<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migi | Adatlap | 371347 | 2010. január 31. 09:36 | ||
Monox | Adatlap | 371346 | 2010. január 31. 09:24 | ||
Kedves fórumlakó társaim, segítségre van szükségem. A mellékelt képen látható, a gyomai méhtelepen guberált MiG-21PF oldalszám sikeresen a birtokomba került. Miután nagyon is pontosan szeretném tudni, hogy melyik gépé volt valamikor, ezért olyan segítséget szeretnék tőletek kérni, hogy a TEREPSZÍNŰ 409 és az 509-es repülőgépek JOBB OLDALI oldalszámáról osszatok meg velem néhány fotót, már ha létezik ilyen. A feltevés, hogy a jobb oldali oldalszámról van szó, a lemez hátulján látható pompázsgátló redőny bekötésének maradványa utal. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371345 | 2010. január 29. 12:33 | ||
Szia MB87 ! Szuper, remélem emlékszik majd az oldalszámokra. Az igazi csoda a fénykép lenne... | |||||
MB87 | Adatlap | 371344 | 2010. január 29. 11:39 | ||
MB87 | Adatlap | 371343 | 2010. január 29. 11:33 | ||
Hát az enyém elég silány lesz sajnos de eldőre nem is vártam többet. | |||||
MB87 | Adatlap | 371342 | 2010. január 29. 11:23 | ||
Helló Nyugger! Megkérdeztem a volt Pumás szaktanáromat és azt állítja hogy két 21-es volt Puma század jellel elátva, igaz nem sokáig. Pontosan nem emlékezet hogy meűlyikeken volt rajta de adot tippeket hogy hol találhatom meg, majd utána nézek. Ha nem találok semit akor majd ír egy e-mailt valamelyik volt kolégájának aki még ott szolgál. | |||||
Daala | Adatlap | 371341 | 2010. január 28. 20:13 | ||
zsír | |||||
Kamovos | Adatlap | 371340 | 2010. január 28. 20:02 | ||
Szia Juge75 Az osztályfőnököm volt a Bandi! A tavalyi kiállításon nem találkoztam vele. Remélem idén ott lesz! Iszonyatosan jó fej volt velünk. A történetei is kegyetlen jók voltak. Főleg amiket Börgöndről mesélt. Én amikor megismertem már maketteztem. Akkor tájt hozta asszony sógoroktól az Esci Ka-34-es helikopteremet, minden áron el akarta kunyerálni. Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 371339 | 2010. január 28. 19:39 | ||
Daala | Adatlap | 371338 | 2010. január 28. 19:02 | ||
Azért már kíváncsian várom az Eduard új 48-as 21-es sorozatát! | |||||
juge75 | Adatlap | 371337 | 2010. január 28. 18:59 | ||
De a 21-es örök szerelmem marad. Bármelyik altípusa csodaszép! | |||||
juge75 | Adatlap | 371336 | 2010. január 28. 18:58 | ||
Számomra 21-es (az első egy KP-MF-volt, amit édesapám vett szemléltetni. Valamint az a pár (talán 1/32-es) makett, ami Nagyorosziban a harcászati oktató tanterem mennyezetéről lógott le. | |||||
juge75 | Adatlap | 371335 | 2010. január 28. 18:55 | ||
Ő repülőzik, én inkább légvédelmi eszközöket építek. Aki ide járt anno Szolnokra a katonai fősulira, talán emlékezik egy Burai András nevű őrnagyra (akkor még százados) és nagyobbik fiára (ő is András). No amit ott láttam, az terelt ebbe az irányba igazán. Precízen is lehet és kell is festeni, glettelni. No és az akkori múzeum, oda bejutni sem volt egyszerű! De megérte! | |||||
juge75 | Adatlap | 371334 | 2010. január 28. 18:51 | ||
Daala-nál szoktam nézegetni, legutóbb a Revell 21 F-13-as néztem meg jobban, hibáival-szépségeivel. | |||||
migi | Adatlap | 371333 | 2010. január 28. 18:47 | ||
Pedig én jobban szeretem mind az Aca 21 sét , valahogy alakhűbb a törzs . | |||||
juge75 | Adatlap | 371332 | 2010. január 28. 18:03 | ||
Akkoriban szinte minden Propagteam számsort felvásároltam itt Szolnokon, de volt hogy fújtam a felségjelet maszkolással. | |||||
juge75 | Adatlap | 371331 | 2010. január 28. 18:01 | ||
Amit csináltam, az szinte mind a barátoknál van, még a múzeumba is került egy MI-2-es. Hát ha most megint építenék, valószínűleg 1/48-ban kezdeném. Az Oez 1/48 sem volt semmi! Pláne a lapos kabin, ami nem illeszkedik, és a vaskos szárnyak. | |||||
juge75 | Adatlap | 371330 | 2010. január 28. 17:58 | ||
Én az Aeroteam 21 UM-et vettem meg, cseréltem is egyből a futókat, szárnyakat az MF-ére. | |||||
migi | Adatlap | 371329 | 2010. január 28. 17:57 | ||
Akkor mit gondolhattál volna a Heller F-13 sára nem is hasonlit . | |||||
juge75 | Adatlap | 371328 | 2010. január 28. 17:56 | ||
Daala-nak és egy másik közös barátunknak szinte már ipar szerűen gyártottam. Készítettem Airfix-Heller Mig-23-ból is UB-t. | |||||
juge75 | Adatlap | 371327 | 2010. január 28. 17:55 | ||
Azután véletlenül megvettem az airfix F-13-at, nem értettem, mitől hosszabb az egész törzs fél centivel. | |||||
juge75 | Adatlap | 371326 | 2010. január 28. 17:54 | ||
F-13 is abból lett. | |||||
juge75 | Adatlap | 371325 | 2010. január 28. 17:54 | ||
Szintén zenész? :-) | |||||
juge75 | Adatlap | 371324 | 2010. január 28. 17:53 | ||
migi | Adatlap | 371323 | 2010. január 28. 17:48 | ||
Én abból csináltam meg a PF-től az SMT ig mindent még 1-2 db meg is van . | |||||
juge75 | Adatlap | 371322 | 2010. január 28. 17:46 | ||
A régi szép idők, amikor KP MF-ből csináltam! | |||||
MB87 | Adatlap | 371321 | 2010. január 28. 17:39 | ||
Rendben! | |||||
migi | Adatlap | 371320 | 2010. január 28. 17:37 | ||
Irj erre az Email cimre : migi3@freemail.hu | |||||
MB87 | Adatlap | 371319 | 2010. január 28. 17:34 | ||
Köszönöm nagy segítség ez most nekem. Tudom hogy lehet kapni hozzá kabint a Pavla-nak van talán, de sajnos nem szereztem be. Majd a következőhöz de az már Bilek gyártmány lesz. Tényleg nincs valakinek valami tapasztalata a minőségével kapcsolatban? | |||||
migi | Adatlap | 371318 | 2010. január 28. 17:06 | ||
Parancsolj , a Hadé , és a Begemot orosz cégé , próbáld megnézni hátha tudsz valami azonosságot találni . Egyébként nagyon jó gyanta kabint és kabintetőt lehet hozzá kapni . | |||||
MB87 | Adatlap | 371317 | 2010. január 28. 16:56 | ||
Helló! Segítséget szeretnék kérni, mivel a egy Mig-21 UM-et készítek (Condor gyártmány és elég silány minőségű. Megrendeltem hozzá a HAD Mig-21 MF matricáját (az ex-vadászpilóta szaktanárom azt mondta hogy teljesen megegyezik a két gép üzemeltetési feliratai) de nem találok hozzá használati utasítást hogy mit hova rakjak sem MF, sem UM-et. Nincs véletlenül valakinek meg? Vagy nem tudtok adni esetleg linket ahol megtalálom? Előre is köszönöm! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371316 | 2010. január 28. 14:34 | ||
Köszi! , így már értem. lehet írtatok már erről a témáról, mert rémlett, de így mostmár tudom pontosan. | |||||
juge75 | Adatlap | 371315 | 2010. január 28. 13:47 | ||
Több okból is egyenként szálltak le, ha fékernyőt bontanak az elöl levő gép ernyője oldást követően az őt követő gép szívó csatornájába, vagy futóművébe, annak kerekeire kerülhet. Ha valamiért az elöl levő gép eltér az iránytól a betonon, veszélyezteti az őt követő két gépet. | |||||
juge75 | Adatlap | 371314 | 2010. január 28. 13:40 | ||
Itt éppen felszállás előtt a startra várnak, ahogyan a képsorozat neve is szól eredetileg. Leszállás nem kötelékben, hanem egymást követően történt. | |||||
Monox | Adatlap | 371313 | 2010. január 28. 13:11 | ||
Az MF-eket meg sem próbálták értékesíteni. A PF-ek közül csak az az 1601-es volt lemezszínű, amikor 1989.03.06.-án a hétgépes kötelék leszállt Kecskeméten. A többi gép kályhaezüsttel le lett festve, miután ezek különböző "érdeklődőknek" voltak szánva, leginkább a tengeren túlra. Oda végül a 4381 hsz.-ban látható gépek közül a 602-es (korábban terepszínű 1602-es) gép került ki. A többi üzlet meghiúsult így a makulátlan felületű gépeket szétszerelés után lángvágóval szétvágták. Érdekes viszont, hogy a 7 gép végül hogyan lett 9? Azt tudjuk, hogy a 1514-es biztosan nem a többiekkel együtt érkezett, de legalább tudjuk kicsoda. A képen lévő 905-ös gép eredeti oldalszámát homály fedi előttem, ha tudjuk azt, hogy a kék 10-es volt az egykori terepszínű 510-es (a cserebere topicban felajánlott oldalszámok is megerősítik ez, az egyik alatt látszik a kék szín), a 14 az terepszínű 1514, a 602 a terepszínű 1602. Ha valaikenek van tippje, esetleges pontos adata, kérem ossza meg velem :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371312 | 2010. január 27. 23:06 | ||
Előzőről lemaradt :D Csak mert fura volt, mert az MF-eket festve darabolták szét. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371311 | 2010. január 27. 23:06 | ||
mig23papa | Adatlap | 371310 | 2010. január 27. 23:04 | ||
zoli1989 Csupán azért , mert a honvédség egy bolondokháza, tele gyagyás tábornokkal :-)) | |||||
Monox | Adatlap | 371309 | 2010. január 27. 21:24 | ||
Búza okfejtése a magyarázat arra, hogy miért csak a 6-os/9-es szám érdekel :) | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 371308 | 2010. január 27. 18:00 | ||
búza | Adatlap | 371307 | 2010. január 27. 17:54 | ||
Sziasztok! A 1514-es szám abban a formában SOHA nem lehetett a gépre festve, mert redönyre nem került szám, sem a csapatnál, sem a PG.-ben, de még a szétvágott gépeken sem. A kabin része lehet a Pecsában, a lemez az az előtti területről származik. Egyszer már körbejártuk ezt a témát, a számokból kikövetkeztethető az eredeti gépszám, bár ez nyilván nem száz százalék, de bízzunk a katonák precizitásában, hogy nem változtattak rajta sokat! Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371306 | 2010. január 27. 17:08 | ||
Szia, Charlie A 21F-13 törzs alatti pilonra fegyvert nem lehetett függeszteni, csak 500-as póttankot(a 800-as meg akkor még nem is létezett). Üdv R. | |||||
juge75 | Adatlap | 371305 | 2010. január 27. 16:50 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371304 | 2010. január 27. 16:28 | ||
Az érdekelne, hogy miért került le a gépről a terep festés, ha már úgy is szétvágják ? | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 371303 | 2010. január 27. 16:06 | ||
Az F-13-as törzs alatti felfüggesztőjére lehetett bombát is "aplikálni", vagy csak póttartályt (ez utóbbiból esetleg a 800 "lityiset"?) | |||||
Nyugger | Adatlap | 371302 | 2010. január 27. 09:47 | ||
Sziasztok, Egy javítás a 4380-ban: az 506 jól írva 509 ! Bocs. Monox, A képeden jól látszik a 1514-s kivágott kabinja. | |||||
Monox | Adatlap | 371301 | 2010. január 27. 09:10 | ||
Sokáig én is azt gondoltam, hogy esetleg utánmázolt számokról lehet szó, de van fotó ami esetleg alátámasztja, hogy bár a 1514-es gépről valóban eltüntették a terepszínt de a szóban forgó oldalán valóban megmaradhatott a 1514-es olalszám, még akkor is, ha amásikon nem az volt. Sajnos pont emiatt nem igazán hoz lázba a dolog, de a 6-os számot továbbra is jó lenne megszerezni, mert az a kép után tutira valódinak látszik. (Más kérdés kiderül-e valaha, hogy melyik gépről származik...) Az első fotó bal szélén a többi géppel együtt látszik a 1514-es. Csak az 514 vehető ki, de a (körbe)vágás alakja (és ténye...) megfelel a képen láthatónak. A második kép a gép másik oldalán lévő jelzéseket mutatja. A terepszínű gépek távolodási sorrendben a 409,1605,509,504. Vagyis a 1514 ekkor biztosan már nem terepszínű. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371300 | 2010. január 27. 08:48 | ||
Nem volt felelötlenség. Érkezéskor 1965-ben tényleg fém színű volt a 1514-s és a kivonásakor pedig terepfestésű, csakhogy nem került elő /én nem láttam/ olyan felvételt melyen terepszínűen van szétvágve Kecskeméten. Sőt olyat sem láttam melyen fém színűen lenne, persze feltételezhetően ott volt az átsorszámozott - vágott gépek között, csak nem tudjuk pontosan, hogy melyik. Szerintem a 10-s, 905,-s vagy a 14-s oldalszámú között kell keresni. Leginkább a 14-s aspiráns e dologra. Szerintem a kivágott orr része van /vagy volt/ Pecsában a múzeumi területen fémszínűként. A katapultülésen és a műszerfalon láttam a 1514-s jelzést. Ha jól emlékszem a nincs kivülről jelzés törzs darabon. 1514-s feíratú fém darab így ebben a formában szerintem hamisitvány még akkor is ha az eredeti gépről származó fémre festették fel. A látszólag terepfestésű gépről származó 6-s fémdarab származhat a 1605-s gépről is de a 409 és a 506-ról is csak ebben az esetben megfordítva lett lefotózva. A PG sablonban a 6-s és 9-s ugyan az a szám volt /?/. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371299 | 2010. január 26. 23:31 | ||
Hát, onnan hogy mikor érkeztek fém színűek voltak. De láttam egy-két képet róla amin már zöld-barna-kék. Ha jól tudom a zöld-barna-kék festést később kapták. Ebből gondoltam. Jó ezt így kiállítani hogy konkrétan olyan volt felelőtlenség volt ez tény ... | |||||
Nyugger | Adatlap | 371298 | 2010. január 26. 23:22 | ||
Szia Zoli989! Miből gondolod, hogy terepszínű volt vágáskor, és mi volt akkor az oldalszáma ? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia
Nekem ezek vannak .