<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
beczl | Adatlap | 371138 | 2010. január 3. 22:31 | ||
búza | Adatlap | 371137 | 2010. január 3. 21:27 | ||
Gondolkodtam, hogy mihez is használhatták, ami az előző típusokon nem volt. Vagy az UB-32-57-hez, vagy a négyzáras bombatartóhoz. Ha fontos még tudok utánanézni. Üdv: Búza | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371136 | 2010. január 3. 21:19 | ||
Szevasz beczl! Csak nem valami uj lock-on modellen dolgozol? | |||||
beczl | Adatlap | 371135 | 2010. január 3. 21:06 | ||
búza | Adatlap | 371134 | 2010. január 3. 20:38 | ||
Szia! Ok, most már utánanéztem. Egy kábel van a csőben és egy csatlakozó a hátsó dudor alatt. A gép vagy BISZ, vagy AP. ( A makettemről ez hiányzik! Húsz év után jöttem rá.) Azt, hogy milyen fegyverhez illetve indító eszközhöz kell azt nem tudom. Ha jól emlékszem így több mint 15 év távlatából, a mögötte látható csepp alakú lemezke belső oldalán egy elektromos doboz van, amit a felfüggesztett fegyver fajtája szerint kell egy megfelelő eszközzel a megfelelő helyzetbe állítani. Üdv: Búza. | |||||
búza | Adatlap | 371133 | 2010. január 3. 20:15 | ||
Gépszám van hozzá? | |||||
beczl | Adatlap | 371132 | 2010. január 3. 18:04 | ||
migi | Adatlap | 371131 | 2010. január 2. 15:24 | ||
Csináljunk igy légierőt , ez a legolcsóbb megoldás ,gratula jó lett . | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371130 | 2010. január 2. 10:30 | ||
ugy ertem modositassal | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371129 | 2010. január 2. 10:29 | ||
migi | Adatlap | 371128 | 2009. december 31. 18:50 | ||
páncélos | Adatlap | 371127 | 2009. december 30. 16:50 | ||
Migi! Igen, ez az. Sajnos ezt az egy képet ismerem. Reméltem, aki készítette, talán többet is csinált, más szemszögből. De köszönöm! | |||||
migi | Adatlap | 371126 | 2009. december 30. 16:17 | ||
páncélos | Adatlap | 371125 | 2009. december 30. 15:47 | ||
Uraim! Kérem, ha valakinek van fotója az egykori kőbányai úttörőtábor területén kiállított T-34-85 harckocsiról (ha jól emlékszem 417-es toronyszámmal), vagy a melltett álló MiG-21 F13, 1981-es számú gépről, de mögötte a T-34-es jól látható, kérem tegyen fel ide, vagy küldje el nekem (t-72magyar@freemail.hu) a képet. Köszönöm. | |||||
Monox | Adatlap | 371124 | 2009. december 26. 23:58 | ||
mig23papa | Adatlap | 371123 | 2009. december 26. 14:28 | ||
Nyugger Időpontot nem tudok, de amikor nekiálltunk kettő ultrakönnyű építésének, akkor mentünk ki a Magasdi Gyurival, akkor 3 gép volt ott. Nem volt szép dolog tőlünk, de kiszedtük mind a háromból a botkormányt, remélve hogy jó lesz majd a kisgépekbe. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371122 | 2009. december 26. 14:25 | ||
Monox Már megint nem értelek, ha van képed, akkor mért nem rakod egyből be is ide? | |||||
Monox | Adatlap | 371121 | 2009. december 26. 12:49 | ||
Kecskeméten a 805-ös van. Igaz leginkább már csak hamu van belőle, de az oldalszám még felismerhető.. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 371120 | 2009. december 26. 12:02 | ||
Na az lehet, gépszámot nem néztem, csak tudom, hogy sokáig Kecsón porosodott egy | |||||
Monox | Adatlap | 371119 | 2009. december 26. 11:59 | ||
Végülis van egy fotóm a 914-ről, amint éppen egy fémkereskedő cuccai között enyészik... | |||||
Nyugger | Adatlap | 371118 | 2009. december 26. 10:36 | ||
Szia, Ez lehet, de én 1990-től jártam Pápára és csak ezt a gépet láttam ott. Valamikor régen a pápai ezred kapott vagy 3-4 db kivont MiG-21F13-t vontatás gyakorlása és egyéb célokra pl. tűzoltás, múholdfelvételek megtévesztése stb. Két gép a Kenyeri füves reptérre kérült, majd később a Vönöckre az ottani fémkereskedőhöz. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371117 | 2009. december 26. 10:01 | ||
Nyugger | Adatlap | 371116 | 2009. december 26. 09:22 | ||
Sziasztok, Kecskeméten a 805-s F-13-s van ill. volt... azért csak volt mert ez a gép tűzoltó gyakorló 'áldozat' és az évek során elfogyott. A roncsa a hajtóművező hely mögött még látható. A 913-as Pápán volt, a kényszerszálló mező keleti oldalán kb. a toronnyal egyvonalban, földi célok támadásának gyakorlására, fotózásra használták. 2001 után feltételezhetően egy MÉH telepre költözött. | |||||
opetrovics | Adatlap | 371115 | 2009. december 26. 08:36 | ||
Szia! Én úgy emlészem,hogy ez itt van(volt)Ppán,és mint cél funkcionált.Vay 15évvel ezelőtt még voltam is kinnt nála.Nem esküszöm meg rá,de majdnem biztos hogy ez a kép pápán készült.A pápai kollégák,majd megerősítenek,vagy cáfolnak benne. Üdv: opetrovics | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371114 | 2009. december 25. 22:41 | ||
Lacy Az Sz-nélküli MT tipusjelzésből meg a 96-al kezdődő gyári számból nekem elég egyértelmünek tünik, hogy az volt a különbség, hogy a 21MT-ben még a régebbi RP-21 lokátor volt beépitve /export'/, mig az Sz/SzM/SzMT-be és a bisz változatokba az újabb RP-22. Egyéb különbség meg a korábban kitárgyalt R-13F-300 ill. R-25-300 hajtómü, amit viszont a fúvócső felől nem lehet megkülönböztetni. Üdv és kellemes Karácsonyt mindenkinek R. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 371113 | 2009. december 25. 22:14 | ||
A kecskeméti reptéren bokrosodik, legalábbis a kép ott készült, nem tudok róla, hogy elszállításra került volna, de utána tudok nézni a jövőhéten. A reptér hátsó, pályával párhuzamos kerítésétől jól látható. Van még ott egy IL-28, meg talán egy Mig-15 is. Régebben földi lövészeti eljárásokat gyakoroltak be rajtuk. | |||||
Monox | Adatlap | 371112 | 2009. december 25. 21:51 | ||
Monox | Adatlap | 371111 | 2009. december 25. 19:49 | ||
1997 márciusa és 2000 augusztusa között valamikor. Olyan "képkörnyezetben" kaptam amikor a 907-est mát végszerelték a PG-ben, ill. a DR-nél. Vagyis talán 1998 körül lehetett mindez. A gép máig is megvan, úgyhogy biztosan nem eladáshoz van szétszedve. Egyébként döbbenet, hogy 3 és fél év alatt repül a gép összesen 72 órát... | |||||
Nyugger | Adatlap | 371110 | 2009. december 25. 19:09 | ||
Szia Monox, Az tény, hogy ez a kép a pápai hangárban készült de mikor ? | |||||
Monox | Adatlap | 371109 | 2009. december 25. 18:01 | ||
búza | Adatlap | 371108 | 2009. december 23. 16:58 | ||
Sziasztok! Egyre inkább úgy látom, hogy le kellene ülni egy sör mellé ezt a kérdéskört kivesézni. Persze fotókkal, stb. Addig is boldog Karácsonyi Ünnepeket minden fórumozónak! Üdv: Búza | |||||
vandork | Adatlap | 371107 | 2009. december 23. 16:16 | ||
-Ezek a riagi repmúzeumban lévő gépek mind SzMT-k, a kicsi, bisz-tartályos gép is SzMT, nem SzT. A tököli műszakiak mind SzMT-nek nevezték, és a gyátmánykódjuk is 50-es, ahogy LAcy is írja. Ráadásul, ezeket a gépek 1981-ben kerültek a Baltikumba Magyarorrszágról... Tökölről... ezek mind egykori tököli gépek. A könyvemet pedig az egri Alexandra könyvesboltban elvileg meg lehet venni, de kapható a Bookline-on, no meg nálam is:) üdv, és kellemes ünnepeket Vándor Karesz | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371106 | 2009. december 22. 21:15 | ||
Szia, Lacy Akkor végre a titokzatos 21MT is kibújt a homályból, a kis létszámú szériáról eddig is tudtam, de nem volt róla egyértelműen azonosítható, a külső megjelenést is bemutató fotó. Köszi az infót. Üdv R. | |||||
Lacy | Adatlap | 371105 | 2009. december 22. 19:47 | ||
A gyári száma alapján MT változat. Régóta keringő, és mindenféle kiadványban tovább másolt adat, hogy az SMT változatból készítettek export verziót is. 15 darab Mig-21MT-ről írnak ezek a könyvek, 964001-964015 gyári számmal. De végül mégsem exportálták a gépeket. Ez a gép pedig a mellékelt fotó szerint a 96-os szériából való, mert több alkatrészén is szerepel a 964015-ös gyári szám. Lásd fotó. Ellentétben a rigai múzeumban látható egy nagy és két bis gerinctartályos három SMT/ST-vel, amelyek az 50-es szériából valók. Gyári számuk: 76 - 50027021 10 - 50023100 40 - 50029084 Ezek válóban SMT/ST változatok. | |||||
búza | Adatlap | 371104 | 2009. december 22. 19:35 | ||
Sziasztok! Még valami feltűnt! A BISZ fúvócsövében végig megvan a hullámos belső rezgéscsillapító lemez! Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371103 | 2009. december 22. 19:09 | ||
Szia, Lacy Mivel a képen nem 21bisz van, így a hajtómű R-13F-300.Az R-25 a nagyobb levegőfogyasztása miatt a keskenyebb szívócsatorna-peremmel ellátott, 900 mm-re növelt átmérőjű beőmlő keresztmetszetet igényelte. Ez a gép mitől MT-változat és miért nem SzMT? R. | |||||
Lacy | Adatlap | 371102 | 2009. december 22. 17:35 | ||
Te Rumcájsz, akkor a mellékelt képen látható Mig-21MT (NEM SMT) hajtóműve akkor most milyen típusú? | |||||
Zépisti | Adatlap | 371101 | 2009. december 22. 17:27 | ||
Hm,igazán plasztikus a rajz a forgó rész közepén:)... | |||||
Lacy | Adatlap | 371100 | 2009. december 22. 17:06 | ||
Szia Rumcájsz_52, kösz az infót érdekes! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371099 | 2009. december 22. 16:50 | ||
Ha ilyen hajtóművet látunk MiG-21bisz típusban, akkor ez R-25, ha más gépben, akkor R-13F-300. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371098 | 2009. december 22. 16:49 | ||
Minden 21-es imádónak. A 3142/3178-as hsz.-tájékán már társalogtunk arról, hogyan azonosíthatjik a 21-es hajtóműveket hátulról, a fúvócső felől készült fotókon. Ehhez kaptam új infót, egy volt PG-s mérnök kollegától, aki hivatalból járt át a tököli szovjet ezredhez műszkai és dokumentációs ügyeket intézni, de nem csak hivatalból érdekelte minden, így bőszen érdeklődött, utána meg jegyzetelt is. A lényeg: Az eddig egyértelműen R-25-ként azonosított hajtómű nemcsak ez a típus lehetett, a 21SZM/SZMT/SZT típusokba épített R-13F-300 erőmű hátulról ugyanúgy nézett ki. A két hajtóműnél eltért némileg a kompresszor kialakítása, már az R-13F-300-on is két forszázs-szivattyú volt, de nem nem NR-22 és NR-44, mint az R-25-ön, hanem NR-22 és valami korábbi típus. Más volt a két hajótmű szabályzási karakterisztikája is, pl. eltérőek voltak a forszázskapcsolás automatikától függő feltételei is. A két hajtómű hátulról látható turbina utáni részei viszont azonosak voltak, ezért a fúvócső felől nézve "csereszabatosak", azaz összetéveszhetőek. Az R-13F-300 (95F gyártmány) nem összetévesztendő a mi MiG-21MF gépeinkbe épített R-13-300 (95 gyártmány) hajtóművel. | |||||
Lacy | Adatlap | 371097 | 2009. december 21. 17:59 | ||
Sziasztok, a Mig-21-es jelenje! Pakisztáni F-7PG: | |||||
romeo | Adatlap | 371096 | 2009. december 19. 22:30 | ||
búza | Adatlap | 371095 | 2009. december 17. 21:37 | ||
Természetesen van. Ha előbb szólsz vittem volna egyet 31.-én. Üdv: Búza | |||||
Kakukk | Adatlap | 371094 | 2009. december 17. 21:09 | ||
Rendben akkor beszerzek én is egyet.Sajnos itt Egerben nem lehet kapni,csak neten lehet rendelni. Mezőkövesdről van benne valami? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371093 | 2009. december 17. 20:35 | ||
Nekem szerencsére már megvan. Véleményem szerint nemcsak hogy megéri megvenni, de a téma iránt érdeklődőknek kötelező! | |||||
Kakukk | Adatlap | 371092 | 2009. december 17. 20:09 | ||
Sziasztok! Vándor Károly : Légierő társbérletben c. könyve megvan vkinek? Megéri megvenni? | |||||
fishpot | Adatlap | 371091 | 2009. december 17. 15:38 | ||
RonnieFrown | Adatlap | 371090 | 2009. december 16. 23:09 | ||
RonnieFrown | Adatlap | 371089 | 2009. december 16. 22:59 | ||
Namibia is hasznalja a csinki verziot, nemreg vettek 12 db-ot. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Üdv, De, Mig-21 bisz v1.1 :-) Új és átdolgozott skinek, új sérülésmodellezés, SPS-141-100, IAB-500 (RN-25), új BDZ-66-21N tartó, stb...