/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.
sainz 369718 2008. november 22. 15:36
Válasz erre
Da,da,da...
Szép egy dobozka, biztosan szélcsatornában álmodták meg...:))
migi 369717 2008. november 22. 15:25
Válasz erre
Mig-21_21205
Mig-21_21205

Csak nem erről értekeztek ?
sainz 369716 2008. november 22. 15:23
Válasz erre
www.aircraftslides.com/Auction/AuctionDetail.aspx

Ha már "irakozunk", felkerült egy érdekes iraki 21-es fotó, elvileg vhol van rajta egy légigyőzelmi jel is:
sainz 369715 2008. november 22. 15:19
Válasz erre
Laikusként azt gondolom, ennek a hűtőnek a megléte mindenképpen azt jelenti, hogy a 21-es valamelyik rendszere nem szerette az iraki meleget.
sainz 369714 2008. november 22. 15:16
Válasz erre
Rumcájsz!

Nézd meg az Emiledet...:))..ha még nem tetted meg.
Rumcájsz_52 369713 2008. november 22. 15:13
Válasz erre
sainz
a kép melletti szöveg alapján megtaláltam, a jobb főfutó kerékaknája előtt, a törzsféklap mögött van valami plusz szerkentyű felszerelve, ez lehet levegős olajhűtő, már csak az a kérdés, melyik olajrendszerbe van bekötve. A kétüléses 21-eken volt hasonló hűtő a kabin légkondi-rendszerében pluszként beépitve az együlésesekhez képest, de az léghüésű levegö-radiátor volt.
sainz 369712 2008. november 22. 15:11
Válasz erre
A hűtőről annyit ír még az angol szöveg, hogy a jobb oldali "airbrake" - gondolom jobb törzsféklap - mögött látható.
sainz 369711 2008. november 22. 15:06
Válasz erre
Ez a hűtő lehet hogy csak azzal kapcsolatos, hogy Irakba exportált gép.
Lehet hogy benne volt az ő PFM,MF,bis-eikben is.
Ez gondolom nem determinálja a típust, bár én csak Vietnámmal kapcsolatban olvastam "trópusi" kivitelről.
Rumcájsz_52 369710 2008. november 22. 15:01
Válasz erre
sainz
Leagalább három gépen látható az orr alatt és a svanc tetején az RSzBN-rendszer PION-antennája, ami a mi bis 75AP néven ismert, eredetiben 75B tipusú gépeinken volt. A kabintető mögött baloldalt lévő dudor szintén bisz-re utal egy másik fotón. Viszont levegős olajhűtő-radiátorról 21-en én még nem hallottam, pláne nagyjából téglatest alakatban. A mi gépeinken olaj-tüzelőanyag-radiátor volt a hajtómű bal mellső oldalán felszerelve, a kero hütötte a hajtómű kenőolaját, az olaj meg előmelegitette a kerót beporlasztás előtt. A hidraulika-olajnak meg csak annyi hűtése volt, hogy végigvezették egy hosszú csőszakaszon a gerincen a tartályba való visszavezetés előtt.
sainz 369709 2008. november 22. 14:26
Válasz erre
Szerbeknél is megy az agyalás, találtak érdekes dolgokat a náluk maradt iraki 21-esekben.
Sokak szerint MiG-21SMT-ST-k, és nem bis-ek:

forum.airserbia.com/viewtopic.php
i7.photobucket.com/albums/y276/radeks/MiG-21/AFMMiG21.jpg

www.avijacijabezgranica.com/forum/viewtopic.php
www.avijacijabezgranica.com/forum/viewtopic.php

Nekem nagyon bis-nek tűnnek, de jó lenne közeli fotó a beömlőről, kabinról stb...

Többek közt azt írják, a törzsben lévő gumitankok más formájúak, méretűek mint a bis-ben.
A hajtómű R13-300.

"The heat exchanger was oil-air type, the box of exact measures: 320x240x110 mm with in and out pipes of 20 mm diameter ( i had idea to make the model) was istalled . It can be seen on the biggest photo, just after the right airbrake."
Nyilván vannak itt akiknek ez is fontos info:
A hőcserélő(hűtő) mérete 320x240x110mm, ki- és bemeneti csövek 20mm átmérőjűek...

A szélvédők oldalüvege kerek típusú és nem szögletes.
Van aki ez alapján állítja, hogy 1980 után gyártott gépek.

Ígértek nekem kabinfotót az egyik gépről, ha megkapom felteszem ide.
Elképzelhető hogy létezett export-bis, az MF radarjával és egyéb berendezéseivel ?
migi 369708 2008. november 22. 14:14
Válasz erre
hpm_mig-21um
hpm_mig-21um
hpm_mig-21um1
hpm_mig-21um1

Több szem többet lát, szeretnék én annyi miget látni mint amennyit te láttál Laci
Remélem ez a készlet nem olyan mint ez a másik , ebből ha jól olvastam mindössze 500 db gyártottak .
vandork 369707 2008. november 22. 14:07
Válasz erre
A műgyanta cuccok között lévő valami az pontosan a ""D" típusó felderítő konténer, fotó lásd itt.
www.airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-21/mig-21_08.htm

Kunmadarason is ezzel repültek a 21R-ek. Fotó is van.
Rumcájsz_52 369706 2008. november 22. 14:00
Válasz erre
Bocsi, nyertetek, migi is meg Te is, az öntvény-csonkkal együtt nem ismertem fel a célpontot /úgylátszik Sólyomszem helyett már legfeljebb Vószem lehetek/.
Tibcsi 369705 2008. november 22. 13:56
Válasz erre
Rumcájsz,

A mig21b képen a gyanta alkatrészek között van egy felderítőkonténerre hasonlító valami. :)
Rumcájsz_52 369704 2008. november 22. 13:39
Válasz erre
migi
Nem akarlak elkeseriteni, de én sehol nem látom a felderitő-konténert az alkatrészek között. Ha a bal alsó sarokban látható kissé aszimmetrikus szerkentyűre gondolsz, az egy PTB-800 póttartály, amit a 21-en csak a törzs alá lehetett függeszteni.
R.
migi 369703 2008. november 22. 13:20
Válasz erre
Szivesen megnézném úgy látom adnak hozzá egy R hez való felderitő gondolát is és végre egyben van a gyanta és a maratás is , már csak a lényeg ,hol és mennyi .
Tibcsi 369702 2008. november 22. 12:41
Válasz erre
Bizalomgerjesztő kit, de még nem hallottam róla. Viszont a doboztetőn látható géphez van matricám 48-ban, ha esetleg érdekel valakit. A CMK feljavítóban volt, valószínűleg Propagteam. :))
migi 369701 2008. november 22. 12:29
Válasz erre
mig21a
mig21a
mig21b
mig21b
mig21bt
mig21bt
mig21c
mig21c
mig21d
mig21d

Sziasztok
Tudtok erről a kittről valamit egyáltalán beszerezhető ? Ez a régi OEZ KP kitt feljavitva és átalakitva .
Tibor 369700 2008. november 22. 06:35
Válasz erre
Jó reggelt Balázs!
Köszi az infót. Úgy gondolom azért hasznosak ezek a beszélgetések ebben a topikban, mert közösen pontosítani tudunk dolgokat.
Szép napot kívánok: Tibor
Horvath_Balazs 369699 2008. november 22. 06:22
Válasz erre
1997 körül volt a Top Gun-ban egy cikksorozat a huszonegyesről (Gál József-Kővári László), onnan vettem az évszámokat.
Tibor 369698 2008. november 22. 05:48
Válasz erre
Jó reggelt és szép napot!
A négy UM adatai így már kezdenek összeállni. Tehát a gyári számok, a gyártási idők és a '87 márc. 05.-i leltárba vétel már összeáll, hiszen pl.: a ...9507 gy.sz. gép legyártási időpontja és a nálunk történt leltárba vétel között majdnem egy év van, és ebbe bőven belefér a 15 rep. óra is.
Jó volna, ha Monox és Horváth Balázs is leírná, hogy az ő adataik honnan vannak, hogy teljesen tisztába lehessen tenni az "ügyet".
A 2777 h.sz.-od gondolom a gépek (nemcsak az UM-ek, hanem az összes többi korábbi fém színű, illetve teflon szürke gép) átfestésére vonatkozik. Hátha erre is tud valaki infót.
Előre is köszi: Tibor
Nyugger 369697 2008. november 21. 21:24
Válasz erre
Tibor,

Az a gond, hogy a katonák sem tudják ennek az időpontját, sem a parancs kiadóját!
Talán majd egyszer a levéltárban megtalálom, de ez nem a közeli hónapok feladata.
Nyugger 369696 2008. november 21. 21:13
Válasz erre
Sziasztok,

Megnéztem a nyilvántartásomat, ilyenkor szokás mondani, hogy van jó és rossz hírem a 21UM témában. Nos, ebben a témában én is úgy tudom egyszerre érkezett mind a 4 gép Taszárra és Monox kolléga táblázatának a felével maximálisan egyetértek, de a rendelkezésemre álló bizonylat alapján ezeket a gépeket 1987 március 5.-én vették leltárba és adták ki az MN 4563-nak. Feltételezem, hogy a megérkezés és az adminisztráció között eltelt egy pár nap, max. 1 hónap. Ez a dátum minden eddig leírt dátumnak ellentmond ! De van róla papír. Azt írtam, hogy ezek gépek nem
voltak vadonatúj gépek, használtak voltak. Tapasztalatom alapján a Magyarországra 5-10 repórával érkeztek meg a gépek, míg ezek a MiG-ek /bocs./ :

904 old.sz. - 516999504 gy.sz. - gyártva: 85.10.15. - 65 repóra
905 old.sz. - 516999505 gy.sz. - gyártva: 85.12.23. - 61 repóra
906 old.sz. - 516999506 gy.sz. - gyártva: 86.03.14. - 38 repóra
907 old.sz. - 516999507 gy.sz. - gyártva: 86.03.20. - 15 repóra

Remélem egyszer majd csak idetalál egy volt taszári műszaki katona aki ott volt ezen és más gépek üzemeltetésénél !
sainz 369695 2008. november 21. 17:51
Válasz erre
Rumcájsz!

Fotót még én sem láttam róla - ami ugye Ivánnál semmit sem jelent, talán 5 olyan csapatoknál(szovjet) készült 21-es fotót ismerek, amin rakéta is látható -, de hárman is megerősítették, én hiszek nekik.
Talán előbb utóbb lesz fotó is, vagy valaki érdemben cáfolja.
Tibor 369694 2008. november 21. 17:43
Válasz erre
Jó estét Monox!
Roppant érdekesek ezek az adatok.
Nézzük meg alaposabban:
- A gyári számok szigorúan követik egymást, tehát egy gyárban készültek.
- 2-3 havonta bocsátottak ki egy példányt ugyanabból a szériából?
- Horváth Balázs szerint is '86-ban került rendszerbe ez a négy gép, ha feltételezzük, hogy egyszerre, akkor vagy a 906 és 907 gyártási ideje, vagy a rendszerbe állítás nem stimmel.
Próbáljuk meg megfejteni közösen!
Üdv.: Tibor
Rumcájsz_52 369693 2008. november 21. 17:32
Válasz erre
sainz
PFM-en R-3R rakétát én még nem láttam - egyet kivéve, az sem volt sorozatgyártású PFM, csak egy nagy-svancú tesztgép, de alul beépitett fékernyővel, valószinűleg ezen tesztelték az új radar-rakéta párost is /gyári szám 76210725, konstrukció-jelzés Je-7M/. De ha tudsz mutatni PFM /94/ fotót R-3R-el azt megköszönném, mert megint látnék újdonságot 21-ügyben /bár meglepődni már nem tudnék.../
Monox 369692 2008. november 21. 17:20
Válasz erre
Utána néztem a 900-es UM-eknek a táblázaton és az alábbi dolgokat láttam:

904 old.sz. - 516999504 gy.sz. - gyártva: 85.10.15. - Honi alkalmazás: 86.01.06.
905 old.sz. - 516999505 gy.sz. - gyártva: 85.12.23. - Honi alkalmazás: 86.01.06.
906 old.sz. - 516999506 gy.sz. - gyártva: 86.03.14. - Honi alkalmazás: ?
907 old.sz. - 516999507 gy.sz. - gyártva: 86.03.20. - Honi alkalmazás: ?

Érdekes, hogy a széria 4 egymást követő darabjának gyártása között majd' fél év telt el.
Még érdekesebb, hogy (ráadásul több forrás szerint) állítólag mind a 4 gép egyszerre érkezett meg Magyarhonba a fenti dátum időpontjában!
Ismert, hogy az oldalszámok válatoztatására miért volt szükség.

Érdeksség az is, hogy Ip.jav. után egyedül a 904-es kapott kalasszikus terepmintát, a többi gép festése bár hasonló volt, igencsak "kisipari" (szinte házilagos) benyomást keltett. Az is érdekes, hogy a 904-esen kívűl mindegyik gép zöld színe nem szürkült meg az erózió évei alatt, hanem kékebb lett.
sainz 369691 2008. november 21. 17:11
Válasz erre
Köszi Rumcájsz!

Akkor ez azt kell hogy jelentse, hogy a késői - oldalra nyíló kabinos - PFM(94-es) RP-22 lokátorral lett felszerelve az oroszoknál.
Rumcájsz_52 369690 2008. november 21. 16:44
Válasz erre
sainz
Az R-3R rakéta alkalmazásához RP-22 lokátor kell, ami nekünk még nem volt az MF-ekben, csak a későbbi bisz-ekben, Szergejéknek viszont már az Sz-változattól minden tipusban ez volt beépitve. A régebbi RP-21 radar még vezetősugárral irányitotta az RSz-2USz rakétát, tehát maga a rakéta nem érzékelte a célt, hanem gyakorlatilag radar-távirányitású volt, az R-3R viszont félaktiv vezérlésű volt, a radar által besugárzott célról visszaverődött jeleket vette és követte, tehát teljesen más elven müködött. Az RP-22 viszont nem fért volna be az MF orrába, szóval az esetleges ilyen megoldású modernizálás drasztikus átépitést igényelt volna.
sainz 369689 2008. november 21. 15:44
Válasz erre
Monox!

Így van kutatgatom a 21-es minden porcikáját, mindig előjön valami "új".
A megfogalmazásod alapján gondoltam hogy rábukkantál vmire a bis-szárnyú UM-ekkel kapcsolatban.
Most a legfrisebb - legalábbis nekem - hogy a nálunk csak a bis-en rendszeresített R-3R a Szovjet Légierőben már a PFM-el kezdődően minden harci 21-es változatról alkalmazható volt, kivéve az R-t.
Most már csak az a kérdés, mi kellett volna ahoz, hogy a mi MF-eink tudják alkalmazni.
Tibor 369688 2008. november 21. 15:33
Válasz erre
Szia Monox!
Lehet, hogy az "újonnan" szót értettem félre a te hozzászólásodban, mert Nyugger használt gépek vételéről beszél. Abban nincs ellentmondás, hogy tereptarkák voltak.
Tibor
Monox 369687 2008. november 21. 15:21
Válasz erre
Sainz!

Miután te végeztél átható kutatómunkát a 21-es alváltozatok ügyében, ezért biztosan tudod, hogy kideríthetelen, hogy bisz szárnyú -21UM-ek mikortól kiknek és hová készültek. Miután a VSZ felfegyverzése MiG-21-es típussal a 70'-es években befejeződött ezért csak a harmadik világbeli országokra tudok gondolni, valamint arra, hogy az iskolákon lévő gépek elhasználodását próbálták lassítani azzal, hogy erősebb szerkezeti elemekkel kezdték gyártani a gépet. Hiszen ott igencsak intezív repülésnek tették ki őket.

Tibor!

A két hozzászólásban nincs ellentmondás. A 4 gép jellegzetes Orosz terepfestéssel érkeztek és a DR Rt.-nél elvégzett 1995-99 között végzett nagyjavításokon kapta meg mind a 4 gép a szabványos (ill. ahoz hasonlatos) magyar terepszínű festést.

Mondjuk az is az igazsághoz tartozik, hogy ezek a gépek pótlásként érkeztek az 1979-1984 között elveszett 4 UM pótlására. Ekkoriban (pontosabban 1981 márciusától) már elfogadott volt az a nézet, hogy a gépeknek a terepszínű festés előnyösebb.
Tibcsi 369686 2008. november 21. 14:51
Válasz erre
Köszönöm, Sainz. Éppen azért kérdeztem, immár harmadszor. :-))
Tibor 369685 2008. november 21. 14:04
Válasz erre
Fiúk!
Izgalmasak az eddigi információk Mig-21U és UM ügyben, de fel kellene oldani a 2750. és 2761. sz. hozzászólások közötti ellentmondást!
A "teflon szürkének" melyik makettfesték szín felel meg legjobban?
Tibor
sainz 369684 2008. november 21. 13:34
Válasz erre
Tibcsi!

Nagyon intenzív manőverező légiharcgyakorlatok, a gyakorlatok száma alapján nevezték 500-asoknak.
Ezredenként egy század kapta feladatul.
Dudus írt részleteket.
A pontos terminológiát nem ismerem.
Ez az a program, amit Mari-ban, az orosz "Top-Gun-ban" álítottak össze a helyi háborúk tapasztalatai alapján.
Részletek "feltárás alatt"...:))
Ma már nem hinném hogy titkos, de nem nagyon beszélt eddig róla senki, itt ott olvasható volt rá utalás régebbi pilótainterjúkban.
sainz 369683 2008. november 21. 13:22
Válasz erre
Monox!

" A 900-as UM-eket eredetileg a Szovjet Légierőnek készítették, ezért is volt bisz szárnya "

Ez azt jelenti, hogy a Szovjet Légierőnek az UM-ek bis-szárnnyal készültek ?
Monox 369682 2008. november 21. 13:17
Válasz erre
A 900-as UM-eket eredetileg a Szovjet Légierőnek készítették, ezért is volt bisz szárnya, ami a magyar gépeken egyáltalán nem volt jellemző. A terepfestés is ezért volt szovjet sémájú. Az már kideríthetetlen, hogy milyen döntés alapján kerültek pont ezek a gépek hozzánk, ahogyan az is, hogy ezen széria többi gépe hol végezte a világban.
Monox 369681 2008. november 21. 13:13
Válasz erre
Ismereteim szerint a 904,905,906,907-es gépek újonnan érkeztek meg magyarországra 1986.január 6.-án. A végszerelésüket 85' Karácsony táján fejezték be. (Pontosabb adatot most nem tudok fejből, de ha hazaértem utánanézek a dolognak.) Amennyire a fényképek alapján láttam, a -21UM-ek 1975-ig, az első 75A-k megérkezéséig érkeztek lemezszínűen. Miután minden bisz teflonszínnel érkezett a velük együtt érkező UM-ek is (v. többségében) teflonszínűek voltak. Esetleg egy képet is elő fogok majd keríteni - majd megnézem az archívumomat.
sainz 369680 2008. november 21. 12:26
Válasz erre
Mekett!
Nehéz lenne azt megoldani, hogy ha benne vagyunk egy "fejezetben" a forumon, akkor is megjelenjenek a friss post-ok?
sainz 369679 2008. november 21. 12:24
Válasz erre
Biztosan javítás utáni a bal-nézet, azon már kerek az oldalszám is.
Tibcsi 369678 2008. november 21. 12:15
Válasz erre
sainz 369677 2008. november 21. 12:13
Válasz erre
pompázsredőny...:))...siccc
sainz 369676 2008. november 21. 12:12
Válasz erre
3036-017-cut
3036-017-cut
3036-011-cut
3036-011-cut

Érdekes ez a sötét folt a 3036-os pompázsredőnyének környékén.
A másik oldalon ez vagy nem ilyen volt, vagy az a fotó már egy PG-s(NDK?) javítás után készült.
sainz 369675 2008. november 21. 11:57
Válasz erre
3036-024
3036-024

Feri!

Az UM-ek fémszínűen vagy teflonszürkén érkeztek,kivéve a Nyugger által is írt szovjet kamós 904,905,906,907.
A 3036-os talán érdekes lesz neked makett szempontból:
Csapó 369674 2008. november 21. 10:50
Válasz erre
Nugger, ez azt jelenti hogy voltak olyan UM-ek, amik már terep szinnel érkeztek, tehát soha nem voltak fémszínüek, ami tovább csökkenti a fotózhatott fémszínű UM-ek számát. Így már jobban értem hogy miért van csak pár fotó a kevés egykor fémszínű UM-röl.
Üdv: Csapó Ferenc
Tibor 369673 2008. november 21. 09:59
Válasz erre
Oké, várom.
Arra nem emlékszel, mikor és hogyan rendelték el a gépek átfestését a fémszínről komuflázsra?
Üdv. és Jó(?) munkát.
Nyugger 369672 2008. november 21. 09:56
Válasz erre
Tibor,

Fejből nem megy...198x, este megírom a pontos dátumot, otthonról.
/csúnya dolog dologidőben netelni !/
Tibor 369671 2008. november 21. 09:48
Válasz erre
Szia!
Mikor volt ez a beszerzés?
Tibor
Nyugger 369670 2008. november 21. 09:45
Válasz erre
Sziasztok,
A legutolsó MiG-21UM beszerzés - 904,905,906,907- során használt gépeket vettünk és orosz kamuflázs volt rajtuk érkezéskor. Ezek a gépek a Dunai Rt.-s nagyjavitás során kaptak új hazai festést. A 907-s 21UM oldalszám, de a képen csak a berepüléshez van felfestve, a végleges 'szabvány' méretetü oldalszámot a festés után kapta meg.
Tibor 369669 2008. november 21. 09:18
Válasz erre
Feri!
Vigyázz, az az UM fotó minden jel szerint gyári nagyjavításon (PG?) készült, a szám nem szabványos, az alakulatokhoz nagyobb méretű számmal került ki.
Tibor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190.