyolult helyzetbe került a gép, "a hajózó a térbeli helyzetét megállapítani nem tudta", majd a gép önpörgésbe kezdett és emiatt katapultált. Azt nem tudni, hogy mekkora sebességgel csapódott a földnek a gép, dehogy apró darabokban a föld alá kerüljön... furcsállom. Komolyan arra gondoltam, hogy egy nagyobb darabban lehet ott, más kérdés, hogy teljesen felismerhetetlenül. A képen a roncsok összepakolása után keszült, v az első állapotot mutatja? A kép alapján megpróbáltam a helyet beazonosítani a Google-n, inkább kevesebb mint több sikerrel. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371939 | 2010. november 29. 22:15 | ||
Szia Monox ! Erősen feltételezhető, hogy ott van igaz jó mélyen és nagyon apró darabokra törve. Az eset leírásából nekem az jön le, hogy nem műszaki hiba volt a kiváltó ok. Van egy másik gép is igy elhagyva. Ez a 3931-s 21bis-a Báta település mellett csapódott be. A talajszerkezett miatt csak mélyépítéses technológiával lehetet volna kimelni a roncsot ez nem volt arányban az eredménnyel. Itt is sikeresen katapultált a hajózó és nem műszaki oka volt a balesetnek. A csatolt kép a 1604-s gép becsapodásának helyszínén készült, nem sok roncs maradt a felszínen. | |||||
Monox | Adatlap | 371938 | 2010. november 29. 12:32 | ||
monox@freemail.hu | |||||
joci232 | Adatlap | 371937 | 2010. november 29. 11:15 | ||
Monox! Adsz egy elérhetőséget a joci232@hotmail.com-ra? Köszi! | |||||
Monox | Adatlap | 371936 | 2010. november 29. 09:49 | ||
Győri János könyvében van egy bejegyzés. Azt írja, hogy hogy az 1971.04.23.-án lezuhant 1604-es oldalszámú MiG-21PF-ünk, Harkakötöny közelében, a Harka-tó partjára esett. Ez ismert volt előttem eddig is, de az már nem, hogy a becsapódott gépet nem emelték ki. Szerintetek előfordulhat, hogy a gép lassan 40 évvel az eset után még mindig a Harka-tó partjában van? A repülőgépről eleddig nem került elő felismerhető fotó. | |||||
migi | Adatlap | 371935 | 2010. november 26. 21:01 | ||
Látod erre nem figyeltem ,bocsi , és mit szólsz a 4499 képekhez ? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371934 | 2010. november 26. 20:58 | ||
Így még nem hallottam emlegetni, de valószínűleg egyre gondolunk... ;-) | |||||
búza | Adatlap | 371933 | 2010. november 26. 20:40 | ||
migi | Adatlap | 371932 | 2010. november 26. 19:21 | ||
Sziasztok Ezen a képen jól látszik hogy javitva van a festés , | |||||
Monox | Adatlap | 371931 | 2010. november 26. 18:52 | ||
Én is erre gondoltam először, de jobban megnézve látható, hogy a kétféle szín pontban a törzs illesztési pontjában változik... | |||||
juge75 | Adatlap | 371930 | 2010. november 26. 18:40 | ||
Csak nem "Husom", Nagy A.? :-) | |||||
búza | Adatlap | 371929 | 2010. november 26. 18:25 | ||
Szerintem nem, odáig ér a törzs takaró! | |||||
Monox | Adatlap | 371928 | 2010. november 26. 17:20 | ||
Lacy | Adatlap | 371927 | 2010. november 25. 06:45 | ||
Szia, NAGYON JÓK! Köszönjük neked is és Nagy A.-nak is! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371926 | 2010. november 24. 21:19 | ||
Az általam imént beszúrt képek és társai Kecskeméten készültek az 1980-as díszszemlére történő felkészülés közben. Köszönet Nagy A.-nak, aki lehetővé tette, hogy közzétegyük ezeket a "nem túl ismert" fotókat! | |||||
RonnyFrown | Adatlap | 371925 | 2010. november 24. 20:40 | ||
Oriasi anyag! Lehet tudni mikor hol keszultek a kepek? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |