<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
cf85 | Adatlap | 371822 | 2010. október 26. 10:45 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371819 | 2010. október 8. 22:38 | ||
Köszi, akkor tényleg volt forgalom :) | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 371817 | 2010. október 8. 22:19 | ||
Egy körül igen nagy volt valóban a forgalom Tökölön. Egy Alouette helikopter kente neki nagyon, aztán egy Jak-18 igen alacsonyan húzott át, Bessenyei valakit alaposan megrepültetett ( mondjuk lettem volna a helyében szívesen), az kis piros kétfedelű műrepülő alaposan belehúzott és nagyobb magasságon karcolgatta az eget föl alá. Mindeközben egy kétmotoros turbólégcsavaros kis utasszállítóval a fel, meg le szállást gyakorolgatta valaki egyhuzamban. Egyszóval konkrétan repülőnap volt ma dél körül Tökölön! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371814 | 2010. október 8. 17:48 | ||
Sziasztok! Kicsit off leszek, de itt volt mostanában sűrűn szó a tököli reptérről, ezért itt írom, hátha kapok választ ? Volt ma valami nagyobb mozgás a reptéren, esetleg valami szokatlanabb masina? | |||||
Monox | Adatlap | 371813 | 2010. október 8. 12:52 | ||
Nyugi, maradt még... De, hogy hozzáférhetően mikor és mi fog maradni, nos ezügyben nem nagyon vagyok optimista. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371812 | 2010. október 8. 09:08 | ||
Szia Monox! Maradt még valami Pápán? Még a végén mindenhova kerül, csak Pápára nem... :-) | |||||
Monox | Adatlap | 371811 | 2010. október 7. 17:09 | ||
Annyit tennék ehhez hozzá, hogy a 18-as oldalszámú UM repülőgépünk az 5531-es bisszel együtt ma már Litvániában várja a sorsa jobbra fordulását. Amennyire a hozzám került adatokból látom a 904,905,906,907-es gépek újonan érkeztek Taszárra 1986 január 6.-tól. Végszerelésük ebben a sorrendben 85.10.15, 85.12.23., 86.03.14., 86.03.20. -án tért véget. A kép az ezred Pápára településekor, az utolsó állománygyűlésen készült, gyakorlatilag az utolsó alkalomkor amikor ezek a repülőgépek alakulati szinten repültek Taszáron. | |||||
A_Petya | Adatlap | 371810 | 2010. október 6. 21:39 | ||
Nyugger, köszönöm a részletes választ. Így már kivilágosodott a kép :) | |||||
A_Petya | Adatlap | 371809 | 2010. október 6. 21:37 | ||
Szia István! Köszönöm válaszod. Igazából engem a 1990-1995 közötti időszak foglalkoztat, de minden érdekel ami a 21-el kapcsolatos. Ahogy kiveszem a hozzászólásokból, az évek során folyamatosan cserélődtek a gépek a századok, ezredek között. Akkor csak egy biztos,a négy utolsó 21um (904-907) Taszárra érkezett, és az ezred pápára költözéséig végig ott volt, eredeti orosz festéssel. Üdv.Petya | |||||
Nyugger | Adatlap | 371808 | 2010. október 6. 21:32 | ||
Sziasztok, Azért egy kicsit kiegészíteném a taszári 21UM dolgot. A 21MF és 21bis éra alatt minden új gép gyakorlatilag Pápára vagy Taszárra érkezett, ezért vannak olyan oldalszámok melyek ide köthetőek és vannak olyanok melyek áthelyezéssel jöttek, egy helyi gép elvesztése -baleset,katasztrófa- vagy átmeneti időre amig a taszári gép nagyjavításon volt. Kronológiai sorrendben: -új gépek: 3031,3036,3041 a volt 3. MiG-21MF szd.-hoz tartozott 1974-1976 között. /ez a szd. kompletten átkerült az MN6336-hoz Kecskemétre/ - 7011, 5091 Pápáról érkezett 1974-1975 -új gépek: 086,091,096 1976-ban kerültek ide, - 0258,0158,0465 Pápáról, több kevesebb ideig itt repültek -új, de valóságban használt gépek: 904,905,906,907 1987-ben érkeztek - 18,19 Pápáról 1989-ben Nos, ami a Monox által feltett képen látható az a Jugoszláv polgárháború vége fele készült, háttérben a Predator sátor és 2 db UH-60-s. Egy biztos, hogy 1990-92 között 9 UM volt itt, majd 1992-96 között 12 db. A repülőalakulat felszámolása után az összes 21UM Pápára került. | |||||
István | Adatlap | 371807 | 2010. október 6. 21:10 | ||
Szia A_Petya! A kérdésed mikorra értendő?Emlékeim szerint amikor típusváltás volt akkor a legújabbak mindég Taszáron meg Pápán kezdtek.A rendszerváltás előtt a két számjegyűek Pápán voltak a három számjegyűek Taszáron a négy számjegyűek pedig Kecskeméten. Üdv! István | |||||
A-3 | Adatlap | 371806 | 2010. október 6. 20:46 | ||
A 17-es is valahova Tököl környékére fog kerűlni a megfelelő állagmegóvás végrehajtása után. Sajnos a többiről nincs infóm. Üdv! A-3 | |||||
A_Petya | Adatlap | 371805 | 2010. október 6. 17:06 | ||
Nagyon szépen köszönöm az infót. A 17,18,19-esről esetleg tudsz valamit? A 18-ast, és a 19-est a 1991-es Taszári repnapon láttam kiállítva. | |||||
búza | Adatlap | 371804 | 2010. október 6. 17:04 | ||
A 18-as is az volt. | |||||
Monox | Adatlap | 371803 | 2010. október 6. 07:47 | ||
www.panoramio.com/photo/30622950 Ezen a fotón 4 gépet láthatsz. (086,091,096 és 53) Ismerteim szerint az 3031, 3036, 3041(ezek akkor a 3. század gépei voltak), 7011 valamint a 904,905,906,907-es gépek | |||||
A_Petya | Adatlap | 371802 | 2010. október 5. 21:13 | ||
Sziasztok, érdeklődnék,hogy melyik mig21um-ek voltak Taszáron, illetve ,hogy melyik századhoz melyik gép tartozott anno. Köszi Üdv.Petya | |||||
búza | Adatlap | 371801 | 2010. október 5. 17:42 | ||
Meg az AP-k is. | |||||
makettes | Adatlap | 371800 | 2010. október 5. 15:13 | ||
Köszi! | |||||
Daala | Adatlap | 371799 | 2010. október 5. 14:15 | ||
Az összes Bisz úgy érkezett. | |||||
makettes | Adatlap | 371798 | 2010. október 5. 12:01 | ||
Sziasztok! Egy kérdésem lenne:az első Mig-21bis-ek(75 A)teflonszürkén érkeztek? üdv. makettes | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371797 | 2010. október 3. 20:59 | ||
búza | Adatlap | 371796 | 2010. október 3. 20:46 | ||
De melyik áll a 096 mellett és miért? Egyáltalán mi lesz a sorsuk a továbbiakban? | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 371795 | 2010. október 3. 20:44 | ||
Regal | Adatlap | 371794 | 2010. október 3. 19:58 | ||
Levix! Köszi a képeket.Egy Academy PF-et akarok ezzel a látványos festéssl megcsinálni. Üdvözlettel, Regal | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 371793 | 2010. október 3. 19:30 | ||
Rob79 | Adatlap | 371792 | 2010. október 2. 08:47 | ||
Szia Gábor! Igen ez a kérdés! Remélem jó kezekbe kerültek! Úgy nézem , hogy igen! :-))) Már sok gépet széthordtak, sok meg szétrohadt... Egy kis szójáték. A 51-est, meg a 01-es 23-ast, majd meg akarom látogatni Zamárdiban. Nyáron a 4404-es Mf-et megnétzük Füreden. Remélem még sok gép kerül jó kezekbe, és lehet majd látogatni őket! Üdv.: Robi | |||||
búza | Adatlap | 371791 | 2010. október 1. 19:21 | ||
Szia Rob! A honnan az tiszta volt, a mikor és a miért a kérdés. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371790 | 2010. október 1. 19:17 | ||
5081, 091. Az első látszott a háttérben. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371789 | 2010. október 1. 07:52 | ||
Sziasztok! Ha valakit érdekel honnan kerültek Tökölre a gépek, megnézheti a 4008 as beírásomnál! 2009 október 2. Az 5081-es "kabalagép"... | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371788 | 2010. szeptember 30. 21:11 | ||
Szia Búza! Milyen "békaszínű" gépre gondolsz ? A képeken én néhány Mi-24-est láttam farm5.static.flickr.com/4151/5023107977_8cc0c14874_b.jpg Meg még 2db MiG-21-est, de ezt gondolom te is láttad: farm5.static.flickr.com/4105/5023717042_96d20e58bb_b.jpg | |||||
Levix | Adatlap | 371787 | 2010. szeptember 30. 20:40 | ||
búza | Adatlap | 371786 | 2010. szeptember 30. 20:16 | ||
Szia A3! A "Nemzeti Fővilláskulcs"- ról nem szívesen írnék nyilvánosan, mert úgyis kitörölnék! Az viszont szégyen és gyalázat, ahogy viselkednek - és ezt nem csak a repülőtökre értem. A lottó ötöst sajnálom, hogy nem nyertétek meg, de én azóta is rajta vagyok a dolgon és ha bejön, kaptok egy repülőképes AP-t, már ha kitelik belőle! A 096 mögött a fotókon még látszik egy békaszinű gép. Mi állomásozik még ott Tökölön a HUAF-ból? Üdv Neked és a volt kollégáknak! Sok sikert! Búza | |||||
Makettezõ | Adatlap | 371785 | 2010. szeptember 30. 17:54 | ||
Regal | Adatlap | 371784 | 2010. szeptember 30. 10:54 | ||
Sziasztok, Az indiai tigrismintás festésű gépről nincs véletlenül valakinek többnézeti rajza vagy fotója (a Nyugger hozzászólásában a legfelső rajz)? ÜDv, Regal | |||||
A-3 | Adatlap | 371783 | 2010. szeptember 29. 22:43 | ||
Erre csakis a teljesség igénye nélkűl lehet válaszolni itt. -Gázüzemű rendszereket -oxigén, nitrogén, sűrített levegő, freon,- min. 10%-ra feltölteni, fogógépek kommutátorairól a szénkeféket eltávolítani, üzatartályokat feltölteni, krómozott munkafelületeket semleges kémhatású zsírral lekenni majd parafinos papírral áttekerni, olaj és szeszrendszert feltölteni, és még legalább 60-70 pontban leírt műveletet végrehajtani amit a konzerválási idő függvényében előír a technológia. Külön rendelkezés van a kabin és hajtómű konzerválására ami meglehetősen eszközigényes. Ezen felűl még van feladat a gép sárkányszerkezetén is mivel megakadályozandó mindennemű jószág beköktözése a résekbe és üregekbe. A konzerválási előírés rendelkezik még a ponyvázás mikéntjéről az időtartam és évszak függvényében. | |||||
Makettezõ | Adatlap | 371782 | 2010. szeptember 29. 22:02 | ||
Szia A3! Azt szeretném tőled kérdezni, hogy a konzerválás pontosan mit jelent, mit csinálnak a folyamat során a gépekkel? Üdv:Viktor | |||||
A-3 | Adatlap | 371781 | 2010. szeptember 29. 20:54 | ||
Sajnos a lottó ötösbe nem én tenyereltem bele így ezzel a honi reptörténelem is vesztett! Azzal, hogy "hozzánk" kerűlt /kerűltek/ a gépek egyelőre csak a nemzeti kasztrálástól menekűltek meg ellentétben a kűlföldre elszármazottakkal. Konkrét műszaki rálátásom csak a 096-osra van aminek a garantált a szakszerű szét-összeszerelése és konzerválása. Az általad említett UTI-t nem is biztos, hogy HA-UTI-nak fogják nevezni mivel az illetékes fővilláskúlcs mereven elhatárolódott mindennemű érdemi /írásos/ megnyilatkozástól a géppel kapcsolatban ellentétben a Lengyel légügy szakembereivel akik fenntartások nélkűl hajlandók befogadni a gépet a regisztrációjukba igaz SP--- lajstrommal /de korabeli magyar festéssel/. Természetesen benne van a pakliban, hogy a berephez nem kapunk itthol légtérhasználati engedélyt, de akkor sem dől össze a világ. Lengyelországban szivesen látják a gépet! | |||||
búza | Adatlap | 371780 | 2010. szeptember 29. 19:09 | ||
Szia A3! Elkezdtétek megvalósítani amit a Mig-15,Mig-17,Mig-19 topik 595-ös hozzászólásában írtam? A lottó ötösbe is beletenyereltetek? Mert akkor fogunk még látni magyar 21-est repülni! Mi újság az UTI-val? Nagyon szurkolunk! Üdv: Búza | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371779 | 2010. szeptember 29. 17:47 | ||
Köszönöm szépen, alkalmasint nekilátok majd a rajzoknak! | |||||
Levix | Adatlap | 371778 | 2010. szeptember 29. 08:25 | ||
Köszi. Ezeket az oldalnézeteket már a 80-as években közölte az Air International. A felülnézetek ellenőrizhetetlenek. Egy bis felülnézetet is berakhattak volna, mert Irakban többet lefotóztak. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371777 | 2010. szeptember 29. 07:36 | ||
Szia Rob79 Lásd a 4852-4853-as hozzászólásokat, szerintem a feladóktól nyugodtan lehet kérdezősködni. Üdv R. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371776 | 2010. szeptember 28. 19:32 | ||
Rob79 | Adatlap | 371775 | 2010. szeptember 28. 18:52 | ||
Sziasztok! Köszi Zoli! Akkor úgy kérdezem mindenkitől aki fent van itt a makettinfón, hogy tud e valamit a 3 Um-ről, amiket Tökölre vittek fel? Tavaly még közöttük sétáltam Pápán, a "tárolási helyükön"... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371774 | 2010. szeptember 28. 08:37 | ||
Szia Balázs Itt a 21-es topicban a 1914-es hsz-ben (magyarázat a 1916-ban), 57-es topic-mezőben megtalálod a "1814"/21U gépet körbefotózva, a felső felületeken is - az egyedi kamós festéssel. Saját készítésű képeim, így nyugodtan lehet rá hivatkozni vagy akár bárhol leközölni, terjeszteni. Jó munkát a rajzolgatáshoz! Üdv R. | |||||
A-3 | Adatlap | 371773 | 2010. szeptember 27. 22:33 | ||
Ma délután már felkerűlt a jobboldali szárny a 096-os törzsére. Sajnos a nappalok igen rövídek így nem annyira pörgős az összeszerelés. De ami késik nem múlik! | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 371772 | 2010. szeptember 27. 21:58 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371771 | 2010. szeptember 27. 19:47 | ||
joci232 | Adatlap | 371770 | 2010. szeptember 27. 19:39 | ||
Murmuc | Adatlap | 371769 | 2010. szeptember 27. 18:54 | ||
Rumcájsz_52! Nálad a pont! Bevallom őszintén csak átfutottam a képeken és az így látott ellentmondások miatt írtam hogy az ilyen könyvek számomra hiteltelenek! De mindenben igazad van, az "UB" csak becsúszott, talán azért mert az utóbbi idők technikái ahogy írtad ezt viselték! | |||||
Neo954 | Adatlap | 371768 | 2010. szeptember 27. 18:53 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A szürke Mig-21/bis színkódja mi volt? Tudja valaki?
Milyen festéket vagy festékeket vegyek hozzá?
Üdvözlettel:cf85